Урок. Розробка методичного матеріалу на тему: "Генно модифіковані організми"

Про матеріал

Запрошую у дивовижний, загадковий світ "Генної інженерії".

Що ми споживаємо, як продукти харчування впливають на людський організм?

Мабуть, кожна людина ставить перед собою ці питання!!!! Подана методична розробка зацікавить студентів замислитись над глобальним: шкідлива чи корисна ГМ-продукція?

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ КОЛЕДЖ ЛНАУ

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

з біології

на тему:

 

 

 

 

«Генно модифіковані організми»

 

 

 

                  Підготувала:

                                                      Викладач: Єремчук Л.Ю.м. Івано-Франківськ

2018 р.

План заняття

Тема заняття: "Генно модифіковані організми".

Вид заняття: Семінар у вигляді "Брейн-рингу"

Мета заняття: Сфoрмувати уявлення прo генетично модифіковані організми, ознайомити з проблемою ГМО розглянути особливості створення трансгенних організмів, з’ясувати мету їх створення та можливі наслідки вживання ГМП; значення трансгенних організмів в природі та для життя людини; вміння порівнювати та аналізувати інформацію, виділяти головне і робити висновки.

Міжпредметні зв’язки: агрономія, селекція,  правознавство, інформатика, медицина.

Методи:1. Методи організації навчального процесу: бесіда, дискусія; комп’ютерна презентація, відеоматеріал, вправа «Світлофор», сервіснаі програми: getloupe.com.

2. Методи стимулювання і мотивації навчального процесу: Робота в групах.

3. Методи контролю в навчанні: усне виконання завдань, фронтальне опитування, «мозковий штурм», захист проектів.

Обладнання й матеріали: проектор, чашка Петрі, піпетка; мультимедійна презентація, відеоматеріали, картки різного кольору для голосування, роздатковий матеріал, вислови вчених.

Базові поняття й терміни: генна інженерія, генетично модифіковані організми, трансгенні організми, химери, ГМП.

Девіз заняття: Наші харчові речовини повинні бути лікувальним засобом, а наші лікувальні засоби мають бути харчовими речовинами. (Гіппократ)

Література:

1. Біологія: Словник-довідник: Навч. посібник/ Авт.-упоряд.: В. П. Попович, Т.О. Сало, Л. В. Деревинська – Х.: Країна мрій, 2006.

2. Генетично-модифіковані організми: порятунок чи загроза? Бібліографічний список.

3. Інформаційний центр “Бібліотека ім. М. Костомарова”. Київ, 2009. – 28 с

4. Краців Р.Й., Колотницький А.Г., Буцяк В.І. Генетична інженерія. –Львів, 2008. – 214 с.

5. Ніколайчук В.І., Горбатенко І.Ю. Генетична інженерія: підручник для студентів біол. спец. вищ. навч. закл. освіти. – Ужгород, 1999. – 188 с.

6. Тоцький В.М. Генетика: навч. посібник. – Одеса: Астропринт, 2008. – 710 с.

7. http://budzdorov.16mb.com/

 

СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ

І. Організаційна частина:

перевірка присутніх на занятті

перевірка готовності аудиторії до заняття

група ділиться на 2 підгрупи

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.  Давайте пригадаємо, що таке генетика?

2. Що таке спадковість та мінливість?

3. Як називається наука, яка створює нові сорти рослин, породи тварин та штамів мікроорганізмів?

4. Що таке інбридинг?
Ш. Мотивація навчальної діяльності.

Послухайте притчу про Садівника і Письменника:

 Одного разу Садівник сказав Письменникові: "Подарувати тобі ідейку сюжету? Самому мені писати ніколи, та й не вмію толком, а у тебе вийде прекрасний роман!" "Як мені віддячити тобі? - Вигукнув Письменник, - Візьми в дар мій огризок яблука! У ньому з півдюжини насіння: у мене вони пропадуть, а ти виростиш прекрасний яблуневий сад!"

Діти, скажіть будь ласка чи можна посадити насіння генетично модифікованих рослин?

- Подивіться і скажіть, що я тримаю в руках? (Кока-кола)

- Як часто вживаєте газовані напої?

- Ви всі маєте таблиці (додаток 1) за допомогою, якої зможете провести аналіз користі чи шкідливості даного продукту?

ІІІ. Повідомлення теми і завдання заняття.

Тема: Генно модифіковані організми.

Мета заняття: сформувати уявлення про генетично модифіковані організми, ознайомити з проблемою ГМО розглянути особливості створення трансгенних організмів, з’ясувати мету їх створення та можливі наслідки вживання ГМП; значення трансгенних організмів в природі та для життя людини;

Девіз заняття: Наші харчові речовини повинні бути лікувальним засобом, а наші лікувальні засоби мають бути харчовими речовинами . (Гіппократ)

Як ви розумієте слова Гіппократа?

Генна інженерія надає людству великі можливості, хоча може створювати й проблеми. Розвиток цієї галузі біології став можливим завдяки великим науковим досягненням другої половини XX століття.

Це наука, яка дивиться у майбутнє людства. Можливо, саме їм у майбутньому доведеться вирішувати одну з найглобальніших проблем людської цивілізації - проблему подолання численних хвороб та протистояння соціальному лиху XXI століття – голоду.

Вправа світлофор Пропоную провести попереднє голосування по даній проблемі. Підніміть зелені картки ті, хто вважає, що трансгенні організми не становлять загрози, червоніхто навпаки вважає їх небезпечними, жовті – хто сумнівається.

Семінар проведемо у вигляді брейн-рингу.

У нас є дві команди:

1) Команда «Науковці»

Капітан – ознайомлює  з учасниками своєї команди.

Девіз команди.

2) Команда «Медики»

Капітан – ознайомлює з учасниками своєї команди.

Девіз команди.

Кожна група мала відповідні питання для своїх досліджень

Ми вислухаємо ваші думки, зробимо відповідні

висновки щодо проблеми використання генетично модифікованих організмів

і їхнього впливу на здоров'я людини.

 

ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ДЛЯ КОЖНОЇ ГРУПИ

1) Команда «Науковці»

У роботі групи поставленими завданнями є:

Вам було необхідно створити свій відеоматеріал, щодо рівня інформованості студентів та викладачів коледжу з питань ГМО

Пояснити термін «генетично модифікований організми».

Як створюються трансгенні організми?

Пояснити, чи існує загроза біологічному різноманіттю?

Зясувати, що таке "Химерні організми"?

2) Команда «Медики»

У роботі групи поставленими завданнями є:

Пояснити, чи існує шкода від вживання ГМО?

Які ризики можуть бути від використання ГМО?

З‘ясувати позитивні сторони трансгенних організмів?

Назвати ГМ-продукти. Пояснити, для чого потрібні ГМ-рослини та ГМ – тварини, які рослини вирощуються в світі?

Виявити альтернативу ГМО?

Дорогі діти ви уважно слухали поданий матеріал, давайте перевіримо рівень ваших знань:

Біологічна розминка.

Завдання 1. Зверніть увагу на колаж, які гібриди рослин і тварин зображені на малюнку?

 

Завдання 2. Дайте відповідь на поставлені питання.

1. Який генно модифікований овоч створили вперше ?

2. Який трансгенний мікроорганізм було створено вперше?

3. Назвіть американську компанію, яка є лідером у створені ГМ-рослини?

4. Які трансгенні тварини були вперше створені?

5. Яка химерна тварина зображена на малюнку?


6.Який продукт вирощується тільки генно модифікованим?

 

 

 

 

А) гарбуз                     Б) папайя                                    В) соя

7. Як перевірити, чи є в купленому молочному продукті крохмаль?

               8. Який із цих двох видів рису генно модифікованим?


А)                                                                               Б)

 

9.  Як ви вважаєте, чи даний сорт кукурудзи генно модифікований?


10. Як ви гадаєте, чому до томатного соку можуть додавати крохмаль?

11. В Японії вивели генетично модифікованих свиней Попайя. В чому полягає їхня особливість?

12. На малюнках зображені химерні рослини?


V. Підведення підсумків.

Зараз ми є свідками глобального експерименту над природою й навколишнім  середовищем, результати якого неможливо передбачити. Мені б дуже хотілося, щоб ви ще раз осмислили отриману сьогодні інформацію, донесли її до своїх рідних, близьких, друзів. Як і будь-яка сучасна людина, кожен з вас, з огляду на цю інформацію, може виробити власну життєву позицію щодо проблеми застосування трансгенних культур.

Вправа Світлофор

трансгенні організми – це надія людства;

ГМО – страшна помилка;

хто ввагається (корисно чи шкідливо)

 (Студенти роблять свій вибір, викладач оголошує результат, порівняння з попереднім голосуванням).

VI. Видача завдання для самостійної роботи студентів.

1. Скласти сінквейн на тему: "Генотип" та "Фенотип"

Підготовитись до к/р. по темі Генетика, а також розв'язати задачу:

Задача  1.

У квасолі чорне забарвлення насіння С домінує над білим с. Визначте:

1) які типи гамет утворюють рослини,що мають генотип СС, Сс, сс

2) яким буде насіння в потомстві після таких схрещувань: СС×сс; Сс×Сс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 


 

 

Додаток 2.

Рекомендації лікаря-дієтолога – Олександра Кириленка:

1)Звертайте увагу на етикетку, а саме на склад продукту

2)Віддайте перевагу сухофруктам, а не солодощам.

3)Заморожуйте сезонні фрукти і овочі.

4)Споживайте гречку, оскільки, американці не їдять дану крупу. Тому генні інженери ще до неї не добрались.

5)Обов'язково пийте 1,5 – 2 л води вдень.

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
1527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку