Формувати обчислювальні навички додавання і віднімання;учити осмислено ставити запитання до задачі; вправляти у розв' язуванні задач;виховувати почуття взаємовиручки, взаємодопомоги.
Урок з математики 13 тиждень Зима
Тема дня Що таке справжня зима?
Тема: Обчислення значень виразів. Доповнення рівностей і нерівностей.
Мета: закріплювати знання таблиць додавання і віднімання числа 2; вчити учнів доповнювати рівності і нерівності; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати старанність.
Починаємо урок,
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі –
Учні - просто молодці!
- Розпочинаємо наш урок. Урок незвичайний, а казковий. Тому що залетіли до нас казкові сніжинки . І принесли вони сьогодні цікаві завдання, які ми розв'яжемо та дізнаємося які ж ознаки має справжня зима.
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
- Ось перше завдання.
1) Гра «Прикрасьте ялинку»
Сніжинки хочуть прикрасити у лісі новорічну ялинку. Вони принесли із собою цифри: 3, 4, 6, 7. А нам потрібно поміркувати, які іграшки підходят для ялинки. Для цього ми повинні обчислити на новорічних іграшках приклади.
• Киця й котик залюбки
Випікали пиріжки.
Киця з тіста 5 зліпила,
Котик теж із снігу 5.
Скільки всіх, малеча мила,
Пиріжків вони з’їдять? (Усього пиріжків 10, але з’їдять лише 5 — із тіста)
• У саду до годівниці
Прилетіли три синиці.
Потім ще чотири птиці.
Скільки птиць на годівниці? (7)
- Коли птахи прилітають до годівниць?
3. Гра «Знайди пару»
- Коли нам потрібні рукавички?
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
На сьогоднішньому уроці ми будемо закріплювати знання таблиць додавання і віднімання числа 2; вчити доповнювати рівності і нерівності; розв’язувати приклади на додавання і віднімання числа 2, також порівнювати вирази з числами.
– Давайте пригадаємо, що ми знаємо про числа. Назвіть парні числа.
-Холодно. Навколо сніг і крига.
-На дошці зображені крижинки. Яку фігуру нагадують вони? (Многокутники)
- Повторимо написання цих чисел. Будемо писати каліграфічно.
Пригадаємо, як ми зошити відкриваємо:
Зошит свій я відкриваю:
Навскоси його кладу.
Ручку я отак тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
Буду я писати вправно
До роботи я берусь.
3. Фізкультхвилинка
- Ми так працювали, що й не помітили як до нашого класу знов залетіли сніжинки.
Тож повторимо їх танок.
(Звучить музика)
Сніжинки злітають на стріху все нижче і нижче.
Замети пухнастого снігу все вищі і вищі.
Кінчається рік, його кроки тихіші, тихіші.
А оплески наші гучніші, гучніші.
4. Робота в парах
- Сніжинки пропонують нам завдання, якщо ви його обчислите то розшифруєте друзів сніжинок
1 ряд
5+3+2= 6+2+1= 10-5-3=
2+3+2= 7-4-2=
З |
Ь |
О |
О |
Ж |
Р |
М |
2 |
0 |
7 |
1 |
8 |
9 |
10 |
2 ряд
1+6-4= 9-3+1= 9-2-1=
7-1-2= 3+4+1=
О |
Л |
Л |
П |
Д |
Х |
О |
4 |
3 |
7 |
2 |
6 |
3 |
8 |
3 ряд
3+1+3= 5-3+2= 6-4-1=
7-5+1= 7+1-5=
Й |
Ю |
Д |
Л |
Н |
И |
Т |
1 |
3 |
6 |
7 |
0 |
3 |
4 |
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
- Порівняємо вираз і число.
- Скільки буде 4 – 1 - 1? (2).
- Ми бачимо, що 2 = 2. Ставимо знак «дорівнює».
- Скільки буде 5 + 1? (6). Ми бачимо, що необхідно порівняти 6 і 7.
- Який знак поставимо? (Менше)
- Чому? (Тому що 6 менше 7.)
- Отже, 5 + 1 < 7.
- Скільки буде 5 + 2? (7). Ми бачимо, що необхідно порівняти 7 і 6.
- Який знак поставимо? (Більше)
- Чому? (Тому що 7 більше 6.)
- Отже, 5 + 2 > 6.
2) Дії за числовим відрізком.
Що означає додати 2? (додати 1 та 1). А відняти 2? (відняти 1, потім ще 1)
Пригадайте, як ми рахуємо за допомогою числового відрізка?
(додаємо – вправо по відрізку, віднімаємо – вліво по відрізку)
Обчисліть за числовим відрізком: 2+2, 5-2. Результат запишіть в зошиті.
3) Робота над задачею
- Наші сніжинки нас не покидають, вони пропонують нам зов'язати задачі.
На даху будинку у Петі весіло 6 бурульок,а у Катрусі, - 4. Скільки всього бурульок весіло на даху?
На долоньку Оленки впало 10 сніжинок, 2 сніжинки розтанули. Скільки сніжинок залишилося на долонці?
4) Робота з геометричним матеріалом.
- Скажіть. Якщо багато снігу, то що ми можем з нього зробити.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
- Сніговик посперечався з сніжинками, що швидше за них виконає завдання. Тож давайте допоможемо. Хлопці допомагають сніговику, а дівчата сніжинкам.
7 + 1 * 9
10 – 1 * 6
5 + 1 * 6
- Останнє завдання від сніжинок.
Петрик прибирає сніг з двору швидше за Мишка, а Мишко — швидше за Дмитрика. Чи зможе Петрик прибрати сніг швидше за Дмитрика? (Так)
- Ми рахували?
- Ми писали?
- Ми задачі розв’язували?