Урок "Розташування слів в алфавітному порядку.Робота з словником"

Про матеріал
:Матеріал уроку ставить за мету закріпити знання українського алфавіту і вміння упорядковувати слова за алфавітом; ознайомити з різними видами словників та їх призначенням; вчити користуватися орфографічним словником; розвивати кмітливість, уважність; виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до них.
Перегляд файлу

Тема: Розташування слів в алфавітному порядку.   Робота з орфографічним словником.

 

Мета: закріпити знання українського алфавіту і вміння упорядковувати слова за алфавітом; ознайомити з різними видами словників та їх призначенням; вчити користуватися орфографічним словником; розвивати кмітливість, уважність; виховувати любов до тварин, бережливе ставлення до них.

                      Хід уроку:

1. Організація класу. Привітання гостей.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Зараз сядуть лише дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Тож починаємо урок

Нехай знання ідуть нам впрок.

Девіз уроку:

Зі слова починається людина

Із мови починається мій рід

Ласкава, мамина,єдина

Щебече соловейком на весь світ.

2. Актуалізація опорних знань учнів

• Хвилинка каліграфії.

     Урок продовжимо без зупинки каліграфічною хвилинкою.

      Ал віт фа

   - Яке слово можна скласти з цих складів? ( Алфавіт)  Назвіть слова близькі за значенням. ( азбука, абетка). Запишіть слова каліграфічно.

Абетка, азбука, алфавіт.

Алфавіт – певний порядок розміщення букв у писемності будь-якого народу.

Веселе місто алфавіт,

Йому сьогодні наш привіт!

До нього наш проляже путь-

У ньому літери живуть.

• Перевірка домашнього завдання. (вправа 83).

- Чому так розмістили прізвища письменників? (Книги різних авторів розміщуються в бібліотеці в алфавітному порядку.)

          Малюнковий  диктант.

Батьківщина, дитина, метро, медаль, комп’ютер, портфель, вчитель.

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення мети уроку.

- За алфавітом укладаються телефонні книги, списки. Список учнів нашого класу в документах записано в алфавітному порядку. Також за алфавітом складаються всі словники. Думаю, що ви переконалися в необхідності знати алфавіт.

- Сьогодні ми будемо вправлятися у розташуванні слів за алфавітом, дізнаємося, які бувають словники, вчитимемося користуватися орфогра-фічними словниками.

4. Сприймання і усвідомлення   матеріалу.

• Ознайомлення зі словниками.

Словник – це зібрання слів, розміщених в алфавітному порядку, з поясненням, тлумаченням, чи перекладом іншою мовою.

В Україні перший рукописний словник з’явилися понад 400 років. Сім’я словників дуже велика. Познайомтеся з деякими з них.

       • Робота з орфографічним словником. Самостійна робота. 

        - Скажіть,яке слово буде у словнику стояти першим:весна чи ведмідь?

Складіть речення з цими словами.

   Відпочинок для очей

 • Ознайомлення зі словниковим словом «ведмідь».

       - Доберіть спільнокореневі слова до слова «ведмідь»

       ( ведмедиця,  ведмежий)

5. Закріплення вивченого матеріалу.  

• Коментоване письмо ( вправа86)

Запишіть слова в алфавітному порядку, беручи до уваги першу і другу букви у слові.

6 Підсумок уроку.

Домашнє завдання ( за вибором)

Вправа 85.

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
7605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку