Весняний Квест- цікавий та пізнавальний захід для вихованців ГПД. Захід, який допоможе розширювати й поглиблювати знання учнів про найхарактерніші ознаки весни. Допоможе розвивати спостережливість та мовленнєві здібності вихованців ГПД.
«Весна іде – красу несе,
і тій красі радіє все».
Автор: Клемешова Людмила Миколаївна, вихователь ГПД
Полтавського ліцею №14
Мета: розширювати й поглиблювати знання та уявлення учнів про найхарактерніші ознаки весни. Розширювати знання про святкування приходу весни. Розвивати інтерес і бажання до вивчення і відродження народних звичаїв та традицій рідного краю, оберігати їх. Розвивати спостережливість та мовленнєві здібності вихованців ГПД.
Обладнання: малюнки дітей за темою «Весна»; музичний супровід.
Хід виховного заходу:
Учень:
- Весна чарівниця, немов би цариця.
По світу іде, красу нам несе.
Вчитель:
– Чи не правда, чудова пора року весна. Все прокидається,
народжується, радіє. Природа ніби зачаровує нас своєю красою.
Квітковий розмай, зелень трав, чарівність звуків!!!
Фонограма «Звуки весняного лісу»
Вчитель: сьогодні у нас з вами незвичайний день та незвичайне змагання. Адже сьогодні ми з вами перевіримо, хто з команд якнайкраще знає ознаки весни. Нам потрібно утворити дві команди з чарівними весняними назвами. «Пролісок», «Фіалка»).
Завдання 1 . Перегляд Мультика-вікторини «Весняні квіти» https://www.youtube.com/watch?v=KFwxXXNBvyo
Завдання 2. «Врятуй зачарованих птахів»
Важко уявити весну без веселого пташиного щебету. Та для того, аби наші пірнаті друзі змогли своєчасно повернутися з теплих країв до рідного краю, нам потрібно розшифрувати імена птахів. Адже підступна зима заморозила літери в їх іменах. Яка ж команда швидше допоможе птахам? (Естафета) 8 бал.
На дошці:
Ш……..К Л..Л…КА
Ж..Й…Р..Н..К С..Л…В…Й
Л..СТ..В..А З..З..Л.. Ч..П..Я Ж..Р..В..ЛЬ
- Молодці. Швидко впорались із завданням. Птахи тепер можуть вільно повернутися додому.
Конкурс за маршрутними листами (2 аркуша) макс. Бал. - 1
Завдання 1. Підсніжник, пролісок, тюльпан, нарцис, чорнобривці.
(Зайві чорнобривці, бо вони цвітуть улітку. Інші названі квіти – весняні первоцвіти).
Завдання 2. Березень, червень, квітень, травень.
(Зайвий червень – це літній місяць).
Завдання 3. Шпак, жайворонок, сова, лелека, ластівка.
(Зайве – сова – не улітає взимку).
Завдання 4. 8 березня, День матері, Новий рік, Великдень, Трійця.
(Зайве –Новий рік – зимове свято).
Завдання 5. Зелена трава, теплий дощик, лагідне сонце, багряне листя, пташиний щебет.
(Зайве багряне листя – ознака природи восени).
Завдання 6. Дощик, бруньки, сніг, падолист, підсніжники.
(Зайве падолист – осіннє явище природи).
Завданння 7. Проліски, нарциси, тюльпани, верба
(Зайве – верба, це дерево, а не квіти-первоцвіти).
Завдання 8.Дощ, сніг, калюжі, спека, веселка.
(Зайве спека – ознака природи влітку).
Завдання 9. Береза, верба, каштан, сосна, яблуня.
(Зайве сосна – не розпускається навесні).
2. Підкресли одну правильну відповідь:
1. Що навесні на деревах з’являється першим:
Листя. Бруньки. Цвіт.
Березень. Травень. Квітень.
3. Якого числа розпочинається весна?
1 січня. 1 вересня. 1 березня.
4. Як ще називають бруньки верби?
Цуцики. Мишенята. Котики.
5. Якого кольору найбільше в природі навесні?
Червоного. Білого. Зеленого.
6. Яку з цих рослин не садять навесні?
Огірок. Кавун. Цибулю.
7. Який сік ми збираємо навесні?
Сосновий. Вишневий. Березовий.
8. Які птахи повертаються навесні з вирію?
Голуби. Журавлі. Горобці.
9. Якого явища природу не буває навесні?
Дощ. Вітер. Метелиця.
10. Як називається частинка землі, де сходить сніг?
Крига. Калюжа. Проталина.
11. Яка тварина не прокидається навесні після зимової сплячки?
Ведмідь. Вовк. Їжак.
12. Який весняний місяць найхолодніший?
Квітень. Травень. Березень.
3. У чому помилка? (на логіку та ерудицію)
Завдання 1.
Прийшла весна – і мешканці лісу змінили колір свого хутра: білка стала рудою, заєць – білим, вовк – темно-сірим.
(Зайці стають білим на зиму, а навесні – сірими).
Завдання 2. Коли настала весна, ми із дідусем садили капусту на городі, збирали березовий сік, ходили по гриби до лісу та робили шпаківню.
(По гриби ходять літом та восени).
Завдання 4. Навесні після зимової сплячки прокинулися їжачки, ведмеді, зайці.
(Зайці не впадають у зимову сплячку).
Завдання 5. Птахи (журавель, ластівка, шпак, соловей) повертаються з вирію влітку
(З вирію птахи повертаються навесні).
4.Станція загадок
Тане сніжок, |
Я найперша зацвітаю
|
У розпал весняної пори, |
Привітала нас піснями із весною |
Довгі ноги – довгий ніс. |
Цілий день працюю в гаї, |
Підведення підсумків змагання.
Виготовлення поробки « Проліски»
1