Тема заняття: Розв'язання задач з різних предметних галузей.
Мета:
Освітня: сформувати вміння реалізовувати задачі засобами програми MS Excel, застосовувати знання, вміння, навички у нових умовах.
Розвиваюча: розвивати навички самоконтролю, логічне мислення, пам’ять, вміння робити висновки, аналізувати ситуацію; планувати свою діяльність, розвивати пізнавальну активність.
Виховна: виховувати інформаційно-освічену особистість, інтерес до предмету, культуру мовлення.
Тип заняття: застосування знань, вмінь і навичок.
Обладнання заняття: комп’ютер, програмне забезпечення, інструкція практичної роботи, картки.
Епіграф
Майстерність приходить тільки з практикою
і не може з´явитися лише в ході
читання інструкцій.
Наполеон Хілл
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний етап.
ІІ. Повідомлення теми, мети, девізу та структури заняття.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
V. Застосування знань, вмінь і навичок.
VІ. Підсумки заняття. Рефлексія.
VІІ. Домашнє завдання.
Хід уроку
I. Організаційний етап (5 хв).
Вітання, перевірка готовності студентів до заняття. Відмітка відсутніх. Правила техніки безпеки при роботі з комп'ютером. Заповнення журналу обліку роботи за комп'ютером.
II. Повідомлення теми, мети, девізу та структури заняття (5 хв).
Оголошення теми, мети заняття. Оголошення девізу заняття його структури. Пояснення роботи з карткою досягнень (Додаток 1). Записуємо число та тему в конспект.
III. Актуалізація опорних знань (7 хв).
Пропонується разом заповнити картку «Знаю, що…», та потім вклеїти її в конспект (Додаток 2).
ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв).
Ми живемо в світі, де постійно маємо справу з великою кількістю інформації. Щоб раціонально розпоряджатися часом, треба швидко і зручно вести різного роду обчислення, накопичувати чисельну і текстову інформацію, обробляти, співставляти дані, вести їх пошук і облік. Без обчислень не обійтись в багатьох сферах нашого життя. Поряд з такими задачами, як підготовка різних бланків, створення ділової графіки, Excel дозволяє вирішувати дуже складні проблеми, такі як обробка замовлень на підприємстві, планування виробництва, розрахунок податків, заробітної платні, облік кадрів і витрат, керування збутом, тощо. Область застосування Excel не обмежується сферою ділового життя. Потужні математичні та інженерні функції Excel дозволяють вирішувати багато різноманітних завдань.
Сьогодні ми реалізуємо задачі з різних предметних галузей у програмі Excel. Окрім того ви побачите практичну цінність використання додатка при роботі з курсовими та дипломними проєктами, рефератами, задачами спеціального циклу.
V. Застосування знань, вмінь і навичок (50 хв).
Виконання практичної роботи (Додаток 3). Контроль та корекція з боку викладача.
VІ. Підсумки заняття. Рефлексія (10хв).
Згадаємо, що ми сьогодні дізнались. (Використовую метод незакінченого речення). Отже, продовжити речення:
Сьогодні ми виконали …
Я дізнався, що …
У мене вийшло виконати …
Рефлексія. А у вашому конспекті позначте свій стан (Додаток 4).
Домашнє завдання. Засобами Excel реалізувати задачу. Створити накладну на отримання 10 промислових товарів. Передбачити такі поля: товар, кількість одиниць, ціна за одиницю, сума по кожному товару, загальна сума, середня ціна товару, зафарбувати товари в зелений колір, ціна яких не перевищує 100грн за одиницю.
Сьогоднішнє заняття я б хотіла закінчити словами Ніла Геймана англійського письменника і сценариста «Інформація і знання: дві валюти, які ніколи не вийдуть з моди». До побачення.
Додаток 1.
Картка досягнень __________________________
Вид роботи |
Бали за роботу |
Сума балів |
Знаю, що… |
1 |
|
2 |
||
3 |
||
4 |
||
5 |
||
Виконання практичної роботи
|
1 Нарахування заробітної платні. |
|
2 Обчислення сили. |
||
3 Витрати пального. |
||
4 Оберти колеса. |
||
Оформлення практичної роботи |
|
|
Додаткові бали |
|
|
Сума всіх балів |
|
Оцінка (ставиться викладачем) _____________
Додаток 2. «Знаю що…»
|
Ситуація |
Рішення |
1 |
Змінити тип даних в Excel |
|
2 |
Вставити функцію |
|
3 |
Об´єднати комірки |
|
4 |
Дія з однією коміркою в формулі |
|
5 |
Використати функцію ЕСЛИ |
|
Додаток 3.
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 3
Мета: навчитись використовувати програму Excel для розв´язання задач з різних предметних галузей.
Обладнання: персональний комп’ютер.
Основною особливістю електронних таблиць є використання формул і можливість автоматичного перерахунку таблиць у разі зміни даних у таблиці, якщо ці дані використовуються у формулах. У зв'язку з цим електронні таблиці часто називають електронними процесорами. Найчастіше ЕТ використовуються для рішення економічних задач. ЕТ дозволяють працювати з величезною кількістю даних, зв'язувати їх між собою різними формулами і залежностями. Використання ЕТ дозволяє друкувати готові документи, діаграми, графіки. В Україні Excel є не просто домінуючою, а просто єдиною електронною таблицею, доступною для пересічного користувача. Вона надає можливість без спеціальних навичок створювати досить складні додатки.
1. Реалізувати задачу «Нарахування заробітної платні». Створити таблицю за зразком. Зверніть увагу на границі комірок та об´єднання комірок. Кількість робочих днів задати самостійно - від 0 до 31 дня, оплату за день задати самостійно від 50 грн до 500 грн.
2. Виконати розрахунок «Нарахування»:
- стовпця «Премія, грн»: розраховується за умовою, якщо кількість робочих днів від 29 до 31, то нараховується премія в розмірі 12 відсотків від оплати за день, в іншому разі - премія 0грн.
3. Виконати розрахунок «Відрахування».
- стовпець «Прибутковий податок, грн»: розраховується як 15% від «Всього нараховано, грн».
- стовпець «Профком внески, грн» обчислюється як 3% від «Всього нараховано, грн».
- стовпець «Страхування, грн» розраховується за умовою, якщо «Всього нараховано, грн» менше 1000грн, то на страхування відраховується 1%, в іншому випадку - 2%.
- стовпець «Всього відраховано, грн» обчислюється як сума всіх відрахувань.
4. Виконати розрахунок «До видачі, грн»: «Всього нараховано, грн» відняти «Всього відраховано, грн».
5. Виконати розрахунок «До видачі, долар».
6. Під таблицею вивести загальну суму видану робітникам в гривнях, максимальну та мінімальну заробітні платні.
7. Показати роботу викладачу. Відмітка викладача про виконання роботи:
8. На другому листі реалізувати задачу: Обчислити силу, що прикладається до рукоятки домкрату, при піднятті ним балки за один кінець.
9. На третьому листі реалізувати задачу: звіт про витрати пального.
11. Оформити звіт. Записати висновок.
Контрольні запитання.
Додаток 4.
Використані джерела.