Математика 3 кас НУШ
Тема. Розв'язуємо прості рівняння.
Мета: формувати вміння розв’язувати прості рівняння і прості задачі за допомогою рівнянь; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; вміння порівнювати математичні вирази способом обчислення їх значень; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати спостережливість, любов до предмета.
Формувати ключові компетентності:
- компетентність уміння вчитися:
виконувати розумові операції й практичні дії;
- загальнокультурна компетентність:
культура міжособистісних відносин;
уміння здобувати нові знання на основі наявних;
уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;
уміння долати труднощі
Обладнання: картки, опорні схеми, цеглинки лего.
Хід уроку
І. Організація класу
Привітання
– Сьогодні на уроці математики присутні гості, привітайтесь з ними усмішкою і миром. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.
Математика – наука
Точна і серйозна.
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Лічимо – точно!
Пишемо – гарно!
- Добрий день! Діти, який у вас зараз урок? (математика)
- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку?
Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Отож розпочинаємо.
- Сьогодні у нас незвичайний урок - ми вирушаємо у казку.
Жив-був хлопчик, на ім'я Петрик Зубов. Навчався він у третьому класі чотирнадцятої школи і весь час відставав, і з української мови, і з математики, і навіть з музики.
- Я все ще встигну! - казав він наприкінці першої чверті. - У другій вас всіх наздожену.
А приходила друга - він сподівався на третю. Так він запізнювався та відставав, відставав та запізнювався і не тужив.
І ось одного разу Петрик …не помітив, як перетворився у дідуся, бо у нього забрали час. Петрик п росить йому допомогти знову стати дитиною. Ось годинник, який потрібно перевести назад, до дванадцяти годин, протягом цього уроку. Виконуючи завдання хвилинок, ми зможемо повернути час назад. Тож давайте допоможемо Петрику.
Не будемо гаяти часу і перша хвилинка називається -
ХВИЛИНКА «Побажай успіху!»
Проблемне запитання + зв’язок з життям
Каліграфічна хвилинка
- А ось наша перша хвилинка!
- Пропоную повторити правопис цифр ,які складають нашу дату
(Учитель нагадує алгоритм написання цифр …..)
- Записати числа, що не діляться на 4.
12, 14, 15, 20, 21, 26, 28, 30, 36.
Актуалізація знань
Гра «Перевір товариша».
• Білка моркву посадила,
Штук шістнадцять там вродило.
П'ять зайців по три зірвали.
Скільки білочці зосталось? (16-(3 х 5))
• Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7x7)
Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Шифрувальник» (робота в парах)
89 23 79 66 10 66 66 10 89 – 49 – 30 я 65 + 11 + 13 р 55 + 33 – 22 н 28 + 28 – 33 і 64 – 23 + 38 в
|
(учні розв’язують приклади та отримують кодове слово – рівняння)
Повідомлення теми і мети уроку
Сприймання і усвідомлення матеріалу
Підготовча робота
Пояснення вчителя
Хвилинка книжкова
Ознайомлення з алгоритмом розв'язання рівняння
Первинне закріплення
Фронтальна робота біля дошки
80:Х=10 45+у=90 88-Х=41
Робота в малих групах (по3-4 учня)
Розв’яжи рівняння, дібравши їх корені з поданих чисел. 6,7,9,32. 45:b =5 y+ 7=13 k:4=8 9+y=16
|
Хвилинка творча
Робота в групах (творче завдання)
- Скласти рівняння за схемою і розв’язати його. Однім учням дати ось такі картки, іншим завдання – знайти помилку в рівняннях.
3* x=31 X=31:3 X=7
K*5-35 K=35:5 K=7 |
Y+29=45 Y=45+29 Y=74
B*4=22 B=22:4 B=6 |
-Перевірка робіт учнів.
Хвилинка відпочинку
Фізкультхвилинка
Вправа « Збираємо цеглинки LEGO»
Ти цеглиночки збирай,
По порядку їх складай.
В полі жовтім зеленіє червона калина,
В синім небі пропливає голуба хмарина.
А оранжевий візьми
Просто зверху поклади.
Узагальнення і систематизація знань.
Хвилинка дружби
-Разом із сусідом по парті,склади та розв’яжи рівняння за текстом задач із записом у зошит.
Довжина тіла тюленя- самця – 30 дм. Самка менша від самця. Яка довжина тіла самки ,якщо різниця між їхніми довжинами – 4дм?
|
Скільки рибин утекло від тюленя, якщо він упіймав 15 рибин ,а вдалося з’їсти лише 9?
|
Маса новонародженого тюленя становить 25 кг. Скільки кг набрало дитинча тюленя, якщо через певний час його маса становить 52 кг? |
Наприкінці осені тюлені роблять продушини в кризі, через які дихають усю зиму. Першого дня тюлені зробили 8 продушин. Скільки продуши вони зробили другого дня, якщо всього за два дні ними було зроблено 13 продушин?
|
Хвилинка самостійна
Розв'язування рівнянь –С.р.
3 • х =27 16 : х =2 х : 3 = 6
24 : х =8 х•2 = 18 х : 2 =4
Хвилинка геометрична
Завдання з логічним навантаженням (за часом)
Підсумок уроку
Хвилинка Рефлексія
3.Пояснення домашнього завдання
4. Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»
- Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення.
Я знаю…
Я вмію..
Я дякую..
Мені найбільше сподобалось…
Метод «Мікрофон»
Підходить до кінця наш урок.
Ось і повернули ми час назад. Б’є годинник дванадцяту годину. І Петрик знову став хлопчиком. Але так буває лише у казці. Насправді згаяного часу не повернеш.
Оцінювання роботи учнів
Отже, на уроці ми виконали всі завдання. Ви всі молодці, я дуже дякую вам за хорошу роботу. Сьогодні я задоволена вашою роботою на уроці. До побачення!