Урок "Розв'язуємо рівняння"

Про матеріал
Конспект уроку з математики "розв'язуємо прості рівняння". Мета уроку: формувати вміння розв’язувати прості рівняння і прості задачі за допомогою рівнянь; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; вміння порівнювати математичні вирази способом обчислення їх значень; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати спостережливість, любов до предмета.
Перегляд файлу

Математика 3 кас НУШ

Тема. Розв'язуємо прості рівняння.

 

Мета: формувати вміння розв’язувати прості рівняння і прості задачі за допомогою рівнянь; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; вміння порівнювати математичні вирази способом обчислення їх значень; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати спостережливість, любов до предмета.

Формувати ключові компетентності:

- компетентність уміння вчитися:

  виконувати розумові операції й практичні дії;

- загальнокультурна компетентність:

  культура міжособистісних відносин;

  • інформаційно – комунікативну компетентність:

уміння здобувати нові знання на основі наявних;

уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

  • здоровʼязбережувальна компетентність:

уміння долати труднощі

Обладнання:  картки, опорні схеми, цеглинки лего.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

Привітання

– Сьогодні на уроці математики присутні гості, привітайтесь з ними усмішкою і миром. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.

 

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

- Добрий день! Діти, який у вас зараз урок? (математика)

- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку?

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Отож розпочинаємо.

- Сьогодні  у нас незвичайний урок - ми вирушаємо у казку.

Жив-був хлопчик, на ім'я Петрик Зубов. Навчався він у третьому класі чотирнадцятої школи і весь час відставав, і з української мови, і з математики, і навіть з музики.

  - Я все ще  встигну! - казав він наприкінці першої чверті. - У другій вас всіх наздожену.

  А приходила друга - він сподівався на третю. Так він запізнювався  та відставав, відставав та  запізнювався і не тужив.

  І ось одного разу Петрик …не помітив, як перетворився у дідуся, бо у нього забрали час. Петрик п росить йому  допомогти знову  стати дитиною. Ось годинник, який потрібно перевести назад, до дванадцяти годин, протягом  цього уроку. Виконуючи завдання хвилинок, ми зможемо повернути час назад. Тож давайте допоможемо Петрику.

Не будемо гаяти часу і перша хвилинка називається -

ХВИЛИНКА «Побажай успіху!»

  • Прошу вас повернутись до сусіда, побажати гарного настрою, творчих успіхів та продуктивної роботи на уроці.

 

Проблемне запитання + зв’язок з життям

  • Діти, а як ви гадаєте, навіщо нам вчити математику? Де в житті вона нам стане корисною?
  • А що буде з людиною яка буде погано вчитися в школі? Чи це зможе вплинути на її подальше життя?

Каліграфічна хвилинка

- А ось наша перша хвилинка!

  - Пропоную повторити правопис цифр ,які складають нашу дату

    (Учитель нагадує алгоритм написання цифр …..)

  • Встаньте ті, хто народився такого числа.
  • Які асоціації у Вас з цим числом?

- Записати числа, що не діляться на 4.

12, 14, 15,  20, 21, 26, 28, 30, 36.

  • Назвіть, які ще числа не діляться на 4?

 

Актуалізація знань

  1. Перевірка домашнього завдання

Гра «Перевір товариша».

 

  1. Вправа «Веселі задачі»
  • Будьмо уважними і розв’яжемо веселі задачі(усно).

• Білка моркву посадила,                                        

Штук шістнадцять там вродило.

П'ять зайців по три зірвали.

Скільки білочці зосталось? (16-(3 х 5))

• Сім стручків гороху взяли,

По сім зернин ми з них дістали.

Усі міркуйте, як один,

Скільки буде горошин? (7x7)

 

 

Мотивація навчальної діяльності.

Гра «Шифрувальник» (робота в парах)

89 23 79 66 10 66 66 10

89 – 49 – 30

я

Викторина по математике с ответами для школьников 1, 2, 3, 4 класса65 + 11 + 13

р

55 + 33 – 22

н

28 + 28 – 33

і

64 – 23 + 38

в

 

 

(учні розв’язують приклади та отримують кодове слово – рівняння)

  • Хто здогадається, якою буде тема нашого уроку?

 

Повідомлення теми і мети уроку

 

  • На попередніх уроках ми познайомилися з поняттям «рівняння». Сьогодні також будемо узагальнювати це поняття, практично вправлятися. Наприкінці уроку кожен із вас  розкаже про результати власних навчальних досягнень.

 

Сприймання і усвідомлення матеріалу

 Підготовча робота

Пояснення вчителя

  • Рівності зі змінною (з невідомим) називаються рівнянням. Свою назву рів­няння отримало тому, що обидві частини виразу ліворуч і праворуч від знака «дорівнює» мають один і той самий результат. У кожному рівнянні невідоме дорівнює 3. Це розв'язок кожного з даних рівнянь, або його корінь.

Хвилинка книжкова

Ознайомлення з алгоритмом розв'язання рівняння

  • Згадаємо з вами алгоритм розв’язання рівнянь:
  1. Читаю рівняння з назвами компонентів.
  2. Визначаю ,який компонент невідомий.
  3. Згадую, як знайти невідомий компонент.
  4. Виконую відповідну арифметичну дію.
  5. Виконую перевірку : підставляю знайдене значення замість змінної та визначаю, чи буде при цьому рівність істинною.
  6. Роблю висновок про те, чи правильно розв’язано рівняння.

 

Первинне закріплення

Фронтальна робота біля дошки

80:Х=10                             45+у=90                                      88-Х=41

 

Робота в малих групах (по3-4 учня)

  • Зараз кожна група отримає картку із завданням та спробує за 4 хвилини виконати її. Після чого ми перевіримо отримані результати.

Розв’яжи рівняння, дібравши їх корені з поданих чисел.

6,7,9,32.

45:b =5     y+ 7=13       k:4=8     9+y=16

 

 

 

 

 


 

Хвилинка творча

 

Робота в групах (творче завдання)

- Скласти рівняння за схемою і розв’язати його. Однім учням дати ось такі картки, іншим завдання – знайти помилку в рівняннях.

 

3* x=31

X=31:3

Стоковые векторные изображения Дерево совы | Depositphotos®X=7

 

K*5-35

K=35:5

K=7

Y+29=45

Y=45+29

Стоковые векторные изображения Дерево совы | Depositphotos®Y=74

 

B*4=22

B=22:4

B=6

-Перевірка робіт учнів.

Хвилинка відпочинку

Фізкультхвилинка

Вправа « Збираємо цеглинки LEGO»

Ти цеглиночки збирай,

По порядку  їх складай.

В полі жовтім зеленіє червона калина,

В синім небі пропливає голуба хмарина.

А оранжевий візьми

Просто  зверху поклади.

 

Узагальнення і систематизація знань.

Хвилинка дружби

  1. Творча робота в парах. (Міжпредметний зв’язок з курсу «ЯДС»)

-Разом із сусідом по парті,склади та розв’яжи рівняння за текстом задач із записом у зошит.

Довжина тіла тюленя- самця – 30 дм. Самка менша від самця. Яка довжина тіла самки ,якщо різниця між їхніми довжинами – 4дм?

ᐈ Тюлень рисунок фото, рисунки тюлень мультяшный | скачать на Depositphotos®

Скільки рибин утекло від тюленя, якщо він упіймав 15 рибин ,а вдалося з’їсти лише 9?

Уроки рисования

 

Маса новонародженого тюленя становить 25 кг. Скільки кг набрало дитинча тюленя, якщо через певний час його маса становить 52 кг?
Кошелек «Милый тюлень», купить в интернет-магазине в Москве, автор: Полина  Харитонова, цена: 2500 рублей, 10916.70268.583982.1512887 

Наприкінці осені тюлені роблять продушини в кризі, через які дихають усю зиму. Першого дня тюлені зробили 8 продушин. Скільки продуши вони зробили другого дня, якщо всього за два дні ними було зроблено 13 продушин?

ДЕТИ ЗВЕРЕЙ: ГРЕНЛАНДСКИЙ ТЮЛЕНЬ И БЕЛЬКИ: sergeyshu — LiveJournal

 

  • Яку цікаву інформацію дізналися?
  • Які рівняння отримали?

 

Хвилинка самостійна

Розв'язування  рівнянь –С.р.

  • А зараз перевіримо ваші знання, яке ви вправляєтесь з рівняннями.

             3 • х =27              16 : х =2             х : 3 = 6

             24 : х =8               х•2 = 18             х : 2 =4

Хвилинка геометрична

 

Завдання з логічним навантаженням (за часом)

  • Побудуйте геометричні фігури так, щоб зелений трикутник був першим зліва, а квадрат був розташований між п’ятикутником та кругом, жовта фігура – між зеленою та червоною, а п’ятикутник був синього кольору. Назвіть фігури зліва направо. Назвіть колір кожної фігури.

  • Перевірка виконаної вправи.

 

Підсумок уроку

  1. Бесіда
  • Що таке рівняння?
  • Назвіть основні моменти як розв’язувати рівняння.

Хвилинка Рефлексія

  1. Рефлексія
  • Оберіть колір і скажіть що вам було легко ,складно на уроці.

Методики рефлексії в початкових класах.

3.Пояснення домашнього завдання

4. Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

- Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення.

Я знаю…

Я вмію..

Я дякую..

Мені найбільше сподобалось…

Метод «Мікрофон»

Підходить до кінця наш урок. 

  •        Яке завдання було найцікавіше?
  •        А що найбільше  запам’яталося?
  •        Як можна використовувати отримані знання у житті?
  •        Діти, урок триває лише 40 хвилин.
  • А відвернешься, поговориш з сусідом по парті  - і втекла хвилинка, не приготувався вчасно до уроку –хвилинка пішла. Дуже  важливо на уроках бути уважним, щоб з кожною хвилиною ви пізнавали і знали більше, ніж хвилиною раніше.
  • Закінчіть речення: «Я сьогодні на уроці зрозумів…»
  •        Дякую за увагу!

Ось і повернули ми час назад. Б’є годинник дванадцяту годину. І Петрик   знову став хлопчиком. Але так буває  лише у казці. Насправді згаяного часу не повернеш.

Оцінювання роботи учнів

 Отже, на уроці ми виконали всі завдання.  Ви всі молодці, я дуже дякую вам за хорошу роботу. Сьогодні я задоволена вашою роботою на уроці. До побачення!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 січня 2021
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку