Тема. Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій
Мета. Закріпити набуті знання вивчених випадків додавання і віднімання круглих трицифрових чисел; опрацювати розв’язування задачі на зведення до одиниці; розвивати увагу, кмітливість; виховувати почуття взаємодопомоги, взаємовиручки.
Обладнання: комп’ютери, сигнальні картки, підручник (Богданович М.В. Математика для 3 класу. – К.: Освіта, 2003).
Хід уроку
I. Організаційний момент (Слайд № 1)
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
(Записати число, класна робота)
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні у нас незвичайний урок, ми зустрінемося з мешканцями дуже цікавої країни. А щоб дізнатися як вона називається, нам потрібно розшифрувати її назву.
Гра «Шифрувальник» (Слайд № 2) (діти працюють на комп’ютерах)
590 – 270 320 к
780 – 60 720 а
210 + 90 300 з
110 + 210 320 к
560 + 30 590 о
140 - 30 110 в
850 – 130 720 а
300 |
320 |
200 |
720 |
330 |
590 |
740 |
600 |
110 |
856 |
з |
к |
н |
а |
м |
о |
у |
я |
в |
д |
Отже, ми сьогодні зустрінемося з мешканцями казкової країни.
III. Оголошення теми й мети уроку (Слайд № 3)
Як ви думаєте, чому казкові герої завітали до нас ? (У них виникли проблеми з додаванням і відніманням трицифрових чисел, та не можуть розв’язати задачу)
Отже, сьогодні на уроці нам доведеться допомогти їм повторити прийоми додавання і віднімання круглих трицифрових чисел та пояснити розв’язання задачі.
IV. Актуалізація опорних знань учнів
Виявляється мешканці цієї країни приготували нам завдання, з якими вони самі не можуть впоратися. Тому просять нашої допомоги. І перший лист надійшов від Лісовичка. Він дуже добрий, але всього боїться. В наш важкий час він вирішив захистити свій будинок від непроханих гостей і поставив замок з кодом. Але вийшов на прогулянку і так злякався зайчика, що геть забув код. От він і просить нашої допомоги. (Слайд № 4)
А щоб йому допомогти, треба розв’язати три рівняння. Корені цих рівнянь і будуть кодом від замка Лісовичка. (Розв’язують на дошці)
Х + 200 = 700 370 – х = 40 х + 320 = 800
Х= 500 х = 330 х = 480
Отже, спочатку Лісовичку потрібно набрати 500, потім 330 і 480 і двері його будинку відчиняться.
Лісовичок вам щиро дякує. (Слайд № 5)
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Наступний лист надійшов від Кота в чоботях.
«Шановне панство, всім вам «няв»
Із щирістю я надіслав.
Скажу відверто, без обману:
Я учнів завжди поважав.
Я чоботи свої стоптав,
Багато чого взнав:
І хитрощі, і чари злі
У ріднім краї й на чужій землі.
Але сьогодні на уроці
Приємно разом з вами бути
І перемогу над прикладами здобути». (Слайд № 6)
Кіт у чоботях розв’язав приклади № 620, але сумнівається чи всі правильно. Допоможіть, будь ласка, перевірити. (Самостійна робота № 620. Перевірка за сигнальними картками, правильна відповідь – зелена картка, а неправильна – червона.) (Слайд № 7)
Кіт у чоботях дуже задоволений і вдячний вам, пішов відпочивати, а ви здається теж стомилися і хочете відпочити.
(Музична фізкультхвилинка.) (Слайд № 8)
2. Баба Яга не втрималася і теж просить вашої допомоги. (Слайд № 9) Ось що вона пише: «Почула я, про розумних учнів 3 класу, сіла на мітлу й полетіла в Тарасівську школу. Хочу щоб ви мені допомогли розв’язати задачу. (Слайд № 10)Два місяці варила лісовим мешканцям їсти, але ніяк не можу порахувати скільки моркви я витратила. Допоможіть, будь ласка. А задачу я вам у підручник надіслала №621.» (Колективне розв’язування задачі).
Відповідь: наступного місяця витратили 460 кг моркви.
(Слайд № 11)Баба Яга вам дуже вдячна.
3. Ой, тут ще один лист. (Слайд № 12)Здається від Мишки Міні, Мудрої Сови та доброго бульдога вони трішки здивовані:
«Ой, не можна так, малята,
Все про все одразу знати!
Ось поясніть нам, що ви сьогодні робили на уроці?»
(Сьогодні на уроці ми повторили прийоми додавання і віднімання трицифрових чисел).
VI. Підсумок уроку. Оцінювання.
VII. Домашнє завдання. (Диференційоване, за картками). (Слайд № 13)
В мене залишився останній лист від Попелюшки. Зла мачуха дала їй дуже багато роботи і бідна дівчинка не встигає її зробити. Тому просить вашої допомоги і надсилає вам картки з домашнім завданням. Допоможемо?
Дякую за гарну роботу. Урок закінчено. (Слайд № 14)