Урок "Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій"

Про матеріал
Урок з математики для 3 класу. тема уроку "Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій"
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій

Мета. Закріпити набуті знання вивчених випадків додавання і віднімання круглих трицифрових чисел; опрацювати розв’язування задачі на зведення до одиниці; розвивати увагу, кмітливість; виховувати почуття взаємодопомоги, взаємовиручки.

Обладнання: комп’ютери,  сигнальні картки, підручник (Богданович М.В. Математика для 3 класу. – К.: Освіта, 2003).

Хід уроку

I. Організаційний момент (Слайд № 1)

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

(Записати число, класна робота)

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

  Сьогодні у нас незвичайний урок, ми зустрінемося  з  мешканцями дуже цікавої країни. А щоб дізнатися як вона називається, нам потрібно розшифрувати її назву.

 Гра «Шифрувальник» (Слайд № 2) (діти працюють на комп’ютерах)

590 – 270      320      к

780 – 60        720      а

210 + 90        300      з

110 + 210      320      к

560 + 30        590      о

140 -  30        110      в

850 – 130       720     а

300

320

200

720

330

590

740

600

110

856

з

к

н

а

м

о

у

я

в

д

 Отже, ми сьогодні зустрінемося з  мешканцями казкової країни.

III. Оголошення теми й мети уроку (Слайд № 3)

  Як ви думаєте, чому казкові герої завітали  до нас ? (У них виникли проблеми з додаванням і відніманням трицифрових чисел, та не можуть розв’язати задачу)

 Отже, сьогодні на уроці  нам доведеться  допомогти  їм повторити прийоми додавання і віднімання круглих трицифрових чисел та пояснити розв’язання задачі.

IV. Актуалізація опорних знань учнів

  Виявляється мешканці цієї країни приготували нам  завдання, з якими вони самі не можуть впоратися. Тому просять нашої допомоги.  І перший лист надійшов від Лісовичка. Він дуже добрий, але всього боїться. В наш важкий час він вирішив захистити свій будинок від непроханих гостей і поставив замок з кодом. Але вийшов на прогулянку і так злякався зайчика, що геть забув код. От він і просить нашої допомоги. (Слайд № 4)

А щоб йому допомогти, треба розв’язати три рівняння. Корені цих рівнянь і будуть кодом від замка Лісовичка. (Розв’язують на дошці)

Х + 200 = 700       370 – х = 40           х + 320 =  800

Х= 500                    х = 330                   х = 480

Отже, спочатку Лісовичку потрібно набрати 500, потім 330 і 480 і двері його будинку відчиняться.

Лісовичок вам щиро дякує. (Слайд № 5)

V. Закріплення вивченого матеріалу 

1. Наступний лист надійшов від Кота в чоботях.

«Шановне панство, всім вам «няв»

Із щирістю я надіслав.

Скажу відверто, без обману:

Я учнів завжди поважав.

Я чоботи свої стоптав,

Багато чого взнав:

І хитрощі, і чари злі

У ріднім краї й на чужій землі.

Але сьогодні на уроці

Приємно разом з вами бути

І перемогу над прикладами  здобути». (Слайд № 6)

  Кіт у чоботях  розв’язав приклади № 620, але сумнівається чи всі правильно. Допоможіть, будь ласка, перевірити. (Самостійна робота № 620. Перевірка за сигнальними картками, правильна відповідь – зелена картка, а неправильна – червона.) (Слайд № 7)

  Кіт у чоботях дуже задоволений і вдячний вам, пішов відпочивати, а ви здається теж стомилися і хочете відпочити.

(Музична фізкультхвилинка.)  (Слайд № 8)

 

   2.  Баба Яга не втрималася і теж просить вашої допомоги. (Слайд № 9) Ось що вона пише: «Почула я, про розумних учнів 3 класу, сіла на мітлу й полетіла в Тарасівську школу.  Хочу щоб ви мені допомогли розв’язати задачу. (Слайд № 10)Два місяці варила лісовим мешканцям їсти, але ніяк не можу порахувати скільки моркви я витратила. Допоможіть, будь ласка. А задачу я вам у підручник надіслала №621.»  (Колективне розв’язування задачі).

  1. 760 – 320 = 440 (кг) – витратили за перший місяць;
  2. 440 + 20 = 460  (кг) – витратили за другий місяць.

Відповідь: наступного місяця витратили 460 кг моркви. 

(Слайд № 11)Баба Яга вам дуже вдячна.

 

 3. Ой, тут ще один лист. (Слайд № 12)Здається від Мишки Міні, Мудрої Сови та доброго бульдога вони трішки здивовані:

«Ой, не можна так, малята,

Все про все одразу знати!

Ось поясніть нам, що ви сьогодні робили на уроці?» 

(Сьогодні на уроці ми повторили прийоми додавання і віднімання трицифрових чисел).

VI. Підсумок уроку. Оцінювання.

VII.  Домашнє завдання. (Диференційоване, за картками). (Слайд № 13)

 В мене залишився останній лист від Попелюшки. Зла  мачуха дала їй дуже багато роботи і бідна дівчинка не встигає її  зробити. Тому просить вашої допомоги і надсилає вам картки з домашнім завданням. Допоможемо?

Дякую за гарну роботу. Урок закінчено. (Слайд № 14)

 

 

 

 

doc
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку