Урок "Розв’язування текстових задач"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з видами задач та способами їх розв’язування, вчити аналізувати й розв’язувати задачі різними способами, розвивати логічне мислення, формувати математичну компетентність.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування  текстових задач

(математика 5 клас)

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити учнів з видами задач та способами їх розв’язування.
  • Розвивальна: Розвивати в учнів вміння аналізувати й розв’язувати задачі арифметичним  та алгебраїчним способом, розвивати логічне мислення, формувати математичну компетентність.
  • Виховна: Формувати увагу, охайність, самостійність, навички самоконтролю під час виконання завдань.

Тип уроку : урок формування умінь і навичок 

Обладнання: мультимедійна дошка

Девіз  уроку:

                                                                       Не просто слухати, а чути.

                                                                                Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

                                                                            Дружно й плідно працювати!

І. Актуалізація опорних знань

1) Пригадайте головне . Що означають дані терміни?  https://wordart.com/n8vidvgia2nm/untitled-7

2) Розминка          https://learningapps.org/watch?v=pxshgbp2517

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Ми з вами багато розв’язували задач. Якими ж способами можна розв’язати задачу?

Задачу можна розв’язати діями тобто арифметичним способом або  склавши рівняння –алгебраїчним способом

Задачі бувають

  •       з однією величиною,
  •       двома однойменними величинами, 
  •       з трьома залежними величинами.  Це задачі :
  • на вартість ;
  • на роботу;
  • на рух.

Сьогодні ми будемо розв’язувати задачі з однією і двома однойменними величинами

Задача. Марійка задумала число. Якщо до цього числа додати 12, а результат помножити на 3, то отримаємо 63. Яке число задумала Марійка?

Як цю задачу розв’язати арифметичним способом? (діти пропонують свої ідеї щодо розв’язування)

Розв’язання

1).63:3=21;

2)21-12=9

Відповідь: 9.

Як цю задачу розв’язати алгебраїчним способом? (вчитель пояснює хід міркувань щодо складання рівняння)

Розв’язання

Нехай Марійка задумала число, яке позначимо  х, то,  якщо до нього додати 12 отримаємо х+12, а коли помножимо на 3, то отримаємо  (х+12)*3, одержимо рівняння  (х+12)*3=63.

х+12=63:3;

х+12=21;

х=21-12;

х=9.

Відповідь: 9.

Яким способом краще розв’язувати задачі? Все залежить від умови задачі та  знань і умінь, якими володіє людина.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Складіть  рівняння до задач    https://learningapps.org/watch?v=pwhyrbdha24

2. Розв’яжіть задачу самостійно

Задача. Коли Софійці було 5 років, її брату Сергійкові будо 9 років. Зараз їм обом рахом 40 років. 1) Скільки років Софійці? 2) Скільки років Сергійкові?

3. Розгадайте фокус

Задумайте число, подвойте його, додайте 5, додайте 3, відніміть задумане число, відніміть 7 , назвіть результат. Ви задумали …

(х, 2х, 2х+5, 2х+5+3, 2х+5+3-х, 2х+5+3-х-7=х+1, розгадка   -  від названого результату відняти 1, отримаємо задумане число)

 

IV. Підсумок уроку

Сьогодні ми розв’язували задачі з однією величиною, на наступному уроці будемо розв’язувати задачі на вартість.

 Продовжіть речення

1.Сьогодні на уроці я …навчив(ся)(лась) …

2.Мені краще розв’язувати задачі …

Виставлення оцінок за роботу на уроці

V. Завдання додому:  Опрацювати   §17,  с. 131 ,132 ,№ 603,613,615.

Література. 1.«Математика » НУШ. Підручник для 5 класу, автори: Тарасенкова, Богатирьова, Коломієць, Сердюк, Рудніцька 2022,

2.Сервіси:  learningapps.org, WordArt.

 

 

 

docx
Додано
8 грудня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку