Тема уроку: Розв’язування текстових задач
(математика 5 клас)
Мета уроку:
Тип уроку : урок формування умінь і навичок
Обладнання: мультимедійна дошка
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати!
І. Актуалізація опорних знань
1) Пригадайте головне . Що означають дані терміни? https://wordart.com/n8vidvgia2nm/untitled-7
2) Розминка https://learningapps.org/watch?v=pxshgbp2517
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Ми з вами багато розв’язували задач. Якими ж способами можна розв’язати задачу?
Задачу можна розв’язати діями тобто арифметичним способом або склавши рівняння –алгебраїчним способом
Задачі бувають
Сьогодні ми будемо розв’язувати задачі з однією і двома однойменними величинами
Задача. Марійка задумала число. Якщо до цього числа додати 12, а результат помножити на 3, то отримаємо 63. Яке число задумала Марійка?
Як цю задачу розв’язати арифметичним способом? (діти пропонують свої ідеї щодо розв’язування)
Розв’язання
1).63:3=21;
2)21-12=9
Відповідь: 9.
Як цю задачу розв’язати алгебраїчним способом? (вчитель пояснює хід міркувань щодо складання рівняння)
Розв’язання
Нехай Марійка задумала число, яке позначимо х, то, якщо до нього додати 12 отримаємо х+12, а коли помножимо на 3, то отримаємо (х+12)*3, одержимо рівняння (х+12)*3=63.
х+12=63:3;
х+12=21;
х=21-12;
х=9.
Відповідь: 9.
Яким способом краще розв’язувати задачі? Все залежить від умови задачі та знань і умінь, якими володіє людина.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Складіть рівняння до задач https://learningapps.org/watch?v=pwhyrbdha24
2. Розв’яжіть задачу самостійно
Задача. Коли Софійці було 5 років, її брату Сергійкові будо 9 років. Зараз їм обом рахом 40 років. 1) Скільки років Софійці? 2) Скільки років Сергійкові?
3. Розгадайте фокус
Задумайте число, подвойте його, додайте 5, додайте 3, відніміть задумане число, відніміть 7 , назвіть результат. Ви задумали …
(х, 2х, 2х+5, 2х+5+3, 2х+5+3-х, 2х+5+3-х-7=х+1, розгадка - від названого результату відняти 1, отримаємо задумане число)
IV. Підсумок уроку
Сьогодні ми розв’язували задачі з однією величиною, на наступному уроці будемо розв’язувати задачі на вартість.
Продовжіть речення
1.Сьогодні на уроці я …навчив(ся)(лась) …
2.Мені краще розв’язувати задачі …
Виставлення оцінок за роботу на уроці
V. Завдання додому: Опрацювати §17, с. 131 ,132 ,№ 603,613,615.
Література. 1.«Математика » НУШ. Підручник для 5 класу, автори: Тарасенкова, Богатирьова, Коломієць, Сердюк, Рудніцька 2022,
2.Сервіси: learningapps.org, WordArt.