Урок "Розв’язування вправ і задач на порівняння, округлення, додавання та віднімання десяткових дробів. Підготовка до контрольної роботи"

Про матеріал

Тема уроку: Розв'язування вправ і задач на порівняння, округлення, додавання та віднімання десяткових дробів. Підготовка до контрольної роботи

Тип уроку: комплексне застосування знань, умінь та навичок.

Мета уроку:закріпити вміння застосовувати правила порівняння, округлення, додавання й віднімання десяткових дробів під час розв'язування вправ і задач; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість.

Перегляд файлу

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ №10

ПЛАНУ УРОКУ

Дата:

Клас:     5

Тема уроку: Розв’язування вправ і задач на порівняння, округлення, додавання та віднімання десяткових дробів. Підготовка до контрольної роботи

 

Тип уроку:  комплексне застосування знань, умінь та навичок.

Мета уроку: закріпити вміння застосовувати правила порівняння, округлення,  додавання й віднімання десяткових дробів під час розв’язування вправ і задач; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість.

.

 


 

Знання і вміння, що формуються на уроці: учні повинні вміти розв’язувати задачі, застосовуючи правила порівняння, округлення,   додавання й віднімання десяткових дробів стандартних і змінених умовах..


Обладнання: підручник, зошит.



 


 

Етап

 

Час, хв.

 

Зміст етапу уроку

Основні орієнтири вивчення теми

 

Підготовчо-мотиваційний етап

 

І

2 хв.

 

3 хв.

 

 

5 хв.

 

 

 

5 хв.

 

Організація початку уроку

 

 

 

Перевірка домашнього завдання

 

 

II

 

Актуалізація опорних знань

 

 

III

 

2хв.

Мотивація навчального процесу

__

Виконавчо-діяльнісний етап

 

IV

 

15

 

Застосування отриманих знань

 

 

 

 

 

 

V

 

10

 

Самостійна робота

 

 

Підсумково-рефлексивний етап

 

 

 

VI

 

5 хв.

Закріплення, узагальнення і систематизація отриманих знань

 

Закріплення, отриманих знань; рефлексія діяльності

 

 

VII

 

3 хв.

 

Домашнє завдання

 

 


ХІД  УРОКУ

Підготовчо-мотиваційний етап

  • Організація початку уроку (2 хв.)

Доброго дня. Відкриваємо свої зошити, записуємо число, класна робота. Сьогодні ми з вами продовжимо працювати над округленням чисел. Перед тим як перевірити чи правильно ви виконали домашнє завдання давайте згадаємо те, що ми вивчили на минулому уроці.

  • Перевірка домашнього завдання (3 хв.)

Метод: репродуктивна бесіда

Чи виникли  вас питання по домашньому завданню?  Перевіряємо правильність виконаного домашнього завдання, звіривши вашу відповідь з правильною, що записана на дошці. Два учні перевіряють себе біля дошки, аргументуючи свою відповідь.

 

Завдання

Правильна відповідь

 

 

16,4 кг

 

 

177,76 га

 

38,4 см

 

 

  • Актуалізація опорних знань (5 хв.)

Метод : репродуктивна бесіда

Вчитель

Учні

1.

Сформулюйте алгоритм порівняння двох десяткових дробів

  1. З двох десяткових дробів більший той, у якого
    більша ціла частина.
  2. Якщо десяткові дроби мають однакові цілі частини, то більшим буде той дріб, у якого більше число десятих;
  3.  якщо число десятих однакове, то більшим буде той дріб, у якого більше число сотих, і т. д.

 

2.

Нагадайте нам алгоритм округлення чисел.

 

1.  Знайди цифру того розряду, до якого потрібно округлити десятковий дріб (натуральне число).

2.  Подивись на наступну цифру; якщо вона 0, або 1, або 2, або З, або 4 — цифру, знайдену в п. 1, не змінюй; в інших випадках — збільш її на одиницю.

3.  Усі цифри, що передують знайденій у п. 1, перепиши, що йдуть за нею — відкинь (заміни нулями).

3.

Вийти до дошки, записати у вигляді схеми правила округлення чисел до певного розряду

http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/2/s99731733.jpg

4.

Нагадайте нам алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.

 

  1.  Зрівняти кількість цифр після коми в обох числах.
  2. Записати числа у стовпчик так, щоб кома перебувала під комою; додайте (відніміть)  як натуральні числа.
  3. Поставте кому в сумі під комою в даних числах.

5.

Сформулюйте основну властивість десяткового дробу.

Десятковий дріб не зміниться якщо до нього дописати нулі або закреслити нулі, що знаходяться в кінці дробу.

 

  • Мотивація навчального процесу (2 хв.)

Метод: спонукальний

Сьогодні у нас з вами дуже важливий урок. Нам треба дуже добре попрацювати, щоб у вас не виникло труднощів і питань завтра, під час написання контрольної роботи. Тож налаштуйтеся на роботу.

 

Виконавчо-діяльнісний

  • Первинне застосування отриманих знань (15 хв.)

Метод тренувальних вправ

  1. Виконання усних вправ

 

Завдання

Правильна відповідь

Порівняйте десяткові дроби:

  1. 3,4 і 4,2;                       4) 5,9085 і 5,91;
  2. 3,4 і 3,43;                     5) 786,9 і 786,999;
  3. 4,87 і 4,809;                 6) 0,0007 і 0,07

<

<

>

<

<

Округліть десяткові дроби:

А) до десятих:   5,67;          6,09;           9,55.

Б) до сотих:       6,009;         5,000001;            986,342

5,7; 6,1; 9,6.

 

6,01;   5;   986,34

Обчисліть: 5,2+8,9;         33,1+6,93;             23,04+22,006.

 

14,1;    40,03;    46,36

Обчисліть зручним способом:

 

29,37

  1. Виконання письмових вправ

 

9;   0;   7,8,9

5,6,7,8,9

6,7,8,9

8,9

-

7,8,9

           205м

32м          501м

54м         3122м

Виконайте додавання:

38,038

9,9

80

3,116

73,43

0,582

1,039

 

  • Самостійна робота (10 хв.)

Метод: письмова самостійна робота на 10 хв. (перевірка правильності виконання завдань виконується  учнями наприкінці уроку. Вчитель записує правильні відповіді для кожного варіанту на дошці. Учні обмінюються зошитами з сусідом по парті. Якщо завдання правильне, напроти нього ставляють плюс, якщо ні – мінус. Далі оцінюють за поданою вчителем шкалою, але не ставлять оцінок в зошит.)

 Вчитель:

До вашої уваги 12 тестових завдань. Максимальна оцінка за виконання вправ 12 балів. А тепер кожен самостійно виконує завдання в зошиті..  Результати самостійної роботи перевіримо одразу після виконання. Будьте уважними!

Правильна відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумково-рефлексивний етап

  • Закріплення, отриманих знань; рефлексія діяльності (5 хв.)

Метод: навідних питань.

 У нас з вами сьогодні був дуже насичений урок. Ми з вами добре попрацювали.  Тож чи навчились ми сьогодні чомусь новому?

Що нового для себе ви сьогодні дізнались? Сформулюйте алгоритм порівняння чисел. Тож чи сподобався вам сьогоднішній урок?

  • Домашнє завдання (3 хв.)

Метод: пояснювально-ілюстративний

Автори підручника

А. Г. Мерзляк,  В.Б.Полонський, М. С.Якір

Повторити параграф

30-33

Номери завдань

894; 896 

 

1

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
1639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку