Урок «Множення та ділення натуральних чисел»

Про матеріал

«Математика – це двері і ключ до всіх наук». Без математичних знань людина не може сформуватися як гармонійна особистість. Тому давайте продовжимо з вами засвоювати математику, кожен день, добуваючи нові і нові знання, які допоможуть вам у вивченні інших предметів, як фізика, хімія, а також в нашій практичній повсякденній діяльності.

Метою цього уроку є узагальнення та систематизація знань учнів із теми «Множення та ділення натуральних чисел»; узагальнення вмінь розв'язувати задачі, що передбачають виконання множення та ділення натуральних чисел.

Перегляд файлу

УРОК

Тема уроку: «Множення та ділення натуральних чисел» (5 клас)

Мета уроку:

  • навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Множення та ділення натуральних чисел»; узагальнити вміння розв’язувати задачі, що передбачають виконання множення та ділення натуральних чисел;
  • розвивальна: формувати вміння систематизувати, узагальнювати та робити висновки;
  • виховна: виховувати старанність, наполегливість у досягненні мети.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання: підручник, картки з тестовими завданнями.

Підручник: Істер О.С. Математика: підруч. для 5го кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.С. Істер. – К.: Генеза, 2013. – 368 с.

Хід уроку:

 

1. Організаційний етап.

      (Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу).

      Добрий день! Сьогоднішній урок я б хотіла почати зі слів відомого математика «Математика – це двері і ключ до всіх наук». Без математичних знань людина не може сформуватися як гармонійна особистість. Тому давайте продовжимо з вами засвоювати математику, кожен день, добуваючи нові і нові знання, які допоможуть вам у вивченні інших предметів, як фізика, хімія, а також в нашій практичній повсякденній діяльності.

     А ось вивчення математики нам буде дуже важко освоювати без уміння швидко і вірно рахувати, тому почнемо урок з усного рахунку. Якщо ви правильно порахуєте запропоновані мною приклади, ви дізнаєтеся тему уроку.

  1. Виконайте дії:

1.

2 ∙ 36 ∙ 5 =

Н

360

7.

25 ∙ 8 =

Ж

100

2.

25 ∙ 2 =

А

50

8.

200 : 50 =

Л

4

3.

540 : 9 =

І

60

9.

400 : 10 =

Т

40

4.

104 : 2 =

О

52

10.

4 ∙ 5 ∙ 13 =

Д

260

5.

40 ∙ 8 =

М

320

11.

2 15 ∙ 5 =

Я

150

6.

100 : 4 =

Е

25

Відповіді:

320

360

52

100

25

360

360

150

 

40

50

 

260

60

4

25

360

360

150

м

н

о

ж

е

н

н

я

т

а

д

і

л

е

н

н

я

 

2. Перевірка домашнього завдання.

     Перевірка завдання, заданого за підручником. («Знайди помилку»)

Завдання для перевірки знань № 2, завдання 2-4 (стор. 68)

2. Подайте у вигляді добутку степінь:

    1) 174 = 17 ∙ 4 = 68    2) p5 = p5 = 5p

3. Виконай ділення з остачею:

    1) 17 : 5 = 2 (ост.3)    2) 19 : 3 = 1 (ост.6)

  1.  5           19   3

       - 15   3         - 18   6

           2              1

 

3. Узагальнення та систематизація знань.

Множення натуральних чисел

Запитання для усного опитування:

1. Що означає помножити число а на число b?

2. Назвіть компоненти дії множення.

3. Що означає збільшити число а в b разів?

4. Чому дорівнює добуток двох чисел, якщо один із множників дорівнює: а) 0; б) 1?

5. Сформулюйте переставну властивість множення.

6. Сформулюйте сполучну властивість множення.

7. Сформулюйте розподільну властивість множення.

8. Що називають степенем натурального числа?

9. Як називають числа а і n у виразі аn?

Завдання для письмового розв’язування:

  1. Обчисліть у найбільш зручний спосіб:

а) 4 ∙ 13 ∙ 25;     б) 125 ∙ 17 ∙ 8;

в) 405 ∙ 82 + 405 ∙ 18;   г) 497 ∙ 38 – 487 ∙ 38.

  1. Спростіть вираз і обчисліть його значення:

а) 5m ∙ 20, якщо m = 178;   б) 22х + 98х, якщо х = 7.

 

  1. Знайдіть значення виразу:

а) 608 ∙ 76 + 25;    б) 5419 – 103.

  1. На птахофермі розводили гусей, курей та індиків. Індиків було 1600, що в 5 разів менше, ніж курей, а гусей втричі більше, ніж індиків. Скільки гусей, курей та індиків було на птахофермі разом?

 

  1. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти знову сядьте.

 

Ділення натуральних чисел

Запитання для усного опитування:

1. Що означає поділити число а на число b?

2. Назвіть компоненти дії ділення.

3. Що означає зменшити число а в к разів?

4. Чому дорівнює частка, якщо:

    а) ділене дорівнює дільнику;

    б) ділене - будь-яке число, а дільник дорівнює одиниці;

    в) ділене дорівнює нулю, а дільник - будь-яке натуральне число?

5. Як зміниться частка, якщо:

    а) ділене збільшити (зменшити) в декілька разів, а дільник залишити без змін;

    б) ділене залишити без змін, а дільник збільшити (зменшити) в декілька разів;

    в) ділене і дільник помножити (поділити) на одне й те саме число?

6. Як пов'язані між собою ділене, дільник, неповна частка й остача?

Завдання для письмового розв’язування:

  1. Обчисліть:

а) 30 602 : 143;     б) 716 103 : 951.

  1. Першого дня зібрали 762 кг цукрових буряків, другого дня зібрали втричі менше, ніж першого, третього дня –  вдвічі менше, ніж першого. Скільки кілограмів цукрових буряків зібрали за три дні?
  2. Виконайте ділення з остачею:

а) 789 : 37;      б) 768 : 24.

 Індивідуальне завдання:

  1. Знайди значення виразу:

Для слабких учнів:      Для сильних учнів:

а) х2, якщо х = 3, 14, 16;     а) х2 – 8, якщо х = 3, 9, 21;

б) х3, якщо х = 3, 5, 10.     б) 5х3 + 1, якщо х = 2, 3, 7.

 

5. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.

     Заздалегідь заготовлені сигнальні карти зеленого, червоного і синього кольору для кожного учня.

     Запитання для учнів:

- Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

- Відзначте, з яким настроєм ви сьогодні працювали?

Зелений. Мені було все зрозуміло

Синій. Невеликі недоліки, є, над чим працювати

Червоний. Були невдачі, але я все подолаю.

 

6. Домашнє завдання.

    Усно: повторити параграф 5-9, підготуватися до контрольної роботи.

    Письмово: виконати завдання домашньої самостійної роботи №2 (стор. 67)

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.5
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
3.5
Загальна:
3.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мусінкевич Інна Володимирівна
    Для Турівна Тетяна Іванівна: Там написано "Знайди помилку". Вона є і при піднесенні до степеня, і при діленні з остачею.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Турівна Тетяна Іванівна
    Перевірка дом. завдання . 2. Подайте у вигляді добутку степінь: 1) 174 = 17 ∙ 4 = 68 2) p5 = p∙5 = 5p 1)буде 17* 17* 17 * 17=83521 а не 68, 2) р * р* р* р* р
    Загальна:
    2.0
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    2.0
doc
Додано
29 вересня 2018
Переглядів
6171
Оцінка розробки
3.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку