Урок 79. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ І ЗАДАЧ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ
Мета: формувати в учнів навички табличного множення числа 4; вправляти у розв'язуванні задач, складанні простих і складених задач за малюнком; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 93-94, завдання 608; 609)
Завдання 608
— Прочитайте вирази, у яких остання дія додавання; віднімання.
Завдання 609
— На скільки кілограмів кормів менше потрібно на тиждень корові в теплому корівнику, ніж у холодному?
2. Усна лічба
1) Гра «Таблиця множення».
Учні по черзі називають числа, які зустрічаються в таблиці множення числа 4. Учень, який припустився помилки, виходить з гри.
2) Гра «Крокуй і лічи».
Троє учнів змагаються між собою. Вони стають на одній лінії. Учитель стає поряд із першим учнем, вони одночасно роблять перший крок, під час якого вчитель говорить: «чотири». Учень має швидко «налаштуватися» на це число і, роблячи наступні кроки, говорити: «вісім, дванадцять і т. п.» — на кожен крок по числу. Учитель йде з ним у ногу, не даючи уповільнити крок. Як тільки учень назвав неправильне число, вони відразу зупиняються, до кінця гри сходити з цього місця не можна.
Те саме виконують інші гравці по черзі. Перемагає той, хто зупиниться далі.
3) Віршовані задачі.
✵ 8 ваз у Катерини.
В кожній вазі — апельсини.
По 4 в кожній вазі.
Скільки апельсинів разом? (32)
✵ Клав Тарас на тарілки По 4 пиріжки.
5 тарілок у Тараса.
Пиріжки рахуймо разом! (20)
3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням
— Спишіть ряди чисел. Яке число «зайве» і чому? Підкресліть його.
5; 10; 11; 15; 20.
40; 30; 19; 20; 70.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 4.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 94-95)
Завдання 610. Усне виконання завдання
Учні ланцюжком читають таблицю множення числа 4.
Завдання 611
1) Самостійна робота. Під час перевірки учні читають виписані приклади і називають у кожному з них множники.
2) Усне виконання завдання в парах.
Завдання 612
Учні коментують, як виконали обчислення за даними малюнка, відповідаючи на запитання.
1) Яка маса 5 таких гусок?
2) Яка загальна маса 3 таких півнів, качки і кроля?
3) На скільки кілограмів маса вівці більша від маси двох таких поросят?
Після цього ставлять свої запитання за малюнком.
Завдання 613
Учні за даними малюнка до попереднього завдання складають задачі на дві дії.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв'язування задачі з коментуванням
Було 17 м тканини. Майстер зшив з них 7 дитячих костюмів, витрачаючи на кожен по 2 м. Скільки метрів тканини залишилося?
2. Розв'язування задач
1) У дворі — 6 курей і 2 кози. Скільки ніг в усіх цих тварин?
2) Маса одного кроля 4 кг. Яка маса п’яти таких кролів?
3) Скільки ніг у 4 поросят і одного індика?
3. Обчислення значень виразів
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічних задач
1) Тетянка живе в 16-поверховому будинку, на 7 поверсі, якщо рахувати згори. На якому поверсі живе Тетянка?
Розв’язання. Під Тетянкою є ще 9 поверхів.
Відповідь: на десятому.
2) Запиши за допомогою чотирьох одиниць і знаків дій числа 0; 4; 13; 22. (11 - 11 = 0; 1 + 1 + 1 + 1 = 4; 11 + 1 + 1 = 13; 11 + 11 = 22)
3) Є дві посудини місткістю 2 л і 7 л. Як з їхньою допомогою набрати з річки 3 л води?
5) Незнайко відрізав від трикутника 3 кути. Яку фігуру він отримав? (Шестикутник)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 95, завдання 614; 615.