Урок : "Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником. Задачі, що містять дворазове збільшення (зменшення)числа в кілька разів."

Про матеріал
Для ознайомлення учнів з одиницями вимірювання часу пропоную створювати "Гойдалку часу".
Перегляд файлу

Знайомимось з одиницями вимірювання часу.

Тема: Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником.      Задачі, що містять дворазове збільшення (зменшення)числа в кілька разів.

Мета: Ознайомити учнів із одиницями вимірювання часу та співвідношенням між ними; вчити визначати час за годинником; формувати вміння розв’язувати задачі , що містять дворазове збільшення (зменшення) числа в кілька разів.

                 Розвивати творче мислення, увагу, вміння орієнтуватися в часі.

                  Виховувати пізнавальний інтерес, культуру співпраці, цінне ставлення до часу,бажання  берегти кожну хвилину життя.

Обладнання: макети годинників, загадки, таблиці, картки індивідуальної  та парної роботи, виставка годинників, відео презентація.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Знову на урок дзвінок лунає,

Мелодійно і ніжно звучить.

Нам урок сторінки відкриває,

Дізнатись нове зазиває.

Тож починаємо працювати,

Щоб час дарма не витрачати.

  1. Актуалізація опорних  знань.

Усні обчислення.

ТЕСТ

  1. Готуючись до уроку математики Андрійко обчислив 4 вирази, а Наталка – у 3 рази більше. Скільки виразів обчислила Наталка?

К) 4+3      Н) 4-3      Д) 4∙3   Т) 3∙4

2.  До свята 8 Березня другокласники виготовили 9 вітльних листівок, а третьокласники – на 7 листівок більше. Скільки листівок виготовили третьокласники?

  У) 97      А) 9-7      О) 9+7      Е) 7+9

3.  Марійка записала до читацького щоденника 25 творів, а Сашко - на 5 творів менше. Скільки творів записав Сашко?

       Л) 25:5      Б) 25-5      В) 25+5      С) 55

4.    Урок у другому класі триває 40 хв., а мала перерва – у 4 рази менше. Скільки хвилин триває перерва?

      А) 40:4      И) 40-4       І) 404      У) 40+4

-Яке слово вийшло ?

Доба.

  • Якщо вийшло слово доба, без жодних виправлень. То я вітаю вас з відмінним результатом. Порадуйте себе веселим посміхайчиком . Хто допустив помилку, працюють зі мною.
  • Яку дію виконуємо, щоб 8 збільшити на 4?

                                               10 зменшити на 2?

 12 зменшити у 3 рази?

 5 збільшити у 2 рази?

                   (червоним маркером записую знаки)

  • Давайте пригадаємо, на які дві частини поділяється доба?
  • День і ніч.

Гра «ДЕНЬ І НІЧ»

  • Добуток чисел 6 і 4 зменшити на 8. Одержаний результат збільшити у 5 раз і знайти половину від одержаного результату.

КАЛІГРАФІЧНА ХВ.

5 ( зразок і попередження  помилок)

  • Яке двоцифрове число можна скласти з п’ятірок? А трицифрове?

Продовжіть рядочок кал. хв. збільшуючи кількість цифр у кожному наступному числі.

  • Яке найбільше число ви записали? 555555
  • Порахуймо п’ятірками  до 50. Де ми зустрічалися з таким порядком числення? При вивченні табл. множ. на 5.
  • Пропоную провести гру «Карусель» і перевірити свої знання таблиці множення та ділення на 5. (рухаємось за годинниковою стрілкою)
  • Працюємо швидко, відповідаємо чітко. Для високого результату потрібно набрати 11-12 фішок.

 

  1.       Повідомлення теми і завдань уроку.

У повсякденному житті люди щодня і не одноразово рахують п’ятірками самі того не помічаючи. І рахують не до 50, а до 60. Чому саме до 60 і для чого це потрібно ми дізнаємось сьогодні на уроці.

Працюючи уважно і зосереджено, чітко виконуючи поставлені завдання,ми познайомимось з співвідношенням одиниць вимірювання часу. Потренуємось визначати час за годинником. Спробуємо обчислювати вирази за визначений час. Познайомимось з новим типом задачі, що містить дворазове збільшення, або зменшення числа у кілька разів.

Тож часу дарма не гаймо, працювати поспішаймо.

  1.       Вивчення нового матеріалу.

Підготовча робота.

-Відгадайте загадку.

Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці 4 гнізда, в кожному гнізді 7 птешенят. Що це таке?

  • Давайте розтлумачимо ці поняття. Дуб – це рік (вішаю, під ним ставлю крапку), (веду дугу) 12 гілок – місяці (вішаю, ставлю крапку), (веду дугу) 4 гнізда – тижні (вішаю, ставлю крапку), (веду дугу) 7 пташенят – дні (ставлю крапку).  Уточнення: При визначенні тривалості подій, використовується поняття не день, а доба(міняю картку). Більшість місяців тривають 4 тижні і ще кілька днів(ставлю біля четвірки +).
  • Ще більше про дані одиниці вимірювання часу ми дізнаємось переглянувши відео. (Віолета Цьокан – уривок відео)
  • Якими даними ми можемо доповнити нашу гойдалку після перегляду?
  • Рік триває 365 діб. ( Роблю запис 365 (в. +1) і уточнюю. Що високосний рік має на 1 день більше)
  • Один місяць триває 28-31 день.  (Відмічаю на гойдалці)
  • Відгадайте іншу загадку.

Ніг не маю, а ходжу,

Рота не маю, а скажу,

Коли обідати, коли спати,

Коли роботу починати.

Не їсть і не п’є, а ходить і б’є. –Годинник.

Годинник – це пристрій для вимірювання часу. ( Фіксики – РІЗНІ ГОДИННИКИ)

  • Деякі з названих годинників є у нашій виставці. Але, щоб навчитись визначати час за годинником ми розпочнемо роботу з макета механічного годинника.

Пояснення нового матеріалу.

  • Коротку стрілку називають годинною. За один повний оберт, від 12 год ночі до 12 год. дня, проходить 12 годин. За другий повний оберт, від 12 год.дня і до півночі , минає ще 12год. Отже за два повних оберти минає 24 год.
  • 24 години становлять добу. Доба – це ранок, день, вечір, ніч.(продовжую гойдалку)
  • Порахуймо разом кожну годину доби обертаючи годинну стрілку. Почнемо відлік від 12години ночі. Кажуть в цей час годинник показує 0 год. 00 хв.  Коли годинна стрілка починає свій другий оберт, кількість годин продовжує зростати. Числа для позначення кількості денних годин зображені у внутрішньому крузі, на жовтому фоні схожому на сонечко. Тож продовжуємо 13 –та година, 14-та,…     о 24год 00хв доба закінчується.
  • -Коли мала стрілка проходить від однієї поділки до натупної,минає година.

За цей час велика стрілка здійснює повний оберт. Велику стрілку називають хвилинною. Одна година становить 60 хвилин. (продовжую гойдалку).

Порахуймо, скільки хвилин мине, коли стрілка робить такі рухи…(Веду хвилинною стрілкою від поділки 12 до1, 2, 3, …, а учні називають кількість хвилин6 5, 10, 15,…60)

Є ще секундна стрілка. Вона робить повний оберт за 1 хв, або за 60 секунд.( доповнюю гойдалку)

Підсумовую сказане:         1доба = 24год

                                                1 год = 60хв

                                                 1хв = 60 с

Первинне закріплення

  1. На першому годиннику таблиці  __год __хв, а котру гону показує другий годинник?
  2. Котру годину показує годинник у вправі №731?
  3. Вправа №732 (з записом в зошити)

1)5 год 00 хв  ( А котра година буде через 10 хв?)  2)5 год 10 хв (покажіть на годиннику)

    14 год 20 хв ( А котра година буде через 10 хв?)    14 год 30 хв(покажіть на годиннику)

     16 год 35 хв ( А котра година буде через 10 хв?)   16 год 45 хв(покажіть на годиннику)

  1.       Фізкультхвилинка

Пркидаються квітки-

Розпускають пелюстки,

Вітерець дмухнув тихенько,

Пелюстки гойднув легенько.

Сутеніє і квітки

Закривають пелюстки.

Тихо засинають,

Голівками хитають.

  • Шведський природознавець - ботанік, зоолог і лікар - Карл Лінней вивчав рослинний світ природи і помітив, що в деяких рослин квітки розкриваються вранці, в інших - вдень, у третіх - надвечір, а у четвертих - вночі. І закриваються вони також в певній послідовності, кожна у свій час. Це навело вченого на думку зробити квітковий годинник - «годинник флор». (Відео «Квітковий годинник»)
  • Класичний квітковий годинник працює по правильно висадженим рослинам. Та чи інша квітка відкриває свої бутони у ту, чи іншу пору дня. Так і визначають час.
  1. Поглиблення знань та формування вмінь і навичок.
  1. Розв’язування задачі.

Учні 2-Г класу вирішили перевірити правдивість квіткового годинника і провести спостереження за деякими квітами.

Маша принесла 3 саджанці квітів, Діма – у 6 раз більше, ніж Маша, а Максим – у 2 рази менше, ніж Діма.  Скільки саджанців приніс Максим?

  1. Читаю задачу.
  2. Про кого іде мова в задачі? (Викликаю дітей)
  3. Повторне читання учнем, а я роздаю картки дітям в руки.

Маша – 3с.

Діма -?, у 6 раз >, ніж у Маши

Макс. - ?, у 2 рази<, ніж у Діми

  1. Повторення задачі за питаннями.
  • Хто хоче повторити всю задачу?  (Перевішую к. з.)
  1. Аналіз задачі.
  • Чи можемо ми відразу знайти відповідь на запитання задачі? Чому?
  • Чи можемо знайти скільки саджанців приніс Діма?
  1. Складання плану.
  • То що ми знайдемо спочатку? (обираємо із запропонованих запитань)

1 – Скільки саджанців приніс Діма?

  • Про що дізнаємось з наступної дії?

2 – Скільки саджанців приніс Діма?

  • Що робитимем після написання другої дії? (Писатимем вираз. – А коли шукатимем відповідь на третє запитання з плану?)
  • Запишіть розв’язання задачі з виразом і відповіддю.

7. Перевірка

  • Який із запропонованих виразів підходить для розв’язання даної задачі?
  • Про що дізнаємось іншими виразами? (Обов’язково вербально оцінити правильні відповіді)
  • Чи хотіли б ви справді перевірити правдивість квіткового годиннитка?
  • Саме навесні можна висадити саджанці квітів, а потім провести за ними спостереження. Повернемось до цього питання на уроці природознавства.

2Обчислення виразів (за певний час).

– Щоб перевірити чи вміємо ми працювати швидко і правильно, давайте обчислимо вирази з 734 вправи за 3 хв. Допоможе нам в цьому пісочний годинник.

  • Зачитати вирази у яких останньою є дія віднімання. Пояснити порядок виконання дій.(вербальне оцінювання)

Підсумок уроку

Сьогодні у нашій виставці є різні годинники: механічний з маятником, електронний. Пісочні, наручні, годинник для людей з вадами зору та годинник який носиться як ювелірна прикраса. До речі зараз в моді наручні смарт. годинники, тобто розумні. З їхньою допомогою можна і фотографувати, і відправляти смс, але таке щастя не усім по кишені. Сьогодні мобільний телефон є найближчим родичем розумного  годинника. Його можна використовувати крім прямого призначення, як годинник, як будильник, у ньому є таймер та секундомір.

 

 З нами у класі залишиться наш незмінний помічник – електронний годинник з круглим циферблатом. До речі котру годину він зараз показує? А котра година буде через 15 хв ?

  • Що нового дізналися сьогодні на уроці?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Над чим хотілося б попрацювати більше?
  • Скільки годин триває доба? Скільки хвилин в одній годині? Скільки секунд в одній хвилині?
  •  

Д.з. На наступному уроці ми продовжимо працювати з годинниками.

Вдома ви спробуєте відновити гойдалку одиниць вимірювання часу.

Ми покладемо її до папки, щоб продовжити нею користуватися.

 

Наступного уроку діти висадили саджанці квітів на шкільному подвір’ї для подальших спостережень.

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
1431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку