Знайомимось з одиницями вимірювання часу.
Тема: Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником. Задачі, що містять дворазове збільшення (зменшення)числа в кілька разів.
Мета: Ознайомити учнів із одиницями вимірювання часу та співвідношенням між ними; вчити визначати час за годинником; формувати вміння розв’язувати задачі , що містять дворазове збільшення (зменшення) числа в кілька разів.
Розвивати творче мислення, увагу, вміння орієнтуватися в часі.
Виховувати пізнавальний інтерес, культуру співпраці, цінне ставлення до часу,бажання берегти кожну хвилину життя.
Обладнання: макети годинників, загадки, таблиці, картки індивідуальної та парної роботи, виставка годинників, відео презентація.
Хід уроку
Знову на урок дзвінок лунає,
Мелодійно і ніжно звучить.
Нам урок сторінки відкриває,
Дізнатись нове зазиває.
Тож починаємо працювати,
Щоб час дарма не витрачати.
Усні обчислення.
ТЕСТ
К) 4+3 Н) 4-3 Д) 4∙3 Т) 3∙4
2. До свята 8 Березня другокласники виготовили 9 вітльних листівок, а третьокласники – на 7 листівок більше. Скільки листівок виготовили третьокласники?
У) 9∙7 А) 9-7 О) 9+7 Е) 7+9
3. Марійка записала до читацького щоденника 25 творів, а Сашко - на 5 творів менше. Скільки творів записав Сашко?
Л) 25:5 Б) 25-5 В) 25+5 С) 5∙5
4. Урок у другому класі триває 40 хв., а мала перерва – у 4 рази менше. Скільки хвилин триває перерва?
А) 40:4 И) 40-4 І) 40∙4 У) 40+4
-Яке слово вийшло ?
–Доба.
10 зменшити на 2?
12 зменшити у 3 рази?
5 збільшити у 2 рази?
(червоним маркером записую знаки)
Гра «ДЕНЬ І НІЧ»
КАЛІГРАФІЧНА ХВ.
5 ( зразок і попередження помилок)
Продовжіть рядочок кал. хв. збільшуючи кількість цифр у кожному наступному числі.
У повсякденному житті люди щодня і не одноразово рахують п’ятірками самі того не помічаючи. І рахують не до 50, а до 60. Чому саме до 60 і для чого це потрібно ми дізнаємось сьогодні на уроці.
Працюючи уважно і зосереджено, чітко виконуючи поставлені завдання,ми познайомимось з співвідношенням одиниць вимірювання часу. Потренуємось визначати час за годинником. Спробуємо обчислювати вирази за визначений час. Познайомимось з новим типом задачі, що містить дворазове збільшення, або зменшення числа у кілька разів.
Тож часу дарма не гаймо, працювати поспішаймо.
Підготовча робота.
-Відгадайте загадку.
Росте дуб, у нього 12 гілок, на кожній гілці 4 гнізда, в кожному гнізді 7 птешенят. Що це таке?
Ніг не маю, а ходжу,
Рота не маю, а скажу,
Коли обідати, коли спати,
Коли роботу починати.
Не їсть і не п’є, а ходить і б’є. –Годинник.
Годинник – це пристрій для вимірювання часу. ( Фіксики – РІЗНІ ГОДИННИКИ)
Пояснення нового матеріалу.
За цей час велика стрілка здійснює повний оберт. Велику стрілку називають хвилинною. Одна година становить 60 хвилин. (продовжую гойдалку).
Порахуймо, скільки хвилин мине, коли стрілка робить такі рухи…(Веду хвилинною стрілкою від поділки 12 до1, 2, 3, …, а учні називають кількість хвилин6 5, 10, 15,…60)
Є ще секундна стрілка. Вона робить повний оберт за 1 хв, або за 60 секунд.( доповнюю гойдалку)
Підсумовую сказане: 1доба = 24год
1 год = 60хв
1хв = 60 с
Первинне закріплення
1)5 год 00 хв ( А котра година буде через 10 хв?) 2)5 год 10 хв (покажіть на годиннику)
14 год 20 хв ( А котра година буде через 10 хв?) 14 год 30 хв(покажіть на годиннику)
16 год 35 хв ( А котра година буде через 10 хв?) 16 год 45 хв(покажіть на годиннику)
Пркидаються квітки-
Розпускають пелюстки,
Вітерець дмухнув тихенько,
Пелюстки гойднув легенько.
Сутеніє і квітки
Закривають пелюстки.
Тихо засинають,
Голівками хитають.
Учні 2-Г класу вирішили перевірити правдивість квіткового годинника і провести спостереження за деякими квітами.
Маша принесла 3 саджанці квітів, Діма – у 6 раз більше, ніж Маша, а Максим – у 2 рази менше, ніж Діма. Скільки саджанців приніс Максим?
Маша – 3с.
Діма -?, у 6 раз >, ніж у Маши
Макс. - ?, у 2 рази<, ніж у Діми
1 – Скільки саджанців приніс Діма?
2 – Скільки саджанців приніс Діма?
7. Перевірка
2Обчислення виразів (за певний час).
– Щоб перевірити чи вміємо ми працювати швидко і правильно, давайте обчислимо вирази з 734 вправи за 3 хв. Допоможе нам в цьому пісочний годинник.
Підсумок уроку
Сьогодні у нашій виставці є різні годинники: механічний з маятником, електронний. Пісочні, наручні, годинник для людей з вадами зору та годинник який носиться як ювелірна прикраса. До речі зараз в моді наручні смарт. годинники, тобто розумні. З їхньою допомогою можна і фотографувати, і відправляти смс, але таке щастя не усім по кишені. Сьогодні мобільний телефон є найближчим родичем розумного годинника. Його можна використовувати крім прямого призначення, як годинник, як будильник, у ньому є таймер та секундомір.
З нами у класі залишиться наш незмінний помічник – електронний годинник з круглим циферблатом. До речі котру годину він зараз показує? А котра година буде через 15 хв ?
Д.з. На наступному уроці ми продовжимо працювати з годинниками.
Вдома ви спробуєте відновити гойдалку одиниць вимірювання часу.
Ми покладемо її до папки, щоб продовжити нею користуватися.
Наступного уроку діти висадили саджанці квітів на шкільному подвір’ї для подальших спостережень.