Урок математики в 5 класі
Тема: Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами.
Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість,взаємодовіру.
Обладнання: картка-квиток, математичне лото, схеми до задач, мультимедійна дошка.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок-подорож.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми, завдань
Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож. Протягом усієї подорожі нас супроводжуватиме МАТЕМАТИКА, а зупинимося ми сьогодні на станціях Історичній, Біологічній і Географічній. Але щоб розпочати подорож, слід придбати квитки, вартість яких виражається не грішми, а вашими знаннями.
ІV. Гра «Аукціон розпродажу квитків»
За правильну відповідь учні одержують квиток.
1. Які числа називаються натуральними?
2. Найменше натуральне число…
3. Найбільше натуральне число…
4. Від перестановки доданків…
5. Щоб знайти невідомий доданок…
6. Як називаються компоненти при відніманні?
7. Від перестановки множників…
8. Щоб знайти невідомий множник…
9. Якщо добуток дорівнює нулю, то…
10. Як називаються компоненти при діленні?
11. Щоб знайти невідоме ділене…
12. Щоб знайти невідомий дільник…
13. Частка двох рівних чисел дорівнює…
14. Ділити не можна на…
15. Як дізнатися у скільки разів одне число більше за інше?
V. Станція «Історична»
Одного разу в англійському графстві Камберленд почалася гроза, сильний вітер виривав дерева з коріннями, утворюючи ями. В одній з таких ям жителі побачили чорну речовину. Назву цієї речовини зашифровано виразами. Необхідно розв’язати № 556 з підручника, і відповіді замінити на букви.
№556
1) 742+39+58=(742+58)+39=839 Г
2)973+115-273=815 Р
3)832-15-32=785 А
4)2*115*50=11500 Ф
5)29*19+71*19=19(29+71)=1900 І
6)192*37-92*37=37 (192-92)=3700 Т
Діти одержують слово «графіт».
Шматочками графіту пастухи стали позначати овець, а торговці робили написи на кошиках і ящиках. Це відбулося в 1556 році. Перші олівці мали недолік – вони бруднили пальці й швидко ламалися. Шматки графіту обмотували тасьмою чи тканиною, а для міцності змішували з сіркою, сурмою, смолою. Пізніше до графіту почали додавати глину і висушували в печі. Сучасний олівець з’явився в кінці ХVІІІ сторіччя
VI. станція « Знаходження Невідомих»
Задача. Школярі посадили 756 саджанців клена на першій ділянці, на третій ділянці посадили в три рази більше, ніж на другій. Скільки саджанців посадили на кожній ділянці, якщо всього посаджено 1992 саджанці?
Короткий запис умови:
I діл. - 756 сад
II діл. - ?
ІІІ діл. - ?, у 3 рази більше ніж
Розв'язання.
Нехай на другій ділянці було х саджанців.
Рівняння: 756+х+3х=1992
756+4x=1993
4х = 1992-756
4х = 1236
х = 1236:4
х = 309
Отже, на другій ділянці посадили 309 саджанців, а на третій ділянці 309х3=927 саджанців.
Перевірка: 756+309+927 = 1992
1992 = 1992
Відповідь: 309 саджанців, 927 саджанців
VII. станція Розумної гори
Діти, увага! Нам надійшов лист з Розумної Гори.
Кожен має розв’язати приклади і до відповіді знайти вірну букву. Якщо все правильно зробити, то отримаємо фразу. (У класі дружба).
Завдання
1) 4806 – 928 = 3878 У
2) 7851 + 249 = 8100 К
3) 402 ∙ 7 = 2814 Л
4) 4444 : 11 = 404 А
5) 575 : 25 = 23 С
6) 124 ∙ 32 = 3968 І
7) 3804 – 967 = 2837 Д
8) 8876 + 124 = 9000 Р
9) 502 ∙ 8 = 4016 У
10) 3333 : 11 = 303 Ж
11) 600 : 25 = 24 Б
12) 125 ∙ 43 = 5375 А
Коди правильних відповідей
Відповідь 404 3968 3878 2814 23 8100
Код А І У Л С К
Відповідь 5375 303 2837 24 9000 4016
Код А Ж Д Б Р У
Не випадково підібране речення. Я хочу, щоб наш клас був дружний і дружба допомагала кожному з вас і всім нам разом долати труднощі, негаразди, гарно вчитися і здобувати нові знання.
VIII. Долина Математичних розваг
Продовжуємо нашу подорож і наступною зупинкою є Долина Математичних Розваг.
Тут ми випробуємо себе в усному рахунку. Отож будьте уважними і пильними.
1. Задумайте число від 1 до 10. Додайте 1. Додайте 19. Додайте задумане число. Отриманий результат поділіть на 2. Відніміть задумане число. Якщо все вірно зробити, то отримаємо 10.
Підніміть руки, хто отримав такий результат. А тепер складніше завдання.
2. Задумайте число. Зільшіть його в 4 рази. Додайте число, що дорівнює сумі двох задуманих. Розділіть на 6. Відніміть задумане число. При вірному виконанні всіх операцій отримаємо 0.
Піднімаємо руки у кого вийшов нуль.
Молодці! Результативність своєї роботи занотовуємо у квиток. Так само, за кожну вірно отриману відповідь 1 бал.
IX. Підсумок уроку
На жаль наша подорож завершується і ми наближаємось до станції Підсумкового.
Підведення підсумків.
Закінчити речення:
Сьогодні на уроці:
– я дізнався…
– я навчився …
– мені найбільше сподобалося…
– мені запам’яталося...
Прошу всіх підвести підсумок ваших результатів на квитку, здайте будь ласка їх.
– Підніміть руки, хто задоволений своєю роботою на уроці.
X. Домашнє завдання.
– Підготуватись до контрольної роботи.
– Розвязати тестові завдання на сторінці 83-84 (№1-№12)