Тема. Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами
Мета: повторити правила дій із десятковими дробами та застосування їх при обчисленні прикладів, розв’язуванні рівнянь та задач; розвивати логічне мислення, пам’ять, навчати колективної та самостійної роботи; інтерес до математики. Виховувати у дітей бажання бути гідними громадянами своєї Батьківщини.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів.
Хід уроку
I.Організаційний момент
Математика вчить мислити і разом
з тим вселяє віру у безмежні
сили людського розуму.
Вона виховує волю, характер
В.О.Сухомлинський
II. Сповіщення теми та мети уроку. Мотивація навчання
Українці можуть пишатися своєю країною, своєю рідною мовою, багатими народними традиціями, красивими містами та селами, видатними українцями.
І.Коваленко у своєму вірші «Ще раз про XX вік» написав такі рядки:
І я спрощу наш вік, як в класі учні дріб
Скорочують не раз, щоб приклада рішити.
І ось в чисельнику я бачу тільки хліб,
В знаменнику - всіх тих, на кого хліб ділити.
ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності
Гра «Хто швидше».
Кожен учень отримує кросворд, який потрібно розв’язати якомога на швидше.
Завдання. Розв'яжіть кросворд і розшифруй місто України, відстань від Черкас до якого близько 337 кілометрів. Відповідь запишіть у виділених клітинках,.
1. Знак, який відділяє цілу частину від дробової в десятковому дробі.
2. Дріб, який записують за допомогою дробової риски.
3. Дріб у якого ціла частина відділяється від дробової комою.
4. Добуток-це результат дії….
5. Число 0,5.
6. Число, написане під рискою дробу.
7. Множення і ділення називаються математичні...
8. Як називається частина десяткового дробу, що стоїть після коми?
(КЛЮЧОВЕ СЛОВО – МИКОЛАЇВ)
ІV. Систематизація знань, вмінь та навичок учнів
Завдання. Розташуйте числа у порядку зростання і розшифруйте закодоване слово.
3,035; 1,356; 1,365; 3,305; 3,0054; 1,355; 3,3535.
Завдання. Кожен із нас любить своє місто і країну, в якій ми живемо. Талановитий український народ склав багато пісень, віршів про рідний край. Пропоную вам виконати завдання і знайти зашифровані прислів’я.
0,7 |
4,1 |
5,3 |
2 |
2,35 |
13,2 |
24 |
20,58 |
0,79 |
1,9 |
У |
Я |
К |
Ї |
Т |
- |
С |
А |
И |
Н |
1,51 |
20,58 |
6,7 |
4,5 |
1,51 |
4,5 |
20,58 |
52 |
1,9 |
20,58 |
Р |
А |
Д |
О |
Р |
О |
А |
В |
Н |
А |
Відповідь: УКРАЇНА – СВЯТА РОДИНА
На магнітній дошці записано завдання, деякі числа запису закрито чистою карткою, на звороті яких записано букви. Учні по одному виходять до дошки, розв’язують рівняння і прикріплюють отриману букву на дошку.
Завдання. Розв’яжіть рівняння:
1) х + 2,34 = 6; С – 3,66
2) (2,34 + х) – 8,5 = 4,73; И – 10,89
3) 40,18 – x = 6,291; М – 33,889
4) (x – 20,8) + 12,17 = 22,2; О – 30,83
5) (х – 8,3) + 1,2 = 6,3; Н – 13,4
6) (у + 4,748) – 2,75 = 11,25; Е – 9,252
7) (х – 7,1) + 2,5 = 11,2; Н – 15,8
8) (y + 6,218) – 3,24=16,76; К – 13,782
9) (15,6 – х) – 5,11 = 8,74. О – 1,75
Василь Андрійович Симоненко народився 8 сiчня 1935 року в глухому поселенні Біївці Лубенського району на Полтавщині в сім'ї колгоспників. У 1952 р. закiнчив iз золотою медаллю середню школу в Тарандинцях та вступив на факультет журналiстики Киïвського унiверситету iменi Т. Шевченка. Писати вірші почав ще в студентські роки, але в умовах прискіпливої радянської цензури друкувався неохоче. Охоче роз'їжджав по Україні, як загальновизнаний поет брав участь у літературних вечорах і творчих дискусіях, виступав перед робітничою та сільською молоддю, прагнучи пробудити в душах ровесників національну самосвідомість і жагу до національного відродження.
Я закоханий палко, без міри,
У небачену вроду твою!
Все, що в серці, натхненне і щире
Я тобі віддаю!
Кожну хвилю і кожну днину
Гріє душу твоє ім'я,
Ненаглядна, горда, єдина,
Україно моя!
V. Підсумок. Рефлексія уроку
Розкажіть про результати власних навчальних досягнень:
VІ. Домашнє завдання
Розв’язати задачі.
Список використаних джерел.