Урок "Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами"

Про матеріал
Урок "Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами" з використанням сервісів дистанційного навчання
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами

Формування компетентностей:

  •   предметна компетентність: удосконалити вміння розв’язувати вправи, що передбачають застосування правил і властивостей дій зі звичайними дробами;
  •   ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – ставити запитання і розпізнавати проблему;
  • інформаційно-цифрова компетентність – діяти за алгоритмом;
  • соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго ранку, діти!

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашому шостому класі –

Учні - просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні ми здійснимо з вами подорож країною Математики. Як ви знаєте країна Математики дуже велика, тому ми сьогодні відвідаємо лише одну її область – Звичайні дроби. Ми побуваємо на п’яти станціях та перевіримо свої знання з теми «Дії над звичайними дробами».  Ці знання необхідні нам будуть при вивченні наступної теми «Відношення та пропорції».

Отже, мета подорожі: удосконалити вміння розв’язувати вправи, що передбачають застосування правил і властивостей дій зі звичайними дробами.

– Скажіть, чи зможемо ми досягти цілей уроку?

– Я теж сподіваюся, що нам усім разом вдасться досягти успіху. І в цьому нам допоможуть знання про звичайні дроби, взаємовиручка, дружба і винахідливість.

Для того, щоб розпочати подорож, у кожного з вас повинен бути квиток.  Вашим квитком буде картка оцінювання, в яку ви виставлятимете бали за кожен етап подорожі. Карту оцінювання ви створили самостійно за зразком.

№ завдання

1

2

3

4

5

6

Назва завдання

Станція «Розминка»

Фортеця «Розумників»

Станція «Кмітливість»

Станція «Унція»

Станція «Практична»

Бліц-тест

Кількість балів за завдання

1

 

1

2

5-11

3

1

Кількість набраних балів

 

 

 

 

 

 

 

Під час цієї подорожі я бажаю вам:

  •        Знання подвоїти;
  •        Уміння потроїти;
  •        Здібності піднести до квадрату;
  •        А поганий настрій давайте помножимо на нуль!

 Отож, щасливої подорожі!

В країну Математики ми вирушаємо

По стежині з прикладів й задач.

У добрий путь, у добрий час!

Область Дробів чекає вас

Епіграфом нашого уроку будуть слова:

Вчитися треба тільки весело…

Щоб переварити знання,

Їх треба вживати з апетитом.

А. Франс

ІІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду  та базових знань учнів

Перша станція «Розминка»

Пропоную Вам перевірити теоретичні знання з теми за допомогою хмари запитань

Ви всі вірно відповідали і отже рушаємо далі.

Наступна наша станція Фортеця «Розумників».

Вам потрібно  виконати дії, в таблиці знайти склад, що відповідає результату дії і прочитати прізвище італійського математика, який першим використав риску дробу для запису звичайного дробу

Картка 1

Картка 2

Картка 3

Картка 4

Виконайте дії:

 

 

Виконайте дії:

Виконайте дії:

Виконайте дії:

 

 

на

чі

фі

бо

Фібоначі (портрет) (слайд)

ІV. Розв’язання вправ

Станція «Кмітливість»  На цій станції на вас чекає розв’язання завдань. Виконавши завдання,  ви дізнаєтесь прізвище англійського вченого, який ввів знак рівності «=» ще у ХVІ ст  (Рекорд)

Знайти значення виразу.

   ;        //                     (2 бали)

Станція «Унція». А ви знаєте що таке унція? Дізнаєтесь після того, як розв’яжете рівняння

Перед вами рівняння різного рівня складності. Виберіть те, яке ви вважаєте за потрібне і самостійно розв’яжіть його.

  1.      /5 балів/ 
  2. ;     /8 балів/
  3. ;       /11 балів/

                                           

Який корінь рівняння ви дістали? Отже, ви уже здогадались, що таке унція?

Так називали дріб   стародавні римляни. Це дванадцята частина ваги. Ви можете порахувати скільки складає унція від кілограма і що означає з’їсти «3 унції сиру».

Учні оцінюють свою роботу, бали виставляють у картку оцінювання.

– Хто поставив собі 5 балів, 8 балів, 11 балів? Чи були труднощі? Я рада, що ви вибрали складні рівняння і успішно з ними впоралися.

Фізкультхвилинка.

Доки ми вчилися, тихенько та швидко

До класу ввійшла синьйорита-помилка.

І щоб вона геть пішла без зупинки,

Ми зробимо зараз фізичну хвилинку.

Правильно – руки вгору, неправильно – вперед,

Правильно лічимо, помилкам – кінець!

 


1) (так)

2) Обернене до є . (ні)

3) (так)

4) (ні)

5) (ні)

6) (так)


Станція «Практична»

Попрацюємо з підручником і попрацюємо в групах

Розв’язати задачі:

№ 475

Вертоліт зробив першу посадку на відстані 92км від злітної площадки,  пролетівши наміченого маршруту. Обчисли довжину всього маршруту.

№ 492 (Із книги Адама Різе XVIст.)

Троє осіб виграли деяку суму грошей. На долю першого припала цієї суми, на долю другого - , а на долю тертого – 17 флоринтів. Яким був увесь виграш?

V. Підведення підсумків уроку

1. Бліцтест


1)   (М)

5) (Д)            


2)   (О)

6) )


3)   (Л)

7)   (І)

 


4)   (О)

1

25

А

Ф

М

Ь

Н

Л

О

Д

Т

Ц

Х

І


Ось і закінчився урок. Молодці, ви добре попрацювали. Сьогодні ми з вами вели розмову про дроби.

(слайд)

Великий російський письменник Л.М.Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник кого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші. Бажаю щоб чисельник вашого дробу був як найбільшим.

Рефлексія

Я все зрозумів, я все роблю правильно

Мені була зрозуміла більша частина

матеріалу, але я ще іноді припускаюсь

помилок

Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, на цьому уроці ми систематизували свої знання з даної теми. А також певною мірою підготувалися до самостійної роботи.

VІ. Повідомлення домашнього завдання

(слайд)

  1.     Повторити §10-18
  2.     № 467; 469; 485.
  3. Написати міні-твір “Чи можна прожити день без математики?”

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
6 грудня 2022
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку