Тема. Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами
Формування компетентностей:
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго ранку, діти!
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок,
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашому шостому класі –
Учні - просто молодці!
Сьогодні ми здійснимо з вами подорож країною Математики. Як ви знаєте країна Математики дуже велика, тому ми сьогодні відвідаємо лише одну її область – Звичайні дроби. Ми побуваємо на п’яти станціях та перевіримо свої знання з теми «Дії над звичайними дробами». Ці знання необхідні нам будуть при вивченні наступної теми «Відношення та пропорції».
Отже, мета подорожі: удосконалити вміння розв’язувати вправи, що передбачають застосування правил і властивостей дій зі звичайними дробами.
– Скажіть, чи зможемо ми досягти цілей уроку?
– Я теж сподіваюся, що нам усім разом вдасться досягти успіху. І в цьому нам допоможуть знання про звичайні дроби, взаємовиручка, дружба і винахідливість.
Для того, щоб розпочати подорож, у кожного з вас повинен бути квиток. Вашим квитком буде картка оцінювання, в яку ви виставлятимете бали за кожен етап подорожі. Карту оцінювання ви створили самостійно за зразком.
№ завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Назва завдання |
||||||
Кількість балів за завдання |
1
|
1 |
2 |
5-11 |
3 |
1 |
Кількість набраних балів |
|
|
|
|
|
|
Під час цієї подорожі я бажаю вам:
Отож, щасливої подорожі!
В країну Математики ми вирушаємо
По стежині з прикладів й задач.
У добрий путь, у добрий час!
Область Дробів чекає вас
Епіграфом нашого уроку будуть слова:
Вчитися треба тільки весело…
Щоб переварити знання,
Їх треба вживати з апетитом.
А. Франс
ІІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та базових знань учнів
Перша станція «Розминка»
Пропоную Вам перевірити теоретичні знання з теми за допомогою хмари запитань
Ви всі вірно відповідали і отже рушаємо далі.
Наступна наша станція Фортеця «Розумників».
Вам потрібно виконати дії, в таблиці знайти склад, що відповідає результату дії і прочитати прізвище італійського математика, який першим використав риску дробу для запису звичайного дробу
Картка 1 |
Картка 2 |
Картка 3 |
Картка 4 |
Виконайте дії:
|
Виконайте дії:
|
Виконайте дії:
|
Виконайте дії:
|
|
|
|
|
на |
чі |
фі |
бо |
Фібоначі (портрет) (слайд)
ІV. Розв’язання вправ
Станція «Кмітливість» На цій станції на вас чекає розв’язання завдань. Виконавши завдання, ви дізнаєтесь прізвище англійського вченого, який ввів знак рівності «=» ще у ХVІ ст (Рекорд)
Знайти значення виразу.
Станція «Унція». А ви знаєте що таке унція? Дізнаєтесь після того, як розв’яжете рівняння
Перед вами рівняння різного рівня складності. Виберіть те, яке ви вважаєте за потрібне і самостійно розв’яжіть його.
Який корінь рівняння ви дістали? Отже, ви уже здогадались, що таке унція?
Так називали дріб стародавні римляни. Це дванадцята частина ваги. Ви можете порахувати скільки складає унція від кілограма і що означає з’їсти «3 унції сиру».
Учні оцінюють свою роботу, бали виставляють у картку оцінювання.
– Хто поставив собі 5 балів, 8 балів, 11 балів? Чи були труднощі? Я рада, що ви вибрали складні рівняння і успішно з ними впоралися.
Фізкультхвилинка.
Доки ми вчилися, тихенько та швидко
До класу ввійшла синьйорита-помилка.
І щоб вона геть пішла без зупинки,
Ми зробимо зараз фізичну хвилинку.
Правильно – руки вгору, неправильно – вперед,
Правильно лічимо, помилкам – кінець!
1) (так)
2) Обернене до є . (ні)
3) (так)
4) (ні)
5) (ні)
6) (так)
Станція «Практична»
Попрацюємо з підручником і попрацюємо в групах
Розв’язати задачі:
№ 475
Вертоліт зробив першу посадку на відстані 92км від злітної площадки, пролетівши наміченого маршруту. Обчисли довжину всього маршруту.
№ 492 (Із книги Адама Різе XVIст.)
Троє осіб виграли деяку суму грошей. На долю першого припала цієї суми, на долю другого - , а на долю тертого – 17 флоринтів. Яким був увесь виграш?
1. Бліцтест
1) (М)
5) (Д)
2) (О)
6) (Ц )
3) (Л)
7) (І)
4) (О)
|
|
|
1 |
|
25 |
|
|
|
|
|
|
А |
Ф |
М |
Ь |
Н |
Л |
О |
Д |
Т |
Ц |
Х |
І |
Ось і закінчився урок. Молодці, ви добре попрацювали. Сьогодні ми з вами вели розмову про дроби.
(слайд)
Великий російський письменник Л.М.Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник кого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші. Бажаю щоб чисельник вашого дробу був як найбільшим.
Рефлексія
Я все зрозумів, я все роблю правильно |
Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді припускаюсь помилок |
Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне |
|
|
|
Отже, на цьому уроці ми систематизували свої знання з даної теми. А також певною мірою підготувалися до самостійної роботи.
(слайд)
1