Урок "Розв’язування задач"

Про матеріал
Цей урок присвячений формуванню навичок розв'язання задач. Допоможе розвитку логічного та алгоритмічного мислення. Сприятиме вихованню культури наукового мовлення та оформлення розрахункових задач, самостійністі, працьовитості, наполегливості, інтересу до вивчення фізики.
Перегляд файлу

Уроки 17 – 18  Розв’язування задач.

Підготовка до контрольної роботи

Мета: формувати вміння розв'язувати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, робити необхідні креслення. Розвивати логічне та алгоритмічне мислення. Виховувати культуру наукового мовлення та оформлення розрахункових задач, самостійність, працьовитість, наполегливість, інтерес до вивчення фізики.

Тип уроку: урок формування навичок розв'язування задач; урок систематизування та узагальнення знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

1 урок Бліцопитування.

  1. Фізична модель, яку використовують замість тіла, розмірами якого в умовах даної задачі можна знехтувати. (Матеріальна точка)
  2. Уявна лінія, яку описує в просторі точка, що рухається. (Траєкторія)
  3. Фізична величина, яка дорівнює довжині траєкторії. (Шлях)
  4. Як називають рух, під час якого тіло за рівні інтервали часу проходить різний шлях? (Нерівномірний рух)
  5. Як називають рух, у ході якого за будь-які рівні інтервали часу тіло проходить однаковий шлях?(Рівномірний рух)
  6. Графік шляху для рівномірного руху – це …;
  7. Графік швидкості для рівномірного руху – це …
  8. Назвіть види руху за формою траєкторії. (Прямолінійний, криволінійний)
  9. Дайте означення швидкості.
  10. Дайте означення середньої швидкості.
  11. Як розрахувати середню швидкість руху тіла?

2 урок Запитання для фронтального опитування

  • Якими літерами позначають швидкість, шлях і час у фізиці? Які одиниці цих фізичних величин у СІ?
  • Як вони пов’язані між собою?
  • Який вигляд має формула для обрахування шляху?
  • Який вигляд має формула для обрахування часу?
  • Який вигляд має формула для обрахування швидкості?

IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мотивування учнів і коментар до уроку

Епіграфом до уроку я взяла слова давньогрецького вченого, філософа Аристотеля.

Розум – це не тільки знання, а й уміння застосовувати ці знання на практиці.

Як ви вважаєте, з якою темою уроку пов’язані ці слова?

Сьогодні ми проведемо незвичний урок. Це урок – гра «Зоряний час». Мета: відгадати слово та пояснити, чому це слово було обране. В кожній грі є правила: номер задачі обирає учень на вдачу, розв’язує її, отримує відповідь. Всі відповіді записані на зірках, на зворотному боці яких – літери, що відповідають номеру задачі. Кожний клас має поле гри.

7 - А

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Високий рівень - № 1, 4, 8

Достатній рівень - № 3, 5, 6, 7, 9, 11

Середній рівень - № 2, 10

 

 

 

 

7 – Б, 7 - В

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Високий рівень - №  6, 9.

Достатній рівень - № 4, 5, 7, 8, 11.

Середній рівень - № 1, 2, 3, 10.

 

 

 

 

Обрані задачі для класів відрізняються рівнем складності. Задачі 7 – А класу є складнішими. Задачі

7 – Б та 7 – В рівні за ступенем складності. За два уроки треба розв’язати всі задачі.

Слово – впевненість

Розв’язування задач

7 – А клас

  1. Велосипедист від'їхав від стадіону о 10:00 і рухався зі швидкістю 18 км/год. Мотоцикліст від’їхав від того самого стадіону о 10:40 і рухався зі швидкістю 42 км/год. Мотоцикліст наздогнав велосипедиста біля залізничної станції. Визначте відстань між стадіоном і станцією.
  2. Автомобіль проїхав 50 км за 0,5 год, а потім ще 150 км за 2 год. Визначте середню швидкість руху автомобіля на всьому шляху.
  3. Спринтер біжить зі швидкістю 480 м/хв, а хлопчик їде на велосипеді зі швидкістю 27 км/год. Хто з них рухається з більшою швидкістю, в скільки разів?
  4. Спортсмен біжить стадіоном. Перше коло він пробігає зі швидкістю 11 км/год, а друге — зі швидкістю 9 км/год. Визначте середню швидкість руху бігуна протягом усього часу руху.
  5. На перегонах велосипедист проїхав спочатку 15 км зі швидкістю 45 км/год, а потім ще 28 км зі швидкістю 42 км/год. Визначте середню швидкість руху велосипедиста на всій дистанції.
  6. На рисунку зображено графік залежності швидкості руху від часу для деякого тіла. Побудуйте графік залежності шляху від часу. Визначте середню швидкість руху автобуса.
  7. Автобус проїхав 1,5 км за 1 хв. Який шлях подолає автобус за 1,5 год?
  8. Будівельний підйомник за 2 хв піднімає вантаж на 31-й поверх будинку. З якою швидкістю рухається підйомник, якщо відстань між поверхами дорівнює 3 м?
  9. Автобус їхав 1 год зі швидкістю 90 км/год, півгодини стояв та їхав ще 2 год зі швидкістю 60 км/год. Знайдіть середню швидкість автобуса на всьому шляху.
  10. На рисунку зображено графік залежності шляху, який пройшов потяг, від часу. З якою швидкістю їхав потяг?
  11. На рисунку зображено графік залежності швидкості руху, з якою їхав велосипедист, від часу. Який шлях подолав велосипедист за 45 хв?

                                          

7 – Б клас

  1. Потяг їде зі швидкістю 180 км/год. Який шлях він долає за 2 год?
  2. Велосипедист рухається зі швидкістю 36 км/год. Скільки часу він витратить, щоб проїхати 27 км?
  3. Автомобіль проїхав 50 км за 0,5 год, а потім ще 150 км за 2 год. Визначте середню швидкість руху автомобіля на всьому шляху.
  4. На перегонах велосипедист проїхав спочатку 15 км зі швидкістю 45 км/год, а потім ще 28 км зі швидкістю 42 км/год. Визначте середню швидкість руху велосипедиста на всій дистанції.
  5. На рисунку зображено графік залежності швидкості руху від часу для деякого тіла. Побудуйте графік залежності шляху від часу. Визначте середню швидкість руху автобуса.
  6. Автобус їхав 1 год зі швидкістю 90 км/год, півгодини стояв та їхав ще 2 год зі швидкістю 60 км/год. Знайдіть середню швидкість автобуса на всьому шляху.
  7. Спринтер біжить зі швидкістю 480 м/хв, а хлопчик їде на велосипеді зі швидкістю 27 км/год. Хто з них рухається з більшою швидкістю, в скільки разів?
  8. Автобус проїхав 1,5 км за 1 хв. Який шлях подолає автобус за 1,5 год?
  9. Будівельний підйомник за 2 хв піднімає вантаж на 31-й поверх будинку. З якою швидкістю рухається підйомник, якщо відстань між поверхами дорівнює 3 м?
  10. На рисунку зображено графік залежності шляху, який пройшов потяг, від часу. З якою швидкістю їхав потяг?
  11. На рисунку зображено графік залежності швидкості руху, з якою їхав велосипедист, від часу. Який шлях подолав велосипедист за 45 хв?

               

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Поясніть, чому я обрала слово «впевненість»? Послухайте притчу.

 

Зустрілися якось у рукопашному бою два рівних по статурі людини. Перший був боксером, а другий спортом взагалі не займався. Переміг другий.

Потім хтось запитав організаторів спарингу:

- Як же таке вийшло, що боксер не подужав звичайного хлопця? Адже це смішно!

Організатори відповіли:

Перед боєм ми сказали боксерові, що битися він буде з каратистом, який не зазнав ще жодної поразки. А звичайному хлопцеві - що суперник його, по суті, слабак і тільки намагається виглядати переконливо.

 

Візьміть ініціативу в свої руки. У вирішальний момент впевненість в своїх силах грає головну роль.

VIІ. Домашнє завдання

1 урок. Повторити § 8 -10 Вправа № 9 (5,6)

2 урок. Повторити § 11, Вправа № 11 (4-7)

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Розділ 2. Механічний рух
Додано
28 березня 2019
Переглядів
5005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку