Урок "Розв'язування задач"

Про матеріал
Урок розв'язування задач для 10 класу з теми: "Основна задача механіки. Абетка кінематики. Закон додавання швидкостей і переміщень"
Перегляд файлу

Урок на тему «Розв’язування задач»

                                          (урок фізики у 10 класі)

Мета уроку: навчити учнів розв’язувати задачі, застосовуючи основні поняття кінематики: простір і час, швидкість рівномірного руху та середня швидкість, механічний рух, його відносність, система відліку, траєкторія, шлях, переміщення. Навчити учнів розв’язувати основну задачу механіки. Сприяти формуванню навиків усвідомленого читання. Розвивати вміння виділяти головне, аналізувати умову задачі та її розв’язок, оцінювати ймовірність отриманого розв’язку.    

Обладнання:  підручник «Фізика 10 клас» за редакцією В.Г. Баряхтара, С.О. Довгого, збірник задач «Фізика 10 клас» (рівень стандарту)

Тип уроку: застосування компетентностей

Ключові компетентності: спілкування державною мовою (спілкуватися, грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, уміти доречно та коректно використовувати фізичні терміни, поняття; в усній та письмовій формах, чітко, однозначно стисло та грамотно формулювати думки, аргументи, результати, висновки тощо; переконливо доводити власну точку зору); математична (вільно використовувати математичний апарат як мову фізичної науки; уміти сприймати та відтворювати фізичну інформацію щодо опису явищ, процесів і законів природи у формі математичних рівнянь, співвідношень та інших, включаючи графічні, залежностей); інформаційно-цифрова (працювати з інформацією: аналізувати, відбирати потрібну, оцінювати, узагальнювати, створювати нову інформацію тощо); уміння вчитися (визначати мету, планувати навчальну діяльність, створювати необхідні умови для самостійного додаткового вивчення фізики); ініціативність і підприємливість (вести діалог, узагальнювати інформацію,) соціальна і громадянська (аргументовано дискутувати, відстоювати власну та сприймати чужу думку; поважати думки і погляди опонентів);

Структура уроку

  • І. Організаційний етап:  -    привітання
  • психологічне налаштування        (1-2 хв.)
  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності                                          (1-2 хв.)
  • ІІІ. Актуалізація знань :   - знання позначень та одиниць вимірювання
  • оперування формулами                 (2-3 хв.)
  • ІV. Оголошення теми і мети уроку                                            (1-2 хв.)
  • V. Розв’язування задач:   - кількісних
  • якісних
  • графічних                                      (25-30 хв.)
  • VІ. Підведення підсумків, рефлексія                                        (2-3 хв.)
  • VІІ. Домашнє завдання                                                               (1 хв.)

Хід уроку

“Недостатньо тільки отримати знання;

 їх треба застосувати.

 Недостатньо тільки бажати; треба діяти.”

 Йоганн Вольфганг фон Гете.

Даємо учням 2-3 хвилини на обговорення даного вислову. Це, по суті, буде і психологічним налаштуванням і водночас мотивацією до уроку.

Отже, сьогодні ми навчимося застосовувати отримані на попередніх уроках знання при розв’язуванні різного виду задач. Тема уроку: «Розв’язування задач».

  • Що необхідно обов’язково знати, щоб почати розв’язувати задачу? /позначення та одиниці вимірювання фізичних величин/

Вправа 1 «Встановлення відповідності». Учні поєднують фізичну величину з її позначенням та одиницею вимірювання в СІ.

Переміщення                     t                       м

Час                                    v                       с

Шлях                                 s                      км

Швидкість                      x                      год

Координата                   l                       м/с

Записавши умову задачі, ми маємо її проаналізувати і записати формули, що встановлюють зв'язок між відомими та невідомими величинами.

Отримавши відповідь, не забуваймо про аналіз отриманих результатів, їх ймовірність.

Розв’язування якісних задач: №1.3; №1.5; №1.8; №1.16; №1.19; №1.20 (Усно. Можна організувати спочатку обговорення задач по групах, з подальшими відповідями учнів)

Розв’язування кількісних задач:

№1.15. Катер рухається по річці проти течії зі швидкістю 12 км/год відносно берега, а за течією – зі швидкістю 16 км/год. Яка швидкість течії?

№1.24. Велосипедист рухається рівномірно круговою трасою радіусом 1 км, затрачуючи на кожне коло 8 хв. Знайдіть шлях і переміщення велосипедиста: а) за 2 хв; б) за 4 хв; в) за 8 хв; г) за 12 хв. (можна організувати розв’язування по групах з подальшим поясненням учнів способу розв’язку. Вчитель контролює роботу учнів у групі. При потребі підводить учнів до можливого варіанту розв’язку задачі.)

№ 1.26. Велосипедист проїхав прямою трасою 80 км зі швидкістю 20 км/год, а потім ще 60 км зі швидкістю 10 км/год. Визначте середню швидкість його руху на всьому шляху?

№1.30. Уздовж осі Ох рухаються два тіла, координати яких змінюються відповідно до формул  х1=6+t і  х2=14-3t. Опишіть рухи. У який момент часу та в якій точці тіла зустрінуться?

№1.35. Катер перетинає річку завширшки 1 км. Швидкість катера відносно води напрямлена перпендикулярно до берега, модуль швидкості 4 м/с. На яку відстань знесе катер течія за час переправи, якщо швидкість течії 1 м/с? Який шлях пройде катер відносно берегів?

№ 1.42. Пішохід ¾ часу руху йшов на південь зі швидкістю 4 км/год, а решту часу – зі швидкістю 6 км/год. Якою була середня швидкість його руху?

Підведення підсумків. Рефлексія

Вправа 6 «Продовж речення»

На уроці:                -   мені вдалося…

  • мені було важко…
  • мені сподобалося…
  • мені не сподобалось…

Домашнє завдання: § 4,5  повторити. Вправа 5 (завдання  4-6 письмово)

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
3 серпня 2019
Переглядів
2394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку