Урок "Розв'язування задач"

Про матеріал
Формувати вміння розв`язувати задачі.Закріпити обчислювальні навички додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20; формувати вміння розв’язувати задачі економічно-логічного, життєво-практичного та логічного змісту складанням виразу; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати уважність, почуття відповідальності, уміння працювати в команді; стимулювати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Розв’язування задач.

Мета: Формувати вміння розв`язувати задачі.Закріпити обчислювальні навички додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20; формувати вміння розв’язувати задачі економічно-логічного, життєво-практичного та логічного змісту складанням виразу; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати уважність, почуття відповідальності, уміння працювати в команді; стимулювати інтерес до математики.

 

Обладнання: презентація, індивідуальні картки з виразами, індивідуальні картки оцінювання, сигнальні картки, цеглинки LEGO.

 

Хід уроку:

I.Організація класу

Встали всі рівненько,

Усміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

 

-Хто готовий активно працювати на уроці,будь ласка,плесніть у долоні.

-Що ви сьогодні побажаєте своєму партнеру?Побажайте

-Помахайте рукою, хто готовий допомагати другу.

-Як і чим ви можете допомогти своєму партнеру під час уроку?

-Дуже добре,що ви готові прийти на допомогу.

II.Основна частина

1.Актуалізація опорних знань.

-Отже пофантазуємо ми відправляємось у подорож.А куди саме-відгадайте кросворд і прочитайте ключове слово.

1)Результат дії додавання (Сума)

2)Компонент дії додавання (Доданок)

3)Грошова одиниця України (Гривня)

4)Опис ситуації,в якому треба дізнатися про невідоме числове значення за відомими числами,що характеризують цю ситуацію?(Задача)

5)Частина задачі у якій ідеться про шукане число.(Запитання)

6)Щоб розвязати задачу потрібно скласти (Вираз)

7)Що допоможе розвязати задачу (план)

8)Яке ключове слово у нас вийшло (Магазин)

-Отже,відправляємось у подорож до магазину.

-Які вміння необхідно людині,яка йде за покупками?(вміння рахувати гроші,думати,витрачати гроші самостійно)

-Яким потрібно бути у магазині?(уважним,відповідальним)

-Я думаю ,що такими ви будете на уроці,щоб успішно розвязувати задачі.

2.Повідомлення теми уроку

-Ми йдемо за покупками до магазину!А в який саме,ми дізнаємось розгадавши математичну загадку. Кожному числу відповідає певна буква.Розставивши усі числа в порядку зростання ви дізнаєтесь назву нашого магазину.

 

78

35

45

21

14

8

12

я

с

і

а

д

ч

у

Магазин «Чудасія»

-Сьогодні на уроці математики я пропоную вам здійснити мандрівку до магазину і перевірити наскільки добре ви навчилися рахувати.Чи дійсно вас можна відпускати в магазин та дозволяти робити покупки самостійно?

Отже,вирушаймо.

Руханка «А ти лети»

3.Формування обчислювальних навичок.

-Що необхідно для того щоб щось купити? (гроші,картки)

У вас в конвертах лежать картки.Вони спрацюють на касі,якщо ви правильно розвяжете вирази.(Картки за рівнями)

12+3=

6+5=

11-3=

14+6=

12-4=

10+(8-2)=

12-3=

11-(6+4)=

18+ (7-5)=

 

Перевірте код своєї карти.(Слайд)

Під час нашої подорожі ми будемо будувати вежу знань.А допоможуть нам у цьому цеглинки Lego.Візьміть циглинку у кого код спрацював.

Пригадайте,коли ви зайшли до супермаркету,що вам потрібно зробити спочатку.(здати речі в камеру схову).

Отже,перше наше завдання від охоронника про камери схову:Потрібно за схемою скласти задачу та розвязати її.(Слайд) 88-52=36

Який тип задачі?Якою дією розвязуємо?

Дайте повну відповідь на запитання задачі

-Кому було легко складати задачу за схемою і хто знав як її розвязати-візьміть ще одну циглинку і додайте. До попередньої.

Чи може наш клас залишити там свої речі?Чи вистачить на усіх місця?

Гра «Обери позицію»

-Від магазину «Чудасія» несподіванка-нам передали кошик з акційними товарами.Отже,акція! (Завдання на слайдах)

-Скільки можна зекономити грошей якщо купити іграшки під час акцій?

-Якщо купити телефон?

-Якщо купити машинку та пірамідку?

-Якщо купити клей?

Гра «Так чи ні»

Використовуючи сигнальні картки,покажіть чи згодні ви з твердженням.

-Ракета та ведмедик разом коштують 98 грн.?

-Мяч та гітара разом коштують 94 грн.?

-Ракета та мяч разом 82 грн.?

-Візьміть ще одну цеглинку до вежізнань,якщо ви легко впорались з завданням.

Руханка

4.Каліграфічна хвилинка

Працівники магазину повинні вчасно приходити на роботу.Послухайте прислів'я і назвіть числа,які ви зустрінете в ньому.

Краще на пять хвилин раніше,ніж на одну хвилину пізніше.

-Як ви розумієте це прислівя?

-Які числа зустрілися в прислів’ї?Саме ці цифри ми згадаємо на каліграфічній хвилинці.

-Запишіть двоцифрові числа,які можна утворити із цифр 5 і 1 (15,51)

5.Формування вмінь розвязувати задачі.

А зараз ми з вами побуваємо у відділі солодощів.

У ваших конвертах є задачі.Працюємо за алгоритмом:

1.Прочитай задачу

2.Що відомо в задачі?

3.Про що треба дізнатись?

4.Подумай який це тип задачі?

5.Розвяжи задачу.(Якщо складно запитай допомоги у друга.)

6.Перевірте один одного.

-Як з цих двох простих задач скласти одну складену задачу.

Задача 1.Богдан купив шоколадку за 14 грн ,а Оля-  на 8 грн дешевше.За скільки гривень купила шоколадку Оля?

Задача 2.Богдан купив шоколадку за 14 грн,а Оля –за 6 грн.Скільки всього гривень заплатили діти за покупку?

-Запишіть розвязання задачі

-Складіть одну складену задачу з цих двох простих.(Богдан витратив-14 грн,Оля-на 5 грн менше.Скільки всього коштів витратили діти?)

Що відомо в задачі?Про що треба дізнатись?Чи можемо ми дати відповідь на питання задачі?(Ні) Чому?

За допомогою скількох дій розвязується ця задача?

Запишимо розв’язання задачі  виразом.

Якими купюрами ви можете скористатись при розрахунку.

Кому було все зрозуміло та легко розвязувати задачі-додайте ще одну цеглинку на вежу знань.

6.Робота в командах

А зараз працюємо у командах.

Оберіть спікера у кожній команді.

Доповніть короткий запис умови задачі числовими даними.

Накресліть схему та розвяжіть задачу.

Задача:В магазин привезли цитрусові фрукти.Мандаринів -18 кілограмів,а лимонів –на 8 кілограмів більше.Скільки всього кілограмів цитрусових фруктів привезли в магазин?

Дані:

Мандарини-            кг

Лимони-                   кг більше

                Схема:

Розвязання:

Презентація відповідей команд.

-Хто добре працював в командах-додайте ще одну цеглинку на вежу знань.

III.Заключна частина

1.Рефлексія

-Дайте відповідь на питання (індивідуальні картки оцінювання)

Я можу скласти задачу за схемою

так

 

 

Я можу скласти вираз та розвязати задачу

 

 

 

Я можу розвязати складену задачу.

 

 

 

 

Мені було цікаво на уроці

 

 

 

 

2.Покажіть свої вежі з цеглинок.Дякую за щирість.

Оцініть свою роботу:Якщо вежа складається з 5 цеглинок,то це «Справжній успіх!»,якщо з 4-«Близько до успіху»,Якщо з 3 і меньше «Я вірю в тебе але потрібно ще попрацювати»

Ви сьогодні молодці!Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками.Ви пройшли випробування.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2023
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку