Урок "Розв’язування задач"

Про матеріал
Інтерактивна розробка уроку для учнів 10 класів на тему "Розв’язування задач". Рівноприскорений рух.
Перегляд файлу

       10 клас

Тема уроку:        Розв’язування задач з теми “Рівноприскорений рух”

Мета уроку: 

     узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми;

     формувати навички розв’язування задач;

     розвивати вміння аналізувати фізичний зміст задачі, прищеплювати цікавість до експериментальних методів навчання

     виховувати самостійність у практичній роботі.

Тип уроку:    узагальнення та систематизаціії знань.

 

Очікувані результати:

 

Після цього уроку учні зможуть:

 

  1. Розв’язувати задачі на знаходження місця і часу зустрічі тіл аналітичним методом.
  2. Будувати графіки залежності переміщення від часу  S(t).
  3. Знаходити деякі фізичні величини, які характеризують рівноприскорений рух, експериментально.

План уроку

  1. Актуалізація знань, мотивація навчальної діяльності - 3 хв.
  2. Представлення теми і очікувальних результатів - 2 хв.
  3. Подача необхідної інформації - 1 хв.
  4. Інтерактивна вправа (робота в групах) - 30 хв.
  5. Рефлексія (індивідуальне завдання) - 8 хв.
  6. Домашнє завдання - 1 хв.

Засоби і матеріали:  роздатковий матеріал,  магнітна дошка, основні формули по темі, штатив, лапка, металічна кулька, жолоб, секундомір, лінійка, олівець, підручник.

 

 

Хід уроку

Актуалізація знань

Яку тему ми вивчаємо?

Обговоріть основні формули з теми “Рівноприскорений рух” (впродовж двох хвилин).

 

 

Робота в парах

Мотивація навчальної діяльності

Вислів Й. Гете:

Всяке споглядання переходить в спостереження, а всяке спостереження -  в розуміння.

Досліди і спостереження   - джерело знань для пізнання істини.

Сьогодні на уроці ми будемо на практиці використовувати теоретичні знання з теми “Рівноприскорений рух”.

 

Представлення теми і очікувальних результатів

 Тема нашого уроку: Розв’язування задач по темі “Рівноприскорений рух”

Після уроку ви зможете...

 

 

Вчитель записує тему на дошці.

Очікувальні результати фіксуються на дошці вчителем

Інтерактивна вправа

Клас  об'єднується у кілька груп.

Кожна група отримує листочок з завданнями.

 На виконання задач відводиться певний фіксований проміжок часу.

Розв’язки робити на окремому аркуші паперу.

 

Нагадування правил роботи в групах, основних фізичних величин та формул, які характеризують рівноприскорений рух.

Завдання №1      -     (7 хв.)

  1. Прочитайте умову задачі.
  2. Запишіть скорочений запис задачі в зошиті.
  3. Знайдіть час і місце зустрічі, розв'язавши задачу алгебраїчно.
  4. Результат записати на аркуші паперу і прикріпити на дошці.

Обговорення (давайте порівняємо результати).

Учитель контролює роботу в групах

Лідер кожної групи виходить до дошки і демонструє  результат роботи групи.

Розв’язки даної задачі прикріплюється на  магнітній дошці.

Завдання №2       -     (7 хв.)

  1. Прочитайте умову задачі і виконайте її на аркуші А4 у вигляді графіка.

2. Запишіть скорочений запис задачі в зошиті

  1. Розв'язавши задачу, побудувати графік в зошиті
  2. Побудувати графік на аркуші паперу і прикріпити на дошці

Обговорення(давайте порівняємо результати)

 

Учитель контролює роботу в групах

Лідер кожної групи виходить до дошки і демонструє  результат роботи групи.

Розв'язок даної задачі прикріплюється на  дошці.

Завдання №3 (експериментальне)    -     (5 хв.)

  1. На столах набір приладів (штатив, лапка, жолоб металічна кулька, лінійка, секундомір).

2. Знайдіть прискорення металічної кульки, яка рухається по похилому жолобі .

3. Для обчислень виберіть необхідну формулу, при умові, що початкова швидкість рівна нулю.

4. Результати записати на аркуші паперу і прикріпити на дошці.

Обговорення (давайте порівняємо результати).

 

Учитель контролює роботу в групах

Лідер кожної групи виходить до дошки і демонструє  результат роботи групи.

Рішення даної задачі прикріплюється на  дошці і коментується.

Рефлексія   

Для визначення очікуваних результатів пропонується розв'язати  задачі, які розміщені в індивідуальних картках. На вирішення задач відводиться 8 хв.

Всі ви розв'язували одні й ті ж  задачі,  тому зможете оцінити себе самі,  порівнявши свої відповіді з правильними. Кожна задача оцінюється в 6 балів.

 

Учитель прикріплює  правильні відповіді на магнітній дошці, діти перевіряють свої відповіді і ставлять собі оцінку.

Домашнє завдання

Повторити параграф і виконати вправу після параграфу.

 

 

 

Роздатковий матеріал

  1. Завдання№1.

Два тіла рухаються назустріч одне одному. Рух першого тіла описується за формулою x₁ =10-8t+t² , а другого x₂=2-t². Визначити час і місце зустрічі ?

Відповідь:    x=-2(м) ; t=2(c)

  1. Завдання№2.

I.Рівняння руху тіла S=2t+t².  Опишіть цей рух (укажіть значення величин, які його характеризують) побудуйте графік  S(t)  на аркуші А4.

II.Рівняння руху тіла S=t+t².  Опишіть цей рух (укажіть значення величин,я кі його характеризують) побудуйте графік  S(t) на аркуші А4.

III,Рівняння руху тіла S=t+2t².  Опишіть цей рух (укажіть значення величин,які його характеризують) побудуйте графік  S(t) на аркуші А4.

 

3. Індивідуальні картки.

  1. Автомобіль вирушає з старту з постійним прискоренням 8м/с². Скільки часу йому знадобиться , щоб проїхати 400м ?           

  Відповідь: t=10(c)

  1. Автомобіль вирушає з старту з постійним прискоренням 4м/с².Який шлях він пройде,  доки не набуде швидкості 144 км/год? 

 Відповідь: s=10(м)

docx
Додав(-ла)
Кіхтан Василь
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
До уроку
Розділ 1. Кінематика
Додано
7 січня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку