10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок "Розв"язування задач на густину

Про матеріал
закріпити знання учнів про густину, одиниці її вимірювання, розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження густини, маси, об’єму тіла, розвивати вміння користуватися таблицями для знаходження необхідних величин, вчити робити правильний запис умови задачі, розвивати навики перетворення одиниць вимірювання фізичних величин, розвивати просторові уявлення, сприяти розвитку мови, виховувати інтерес до фізики, формувати позитивну мотивацію до навчання, сприяти вихованню гуманності, дисциплінованості,
Перегляд файлу

                                ХТО ШУКАЄ, ТОЙ ЗНАХОДИТЬ!
                                        ХТО БОРЕТЬСЯ, ТОЙ ДОСЯГАЄ МЕТИ!
                                       ХТО ШУКАЄ МУДРОСТІ, ТОМУ БОГ ЇЇ ДАСТЬ!

Тема уроку:     Розв’язування задач на густину. (7клас)     

 Мета уроку:    закріпити знання учнів про густину, одиниці її вимірювання,      розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження густини, маси, об’єму тіла, розвивати вміння користуватися таблицями для знаходження необхідних величин, вчити робити правильний запис умови задачі, розвивати навики перетворення одиниць вимірювання фізичних величин, розвивати просторові уявлення, сприяти розвитку мови, виховувати інтерес до фізики, формувати позитивну мотивацію до навчання, сприяти вихованню гуманності, дисциплінованості,

Обладнання: картки для самостійної роботи, таблиця густин, картки з текстом задач,що будуть розв’язуватися в класі, вислови знаменитих людей, анкети самоаналізу.

Тип уроку:  удосконалення  знань,та формування  умінь і навичок розв’язувати     задачі

                                   ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. 

Дорогі друзі.   Сьогодні ми проведемо цей урок разом. Давайте ми з вами сьогодні візьмемо на допомогу девіз: « Я хочу!, Я можу!, Я буду добре вчитись»

Психологічний тест « Мій настрій сьогодні»

Кожен з вас обере собі смайлик, який відповідає його настрою на сьогоднішньому уроці. Всі разом ми будемо намагатися ,щоб на кінець уроку ніхто не обрав собі сумне обличчя смайлика.

Закони співпраці на уроці:

  1. Закон чіткості.
  2. Закон часу.
  3. Закон поваги.
  4. Закон толерантності.

  Будемо керуватися в своїй діяльності принципами, відомими з сивої давнини.

    Арабська мудрість гласить: «Ніколи не соромно запитати про те, чого не знаєш».     «І наймудрішому є чого навчитись», сказав Джорж Сантаяна.

Перш ніж ми почнемо повторення вивченого вами матеріалу, я хотіла б, щоб кожен з вас настроївся на робочий лад. Просто розслабтесь і скажіть собі: « Я зараз на уроці фізики. А про все інше я не думатиму, я подумаю про це потім». Чудово! А тепер розпочнемо роботу.

ІІ. Активізація опорних знань.  «Мозкова атака».

    Усне опитування.

  1. Чи всі тіла однакової маси мають однаковий об’єм?
  2. Чи всі тіла однакового об’єму мають однакову масу?
  3. Яка фізична величина, крім маси і об’єму, характеризує всі тіла?
  4. Як позначається густина речовини?
  5. За якою формулою обчислюється густина речовини?
  6. Які одиниці вимірювання густини речовини?
  7. Де можна дізнатися про густину тієї чи іншої речовини?
  8. Як, знаючи густину і об’єм, визначити масу тіла?
  9. Які одиниці вимірювання маси тіла?
  10. Як, знаючи густину і масу визначити об’єм тіла?
  11. Які одиниці вимірювання об’єму тіла?
  12. Як називається прилад, за допомогою якого можна виміряти густину рідини?
  13. Чим пояснюється той факт, що густина води більша ніж густина водяної пари?

Ми дали відповідь з вами на дванадцять запитань і, отже , отримали дванадцять балів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Бернард Шоу сказав: « Єдиний шлях, який веде до знань – це діяльність», а стародавній філософ висловив таку думку: « Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію.»  Отже,  для того, щоб зрозуміти, запам’ятати ми і будемо сьогодні займатися діяльністю, яка називається Розв’язування задач. Отже, набув знань – приступай до діла!. Знання без діла – тяжка ноша.

 

 

      ІУ. Розв’язування задач.

  1. Об’єм зливка металу 50 см3 , а його маса 355г. знайдіть густину цього металу і за таблицею густин визначте, що це за метал.     (цинк)                                                                        
  2. Густина олова 7,3 г/см3 , а граніту – 2600кг/ м3 . Густина якої речовини є більшою?      ( олова)
  3. Визначити масу тіла об’ємом 250 см3 , якщо густина речовини, з якої воно виготовлене , дорівнює 11300 кг/ м3     (2825г =2,825кг)
  4. В автомобільний бак для пального в разі нормального наповнення вміщується 70 кг бензину. Визначити об’єм бака в літрах. ( 97л)
  5. Маса порожнистої мідної кулі становить 890 г, об’єм – 120 см3 . Яким є об’єм порожнини всередині кулі?  (20см3 )
  6. Яку масу гасу можна влити в бідон ємністю 0,02 м3 .    (16кг)
  7. Шматок сплаву із свинцю і олова масою 664 г має густину 8,3  г/см3 . визначити масу свинцю і олова в сплаві.
  8. Металева  пластинка прямокутної форми має розміри6 довжина: 0,05 м, ширина: 0,03 м, висота: 0,005 м.  Маса пластинки 85 г. Визначити з якого металу виготовлена пластинка. (свинець)
  9. Скільки автомобілів з об’ємом кузова 4 м3  потрібно для перевезення 56 т картоплі, густина якої 700 кг/ м3           (20автомобілів)

Скарбничка цікавих фактів

  1. Маса води в повному відрі приблизно в 50 раз більша від маси води в склянці.
  2. Об’єм води у відрі також приблизно у 50 разів більший, ніж об’єм води у склянці.
  3. Лабораторія реактивного руху НАСА розробила аерогель для збирання частинок космічного пилу. Ця речовина має найменшу густину серед твердих тіл : 3 кг/ м3.за своїм хімічним складом – це скло. Основу складає оксид сицилію та бульбашки.  Тому воно у тисячу разів легше звичайного скла. Має високу міцність, низьку теплопровідність. Занесена до книги рекордів Гіннеса.

 

  V.Самостійна робота.

       1. Яку масу мала б золота цеглина розміром 25см х 12см х 6,5 см ? Чи могли б      ви її підняти?

        2. Колба наповнена спиртом, має масу 500г. Колба без спирту має масу 0,1 кг. Визначити місткість колби за умови , що густина спирту становить 800 кг/ м3.

       3. Чавунна куля масою 800г має об’єм 125 см3 . Чи має порожнини ця куля?

       4. Маса золота об’ємом 1 м3 є більшою за масу свинцю того самого об’єму на:

          а) 8000г; б)  11300 кг;

         в) 8,0г   г) 19,3 г.

     5. Відомо, що густина нафти 0,8 г/см3 , бензину - 710 кг/ м3 , ртуті – 13600 кг/ м3         Порівняйте густини цих речовин.   

      6. 

 

 

 

 

 Три суцільних кубики мають однакові маси. Порівняйте їхні густини.

 

  УІ. Підсумок уроку. От і підійшла  до кінця  наша з вами зустріч. Ми навчилися з вами спілкуватися, поважати один одного, цінувати час, повторили формули, вчилися розв’язувати задачі. Чи помінявся у вас настрій?  Чи було вам цікаво працювати?  Чи задоволені ви своєю роботою на уроці? Чи дізналися ви для себе щось нове? В цьому нам допоможуть анкети, які ви зараз заповните.

  УІІ. Домашнє завдання.

  1. Повторити  § 13  
  2. Розв’язати задачу: Знаючи,що середня густина тіла людини 1000 кг/ м3 , визначити свій об’єм. 
  3.  Визначити об’єм своєї кімнати. Для цього виміряйте лінійкою довжину (а), ширину(в) і висоту(с)  кімнати, знайдіть її об’єм за формулою V= авс.  За таблицею знайдіть густину повітря. Визначте за відомою вам формулою масу повітря в кімнаті. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище та ім'я учня_________________________________

 

          Плюс «+»

        Мінус  « -»

           Цікаво

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       А Н К Е Т А  С А М О А Н А Л І З У

На уроці я працював

Активно/пасивно

Своєю роботою на уроці я

Задоволений/ не задоволений

Урок для мене здався

Коротким/ довгим

За урок я

Не втомився/ втомився

Мій настрій

Стало краще/ стало гірше

Матеріал уроку мені був

Зрозумілим/ незрозумілим

Корисним/ некорисним

Цікавим/ нудним

Домашнє завдання мені здається

Легким/ важким

Цікавим/нецікавим

                              Відповіді підкреслити

 

ГУСТИНИ ДЕЯКИХ РЕЧОВИН

РЕЧОВИНА

КГ/М3

Г/СМ3

БЕНЗИН

710

0,71

ГАС

800

0,8

 МІДЬ

8900

8,9

СВИНЕЦЬ

11300

11,3

ОЛОВО

7300

7,3

ЗОЛОТО

19300

19,3

СПИРТ

800

0,8

ЧАВУН

7000

7,0

ЦИНК

7100

7,1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
3434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку