Урок “Розв’язування задач на знаходження НСД та НСК кількох чисел” (5-а клас за програмою Росток)

Про матеріал
Урок “Розв’язування задач на знаходження НСД та НСК кількох чисел” (5-а клас за програмою Росток) Мета: Сформувати вміння та навички знаходження НСД та НСК кількох чисел та використовувати їх під час розв’язання різних задач. Розвивати логічне мислення, культуру мови, швидкість реакції, вміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.
Перегляд файлу

 Урок “Розв’язування задач на знаходження НСД та НСК кількох чисел” (5-а клас за програмою Росток)

Тема: Розв’язування задач на знаходження НСД та НСК кількох чисел.

Мета: Сформувати вміння та навички знаходження НСД та НСК кількох чисел та використовувати їх під час розв’язання різних задач. Розвивати логічне мислення, культуру мови, швидкість реакції, вміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вітаюсь, перевіряю готовність учнів до уроку та сповіщаю їм тему та мету уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

№351

1) а=2·2·3·5·5·7; b=2·3·3·3·5·5·11

НСК (a; b)=

2) a=2·2·2·2·2·2·13; b=2·2·3·5·5·5·5·13

НСК (a; b)=

3) a=2·3·3·7; b=3·3·5·5·7; c=2·2·2·5·5·5

НСК (a; b; c)=

№325

630

315

105

35

7

1

2

3

3

5

7

1) НСК (350; 630)=

350

175

35

7

1

2

5

5

7

 

 

48300

24150

12975

4025

805

161

23

1

2

2

3

5

5

7

23

2) НСК (2070; 48300)=

2070

1035

345

115

23

1

2

3

3

5

23

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1) Що називається кратним даного числа? Назвати кратні 15.

2) Що називається дільником даного числа? Назвати дільники 18.

3) Що називається найменшим спільним кратним двох чисел?

4) Що називається найбільшим спільним дільником двох чисел?

5) Які числа називаються взаємно простими?

6) Обчисліть:


1) НСД (21; 35)

2) НСД (18; 72)

3) НСД (36; 49)

4) НСД (39; 52)

5) НСД (12; 15; 36)

6) НСК (14; 35)

7) НСК (10; 30)

8) НСК (8; 7)

9) НСК (5; 15; 25)

10) НСК (3; 120120)


7) Як знайти НСК та НСД?

Діти відповідають 2 правила у віршованій формі:

1) Числа – на прості множники розкладу,

Спільні – колом обведу,

Перемножу їх, піде?

Отримали НСД!

2) Числа – на прості множники розкладемо,

Більше з чисел -випишемо,

Глянь на друге число також,

Яких множників в розкладі нема

Допиши та помнож.

Вийшла відповідь яка?

Отримали НСК!

IV. Формування вмінь та навичок.

1) Розв’язування завдань з коментуваннями біля дошки.

Учінні можуть самостійно наперед виконати завдання та дати вчителю на перевірку.

№328 (6)

6) НСК (360; 1020)=

 

360

180

90

45

15

5

1

2

2

2

3

3

5

1020

510

255

85

17

1

2

2

3

5

17

 

360=··2··3·

1020=····17

НСД (360; 1020)=2·2·3·5=60

№331 (4)

Довести, що числа 18 і 1001 взаємно прості та знайти їх НСК.

18

9

3

1

2

3

3

1001

143

13

1

7

11

13

 

НСД (18; 1001)=1 – взаємно прості

НСК (18; 1001)=1001·18=18018.

№338

20

10

5

1

2

2

5

НСК (12; 20; 18)=(днів)

12

6

3

1

2

2

3

18

9

3

1

2

3

3

 

1807=25 (ост 5)

Відповідь: теплоходи зустрінуться через 180 днів у суботу.

Задача

Між школами району порівну розділили 117 принтерів та 195 комп’ютерів. Скільки шкіл у районі, якщо їх більше 35. Скільки комп’ютерів та принтерів одержала кожна школа?

1) НСД (117; 195)=3·13=39 (шкіл)

117

39

13

1

3

3

13

195

65

13

1

3

5

13

 

2)11739=3 (принтери)

3) 19539=5 (комп’ютерів)

Відповідь у районі 39 шкіл, кожна школа одержала 3 принтери та 5 комп’ютерів.

2) Самостійна робота.

На 2 варіанти у вигляді гри – “Хто  швидше?”

2 учні виконують завдання за дошкою, інші – працюють самостійно в зошитах. (7-10) учнів, які першими впорались з завданнями отримують оцінки.

І-варіант

Знайти НСК та НСД числа 280 і 588.

НСК (280; 588)=

280

140

70

35

7

1

2

2

2

5

7

588

294

147

49

7

1

2

2

3

7

7

 

НСД (280; 588)=2·2·7=28

IІ-варіант

Знайти НСК та НСД числа 180 і 312.

НСК (180; 312)=

180

90

45

15

5

1

2

2

3

3

5

312

156

78

39

13

1

2

2

2

3

13

 

НСД (180; 312)=2·2·3=12

Хто встигає, може виконати №337 з підручника.

V. Підсумок уроку.

Діти перевіряють правильність розв’язку, звіряючись із завданнями, що виконали учні за дошкою. Діти підводять підсумок уроку: чому навчились на уроці, що дізнались нового та як використовуються вміння знаходити НСК та НСД до розв’язання практичних задач.

Вчитель виставляє оцінки.

VI. Домашнє завдання.

П. 2.3, №352 (3,4), №337, №308 (3). (№356 за бажанням дітей).

 

 

 

docx
Додано
8 серпня
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку