Урок Розв'язування задач з використанням масивів

Про матеріал

Конспект уроку підходить для будь якого класу, де вивчається тема масивів. Містить кодовий диктант і три задачі з прикладами їх розв'язування. До кожної задачі є роз'яснення, як правильно її застосувати на уроці.

Перегляд файлу

Клас ____ Урок №____ Дата ____

Тема: Розв’язування задач з використанням масивів

Автор: Рохман Ю.М., вчитель інформатики Черкаської ЗОШ №8.

Мета: Закріпити навички роботи учнів при розв’язування задач з використанням масивів. Виховувати уважність, дисциплінованість при роботі на ПК. Розвивати пам'ять, логічне мислення.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань

Кодовий диктант. Вчитель зачитує твердження. Якщо воно істинне, то учень ставить 1, якщо хибне, то 0. Вчитель потім записує на дошці в рядок код і учні звіряють, попередньо обмінявшись один з одним зошитами. Додатковий бал отримує учень, який першим переведе це число в десяткову систему числення.

  1.     Числа, для представлення в яких в стандартних комп'ютерних типах даних не вистарчає к-ті двійкових розрядів називаються довгими +
  2.     Алгоритми реалізації арифметичних операцій з числами типу char називається довгою арифметикою –
  3.     Числа, для представлення в яких в стандартних комп'ютерних типах даних не вистарчає к-ті двійкових розрядів називаються великими –
  4.     Довге число в комп’ютері можна подати не одним способом. +
  5.     Довге число не можна подати у вигляді масиву. –
  6.     кожному довгому числу відповідає змінна цілого типу — лічильник, який показує скільки елементів масиву реально використано. +
  7.     Алгоритм додавання довгих чисел імітує додавання стовпчиком, починаючи з молодших розрядів. +
  8.     При відніманні двох довгих чисел потрібно враховувати, що відбувається перенесення одиниці в старший розряд. -
  9.     При відніманні двох довгих чисел пам’ятайте, що відбувається запозичення одиниці із старшого розряду. +
  10. Довга арифметика — в обчислювальній техніці операції над числами, розрядність яких перевищує довжину машинного слова даної обчислювальної машини. +
  11. Найчастіше операції над числами довгими виконуються саме з кінця, тобто в зворотньому порядку.+
  12. Довгі числа на комп’ютері можна подати тільки одним способом – у вигляді окремого текстового файлу. -

Результат: 100101101110

IІІ. Вивчення нової теми.

Розв’язування задач з сайту: http://distance.edu.vn.ua/metodic/pascal/1.htm

Перша задача розв’язується з учнями разом на дошці, але вчитель робить пунктуаційні помилки, які учні повинні виправити, алгоритм другої задачі надає вчитель, а учні програму пишуть самостійно. Третю задачу учні розв’язують індивідуально.

Задача №1. Умова: На дверях ліфта висіло попередження про те, що, якщо в двері зайде зайвий пасажир, то вони самі зачиняються, коли він почне переступати поріг ліфта.

Є критична вага ліфта. Визначити, який пасажир постраждає. Вага пасажирів, що стоять у черзі до ліфта, дорівнює відповідно a1, a2, a3, … an?

Позначення: N – номер пасажира, що увійшов у ліфт, Sumа – сумарна вага пасажирів, що знаходяться в ліфті, A – вага наступного пасажира, який увійшов до ліфта, S_К – критична вага, яку піднімає ліфт

Var N:ineger;

 Sumа, A, S: real;

Begin

  Sumа:=0; N:=0;

 Write(Введіть критичну вагу, що піднімає ліфт: );

 Readln(S);

 Repeat ;

 Write(‘Введіть вагу чергового пасажира: ’); Readln(А);

 Sumа:=Sumа+А; N:=N+1;

 Until Sumа>S;

 Writeln(‘Постраждає ’,N,’-й пасажир.’);

End.

Примітка: Червоним кольором виділено символи, які вчитель видаляє, чи не дописує.

 

Задача №2. Умова: Знайти значення виразу (1 + 0.1)(2 + 0.2)...(9 + 0.9).
Var і: intrgrer;

Rezult: real;

 Begin

 Rezult:=1;

 For і:=1 to 9 do

 Rezult:=Rezult*(і+0.1*і);

 Writeln(‘Результат роботи = ’,Rezult:8:2);

End.

 

Задача №3. Умова: Дано ціле число N. Визначити значення виразу 1*3*5*7*…*(2n+1).
Var і, N:integer;

 Rezult: longint;

Begin

 Rez:=1;

 Write(‘Введіть значення N: ’);

 Readln(N);

 For і:=0 to n do Rezult:= Rezult *(2*і+1);

 Writeln(‘Результат Rezult = ’, Rezult z:8:2);

End.

 

Задача №4. Умова: Дано дійсні числа a1, a2, …, a30, b1, b2, …, b30. Обчислити 
(a1 + b30)(a2 + b29)…(a30 + b1).
 


ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Реалізація програм на комп’ютері. Самостійно зробити задачу знаходження добутку парних чисел.

V. Підбиття підсумків уроку. Аналіз робіт учнів і виставлення оцінок.

 VI. Домашнє завдання Опрацювати конспект. ___________________________

 

doc
До підручника
Інформатика (підручник для класів із поглибленим вивченням інформатики) 9 клас (Руденко В.Д., Речич Н.В., Потієнко В.О.)
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку