Конспект уроку підходить для будь якого класу, де вивчається тема масивів. Містить кодовий диктант і три задачі з прикладами їх розв'язування. До кожної задачі є роз'яснення, як правильно її застосувати на уроці.
Клас ____ Урок №____ Дата ____
Тема: Розв’язування задач з використанням масивів
Автор: Рохман Ю.М., вчитель інформатики Черкаської ЗОШ №8.
Мета: Закріпити навички роботи учнів при розв’язування задач з використанням масивів. Виховувати уважність, дисциплінованість при роботі на ПК. Розвивати пам'ять, логічне мислення.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань
Кодовий диктант. Вчитель зачитує твердження. Якщо воно істинне, то учень ставить 1, якщо хибне, то 0. Вчитель потім записує на дошці в рядок код і учні звіряють, попередньо обмінявшись один з одним зошитами. Додатковий бал отримує учень, який першим переведе це число в десяткову систему числення.
Результат: 100101101110
IІІ. Вивчення нової теми.
Розв’язування задач з сайту: http://distance.edu.vn.ua/metodic/pascal/1.htm
Перша задача розв’язується з учнями разом на дошці, але вчитель робить пунктуаційні помилки, які учні повинні виправити, алгоритм другої задачі надає вчитель, а учні програму пишуть самостійно. Третю задачу учні розв’язують індивідуально.
Задача №1. Умова: На дверях ліфта висіло попередження про те, що, якщо в двері зайде зайвий пасажир, то вони самі зачиняються, коли він почне переступати поріг ліфта.
Є критична вага ліфта. Визначити, який пасажир постраждає. Вага пасажирів, що стоять у черзі до ліфта, дорівнює відповідно a1, a2, a3, … an?
Позначення: N – номер пасажира, що увійшов у ліфт, Sumа – сумарна вага пасажирів, що знаходяться в ліфті, A – вага наступного пасажира, який увійшов до ліфта, S_К – критична вага, яку піднімає ліфт
Var N:ineger;
Sumа, A, S_К: real;
Begin
Sumа:=0; N:=0;
Write(‘Введіть критичну вагу, що піднімає ліфт: ’);
Readln(S_К);
Repeat ;
Write(‘Введіть вагу чергового пасажира: ’); Readln(А);
Sumа:=Sumа+А; N:=N+1;
Until Sumа>S_К;
Writeln(‘Постраждає ’,N,’-й пасажир.’);
End.
Примітка: Червоним кольором виділено символи, які вчитель видаляє, чи не дописує.
Задача №2. Умова: Знайти значення виразу (1 + 0.1)(2 + 0.2)...(9 + 0.9).
Var і: intrgrer;
Rezult: real;
Begin
Rezult:=1;
For і:=1 to 9 do
Rezult:=Rezult*(і+0.1*і);
Writeln(‘Результат роботи = ’,Rezult:8:2);
End.
Задача №3. Умова: Дано ціле число N. Визначити значення виразу 1*3*5*7*…*(2n+1).
Var і, N:integer;
Rezult: longint;
Begin
Rez:=1;
Write(‘Введіть значення N: ’);
Readln(N);
For і:=0 to n do Rezult:= Rezult *(2*і+1);
Writeln(‘Результат Rezult = ’, Rezult z:8:2);
End.
Задача №4. Умова: Дано дійсні числа a1, a2, …, a30, b1, b2, …, b30. Обчислити
(a1 + b30)(a2 + b29)…(a30 + b1).
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Реалізація програм на комп’ютері. Самостійно зробити задачу знаходження добутку парних чисел.
V. Підбиття підсумків уроку. Аналіз робіт учнів і виставлення оцінок.
VI. Домашнє завдання Опрацювати конспект. ___________________________