Урок 23 13.10.2017р.
Тема: Розв'язyвання задач на множення та ділення натуральних чисел
Мета:
-
навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Множення і ділення натуральних чисел»; узагальнити вміння розв’язувати задачі, що передбачають виконання множення і ділення натуральних чисел.
-
розвивальна: формувати вміння систематизувати й узагальнювати навчальний матеріал; розвивати математичне мовлення, увагу, мислення
-
виховна: виховувати старанність, акуратність до ведення записів
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Хід уроку
-
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався
До уроку приготувався
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
-
ПЕРЕВІРКА Д/З
-
_____________________________________________
-
Усний рахунок ( повторення таблиці множення, розвиток уваги). Кожний учень отримує картку:
2
|
8
|
9
|
43
|
15
|
51
|
24
|
72
|
1
|
10
|
42
|
35
|
91
|
77
|
4
|
26
|
56
|
57
|
23
|
29
|
65
|
27
|
90
|
36
|
37
|
8
|
41
|
28
|
6
|
57
|
81
|
45
|
64
|
17
|
12
|
21
|
33
|
80
|
28
|
18
|
50
|
16
|
8
|
6
|
44
|
31
|
40
|
46
|
24
|
32
|
13
|
25
|
14
|
48
|
42
|
46
|
12
|
23
|
15
|
54
|
66
|
38
|
72
|
2*5 6*7 5*7 7*8 6*6 5*8 9*9
5*9 8*8 3*6 6*8 5*5 2*7
Учитель диктує приклади, учні зафарбовують результат олівцем. Отримують малюнок «цифру 5».
Сьогодні в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля:
«Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».
-
Мотивація навчальної діяльності учнів.
-
Ми з вами вивчили тему множення і ділення натуральних чисел. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися?
-
Сьогодні на уроці за виконане завдання ви будете отримувати бал вигляді дзвіночка, а потім вкінці уроку отримаєте оцінку.
-
УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
-
Що означає помножити число а на число в ? (Помножити число a на натуральне число b – це означає взяти число a доданком b разів.)
-
Назвіть компоненти дії множення
( а · b = с множник * множник = добуток )
-
Як знайти невідомий множник? (Щоб знайти невідомий множник треба добуток поділити на відомий множник)
-
Які ви знаєте властивості (закони) множення? (переставна, сполучна, розподільна).
-
Сформулюйте переставну властивість множення (від перестановки множників добуток не змінюється. a·b = b∙a.)
-
Сформулюйте сполучну властивість множення (щоб добуток двох чисел помножити на третє число, досить перше число помножити на добуток другого і третього чисел. (a · b) ∙с = a ∙ ( b ∙ с) )
-
Сформулюйте розподільну властивість множення відносно додавання (щоб помножити суму на число, треба кожний доданок помножити на це число і знайдені добутки додати. (a + b)∙с = a ∙с + b∙с .)
-
Сформулюйте розподільну властивість множення відносно віднімання
(щоб помножити різницю на число, треба зменшуване і від’ємник помножити на це число і знайдені добутки відняти (a-b)∙с = a∙с -b∙с .)
-
Як виконати множення на розрядну одиницю (10, 100…)? ( Щоб помножити натуральне число , на розрядну одиницю (10, 100…) , треба до першого множника справа приписати стільки нулів, скільки їх є в розрядній одиниці.)
-
Що називають степенем числа ? (добуток однакових доданків)
-
Що таке квадрат числа? (добуток двох рівних чисел a · a = a ².)
-
Що таке куб числа? (добуток трьох рівних чисел a· a · a = a ³ .)
-
Що означає поділити число а на в? (Поділити число a на b – це означає знайти таке число с, що с ∙ b = a.)
-
Назвіть компоненти дії ділення ? (а: b = с ділене : дільник = частка)
-
Яке число називають діленим? Дільником?
-
Як знайти невідоме ділене? (Щоб знайти невідоме ділене треба частку помножити на дільник)
-
Як знайти невідомий дільник? (Щоб знайти невідомий дільник треба ділене поділити на частку)
-
На яке число не можна ділити?
-
В якому випадку застосовують термін «неповна частка»? (ділення з остачею)
Фізкультхвилинка
-
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
-
Виконайте множення:
А) 9673 б) 476 в*) 240436
* 4 * 34 * 8
-
Обчисліть, використовуючи переставну і сполучну властивості множення:
А) 25 * 7 * 4 =
-
Обчисліть, використовуючи розподільну властивість множення:
А) ( 80 + 1) * 3 =
-
Спростіть вираз і знайдіть його значення:
А) 27 а + 13 а - 2 , якщо а = 10
-
Розкрийте дужки у виразі
А) 2 * ( х + 3 ) = Б) 4 * (5 – 3в) =
-
Піднесіть до степені числа:
А) 6² = Б) 5 ³ =
в) 2² + 4 ³ = г) 7² - 3³ =
-
Виконайте ділення і ділення з остачею:
А) 366 : 3 б) 4298: 7 в) 157: 33 г) 393 : 17
-
ПІДСУМОК УРОКУ
1. При підведенні підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, з’ясовую:
- чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні обговорюють відповідь)?
- що могло б бути організовано краще, корисніше?
- над якими навичками, вміннями ще треба працювати?
2. Оцінювання (самооцінка)
-
Домашнє завдання
Діти, запам'ятайте, що свої знання і те, що ви вмієте робити , завжди треба вдосконалювати, і тому домашнім завданням буде: Домашня самостійна робота 2 ст _____________, підготуватися до к/р
-
Я дякую вам за працю на уроці. До зустрічі