Урок розвитку мовлення для дітей з особливими освітніми потребами (порушення інтелектуального розвитку легкого ступеню)
2 клас
Бурлака Н.В.
вчитель І категорії
Сиваської спеціальної школи
Херсонської обласної ради
Мета уроку : розширити знання учнів про зміни в природі з приходом весни, нагадати назви первоцвітів; розвивати спостережливість, фантазію, уяву, зв'язне мовлення; корегувати поставу, звуковимову; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Очі дивляться, та все ….бачать
Вуха слухають, та все …чують
Голова …думає
Які у мене діти? (найкращі)
Який буде урок? (найцікавіший)
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Щоб у вас був гарний настрій до роботи , пропоную послухати фрагмент пісні, але слухайте уважно, бо я спитаю вас, про що вона.
(слухання «Веснянка»)
Прекрасна пора року, яка надихає безліч митців на створення картин і віршів про весну!
Давайте на уроці ми побудемо художниками, створимо картину і складемо розповідь «Весна прийшла»
Якими ви повинні бути, щоб нам все вдалося?
Ваші відповіді дзвеніли, як струмочок (вішаю), а ваш гарний настрій та готовність до роботи схожі на паростки травички (вішаю)
Початок нашої картини є. Бажаю нам успіху.
ІІІ. Основна частина
Наші пращури навесні закликали до себе в гості сонечко, адже без нього на землі немає життя. Давайте і ми покличемо сонечко до нас на гостину.
Закличка «Сонечко»
Сонечко ясне, покажись! Плескаємо в долоні
Сонечко ясне, одягнись ! плескаємо перехрещеними руками
Шати гарні приміряй! плескаємо по колінах
День хороший починай! Плескаємо в долоні над головою
Прикріпляю сонечко без промінчиків
Діти, доки сонечко до нас добиралося, розгубило промінчики, давайте спробуємо їх йому повернути.
Вправа «Продовж речення»
Зараз пора року….(весна)
Весна настає після (зими)
Я знаю такі весняні місяці …….
Весною день стає …, а ніч…
Сонечко все сильніше…
З теплих країв повертаються такі птахи :…
Розцвітають такі весняні квіти :…
Прокинулися від зимової сплячки :…
Пташки починають…
Весна це………
Вивішую промінці до сонечка
Погляньте, яке гарне сонечко вийшло, протягніть до нього руки, погрійте їх та наберіться сили для подальшої роботи.
Сонечко дарує тепло і силу не тільки людям, ось і пташки весело заспівали, гріються на сонечку. (вивішую)
А ви знаєте, що це за пташки? Перевіримо?
Гра «Так чи ні»
Вчитель показує на птаха і неправильно його називає, дитина повинна сказати «Ні, це не шпак, це горобець» бо «Так, це шпак»
(шпак, ластівка, жайворонок, горобець)
Вправа «Зайвий птах»
Серед цих пташок є одна зайва, подумайте хто зайвий і чому.
(зайвого птаха прибираємо)
Робота у парах
З приходом весни земля вкривається різнокольоровим килимом , давайте попрацюємо у парах , складемо картки, і дізнаємося, які квіти прикрашають нашу рідну землю на весні.
Пролісок, Барвінок, Конвалії кульбаба підсніжник
Малюнки всіх квітів, згаданих на уроці, вчитель прикріплює на дошку.
Фізхвилинка
УН пісня – гра «Подоляночка»
Чи гарна вийшла в нас картина? Як її можна назвати?
(вивішую)
Весна приготувала для вас цікаву гру. Але попереджаю, справляться з нею тільки найуважніші.
Гра «Влучний стрілець»
Весна співають
Сніг вкрилася
Земля розтанув
Пташки надійшла
Складання колективної розповіді «Весна прийшла…»
( учні користуються поданими словосполученнями , ілюстрацією на дошці)
Ми стільки всього пригадали, що тепер легко складемо розповідь «Весна прийшла…». (вивішую заголовок)
Надійшла чудова весна. Розтанув сніг. Земля вкрилася травичкою. З’явилися перші квіти. Весело співають пташки.
на дошці вивішується текст, діти ще раз його перечитують
А тепер відгадайте таку загадку:
Що навесні одягається, а восени роздягається ? ( дерево)
На дошку прикріплюється паперове дерево.
Давайте прикрасимо його ніжними суцвіттями і скажемо, за що ж ми любимо весну.
Учні по черзі підходять до вчительського столу, беруть квіти, прикріплюють їх до дерева і говорять, за що ж вони люблять весну.
ІV. Підсумок уроку
оцінювання учнів.
Про що говорили на уроці?
Що сподобалося найбільше?
Кущ асоціацій до слова «Весна»
1