Урок розвитку мовлення
Клас: 2
Тема. «Під моїм вікном калина » Текст-з елементами опису.
Завдання уроку.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, малюнок калини, аудіозапис П. І. Чайковського «Осінь»
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ . Мотивація до навчальної діяльності
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
щоб кожна хвилина не втратилась марно!
2.Прослухування грамзапису «Жовтень» («Пори року» П. І. Чайковського). https://mp3iq.com/m/5154982-p.-.chajkovskij/91274808-zhovten-os-nnya-p-snya/
-Які картини викликала в вашій уяві ця музика?
-Що ви хотіли б зараз робити? (Слухати, як шурхотить листя під ногами, дивитись, як листя кружляє і падає, тощо).
-Які почуття викликала у вас почута мелодія?
ІІІ. Оголошення теми уроку.
1.Загадка
У вінку зеленолистім ,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Отже, сьогодні ми будемо складати текст-опис «Калина під моїм вікном».
ІІІ. Актуалізація опорних знань, життєвого досвіду.
Опис |
Частина в якій передається загальне враження про предмет. |
Частина в якій розкриваються ознаки предмета. |
|
Висновок. (Його може й не бути). |
2.Розгляд малюнка з кущем калини, розповідь учнів про калину.
ІV. Робота за таблицею
1. Ознайомлення з планом та опорними словами.
«Під моїм вікном калина »
План.
Де росте калина?
Яка калина на вигляд?
Кого приваблює кущ калини повесні, восени?
Яку користь приносить калина людям?
Як народ величає калину?
Словник: тонке, гнучке гілля; темно-зелені листки, смарагдові шати; білий запашний, духмяний цвіт; важкі кетяги, червоні, соковиті ягоди; палахкотять мов ліхтарики; лікувальна рослина, символ України.
2.Складання учнями усної розповіді за планом та опорними словами, її аналіз. (Учитель звертає увагу учнів на можливі помилки у побудові тексту, вживанні слів, конструюванні речень).
3.Орфографічна підготовка.
Гілля, темно-зелені, смарагдові, духмяний, важкі, Україна.
4.Фізкультхвилинка
Навколо дерев весело підемо.
Різні листочки дружно підберемо.
Відразу вгору піднімемо,
А потім їх підкинемо,
Нехай собі летять.
V. Самостійна робота.
А)Диференційована робота.
Слабким учням можна запропонувати картки з деформованими реченнями:
Невисокий, калина, але, кущ, пишний.
Не, любить, рости, у, місцях, вологих.
Зацвітає, вона, цвітом, повесні, білим, запашним.
Червоніють, восени, важкі, грона, калини.
Шанують, здавна,і, красу, її лікувальні, властивості, за, люди.
Б)Учням з середнім рівнем досягнень можна запропонувати картки з початком речень.
Калина – це…
Росте…
Навесні…
Восени…
Калину здавна…
В)Сильні учні пишуть за планом і робочим матеріалом (табл).
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія