Урок розвитку зв'язного мовлення
Письмовий твір з елементами характеристики. Вимова і правопис слова колектив.
Мета: вчити дітей письмово висловлювати свої думки, вдосконалювати і закріплювати знання з вивчених тем, збагачувати словниковий запас; розвивати почуття колективізму; виховувати любов до рідної мови.
План уроку
Презентація
Давайте налаштуємося на позитив! Працюємо у групах: скажемо один одному комплімент чи побажання.
Відкриваємо зошити. Сіли правильно правильно, правильно тримаємо ручку, відступаємо один рядок. 13 грудня.
13 – число двоцифрове, чортова дюжина. Що треба зробити, щоб число 13 стало круглим і трицифровим?
Слідкуємо за зірочкою – вона вам нагадає правильне написання елементів букв Кк.
Зразок на дошці. Кк ко кл мк
Шо кол ад
К ек с
Ти гр
В
Доберемо споріднені слова – колективна (робота),
колективізм (почуття колективізму – бажання бути у колективі), колективіст ( прибічник колективу).
Як пояснює це слово тлумачний словник? Іншомовне походження – «збірний»
Доберемо синоніми. Клуб, секція, гурток, об’єднання.
А які якості характеризують справжній колектив? Допоможе відповісти - робота у групах: – дешифрувальники .
Пригадаємо алфавіт. Які букви заховані? (табличка «Кафе Птах»)
Кожна група шукає своє слово і швидко та каліграфічно записує його на дошці.
Головні члени речення
Встановлюємо зв'язок між словами
А зараз ми потрапимо у незвичайну школу. Пригадаємо, оповідання якого письменника про лісову школу ви читали?
У мультфільмі буде інша школа. У цій школі також навчаються звірятка. Дивимося.
• Де відбуваються події?
• Чи вперше прийшов в учнівський колектив їжачок?
• Що заважало їжачкові гратися з однолітками?
• Чи читали ми оповідання, у яких говорилося про людей з обмеженими можливостями?
• Чому діти вручили їжачку незвичайний подарунок?
• Чи правильно зробила білочка, що організувала колективний подарунок?
• Що потрібно зробити, щоб клас був дружним?
Сьогодні на уроці кожний матиме можливість висловити свої міркування з приводу того, що потрібно, щоб клас був дружним? У підручнику є невеличкий твір з відповіддю на це питання.
Прочитаємо зразок (ст. 60, вправа 169, 6 завдання).
Число, що є номером вправи усно розкладемо на розрядні доданки: 169 =100+60+9
Ми будемо записувати свої думки з приводу не лісової школи, а нашого класу.
Пригадаємо визначення дружного класу і правила
Пригадаємо будову тексту.
Який наш клас?
Прочитайте твір у групах один одному.
Скажіть, що вам найбільше сподобалось у творах товаришів.
Виберіть один найкращий на вашу думку і прочитайте на загал.
Молодчинки! Розумнички!
2. Пригадаємо, як все починалося.
3. Головна мета нашого колективу – навчання.
4. Навчалися ми і дистанційно.
5. І у сховищі під час повітряних тривог.
6. Дуже ми любимо фізкультуру і спорт.
7. А це наш перший похід у краєзнавчий музей у першому класі.
8. Були у нас і інші екскурсії театр, бібліотека, фабрика Копиці.
9. Багато було у нас і святкових днів.
10. Улюблене свято Новий рік і Миколайчик.
То який же наш колектив?
А що говорять про колектив українські прислів’я?