Урок розвитку мовлення. Порівняння «Історія одного кохання» Еріка Вольфа Сігала з драмою Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта».

Про матеріал
Тема. Урок розвитку мовлення. Порівняння «Історія одного кохання» Еріка Вольфа Сігала з драмою Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Цілі: навчальна: допомогти учням усвідомити ідейний зміст та проблематику твору, розкрити актуальність проблем порушених автором; прослідкувати шлях головних героїв; розвивальна: розвивати навички виразного читання, компаративного аналізу художнього тексту, вміння висловлювати свої думки, розвиток критичного та аналітичного мислення; виховна: виховувати почуття доброго ставлення до людей, здатність до сильних і щирих почуттів. Тип уроку: урок розвитку мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПОРІВНЯННЯ «ІСТОРІЇ ОДНОГО КОХАННЯ» З ДРАМОЮ В. ШЕКСПІРА «РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА»years. Урок розвитку мовлення

Номер слайду 2

РОЗВИВАТИ ВМІННЯ ХАРАКТЕРИЗУВАТИ ОБРАЗИ ТВОРУ; НАВЧИТИ БАЧИТИ ПРОБЛЕМИ ТВОРУ, РОЗМІРКОВУВАТИ НАД НИМИ, РОБИТИ ПРАВИЛЬНІ ВИСНОВКИ; СПРИЯТИ РОЗВИТКУ ЧИТАЦЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ, УМІННЯ ФОРМУВАТИ Й ВИСЛОВЛЮВАТИ СВОЇ ДУМКИ ; ВИХОВУВАТИ ПОЧУТТЯ ДОБРОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ, ЗДАТНІСТЬ ДО СИЛЬНИХ І ЩИРИХ ПОЧУТТІВ. МЕТА ЗАНЯТТЯ: ЕПІГРАФ: КОХАННЯ – ЦЕ КОЛИ НЕ ТРЕБА ГОВОРИТИ «ПРОБАЧ»

Номер слайду 3

world. У СВІТОВІЙ ІСТОРІЇ ТА ЛІТЕРАТУРІ Є ВЕЛИЧЕЗНА КІЛЬКІСТЬ РОЗПОВІДЕЙ ПРО КОХАННЯ, ЯКЕ ЗУМІЛО ПОДОЛАТИ РІЗНІ ПЕРЕШКОДИ. КОХАННЯ, ЧЕРЕЗ ЯКЕ РОЗГОРЯЛИСЯ ВІЙНИ. КОХАННЯ, ЯКЕ ПРОЙШЛО ЧЕРЕЗ БЕЗЛІЧ НЕГАРАЗДІВ. АЛЕ ЛИШЕ ДЕЯКІ З ЦИХ МІФІВ ЧИ РЕАЛЬНИХ РОЗПОВІДЕЙ ПЕРЕДАЮТЬСЯ З ПОКОЛІННЯ В ПОКОЛІННЯ. СЬОГОДНІ НА УРОЦІ МИ ПОГОВОРИМО ПРО НАЙВІДОМІШІ З НИХ. НАЙКРАЩІ РОМАНИ ЗАЗВИЧАЙ НЕ ЗАКІНЧУЮТЬСЯ ЩАСЛИВО, А НАЙБІЛЬШІ ЛЮБОВНІ ІСТОРІЇ - ЦЕ ПЕРШ ЗА ВСЕ ТРАГЕДІЇ. Емоційне налаштування. Проблемне питання

Номер слайду 4

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ СВІТЛИНИ І СКАЖІТЬ ЧИ ВІДОМІ ВАМ ЦІ ЛЮДИ

Номер слайду 5

Завдання: зєднайте фото та імена цих людей. Ромео та Джульєтта Клеопатра та Марк Антоній Ланселот та Гвіневра. Скарлетт О'Хара та Ретт Батлер. Королева Вікторія та принц Альберт. Едуард VIII та Волліс Сімпсон Трістан та Ізольда

Номер слайду 6

Ромео і Джульєтта Переказувати й справді найвеличнішу історію кохання не потрібно, адже її знає кожен школяр. За мотивами п'єси Шекспіра було поставлено не лише сотні спектаклів, а й знято десятки фільмів, за сюжетом яких закохані завжди стикаються із засудженням оточення, а фінал стає трагедією. lifeІсторія створення не менш цікава, ніж сюжет. Дата написання – 1595 рік. Літератор не вигадав своїх героїв, а зробив обробку більш ранніх античних та італійських творів, адже ще до Шекспіра існували різні варіації трагедій про роман молодих закоханих. Ще задовго до Шекспіра подібний сюжет мав місце в античній літературі. Давньоримський поет Овідій виклав історію двох закоханих – Пірама і Фісби. Вони належали до двох ворогуючих родин, але одного разу домовилися про зустріч. Фісба прийшла в призначене місце раніше і побачила Лева. Злякавшись, вона швидко тікає і упускає свою хустку. Лев рве хустку на клаптики і йде. Коли З’являється Пірам, він помічає понівечений предмет одягу і вирішує, що дівчина мертва. Від горя хлопець вбиває себе. Пізніше Фісба повертається на це ж місце і виявляє мертвого обранця. Не витримавши втрати, вона теж позбавляє себе життя. В епоху Відродження італієць на ім’я Луїджі да Порто створив твір «історія двох благородних закоханих». Саме в ній можна помітити звичні імена героїв — Ромео і Джульєтта і місто Верону. Потім історія кілька разів перероблялася в Італії. А англійський поет Артур Брук написав поему за цим сюжетом. Шекспір, прочитавши творіння Брука, створив Свою велику п’єсу, яку донині читають і вивчають на заняттях з літератури.

Номер слайду 7

life. Клеопатра та Марк Антоній Відносини Клеопатрі та Марка Антонія заклали фундамент могутності Єгипту, але водночас стали приводом початку війни з Римською імперією. Закоханим багато разів намагалися завадити бути разом, але це їх не зупинило: вони вирішили ризикнути заради почуттів. Проте врагам таки вдалося розлучити Клеопатру з обранцем. Марку Антонію принесли хибну звістку про загибель дружини. Він не міг пережити втрату і помер від свого меча. Коли Клеопатрі повідомили про те, що сталося, вона теж вирішила звести рахунки із життям. Ланселот та Гвіневра За переказами Ланселот був одним із найхоробріших ліцарів Короля Артура. На жаль, йому судилося закохатися у заміжню Гвіневру, чоловіком якої був сам король Артур. Пара довго приховувала свої почуття, але, як відомо, рано чи пізно все таємне стає явним. Так сталося й у цій історії. Про зраду Гвіневри дізнався чоловік і наказав спалити невірну. Ланселотові вдалося врятувати Даму Серця, але разом вони не залишилися. Є відомості про те, що Гвіневра пішла до монастиря, а її рицар усе життя блукав у заміжн

Номер слайду 8

life. Скарлетт О'Хара та Ретт Батлер "Я подумаю про це завтра"- цю знамениту фразу з роману “Віднесені вітром” знає, мабуть, кожна дівчина. Шалене кохання Скарлет О’Гара та Рета Батлера спалахує в один з найскладніших періодів життя США — під час Громадянської війни Півдня та Півночі (1861—1865) та повоєнної Реконструкції. Безтурботне життя дочки заможного власника плантацій швидко припиняється через життєві обставини: мати померла, батько хворий, а рідний маєток пограбували. Письменниця Марґарет Мітчелл створила неповторний світ, де ніжність і жорстокість переплітаються на тлі війни, доля і вибір накладають на героїв свої печаті. Кохання Скарлет О’Гара і Рета Батлера є духовною путівкою в складних часах, коли суспільство розколоте війною, а життя переплітається зі смертю на тлі пожеж та руйнувань. Королева Вікторія та принц Альберт Аристократи та родичі великих династій, які керували державами в минулі століття, рідко могли дозволити собі шлюб із любові. Але королеві Вікторії це вдалося. Вона вийшла заміж за свого двоюрідного брата — принца Альберта Саксен-Кобург-Гота, і залишалася вірною йому до самої смерті. Королева народила чоловікові дев'ятьох дітей і у всіх державних справах радилася лише з ним. Вікторія пережила чоловіка на 41 рік..

Номер слайду 9

life. Едуард VIII та Волліс Сімпсон Історія про те, як король Великобританії відмовився від престолу заради коханої, знають всі справжні романтики. Дівчата, мабуть, мріють про те, щоб колись зустріти чоловіка, який зможе заради них зректися не лише батьківщини, а й усіх перспектив та обов’язків. Герцог та герцогиня Віндзорські були вигнані з Великої Британії і майже все своє життя прожили у Парижі. Король Едуард VIII, який зрікся британського трону, 1936 року вирішив, що не може виконувати свої обов'язки монарха без жінки, яку він кохає. Волліс, яка до того моменту вже двічі була розлучена, стала його першою та єдиною дружиною, з якою Едуард прожив до самої смерті 1972 року. Ця історія кохання походить від середньовічної легенди, де двоє молодих людей закохуються один в одного, не дивлячись на те, що їхні шляхи не можуть перетнутися. Юну Ізольду мали видати заміж за дядька Трістана, Марка, а головний герой цієї історії одружився на дочці короля Британії. Але Трістана та Ізольду пов'язували романтичні почуття, тому коли хлопця поранили отруйною зброєю і він невдовзі загинув, юна дівчина не встигла попрощатися зі своїм коханим і не змогла цього пережити. Вона занедужала та скоро померла. Трістан та Ізольда

Номер слайду 10

Не менш трагічними були долі героїв в українській літературі. Проте найчастіше наші письменники про таке кохання розповідали дуже правдиво. Можливо, тому що основу сюжету цих творів становило саме життя.Історії кохання в українській літературі

Номер слайду 11

"Тіні забутих предків" – Михайло Коцюбинський. Родини Палійчуків і Гутенюків здавна ворогували. І чи то так сплелася доля, мов тонкі та плутані гірські стежки, чи то бавилися давні лісові духи, але малий Іван Палійчук закохався в Марічку, двадцяту дитину в родині Гутенюків. Ще тоді, під час їхньої першої зустрічі, щось знали карпатські зорі, щось відчувала сумна та тужлива музика флояри. Віщували долю двох закоханих, чиєму коханню судилося стати вічним. Та чи щасливим?.."Наталка-Полтавка" – Іван Котляревський. Автор пише про любов рівних за статусом. Багато хто вважає, що в українській літературі письменники більше розповідають про нещасливу та нерівну любов. Але "Наталка-Полтавка" – це зовсім про протилежне.«Наталка Полтавка» Івана Котляревського – це романтично-сатирична п’єса про любов і вірність. Наталка і Петро кохають одне одного, однак злидні і бідність змушують їх розлучитися, а в цей час до дівчини сватається багатий пан Возний, нелюбий її серцю. Однак, для закоханих матеріальний достаток не є важливішим за щирі почуття.

Номер слайду 12

"Лісова пісня" – Леся Українка. Цей твір розповідає про зв'язок людини і природи, про безсмертя вічних людських цінностей, добро і зло; про пошук гармонії, кохання і зраду; про матеріальне і духовне в житті. Це гімн справжньому коханню. Всі ж пам'ятають цю прекрасну та трагічну історію кохання Мавки та Лукаша? Це дійсно одна з найвеличніших історій в українській літературі. Усі учні колись переживали за лісову красуню Мавку, яка закохалася у земного та реального хлопця. Це почуття настільки сильне, що дівчина готова відмовитися від свого чарівного світу та принести все своє життя в жертву коханню. "Маруся Чурай" – Ліна Костенко. Цей роман розповідає про вірність та зраду. "Моя любов чолом сягала неба, а Гриць ходив ногами по землі", – йдеться у творі. Авторка розповідає нам, що Маруся давно кохала Гриця. І здавалося, що почуття цілком взаємні, але Гриць був із заможної родини, а його мати не надто хотіла бачити бідну невістку. Тож одного дня Гриць більше не прийшов до Марусі. Натомість стало відомо, що він збирається одружитися з іншою. Потім Гриць розповідав Марусі, що пішов на такий крок вимушено, виключно заради матері, насправді ж він страждав та кохав лише Марусю. Цікаво, що Гриць казав, що почувався гірше, аніж Маруся, яку він зрадив. Дівчина ж вважає, що розтоптане зрадою кохання неможливо повернути до життя. І саме тоді сталася трагедія: Гриць випив отруту, яку Маруся приготувала для себе.

Номер слайду 13

– Яке враження на вас справили ці історії?– Які складнощі життя долали закохані? Чим вони пожертвували заради любові?– Як ви гадаєте, кохання зробило їх сильними чи слабкими і вразливими?Бесіда. НАЙКРАЩІ РОМАНИ ЗАЗВИЧАЙ НЕ ЗАКІНЧУЮТЬСЯ ЩАСЛИВО, А НАЙБІЛЬШІ ЛЮБОВНІ ІСТОРІЇ - ЦЕ ПЕРШ ЗА ВСЕ ТРАГЕДІЇ. Давайте повернемося до нашого проблемного питання– Яке ви розумієте ці слова?Чи справді кохання - це трагедія?

Номер слайду 14

“Ромео і Джульєтта” “Історія одного кохання” Завдання: напишіть, що спільного і відмінного між цими творами. Трагедія Вільяма Шекспіра "Ромео і Джульєтта" та повість Ернеста Сігала "Історія одного кохання" є відомими творами, що розповідають про сильне кохання між двома героями та про перешкоди, що стають на їхньому шляху.

Номер слайду 15

Кохання з перешкодамисуперництво родинкохання з першого поглядуразом всупереч батькамвідданість і підтримкаактуальність творусмерть головних героївперемога коханнямало часу, надто юніборотьба за лідерство знатіпознайомилися на святікохання xvі стодне за одним чинять самогубствопримирення родин після смерті закоханихвстигають насолодитися одне одним, одружуютьсябатьки Олівера багаті, Джинні ж з бідної родинипознайомилися у бібліотецікохання хх ст. Дженні помирає в обіймах коханогопримирення Олівера з батьком після смерті дружини“Ромео і Джульєтта” “Історія одного кохання” Завдання: напишіть, що спільного і відмінного між цими творами

Номер слайду 16

Одна з основних схожостей між цими творами полягає в тому, що кохання між головними героями є забороненим і викликає суперечності в суспільстві. У "Ромео і Джульєтті" їхнє кохання є однією з причин конфлікту між двома родами, який призводить до трагічного фіналу. У "Історії одного кохання" кохання головних героїв зустрічає сильний опір з боку батьків, які хочуть, щоб їхні діти займалися більш серйозними справами. Однак, є також і суттєві різниці між цими творами. "Ромео і Джульєтта" є більш традиційним трагічним твором, де протистояння двох родів призводить до руйнування їхнього кохання. "Історія одного кохання" більш сучасна за формою та стилем, а також відображає більш широкий спектр проблем, пов'язаних зі сучасними міжособистісними відносинами. Усе ж таки, обидва твори є надзвичайно важливими і відомими в світовій літературі як втілення справжнього кохання, яке зазнає випробувань і перешкод, але встоїть у боротьбі за своє місце в житті. Обидва твори показують, як сильна і незвичайна любов може перемагати соціальні бар'єри та перешкоди, але також наголошують на трагічних наслідках, які можуть виникнути від забороненого кохання. В обох випадках герої вирішують обрати кохання, навіть якщо це означає втрату інших аспектів свого життя або навіть життя самого себе.life

Номер слайду 17

РОМЕООЛІВЕРЗавдання: підібрати слова-асоціації до образів головних героїв, відповідно записавши їх до кожної літери імені.

Номер слайду 18

Романтичний. Оптиміст. Мрійливий. Емоційний. Обережний. Обережний. ЛаскавийІнтелігентний. Відомий. Енергійний. Розумний. Завдання: підібрати слова-асоціації до образів головних героїв, відповідно записавши їх до кожної літери імені.

Номер слайду 19

ДЖЕННІФЕРДЖУЛЬЄТТАЗавдання: підібрати слова-асоціації до образів головних героїв, відповідно записавши їх до кожної літери імені.

Номер слайду 20

Довірлива Життєрадісна Упевнена Лагідна Ь Єдина Тендітна Турботлива Активна. Добра Жіночна Елегантна Ніжна Неймовірна Ідеальна Фантастична Емоційна Розумна

Номер слайду 21

Завдання: розшифрувати ребуси і вказати до якого вони належать твору.

Номер слайду 22

Отрута. Корпус миру. Автокатастрофа. Париж. Гарвард. Бал-маскарад. Верона“Ромео і Джульєтта” “Історія одного кохання”

Номер слайду 23

То що ж, на вашу думку, значить кохати ?– Чи склалося б життя наших головних героїв інакше?– Чому тема кохання залишається однією з найпопулярніших і найважливіших у літературі та мистецтві? – Якби у вас була можливість змінити фінал творів? Яким би він був?Бесіда. Так ніхто не кохав. Через тисячі літлиш приходить подібне кохання. В день такий розцвітає весна на земліІ земля убирається зрання…Дише тихо і легко в синяву вона,простягає до зір свої руки…В день такий на землі розцвітає веснаі тремтить од солодкої муки…А підсумувати на урок я хочу поезією Володимира Сосюри. Рефлексія

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
24 квітня
Переглядів
3110
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку