Урок розвитку зв'язного мовлення. Чорнобривці. Опис квітки.

Про матеріал
Мета. Розвивати зв’язне мовлення учнів; формувати вміння будувати текст описового характеру на основі власних спостережень; збагачувати лексичний запас; удосконалювати орфографічні навички; виховувати бережне ставлення до природи, почуття любові до квітів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 

                                                                   

 

 

 

Урок: українська мова

Клас: 2

Тема. Чорнобривці. Опис квітки.

Мета. Розвивати зв’язне мовлення учнів; формувати вміння будувати текст описового характеру на основі власних спостережень;  збагачувати лексичний запас; удосконалювати орфографічні навички; виховувати бережне ставлення до природи, почуття любові до квітів.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: букет квітів, ілюстративні матеріали, книги про квіти, підручник «Українська мова та читання для 2 класу», відео презентація «Квіти – символи»

Зміст уроку

І. Вступна частина.

Організація класу до роботи.

Сьогодні в нас знову цікавий урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

  В країну збагачення й розвитку мови.

Хай всі володіють знаннями чудово!

ІІ. Основна частина.

1)Актуалізація опорних знань.

Прочитайте і відгадайте загадку.

 Вправа 109

У наряди пишні вбрався

І морозу не злякався.

Невеличкий цей сміливець –

Золотавий … (чорнобривець)

Вправа «Асоціативний кущ»

Учні добирають слова  ( квіти, клумба, аромат…)

2) Створення психологічного настрою.

Слухання казки.

Чиї квіти кращі?

   Засперечались колись пори року – у кого найкращі квіти?

   Тупнула своїм каблучком Весна – і де лежав сніг, струмочки задзвеніли, зазеленіла трава, земля вкрилась підсніжниками, конваліями, нарцисами…

  • Мої квіти найкращі,  – каже весна..
  • Ні,    заперечує Літо.
  • Квіти у тебе гарні, та тільки мої кращі.

   Змахнуло Літо капелюшком, сплетеним із сонячних променів, і розсипало свої квіти повсюди. Вітер подує – дзвенять дзвіночки. Всюди – васильки, гвоздики, ромашки, незабудки.

  Аж холодом повіяла від заздрощів Осінь. І фарби літа поблідли.

  – Мої квіти теж непогані, – сказала Осінь і повела багряним рукавом. Зацвіли верес, хризантеми, айстри …

  А що ж зима? Засипала снігом і ліс, і луги, і поле, дороги залила, запорошила дахи. За склом оранжереї цвітуть орхідеї, кали, бегонії…

  – Ось тут квіти найкращі, –  хвалиться Зима..

  Так до цих пір сперечаються пори року, чиї квіти найкращі.

- Чи сподобалася вам казка?

                        - То чиї ж квіти найкращі?

                        Перегляд відео презентації «Квіти - символи»

3) Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Квест -дослід» (Діти стають навколо демонстраційного столика з букетом квітів чорнобривців)

- Чорнобривці дуже красиві осінні квіти. А хто знає де вони ростуть?

- Доторкніться до них легенько. Які вони на дотик? Нащо схожий букет? Якого кольору чорнобривці?

Зверніть увагу на листочки. Що вони нагадують?

-Вдихніть пахощі чорнобривців. Чи знаєте ви. Що чорнобривці мають лікувальні властивості? У давні часи настоянкою із чорнобривців полоскали горло. А дівчата для краси вплітали квіти у вінок.

Фізкультхвилинка

4) Сприйняття й усвідомлення учнями навчального матеріалу.

Робота за підручником с.31

Виконання вправи 109.

Каліграфічна хвилинка: Чч ор  бр ец чорнобривець.

Виконання завдання:

Поділити слово різними способами для переносу.

Підкреслити в слові літери, які позначають голосні звуки.

Скласти і записати питальне речення про чорнобривці.

Виконання вправи 110.

Опиши чорнобривці за планом.

  1. Коли цвітуть чорнобривці?
  2. Якого кольору квітки чорнобривців?
  3. Які листочки в чорнобривців?
  4. Що тобі нагадують чорнобривці?

Зразок опису квітки

 Чорнобривці цвітуть влітку і восени. Їх квітки мають багряно-золотисті кольори. Листочки темно-зелені, Вирізьблені по краях. Ці квіти мають духмяний аромат і нагадують мені яскраве сонечко.

Зачитування творів.

5) Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Сенкан»

  1. Іменник. Чорнобривці.
  2. Прикметники. Красиві, пахучі.
  3. Дієслова. Ростуть, квітнуть.
  4. Речення. Чорнобривці – квіти – символи України.
  5. Висновок. Квіти.

Використання технології «Сторітелінг»

Уявіть, що ви відома людина ( співак, актор, художник) і в вас журналіст запитує: «На яку квітку хотіли бути схожими Ви?»

Обміркуйте свою відповідь.

ІІІ. Заключна частина.

1.Домашнє завдання

Намалювати свою улюблену квітку та описати її.

2. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»

-  Що вам сподобалося на уроці?

-  Чи цікавий був урок?

-  Яку квітку ви описували?

-  Як потрібно берегти квіти?

-  Чим для українців є квіти чорнобривці?

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
9609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку