Клас: 2
Мета. Розвивати зв’язне мовлення учнів; формувати вміння будувати текст описового характеру на основі власних спостережень; збагачувати лексичний запас; удосконалювати орфографічні навички; виховувати бережне ставлення до природи, почуття любові до квітів.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Обладнання: букет квітів, ілюстративні матеріали, книги про квіти, підручник «Українська мова та читання для 2 класу», відео презентація «Квіти – символи»
Зміст уроку
І. Вступна частина.
Організація класу до роботи.
Сьогодні в нас знову цікавий урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну збагачення й розвитку мови.
Хай всі володіють знаннями чудово!
ІІ. Основна частина.
1)Актуалізація опорних знань.
Прочитайте і відгадайте загадку.
Вправа 109
У наряди пишні вбрався
І морозу не злякався.
Невеличкий цей сміливець –
Золотавий … (чорнобривець)
Вправа «Асоціативний кущ»
Учні добирають слова ( квіти, клумба, аромат…)
2) Створення психологічного настрою.
Слухання казки.
Чиї квіти кращі?
Засперечались колись пори року – у кого найкращі квіти?
Тупнула своїм каблучком Весна – і де лежав сніг, струмочки задзвеніли, зазеленіла трава, земля вкрилась підсніжниками, конваліями, нарцисами…
Змахнуло Літо капелюшком, сплетеним із сонячних променів, і розсипало свої квіти повсюди. Вітер подує – дзвенять дзвіночки. Всюди – васильки, гвоздики, ромашки, незабудки.
Аж холодом повіяла від заздрощів Осінь. І фарби літа поблідли.
– Мої квіти теж непогані, – сказала Осінь і повела багряним рукавом. Зацвіли верес, хризантеми, айстри …
А що ж зима? Засипала снігом і ліс, і луги, і поле, дороги залила, запорошила дахи. За склом оранжереї цвітуть орхідеї, кали, бегонії…
– Ось тут квіти найкращі, – хвалиться Зима..
Так до цих пір сперечаються пори року, чиї квіти найкращі.
- Чи сподобалася вам казка?
- То чиї ж квіти найкращі?
Перегляд відео презентації «Квіти - символи»
3) Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Квест -дослід» (Діти стають навколо демонстраційного столика з букетом квітів чорнобривців)
- Чорнобривці дуже красиві осінні квіти. А хто знає де вони ростуть?
- Доторкніться до них легенько. Які вони на дотик? Нащо схожий букет? Якого кольору чорнобривці?
Зверніть увагу на листочки. Що вони нагадують?
-Вдихніть пахощі чорнобривців. Чи знаєте ви. Що чорнобривці мають лікувальні властивості? У давні часи настоянкою із чорнобривців полоскали горло. А дівчата для краси вплітали квіти у вінок.
Фізкультхвилинка
4) Сприйняття й усвідомлення учнями навчального матеріалу.
Робота за підручником с.31
Виконання вправи 109.
Каліграфічна хвилинка: Чч ор бр ец чорнобривець.
Виконання завдання:
Поділити слово різними способами для переносу.
Підкреслити в слові літери, які позначають голосні звуки.
Скласти і записати питальне речення про чорнобривці.
Виконання вправи 110.
Опиши чорнобривці за планом.
Зразок опису квітки
Чорнобривці цвітуть влітку і восени. Їх квітки мають багряно-золотисті кольори. Листочки темно-зелені, Вирізьблені по краях. Ці квіти мають духмяний аромат і нагадують мені яскраве сонечко.
Зачитування творів.
5) Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа «Сенкан»
Використання технології «Сторітелінг»
Уявіть, що ви відома людина ( співак, актор, художник) і в вас журналіст запитує: «На яку квітку хотіли бути схожими Ви?»
Обміркуйте свою відповідь.
ІІІ. Заключна частина.
1.Домашнє завдання
Намалювати свою улюблену квітку та описати її.
2. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»
- Що вам сподобалося на уроці?
- Чи цікавий був урок?
- Яку квітку ви описували?
- Як потрібно берегти квіти?
- Чим для українців є квіти чорнобривці?