Урок розвитку зв'язного мовлення на тему "Зима" для 2 класу

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення, який містить багато цікавих інтерактивних завдань для розвитку комунікативної компетентності.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення у 2-му класі

 

Тема. Зимова пригода. Складання речень. Навчаємося складати текст.

Мета: вчити учнів правильно будувати речення, складати  текст, викладати його у правильній послідовності, формувати вміння висловлювати власну думку, збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення;  виховувати любов до рідного краю, естетичне сприйняття навколишнього світу, чуйність, повагу до товаришів, почуття необхідності прийти на допомогу.

Очікувані результати:

  • створення невеликих висловлювань на задану тему;
  • записування речень з дотриманням опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі;
  • удосконалення тексту за допомогою вчительки.

 

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організація класу

Добрий день!

У добрий час, радо ми вітаєм вас.

Здоров’я, щастя, радості вам бажаємо,

З миром зустрічаємо,

Урок рідної мови розпочинаємо!

 

2. Автотренінг

(Діти повторюють за вчителем)

Я – учень.

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчитися.

Я все розумію.

Я все хочу знати і всього навчусь.

 

3. Рутини уроку

ІІ. Основна частина

  1. Оголошення мети уроку

– Сьогодні нам необхідно виконати багато завдань: навчитися складати текст, розвивати своє мовлення, виконавши багато цікавих завдань. 

  1. Актуалізація знань учнів

Мозковий штурм

  • Діти, швидко відповідаємо на питання!
  • Що таке речення?
  • Які вони бувають?
  • Де використовують речення?
  • Що таке текст?
  • Які частини тексту ви знаєте?

 

  1. Проблемна ситуація
  •    Перш, ніж почати нашу роботу, я хочу попросити вашої допомоги. З невідомого номера мені надіслали повідомлення. Я відважилася його відкрити. Прочитаю його і вам.

Пані вчителько, добрий день!

Мене звати Василько. Мені потрібна допомога Ваша і учнів 2-А класу.

Я потрапив до злої Чаклунки. Вона не любить дітей, які добре знають українську мову. Їй дуже хочеться, щоб діти були лінивими, говорили погано, використовували лайливі слова, не вчили правил, писали з помилками. А опинився я в її будиночку так. Ми з другом Іванком гралися на гірці, спускалися з неї, розважалися. Іван говорив, що краще бути вдома, не ходити до школи, не виконувати завдань. Аж раптом здійнявся вітер, почалася завірюха і він зник. Я одразу вирушив його шукати. У лісі натрапив на будинок Чаклунки. Іванко тут, зі мною. Але вона нас не відпустить, поки ми не виконаємо завдання з української мови. Якщо якесь завдання буде виконане неправильно, ми назавжди залишимося тут. Допоможіть! Врятуйте нас!

Треба розшифрувати чарівний вислів. За кожне правильно виконане завдання відкривається одне слово.

 

  • Діти, допоможімо хлопчикам, щоб визволити їх з тенет Чаклунки!

 

  1. Робота в групах

Кожна група отримує сніжинку зі словом зима.

Учитель читає загадки. Учні відгадують їх.

 

Я падаю на ваші хати,

Я білий, волохатий,

Я припадаю вам до ніг

І називаюсь просто – (сніг).

 

Що за гість, що тепло їсть? (Мороз)

 

Я вода, на воді плаваю. (Крига)

 

Крил не має, а скрізь літає. (Вітер)

 

Посідали на карниз

І ростуть із верху вниз. (Бурульки)

 

Дві дощечки, дві сестри

Несуть мене із гори. (Лижі)

 

 

Завдання 1

Складання павутинки: добір шести слів, які асоціюються зі словом зима.

  • Діти, обговоріть у групах і запишіть шість слів-асоціацій.

Після роботи командири зачитують асоціації.

 

 

Відкривається перше слово чарівного вислову.

C:\Users\ІннА\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\зображення_viber_2023-03-04_16-04-01-979.jpg

Фізкультхвилинка

Сипле сніг, летять сніжинки,
Пропливають вдаль хмаринки.
Вся природа завмирає.
Все навколо засинає.
Сніговик собі стоїть,
Дивить на всіх, але мовчить!
Темні очі як вуглинки,
Як дві краплі – намистинки.
Ніс такий рудий – рудий,
Він стоїть, і він німий.
Падають сніжинки білі,
Дітки в школу йдуть щасливі…
Продзвенить дзвінок на мить,
А сніговик усе стоїть!!!

 

  1. Робота в парах

Завдання 2

Складання сенкану

  • C:\Users\ІннА\Desktop\Іванова\зображення_viber_2023-03-04_16-11-10-371.jpgДіти, попрацюйте в парах – складіть сенкан зі словом зима

 

Зима

Гарна    сніжна

Сипле    лютує     морозить

Я дуже люблю зиму.

Чарівниця

 

 

 

Діти презентують свою роботу.

Відкривається друге слово

C:\Users\ІннА\Desktop\Іванова\зображення_viber_2023-03-04_16-04-01-979.jpg

  1. Робота з LEGO.

Завдання 3

   Гра «Так чи ні»

Правила гри

Якщо відповідь «так», діти підносять зелену цеглинку, якщо «ні» - червону.

  • Початок речення пишемо з великої літери. (Так)
  • Текст складається з речень. (Так)
  • У кінці речення ставимо тільки крапку. (Ні)
  • Текст має три частини. (Так). Це – зачин, основна частина, кінцівка. (Так)
  • До тексту можна дібрати заголовок. (Так)
  • Існує тільки усне мовлення. (Ні)
  • Молодці, ви чудово справилися з завданням. Тому ми відкриваємо третє слово.

C:\Users\ІннА\Desktop\Іванова\зображення_viber_2023-03-04_16-04-01-979.jpg

 

  1. Повторення частин мови

Завдання 4

  •         Зараз ми зосередимо свою увагу на прикметниках. Я буду читати вірш, а ви будете добирати римовані прикметники, які будуть характеризувати слово зима.

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така (чудова).

Міста чистенькі, білі села,

Зима і радісна, й (весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні.

Зима пухка і (білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й (морозна).

А як насуне хмара сива

Зима по-своєму (красива).

А вранці іній – то обнова!

Яка зима у нас (казкова).

Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно, (срібна).

Зима буває вередлива,

То часом добра, то (сварлива).

Яка зима? Яка вона?

Вона весела і (сумна).

 

  • Ви гарно справилися з цим завданням, тому ми відкриваємо  четверте слово.

C:\Users\ІннА\Desktop\Іванова\зображення_viber_2023-03-04_16-04-01-979.jpg

  1. Робота з деформованими реченнями

Завдання 5.

Робота з LEGO

  •         Зверніть увагу на слайд. На ньому зображені цеглинки зі словами. Вам необхідно побудувати башточку таким чином, щоб утворилося речення. Нижня цеглинка – перше слово, верхня – останнє.

Речення

Прийшла чарівниця зима. Падає пухнастий сніг. Дмуть холодні вітри. Сніг заіскрився над полями. Сосни вбралися в шуби. Все навкруги біло.

Відкриваємо п’яте слово.

C:\Users\ІннА\Desktop\Іванова\зображення_viber_2023-03-04_16-04-01-979.jpg

  1.     Складання тексту
  •         І ось нарешті ми виконали всі завдання і відкрили чарівний вислів. Нам вдалося визволити хлопчиків від злої Чаклунки. Вони вже поспішають до нас. А поки вони в дорозі, ми складемо текст про зиму і запишемо його (4-5 речень).

Декілька учнів розповідають власні тексти, потім усі записують.

Звучить спокійна музика, діти працюють у зошитах.

 

Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці»

 

https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs&t=64s

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Чарівний момент.
  • Діти, закрийте очі долоньками. 

Стук у двері. До класу заходять Іванко та Василько.

  • Відкрийте очі і погляньте, хто до нас прийшов. Це ж наші герої.

 

Хлопці дякують дітям за допомогу і порятунок. Діти обіцяють старанно вчитися, любити рідну мову, дають поради дітям, як не потрапити до злої Чаклунки. Роздають подарунки у вигляді сердечок з висловами про рідну мову.

  1. Рефлексія уроку

Вправа «Доповни речення»

  • На уроці ми…
  • Я працював/працювала…
  • Мені вдалося…
  • Я задоволена…
  • У мене вийшло…
  • Мене здивувало…
  • Мені було складно опрацьовувати…
  1. Самооцінювання

Вправа «Долоньки успіху»

Зелена долонька – я задоволений/задоволена своєю роботою, у мене все вийшло.

Жовта долонька – мені було складнувато, але я впорався.

Червона долонька – я справився з допомогою вчителя.

  1. Заключне слово вчителя
  • Я задоволена роботою на уроці. Ми допомогли дітям. А головне – збагатили свої знання з української мови, розвинули своє мовлення, отримали позитивні емоції.

Я  бажаю вам бути добрими, допомагати свої друзям, не залишати їх у біді. І тоді вам завжди допоможуть.

 

 

1

 

docx
Додано
9 березня 2023
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку