Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання вітальної листівки.
Мета: розширити знання учнів про свята; закріпити знання школярів про вимоги до написання вітальної листівки; розвивати мовлення, мислення, творчі здібності; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, лагідності; виховувати культуру спілкування.
Обладнання: пам’ятки, роздатковий матеріал, презентація до уроку, інтерактивна дошка, ноутбук.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Хід уроку
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром,
Доброго дня нам!
Доброго дня вам!
Доброго дня всім!
(цікавим, пізнавальним, творчим…)
голова – ми будемо думати;очі – ми будемо дивитися; вуха – слухатимемо; уста – будемо говорити, посміхатися, відповідати; руки, ноги – будемо творити, писати, танцювати.
(ВСТАВКА 1)
Заболіло горло в горили –
Бо горила багато говорила
Спочатку хорове прочитання, потім за бажанням учні обирають інтонацію з якою зачитають скоромовку (сум, хвастощі, веселість, обурення, злість)
(Коли ми чуємо добрі слова, на душі стає радісніше і світліше. Навіть коли людині сумно, добре слово поліпшує настрій)
(В День народження, Новий рік, у свята)
ІІІ.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Словникова робота.
«Інформаційне бюро»( підготовлені учні):
«Інформаційне бюро» (доповідає учениця)
Цікаво знати!
Та чи задумувалися ви, що цей простий клаптик картону має свою історію та традиції? Приміром, у Японії найперші листівки були подвійними, а у США у далекому 1893 їх не надсилали поштою, а дарували винятково як сувеніри.
Найперша вітальна листівка датується 15 сторіччям і зберігається у Британському музеї. Вона приурочена до Дня усіх закоханих. Дослідники сходяться на думці, що її автором був герцог Орлеанський, який начебто і надіслав цю листівку з буцегарні своїй коханій.
Та все ж офіційною батьківщиною листівки вважається Англія. А “батьком” її є художник Добсон, який у 1794 році з нагоди Різдва намалював зимовий пейзаж і сім’ю біля ялинки, а на звороті написав привітання та відіслав своєму знайомому. Той був у захваті. Й через рік, зробивши десятки літографій із зображенням зимового пейзажу, Добсон привітав із Різдвом тепер уже всіх знайомих
У рiк в свiтi продається приблизно 15 мiльярдiв штук листiвок. Листiвки набули найбiльшого поширення в США, в цiй краiнi вiтальнi картки виробляє бiльше 500 компанiй! За США слiдує Великобританiя, в якiй iснує 250 компанiй, що виробляють листiвки.
Одного разу в 1840 році заможний англійський джентльмен не встигав поздоровити з Різдвом своїх друзів і знайомих. Тому він замовив в художника тисячу вітальних листівок з нескладним малюнком. Ці листівки були надіслані поштою у конверті.
Листівки, які лишилися, цей джентльмен продав просто на вулиці по шилінгу за кожну.
(учні розглядають з якої нагоди можна використати вітальну листівку)
Новий рік
Великдень
Різдво
8 березня
День Св. Валентина
День народження
Люба доню!
Щиро вітаю тебе з Днем народження!
Бажаю доброго здоров’я і земного щастя.
Нехай добробут панує у твоєму домі!
Твоя матуся
Що бажаю?
Дорога матусю!
Зі святом тебе вітаю. Доброго здоров'я бажаю, благополуччя. Хай біда і горе обминає наш дім.
Твоя донька Марійка
(Різдво)
Дорогі наші вчителі!
Вітаємо вас з професійним святом - Днем учителя. Бажаємо вам щастя, здоров'я, миру та усього найкра-щого. Спасибі вам, за учительську працю. Ми вас завжди чекаємо і любимо.
Учні 4 класу
(День учителя)
Люба бабусю!
Щиро вітаю з Новим роком ! Нехай Новий рік принесе у Вашу домівку веселий настрій, здоров’я, щастя. Щасливого Нового року !
Твій онук Сергійко
(Новий Рік)
Люба матусю!
Щиро вітаю тебе з 8 Березня!
Бажаю тобі міцного здоров’я, любові і радості, злагоди й миру.
Нехай щастям буде наповнений кожен твій день.
З любов’ю твій син Сашко.
(8 березня)
ДОДАТОК
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це?.. (Мама).
(Музика – пісня про маму)
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
-Я дізнався про...
-Мені найбільше сподобалося...
-Я не вмів, а тепер навчився …
-Найбільший мій успіх –це…
-Мені запам’яталося...
- гарно вчитися;
- бути добрими та чемними;
- завжди допомагати друзям;
- не вживати лихих слів;
- поважати старших;
- шанувати батьків, дідусів, бабусь;
- любити свою Україну.
ДОДАТОК
ЗВЕРТАННЯ |
ЯК БАЖАЄМО? |
ЩО БАЖАЄМО? |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
Складання вітальної листівки
8
березня!!!
Підготувала
Вчитель початкових класів
Сажнєва Олена Анатоліївна
Мелітополь 2019