Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок розвитку зв’язного мовлення. "Складання вітальної листівки"

Про матеріал
Розширити знання учнів про свята; закріпити знання школярів про вимоги до написання вітальної листівки; розвивати мовлення, мислення, творчі здібності; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, лагідності; виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання вітальної листівки.

Мета: розширити знання учнів про свята; закріпити знання школярів про вимоги до написання вітальної листівки; розвивати мовлення, мислення, творчі здібності; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, лагідності; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: пам’ятки, роздатковий матеріал, презентація до уроку, інтерактивна дошка, ноутбук.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром,

Доброго дня нам!

Доброго дня вам!

Доброго дня всім!

  • Діти, яким ви хочете бачити наш урок?

(цікавим, пізнавальним, творчим…)

  • Я сподіваюсь, що наш урок буде незвичайним!Ви будете активними, творчими, мислячими і старанними.
  • На сьогоднішньому уроці нам будуть потрібні:

голова – ми будемо думати;очі – ми будемо дивитися; вуха – слухатимемо; уста – будемо говорити, посміхатися, відповідати; руки, ноги – будемо творити, писати, танцювати.

(ВСТАВКА 1)

  • А навіщо нам серце?
  • Так, щоб відчувати ним щось нове і неповторне – красу, творчість. Мудрий письменник Сент Екзюпері говорив: «Шукати треба серцем, без нього найголовнішого не побачиш і не відчуєш, і не зрозумієш…»
  • Тож сьогодні на уроці мені б дуже хотілося побачити саме таку роботу, в яку ви вкладаєте не тільки свої вміння, а й душу.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
  1. Робота над скоромовкою (читання з дотриманням відповідної інтонації та виразу обличчя)

Заболіло горло в горили –

Бо горила багато говорила

Спочатку хорове прочитання, потім за бажанням учні обирають інтонацію з якою зачитають скоромовку (сум, хвастощі, веселість, обурення, злість)

  • Діти, а що промовляла горила?
  • Так, слова.
  • Пропоную продовжити прислівя:
  • Від красних слів язик не відсохне.
  • Удар забувається , а слово памятається.
  • Слово не горобець - вилетить не піймаєш.
  • Від теплого слова і лід розмерзається.
  • Як  ви розумієте останнє прислів’я?

(Коли ми чуємо добрі слова, на душі стає радісніше і світліше. Навіть коли людині сумно, добре слово поліпшує настрій)

  • Так, вірно. Хороше, добре слово поліпшує настрій, тому ми відчуваємо себе щасливішими. Гарний настрій потрібен нам завжди.
  • Скажіть, а коли особливо необхідно принести людині радість?

(В День народження, Новий рік,  у свята)

 

ІІІ.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • В нашому житті існує дуже багато свят. Ми вітаємо один одного і вимовляємо добрі слова.
  • Як можна привітати близьку людину? (телеграма, СМС, електронна пошта, вайбер, сайп, вітальна листівка)

Словникова робота.

 «Інформаційне бюро»( підготовлені учні):

  • Лист ( форма спілкування) – написаний чи надрукований на папері текст, звернений до певної особи.
  • Електронна пошта –дуже зручна служба, що надає безкоштовну послугу в мережі Інтернет. Електронною поштою можна надсилати не лише текстові повідомлення, але й документи, графіку, аудіо-, відеофайли, програми тощо. Переваги над звичайною поштою - швидкість доставки електронних листів кілька секунд-хвилин. Е-mail - адреса поштової скриньки.
  • Телеграма - документальне повідомлення, передаване по телеграфу.
  • Пошто́ва листі́вка, а також пошті́вка, листі́вка, пошто́ва ка́ртка — відкритий лист на цупкому прямокутному аркуші паперу, що містить зазвичай адресу, поштову марку та зображення з одного боку і текст повідомлення з іншого.

 

«Інформаційне бюро» (доповідає учениця)

Цікаво знати!

Та чи задумувалися ви, що цей простий клаптик картону має свою історію та традиції? Приміром, у Японії найперші листівки були подвійними, а у США у далекому 1893 їх не надсилали поштою, а дарували винятково як сувеніри.

Найперша вітальна листівка датується 15 сторіччям і зберігається у Британському музеї. Вона приурочена до Дня усіх закоханих. Дослідники сходяться на думці, що її автором був герцог Орлеанський, який начебто і надіслав цю листівку з буцегарні своїй коханій.

Та все ж офіційною батьківщиною листівки вважається Англія. А “батьком” її є художник Добсон, який у 1794 році з нагоди Різдва намалював зимовий пейзаж і сім’ю біля ялинки, а на звороті написав привітання та відіслав своєму знайомому. Той був у захваті. Й через рік, зробивши десятки літографій із зображенням зимового пейзажу, Добсон привітав із Різдвом тепер уже всіх знайомих

У рiк в свiтi продається приблизно 15 мiльярдiв штук листiвок. Листiвки набули найбiльшого поширення в США, в цiй краiнi вiтальнi картки виробляє бiльше 500 компанiй! За США слiдує Великобританiя, в якiй iснує 250 компанiй, що виробляють листiвки.

Одного разу в 1840 році заможний англійський джентльмен не встигав поздоровити з Різдвом своїх друзів і знайомих. Тому він замовив в художника тисячу вітальних листівок з нескладним малюнком. Ці листівки були надіслані поштою у конверті.

Листівки, які лишилися, цей джентльмен продав просто на вулиці по шилінгу за кожну.

  •    Як ви вважаєте , що ми сьогодні будемо складати?
  • Так, будемо вчитися складати тексти письмових привітань.

 

  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  2. СКЛАДАННЯ ТЕКСТІВ ПИСЬМОВИХ ПРИВІТАНЬ
  1. Розглядання вітальних листівок

(учні розглядають з якої нагоди можна використати вітальну листівку)

  • З’єднайте на дошці нагоду і листівку.

Новий рік

Великдень

Різдво

8 березня

День Св. Валентина

День народження

  • Так, все виконали правильно. Дякую.
  • Не так давно вмене був День народження і я отримала дуже багато вітальних листівок. Ось одна з них:

C:\Users\user\Desktop\5.jpg

Люба доню!

Щиро вітаю тебе з Днем народження!

Бажаю доброго здоров’я і земного щастя.

Нехай добробут панує у твоєму домі!

                                                                                 Твоя матуся

 

  • Поміркуйте, з яких частин складається привітання? Чи можете ви виділити основні частини?

 

 

  • Кого вітають?             Звертання (іменник у кличній формі)
  • З чим вітаю?                Побажання зі святом

Що бажаю?

  • Хто вітає?                    Підпис

             

  • Давайте розглянемо і запам'ятаємо, з яких частин складається листівка: звернення, привітання з певною подією, побажання, підпис.
  • Вправа «Вгадай свято» Робота в групах.
  • Порушено порядок тексту вітальної листівки. Якщо вірно складете, то вгадаєте свято.

 

Дорога матусю!

Зі святом тебе вітаю. Доброго здоров'я бажаю, благополуччя. Хай біда і горе обминає наш дім.

Твоя донька Марійка

(Різдво)     C:\Users\user\Desktop\1115.jpg

 

Дорогі наші вчителі!

Вітаємо вас з професійним святом - Днем учителя. Бажаємо вам щастя, здоров'я, миру та усього найкра-щого. Спасибі вам, за учительську працю. Ми вас завжди чекаємо і любимо. 

                                                                                                             Учні 4 класу

(День учителя)   C:\Users\user\Desktop\p_368947_1_slidertop2.jpg

 

 

Люба бабусю!

Щиро вітаю з Новим роком ! Нехай Новий рік принесе у Вашу домівку веселий настрій, здоров’я, щастя. Щасливого Нового року !

                                                                                                               Твій онук Сергійко

 

(Новий Рік)   C:\Users\user\Desktop\novyj-rik.jpg

 

 

                                     Люба матусю!

                        Щиро вітаю тебе з 8 Березня!

Бажаю тобі міцного здоров’я, любові і радості, злагоди й миру.

Нехай щастям буде наповнений кожен твій день.

                                                                  З любов’ю твій син Сашко.

(8 березня) C:\Users\user\Desktop\c28a1bc8a4a7773c1094987153ea98bc_10349934.jpg

 

  • Кожна група зачитує, що в них вийшло. Та оголошує свято, яке вгадали.
  • Дякую, молодці.

 

  • Складання привітань

 

  • А тепер давайте спробуємо усно скласти листівку. Використовуючи при допоміжну табличку( у кожного на парті і на дошці). Один учень складає білядошки (виділяючи маркером).

 

ДОДАТОК

  • Записування складених привітань
  • Тепер у вас є всі необхідні знання для того, щоб щиро привітати найріднішу в світі людину.

 

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це?.. (Мама).

 (Музика – пісня про маму)

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

  • «Крісло автора» - зачитування учнями складених привітань.

 

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Подарувати листівку адресату

 

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Гра «Мікрофон». Необхідно продовжити речення: Сьогодні на уроці:

-Я дізнався про...

-Мені найбільше сподобалося...

-Я не вмів, а тепер навчився …

-Найбільший мій успіх –це…

-Мені запам’яталося...

 

  • Сподіваюсь, що всі ваші привітання щирі та знайдуть тих, кому адресовані. Я бажаю вам:

- гарно вчитися;

- бути добрими та чемними;

- завжди допомагати друзям;

- не вживати лихих слів;

- поважати старших;

- шанувати батьків, дідусів, бабусь;

- любити свою Україну.

 

 

 

ДОДАТОК

ЗВЕРТАННЯ

ЯК БАЖАЄМО?

ЩО БАЖАЄМО?

  • дорогий (дорога)
  • дорогесенький
  • рідненький
  • любий
  • шановний (а)
  • поважний (а)
  • вельмишановний(а)
  • щиро вітаю
  • сердечно
  • від усього серця
  • від усієї душі
  • з великою повагою
  • в цей радісний день

 

  • міцного здоров’я
  • довголіття
  • радості
  • любові
  • злагоди і миру
  • щастя
  • веселого настрою
  • заряду бадьорості
  • успіхів
  • натхнення
  • нових звершень
  • цікавих ідей
  • родинного благополуччя
  • нехай щастить на всіх перехрестях долі

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок розвитку зв’язного мовлення.

Складання вітальної листівки

 

C:\Users\user\Desktop\card-with-roses-coloring-page.jpg 

 

 

 

 

 

8

березня!!!

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів

Сажнєва Олена Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мелітополь 2019

docx
Додано
18 листопада 2020
Переглядів
2333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку