Тема. Розвиток мовлення. Переказ байки
Очікувані результати:
Взаємодіємо усно:
- виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) [4 МОВ 1-1.3-1];
- передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць [4 МОВ 1-1.2-4]
Взаємодіємо письмово:
- переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5];
- записує свою думку про предмет висловлення; формулює запитання та відповіді під час письмового спілкування [4 МОВ3-3.1-6];
- оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7] Досліджуємо медіа
- висловлює власні погляди на події, явища, предмети, цінності, представлені в простому медіатексті [4 МОВ 4-1.5-2];
- оцінює вплив на власне сприйняття окремих елементів медіатексту [4 МОВ 4-1.5-3].
Стіна слів/ключові слова: яр
Інформація для вчителя:
Орієнтовний план підготовки до стислого переказу:
1. Читання тексту учнями (перший раз мовчки, другий – уголос) або вчителем.
2. Бесіда за змістом (5-6 запитань). З’ясування головної думки і теми тексту.
3. Робота над словами, виражальними засобами, окремими реченнями.
4. Коротка, в кількох реченнях, передача змісту тексту.
5. Складання плану.
Орієнтовний матеріал до уроку
-
Налаштування на роботу.
-
Щоб урок української мови пройшов успішно давайте створимо рецепт нашого успішного уроку.
-
Спочатку візьмемо…(відповіді учнів)
-
Потім додамо…(відповіді учнів)
-
Не забудемо про…(відповіді учнів)
-
Приправимо…(відповіді учнів).
-
Тоді наш урок гарантовано буде успішним та цікавим.
-
Розгадуємо анаграми.
-
А почнемо роботу із анаграм. Підійдіть до дошки, розшифруйте ці анаграми.
ОКАБЬТ АНКАРКА БАЙРАК НИКРЕ (батько, канарка, байкар, Кенир)
-
Зв'яжіть ці слова між собою.
-
Про кого буде йти мова сьогодні на уроці?
-
Чому ви так думаєте?
-
Що ви знаєте про Леоніда Глібова? (ФОТО)
-
Що таке байка?
-
Чим байка відрізняється від казки?
-
Хто такий байкар?
-
Які байки ви вже читали?
-
Оголошуємо тему уроку, визначаємо цілі
-
Сьогодні ми продовжуємо роботу над байкою Л. Глібова «Ґава і лисиця».
Тему уроку прочитайте на с. 90. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді учнів)
-
Працюємо з підручником на с. 88-89, вправа 4.
Учні(або вчитель) читають за першим разом мовчки, за другим - уголос.
Стіна слів: яр (ІНТЕРНЕТ КАРТИНКА), пояснення лексичного значення цього слова.
-
Давайте подивимося на які частини можна розбити байку? (Зачин. Головна частина. Кінцівка).
-
Працюємо на с.90.
-
Зверніть увагу на головну частину. ЇЇ можна розбити на: зав'язку, розвиток дії, кульмінацію і розв'язку.
-
Спочатку знайдіть у тексті байки ЗАЧИН. Прочитайте його.
-
Поставте запитання до зачину байки. Яку здобич мала Ґава? Звідки у неї з'явився шматок ковбаси? Куди вона з ковбасою полетіла? А чому полетіла у яр? Про що думала Ґава, коли залишилася на самоті?
-
А тепер зверніть свою увагу на те, що головна частина розбивається на такі частинки: зав'язку, розвиток дії, кульмінація, розв'язка.
-
Чим завершується байка? (Кінцівка)
-
Що відчувала Ґава? Про що думала в цей момент вона?
-
Яка мораль байки?(Лестощі, як не щира похвала, дуже небезпечна, бо має на меті користь. Тому не варто розвішувати вуха і вестися на такі лестощі, бо можна залишитися ні з чим).
-
Розглядаємо схему на с.90. Складаємо план (робота в групах, в парах)
Орієнтовний план
-
Несподівана знахідка.
-
Зустріч Гави і Лисички.
-
Хитрощі лисиці.
-
Ґава роззявила рота.
-
Ковбаса в Лисиці.
-
Прокльон Гави.
-
Зачитування планів.
-
Робота над словами, виражальними засобами, окремими реченнями.
-
Стислий переказ за складеним планом.
(Діти слухають своїх однокласників, які переказують за планом)
-
Запис переказу на чернетці (вчитель допомагає учням, що потребують додаткової уваги). Самоперевірка.
-
Зачитування текстів.
-
Запис моралі, як діти розуміють. (Вчителю доречно допомогти учням у записі моралі)
-
Підсумки уроку.
-
Рефлексія. Вправа «Долонька».