Урок "Розвиток мовлення. Переказ байки"

Про матеріал
Цей матеріал допоможе вчителю підготувати учнів до написання стислого переказу байки Л.Глібова "Гава і Лисиця" за складеним планом.
Перегляд файлу

Тема. Розвиток мовлення. Переказ байки

Очікувані результати:

Взаємодіємо усно:

 - виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ) [4 МОВ 1-1.3-1];

 - передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць [4 МОВ 1-1.2-4]

Взаємодіємо письмово:

- переказує письмово текст розповідного змісту з елементами опису або міркування, висловлює своє ставлення до того, про що пише [4 МОВ 3-3.1-5];

- записує свою думку про предмет висловлення; формулює запитання та відповіді під час письмового спілкування [4 МОВ3-3.1-6];

- оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючися норм літературної мови, за потреби звертається до словників [4 МОВ 3- 3.1-7] Досліджуємо медіа

 - висловлює власні погляди на події, явища, предмети, цінності, представлені в простому медіатексті [4 МОВ 4-1.5-2];

 - оцінює вплив на власне сприйняття окремих елементів медіатексту [4 МОВ 4-1.5-3].

Стіна слів/ключові слова: яр

Інформація для вчителя:

 Орієнтовний план підготовки до стислого переказу:

 1. Читання тексту учнями (перший раз мовчки, другий – уголос) або вчителем.

 2. Бесіда за змістом (5-6 запитань). З’ясування головної думки і теми тексту.

 3. Робота над словами, виражальними засобами, окремими реченнями.

 4. Коротка, в кількох реченнях, передача змісту тексту.

 5. Складання плану.

Орієнтовний матеріал до уроку

  1. Налаштування на роботу.
  • Щоб урок української мови пройшов успішно давайте створимо рецепт нашого успішного уроку.
  1. Спочатку візьмемо…(відповіді учнів)
  2. Потім додамо…(відповіді учнів)
  3. Не забудемо про…(відповіді учнів)
  4. Приправимо…(відповіді учнів).
  • Тоді наш урок гарантовано буде успішним та цікавим.
  1. Розгадуємо анаграми.
  • А почнемо роботу із анаграм. Підійдіть до дошки, розшифруйте ці анаграми.

ОКАБЬТ         АНКАРКА       БАЙРАК       НИКРЕ (батько, канарка, байкар, Кенир)

  • Зв'яжіть ці слова між собою.
  • Про кого буде йти мова сьогодні на уроці?
  • Чому ви так думаєте?                                         
  • Що ви знаєте про Леоніда Глібова? (ФОТО)              
  • Що таке байка?
  • Чим байка відрізняється від казки?                  
  • Хто такий байкар?
  • Які байки ви вже читали?
  1. Оголошуємо тему уроку, визначаємо цілі
  • Сьогодні ми продовжуємо роботу над байкою Л. Глібова «Ґава і лисиця».

Тему уроку прочитайте на с. 90. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (відповіді учнів)

  1. Працюємо з підручником на с. 88-89, вправа 4.

Учні(або вчитель) читають за першим разом мовчки, за другим - уголос.

Стіна слів: яр (ІНТЕРНЕТ КАРТИНКА), пояснення лексичного значення цього слова.

  • Давайте подивимося на які частини можна розбити байку? (Зачин. Головна частина. Кінцівка).
  1. Працюємо на с.90.
  • Зверніть увагу на головну частину. ЇЇ можна розбити на: зав'язку, розвиток дії, кульмінацію і розв'язку.
  • Спочатку знайдіть у тексті байки ЗАЧИН. Прочитайте його.
  • Поставте запитання до зачину байки. Яку здобич мала Ґава? Звідки у неї з'явився шматок ковбаси? Куди вона з ковбасою полетіла? А чому полетіла у яр? Про що думала Ґава, коли залишилася на самоті?
  • А тепер зверніть свою увагу на те, що головна частина розбивається на такі частинки: зав'язку, розвиток дії, кульмінація, розв'язка.
  • Чим завершується байка? (Кінцівка)
  • Що відчувала Ґава? Про що думала в цей момент вона?
  • Яка мораль байки?(Лестощі, як не щира похвала, дуже небезпечна, бо має на меті користь. Тому не варто розвішувати вуха і вестися на такі лестощі, бо можна залишитися ні з чим).
  1. Розглядаємо схему на с.90. Складаємо план (робота в групах, в парах)

Орієнтовний план

  1. Несподівана знахідка.
  2. Зустріч Гави і Лисички.
  3. Хитрощі лисиці.
  4. Ґава роззявила рота.
  5. Ковбаса в Лисиці.
  6. Прокльон Гави.
  7. Зачитування планів.
  8. Робота над словами, виражальними засобами, окремими реченнями.
  9. Стислий переказ за складеним планом.

(Діти слухають своїх однокласників, які переказують за планом)

  1. Запис переказу на чернетці (вчитель допомагає учням, що потребують додаткової уваги). Самоперевірка.
  2. Зачитування текстів.
  3.  Запис моралі, як діти розуміють. (Вчителю доречно допомогти учням  у записі моралі)
  4.  Підсумки уроку.
  5.  Рефлексія. Вправа «Долонька».

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2021
Переглядів
1902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку