Урок Розвиток зв’язного мовлення на тему «Знайомимося: я і моя родина». "

Про матеріал
Розвиток зв’язного мовлення на тему «Знайомимося: я і моя родина». Малюнок родини. Правила користування письмовим приладдям. Ознайомлення із сіткою зошита з друкованою основою. Робочий рядок. Допоміжні лінії (верхня, нижня, похила. Правила користування зошитом, простим олівцем. Правила сидіння за партою. Підготовчі види письма: обве¬дення контурів малюнків, розмалювання. Письмо коротких і довгих прямих із переходом через нижню рядкову.
Перегляд файлу

Тема. Розвиток зв’язного мовлення на тему «Знайомимося: я і моя родина». Малюнок родини. Правила користування письмовим приладдям. Ознайомлення із сіткою зошита з друкованою основою. Робочий рядок. Допоміжні лінії (верхня, нижня, похила. Правила користування зошитом, простим олівцем. Правила сидіння за партою. Підготовчі види письма: обве­дення контурів малюнків, розмалювання. Письмо коротких і довгих прямих із переходом через нижню рядкову.

Мета: ознайомити учнів із сіткою зошита з друкованою основою: з робочим рядком, допоміжними лініями, міжрядковими ліні­ями; вчити правильно сидіти за партами; провести підготов­чі види роботи до письма (обведення контурів малюнків); створити малюнок про свою родину.

Обладнання: картки умовного зображення слів, малюнків на групу­вання предметів, плакат «Сиди правильно», простий олівець, кольорові олівці.

ХІД УРОКУ.

І. Повторення вивченого на уроці читання.

1. Слухання — аудіювання: вірш В. Остапчук «Сім’я».

Сім’я

Одного разу в теплий вечір

Я виліз татові на плечі.

Порозважав матусю й брата,

А потім вирішив спитати:

«Скажи, матусю, ти і я,

Мій брат із татом — це сім’я?»

Матуся трішки помовчала,

А потім так мені сказала:

«Сім’я, синочку, ми тоді,

Коли ми разом, у гурті,

Коли є спільна в нас робота

Й один про одного турбота

Коли плануєм відпочинок,

По подарунки йдем на ринок,

Коли щасливі вже від того,

Що маємо один одного».

В. Остапчук

2. Бесіда за змістом вірша В. Остапчук.

— Про кого йдеться у вірші? Хто запитує в мами що таке сім’я? На­звіть членів цієї родини. Що відповіла мама? Якою має бути родина?

3. Створення в зошиті малюнка «Моя сім’я».

4. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Усміхніться і на «раз»:

— За роботу, все гаразд!

5. Формування умінь правильно тримати олівець під час письма.

• Олівець лежить на першій фаланзі середнього пальця. Ми його тримаємо двома пальцями: великим і вказівним, ледь відступивши.

• Підніміть вказівний палець — олівець має лежати на середньому пальці і триматися великим.

• Олівець проходить біля згину третього суглоба вказівного пальця, кінець направлений на праве плече.

6. Аналіз таблиці «Сиди правильно».

• Під час роботи (письма) треба сидіти рівно, не торкаючись грудьми столу, відстань від грудей до парти має дорівнювати шири­ні долоні.

• Голову не нахиляй та не клади її на парту чи на руку. Відстань від очей до зошита перевір так: постав лікоть правої руки на парту, кінцем середнього пальця доторкнись до вуха.

• Плечі тримай рівно, на однаковій висоті.

• Ноги постав на підлогу. Ліву ногу можна трохи висунути вперед.

• Лікті обох рук тримай на парті.

Ознайомлення із сіткою робочого зошита, з робочим рядком.

— Розгляньте сторінку зошита. Що ви побачили? (лінійки).

—Чи всі лінійки однаково широкі? (одні вужчі, другі — ширші).

— У якому рядку написані короткі прямі палички? (у вузькому).

— Чи написано щось у широких рядках? (ні).

— Вузький рядок, тобто той, у якому ми пишемо, називається робочим. У робочому рядку є верхня та нижня робочі лінії. Під ним і над ним є по одному широкому рядку — це допоміжні рядки. (Верх­ньої і нижньої робочої лінії).

— А зараз ми будемо вчитися писати в робочому рядку, на верхніх і нижніх робочих лініях, утворюючи короткі та довгі горизонтальні лінії.

Горизонтальними називаються лінії, що проводяться зліва направо. (Вчитель демонструє на дошці).

• Підготовчі вправи до письма.

• Письмо в повітрі. Наведення контурів малюнків у зошитах із друкованою основою.

6. Письмо прямої короткої похилої.

7. Письмо довгих прямих із переходом через нижню рядкову.

ІІІ. Підсумок уроку.

Гра «Асоціативний кущ»

— Послухайте й доповніть словами–назвами тих, кого ми вважа­ємо своєю родиною: тато, сестричка…

— Вилучіть слова–назви тих, хто не входить до сім’ї: мама, тато, сусідка, сестричка, друг, бабуся, мамина подруга, дідусь, братик.

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку