Урок-казка з української мови (читання) у 1 – Б класі на тему: " Звуки [г],[г'] позначення їх буквами Гг. Читання слів і складів з ними. Читання тексту. ".

Про матеріал

Цей урок є авторським. Ви можете використати його для проведення відкритого уроку.

Його особливість - це подача матеріалу у віршованій формі, а також інерпретація казки "Ходить гарбуз по городу" за методикою НУШ.

Перегляд файлу

                    Комунальний заклад «Борзнянський ліцей»

Предмет: українська мова (читання)              1- Б клас

Тема. Звуки [г],[г'] позначення їх буквами Гг. Читання слів і складів з ними.

Читання тексту.

Мета. Ознайомити учнів зі звуками[г],[г'] і буквою Гг, що їх позначає. Учити правильно артикулювати звуки, виділяти їх в мовленому слові.

Удосконалювати навички читання. Збагачувати словниковий запас. Розвивати аналітико-синтетичні вміння, зв’язне мовлення. Виховувати працьовитість, прагнення до здорового харчування.

Обладнання: комп’ютер, геоборди, картки етапів уроку, цеглинки LEGO, тренажери для читання, картки – овочі, надруковані скоромовки.   Хід уроку

І. Етап орієнтації.                                

1) Організаційний  момент, привітання, мотивація.

-         Доброго рану, доброго дня.

  Бажаєте ви і бажаю вам я.

Хай тупають ніжки,

Хай плещуть долоньки.

Кивають голівки і сяють усмішки.

Доброго ранку, доброго дня.

Бажаєте ви і бажаю вам я.  

Сьогодні до нас на урок завітало багато гостей. Це вчителі нашої школи, дирекція, психолог. Такий урок у вас вперше. Тому працюйте сьогодні як ніколи, старайтеся, щоб ви, дійсно, були достойні називатися першокласниками.                                                  

-         Посміхніться одне одному, візьміться за руки.

-         Будемо з вами працювати як? (дружно, завзято)

-         Дізнаємось багато чого? (нового, цікавого)

-         Чого побажаємо одне одному? (успіхів)

 

А тепер давайте налаштуємо наш організм на роботу.             

Сьогодні п’ятниця. Колір п’ятниці -  рожевий. Це колір тепла, волі і сили. Символізує ніжність, теплоту, процвітання. Лікує щитовидну залозу, астму, ревматизм. І ми давайте налаштуємося на тепло та проявимо волю.

-         Молодці, сідайте.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Сьогодні у нас з вами урок не звичайний. Сьогодні у нас урок – казка. Як я вам уже розповідала, казки бувають народні і авторські. 

-         Народні казки склав хто? (Народ)

-А авторські казки хто склав? (Автор)

-От сьогодні я буду виконувати роль автора.

ІІІ Етапи проектування

План нашої казки такий…. Ой, не можу назвати, бо у мене в сумці сплуталися пункти плану нашої казки. Допоможіть мені, будь ласка, і спроектуйте порядок нашої казки.

-         Що будемо робити спочатку? А потім?     

1.        Привітання.

2.        Скоромовки.

3.        Новий матеріал. Увага!

4.        Цеглинки LEGO/

5.        Робота з геобордами.

6.        Відпочинок.

7.        Читання складів.

8.        Читання слів.

9.        Фізкультхвилинка.

10.   Робота з текстом.

11.   Ромащка Блума.

12.   Підсумок.

 

ІІІ. Етап виконання плану діяльності.

Отже, готові слухати казку?...

Жили-були учні 1 – Б класу Комунального закладу «Борзнянський ліцей».

Одного разу з учнями трапилася біда. Зла чаклунка перетворила їх на овочі. Головний герой казки…ой, знову проблема – не можу прочитати … Тому, що це слово починається на незнайому нам букву.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу. Увага!                                   

-         А вам цікаво, з якої букви починається назва головного героя нашої казки? Тоді закрийте очі і спіймайте звук, який буде часто повторюватися.

-         Скоромовки.

-         Який звук спіймали?

-         Які слова з цим звуком запам’ятали?()  -  Де знаходиться звук?

-         Давайте вимовимо цей звук [г]. Чи можна цей звук проспівати? Де знаходиться язик?

-         Так, струмінь повітря потрапляє на перешкоду створену задньою частиною язика. Отже, який це звук? (приголосний). Що ще можете сказати? (дзвінкий). 

Давайте потренуємось правильно вимовляти цей звук, повторіть за мною скоромовку.

Отже, як ви вже здогадалися, сьогодні ми вивчимо звуки [г],[г'] і букву Гг, що їх позначає. На уроці ми будемо вчитися правильно артикулювати звуки, удосконалювати навички читання, поповнюватимемо словниковий запас; розвиватимемо зв’язне мовлення; виховуватимемо працьовитість та прагнення до здорового харчування.

    

-         Молодці, ми добре попрацювали із звуками. А тепер послухайте нашого головного героя казки. 

-         Я – чудовий дар осінній,

-         Люблять всі моє насіння.

-         Каша з мене теж смачна, -До вподоби всім вона.

-         Відгадайте, як я звусь?

-         Упізнали? Я … (гарбуз)

Вчитель: Отже, з якого звука починається головний герой казки? (звука г). Звуки[г],[г'] на письмі позначаються буквою «Ге» . Ось її місце в українській абетці. 

Проблемна ситуація.

Продовжуємо нашу казку. 

Ходить гарбуз по городу,  Питається свого роду:

Учень: - Ой, чи живі, чи здорові Всі родичі гарбузові?

Вчитель: Обізвалась ….

Учениця: жовта диня –  Гарбузова господиня:

-         Усі живі, всі здорові

-         Всі родичі гарбузові.

-         Та не можем розвести

-         Усі слова ми на склади.

Поділ слів на склади цеглинками LEGO (гар – буз, о – гір – ки, го – ро – ди – на) .

Ходить гарбуз по городу,  Питається свого роду:

Учень: - Ой, чи живі, чи здорові Всі родичі гарбузові?

Вчитель: Обізвались …. Учні: огірочки –  Гарбузові сини й дочки.

Усі живі, всі здорові

Всі родичі гарбузові.

Чув таке ти – геоборд.

Треба нам зробить рекорд.

Хто перший вирішить задачу.

Той за хвоста смикне удачу.

Попарно викладіть якнайшвидше літеру «Ге».(зелені резинки – колір огірків).

 

Дихальна гімнастика.

 

Ходить гарбуз по городу,  Питається свого роду: Учень: - Ой, чи живі, чи здорові Всі родичі гарбузові?

Вчитель: Обізвалася ….

Учень: морквиця – гарбузовая сестриця:

Ой. гарбузе, в нас – дилема:

Прочитать склади по схемі.

Вам  дівчатка – ось рядки

А вам, хлопчики, стовпчики.

(Читання схем складів, стовпчиків).

 

V. Закріплення знань.

Ходить гарбуз по городу, 

-         Ой. так плідно працювали,

-         Що боки позатікали

-         То ж на руханку шикуйся!

-         Нумо. Браття. Не лінуйся!

(Фізкультхвилинка)

 

Гарбуз: -Ох, я красень молодий Радий знов пригодам.

Бараболя: Ну-мо, родичі, сюди!

Є у нас задача.

Ой, квасоля, підійди.

Бо така вже вдача.

Що сядь вдома і сиди.

Квасоля: - Бораболю, знов забула про оповідання?

Ну, нічого, ти сиди

А я скажу завдання.

-         Родичі гарбузові, сідайте читати

-         Вирішальне завдання  -Від нашого автора.

(Читання тексту «На городі» у Букварі с. 10-11) Перевірка усвідомлення читання -  Отже де ми побували?(на городі) - У кого на городі ми побували?

-         Що росло в господарів?

-         Які плоди з перелічених мають зелений колір? (огірки, капуста)

-         А які червоний? (помідори)

Ходить гарбуз по городу,  Питається свого роду: Учень: - Ой, чи живі, чи здорові Всі родичі гарбузові?

Вчитель: Обізвались ….

Буряки – гарбузові свояки. 

Іще живі, ще здорові  всі родичі гарбузові. Маєм сім ми кольорів На ромашці Блума. Треба скласти нам сім слів Ось така от дума.

(Робота з ромашкою Блума)

 

VI.   Узагальнення і систематизація знань

Виявляється, кожен колір овочів «відповідає» за різні поживні речовини, які приносять величезну користь для організму. Наприклад, овочі зеленого кольору підтримують роботу легенів, печінки. Сині і фіолетові плоди сприяють здоров’ю психіки і нервової системи, підтримують серце і судини, захищають організм від старіння. Овочі білого кольору зміцнюють кістки. Жовті овочі та фрукти містять природні речовини, які відповідають за здоров’я очей і роботу імунної системи. А овочі червоного кольору містять речовини, які зміцнюють серце і борються з раком.

 

VII.  Підсумок уроку

Уся родина гарбузова

Втомившись, сіла на город Згадали всі, про що йшла мова

Й, зібравшись, викрикнула хором:

«Чекаєм наших нагород!»

І зла чаклунка на ту пору

Махнула довгим рукавом Посипалися чари вгору.

І стали учнями усі разом.

 

 

-         Яку букву ви сьогодні вивчили на уроці?

-         Які звуки вона позначає?

-         Що вам сподобалось?

-         Хто сьогодні старався і був працьовитим?

Якщо урок вам сподобався, передайте мені повітряний поцілунок, якщо не сподобався, заплющіть очі.

От і казочці кінець,

А хто слухав – молодець!

 

 

 

 

 

                                                   

pdf
Додано
12 лютого
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку