Урок «Розвиток зв’язного мовлення «Одяг»

Про матеріал
Цей матеріал вчить дітей знаходити будь-який вид одягу та взуття відповідно до сезону, визначати частини одягу та взуття, розповідати про свій одяг та взуття, давати повні відповіді на запитання; розвивати увагу, спостережливість, зв’язне мовлення, мислення та уяву
Перегляд файлу

Тема.  Розвиток мовлення «Одяг»

Мета: уточнити і розширити уявлення учнів про одяг (зимовий, літній, весняно-осінній) з характеристикою його тканин (тонка, товста, м’яка, жорстка), місце придбання (магазин, ательє з пошиву), розмір (малий, великий, вузький, довгий, короткий, широкий); про взуття (зимове, літнє, весняно-осіннє), характеристикою матеріалу (шкіряне, гумове, пластмасове, хутряне, з тканини), місце придбання (взуттєва фабрика, магазин „Взуття”, речовий ринок), розмір (велике, мале, тісне, широке); вчити знаходити будь-який вид одягу та взуття  відповідно до сезону, визначати частини одягу та взуття, розповідати про свій одяг та взуття, давати повні відповіді на запитання; розвивати увагу, спостережливість, зв’язне мовлення, мислення  та уяву; виховувати охайність, почуття відповідальності, самостійність, повагу до людей праці.

Обладнання: лялька, зразки сезонного одягу, шафа-скриня.

Хід уроку

І Організація класу

Ми всі – хороші друзі.

Нам весело в гурті.

Ми всі – прекрасні діти.

Хороші, золоті.

Психологічний настрій

Подивилися на мене

Посміхнулися усі

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!!

Вправа «Дерево очікування»

ІІ Актуалізація опорних знань

Гра „Хто це?”, „Що це?”

(Один  учень бере малюнок , називає ознаки предмета, а діти відгадують.)

Кругленький, маленький, червоний, футбольний, стрибає. (М'яч)

Велика, вантажна, на колесах їздить. (Машина)

Білий, великий, з крилами, високо літає. (Літак)

Маленький, мякенький, сіренький, вухатий, куцохвостий. (Зайчик).

Нова, гарненька, чепурненька, натиснеш на кнопку – розмовляє. (Лялька)

  • Як можна назвати одним словом слова-відгадки? (Іграшки)
  • На минулому уроці ми  з вами описували іграшки ,  побували в музеї іграшок. Дізналися багато цікавого.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Створення проблемної ситуації.

  • А на сьогоднішньому  уроці ми познайомимося з словами…(Стук у двері)

З'являється лялька (дівчинка) в  українському національному одязі.

Діалог між вчителем і дівчинкою.

В.  - Хто ти, дівчинко маленька?

Д.   Я – Оленочка  гарненька. Українкою зовуся, й тою назвою горджуся.

В.   - А скажи, де край твій рідний?

Д.   - Там, де неба круг погідний,

там, де сонце сяє ясне,

де вкраїнські діти красні:

де лани, степи безкраї,

де орел  буйний літає,

де Карпат вершки високі,

де потоки в дна широкі,

де Дністер і хвилі Прута,

де Дніпро, старий Славута,

де високії могили,

що в них голови зложили,

мої предки в лютім бою,

за Вкраїну любу свою.

  • То хто ж це завітав до нас сьогодні на урок? (Дівчинка українка)
  • Як її звати?
  • У кого з вас таке ім'я?
  • Погляньте, будь ласка, на її одяг.
  • Коли вдягають такий костюм? Розкажіть.
  • Чи є у вас такий костюм?

Це є  народний одяг – витвір мистецтва. 

(Розповідь вчителя про  народний одяг  із переглядом слайдів )

ІV Оголошення теми  уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми з вами поведемо мову про одяг та взуття.

 З'ясування очікуваного результату

- Чого ви хочете навчитися на цьому уроці?

- Чого очікуєте від уроку ?

V Робота з новим матеріалом

  1.  Гра „Впіймай бажання”
  • вчитися фантазувати;
  • вчитися складати казки;
  • вчитися описувати  предмети;
  • складати речення;
  • працювати зі словником;
  • грати в ігри;
  • давати повні відповіді на запитання;
  • правильно і гарно мислити;
  • відгадувати загадки.
  • Щоб ваші очікування здійснилися, потрібно гарно і злагоджено працювати.
  • Погляньте на нашу гостю. Вона хоче піти на прогулянку. Сонечко посміхається, травичка зеленіє, пташечки співають, а вона у класі. Вона з радістю б пішла сама, але не знає, як її одягнутися. Адже зараз вона у святковому  одязі.
  • Вона ще і не знає, де взяти одяг .
  • Допоможемо Оленці?
  • То хто підкаже, де може бути одяг для Оленки? (У шафі)

2.Гра „Зайве слово”

- Послухайте ряд слів і визначте серед них зайве слово:

Шафа, шафа, шафа, шафа, жаба, шафа.

  • То яке ж зайве слово?
  • Чому слово жаба? Чим воно відрізняється від усіх інших слів?

3.Гра «Одягни Оленку»

  • Отже, як ви вже сказали, одяг можна взяти із шафи. А який саме одяг може вдягнутися Оленка? (Плаття (сукня), панамка, гольфи, носочки, босоніжки).
  • Але погляньте: наше сонечко закрила хмаринка і пішов дрібнесенький дощик.
  • Що ж тепер робити Оленці? В який одяг тепер  потрібно вдягнутися нашій гості?
  • А загадка  допоможе  Оленці.

Як йде дощ – я мокну увесь,

А пройде він – повісять десь, і знов його чекаю.  (Плащ )

- То що потрібно одягнути Оленці на прогулянку? 

- А ще що потрібно? (колготи, штани, гольф, сарафан і чоботи)

  • А ще що  потрібно обовязково одягнути?
  • А допоможе вам знову  загадка.

Довгі вуха, та не заєць, пухнаста, та не киця (Шапка).

  • Молодці! Вже Оленка наша може вирушати на прогулянку, але звідки не візьмись, повіяв холодний вітер, повітря похолоднішало, і замість крапель дощу з хмаринки почали летіти легенькі, мов сніжок, пушинки- сніжинки.
  • Що ж тепер знову робити нашій україночці?
  • Ми допоможемо їй?
  • Що тепер треба вдягати нашій Оленці? (Шубу, чобітки)
  • Але цього ще замало. Мороз дедалі сильнішав . І дівчинка не може ще виходити на вулицю, бо в неї немає  ще…
  • А чого саме ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

Невеличкі дві хатинки

В них м'які і теплі стіни

По пять братиків малих

Прожива в хатинках тих. (Рукавички)

  • Так, це рукавички.
  • Але, крім рукавичок, потрібна ще   довга доріжка, яка навколо шиї лягає – і діток зігріває. (Шарф).
  • Нитку до нитки бабусенька клала, Оленці шерстяну і тепленьку одежинку в'язала. (Кофта)
  • От Оленка вже  йде на прогулянку. А ми  з вами відпочинемо.

VІ Відеофізкультхвилинка

VІІ Робота над мовним матеріалом

1. Розвиток правильної звуковимови. Чистомовка.

Ба-ба-ба – у Олі нова ---шуба

Во –во-во – у Валі ---мереживо.

Зон-зон-зон – у Зої ----- комбінзон.

Ка –ка – ка  -  у Петрика  --- сорочка.

2. Уточнення словника

Розгляньте  малюнки. Розкладіть їх на дві групи: гумове і шкіряне взуття.

Чоботи, колоші, черевики, босоніжки, туфлі, сандалі)

3. Активізація словника

- До кожного слова, яке я промовлятиму, доберати потрібно  таке слово, за яким  його можна описати.

Пальто (чорне), шуба (тепла), хустина (вовняна), шапка (хутряна), рукавиці (шерстяні).

  4. Вживання слів у граматично правильній формі.

_ Послухайте, як я скажу:

одне пальто – два пальта.

Один черевик -…(два черевики), одна сукня -…(дві сукні), один чобіт -…(два чоботи)…

  5. Правильне вживання службових слів та прийменників.

Гра „Заверши речення”

Чоботи взувають … на ноги.

Шапку одягають … на голову.

Рукавиці одягають … на руки.

Шарф одягають … на шию.

6. Правильна побудова та поширення речень за ілюстрацією.

- Розгляньте малюнок.

- Дайте  імена дітям.

- Складіть речення за малюнком і запитанням.

 – У що вдягнені та взуті дівчатка?

Наприклад:   Катруся вдягнена в пальто і взута  в черевики.

                       А Іринка вдягнена в сарафан і взута у сандалі.

 Орієнтування

  • Давайте складемо розповідь про те, як ви вранці збираєтеся до школи.
  • Як назвемо свою розповідь?
  • Про що саме розповідатимете?

Планування

  • Про що розповідатимете спочатку?
  • Про що потім?
  • Як закінчите розповідь?
  • З поданих малюнків доберіть ті, назви яких ви використовуватимете, складаючи розповідь.

Фантазія

 -  Заплющіть оченята, уявіть свій ранок, ви прокинулися, вмилися, застелили ліжко, поснідали і …

Реалізація

  • Хто  може вголос промовити свою розповідь?

Контроль

  • Чи правильно ви все передали, чи не випустили чогось у своїй розповіді?

VІІІ Підсумок

  • То  про що потрібно пам'ятати, коли ви одягаєтеся?
  • По-перше, одягатися відповідно до погодних умов.
  • По-друге, слідкувати за чистотою і охайністю одягу.
  • По-третє, берегти, шанувати і складати одяг у спеціально відведених для цього місцях – шафу.
    • 2 Розфарбовування малюнків. (Хлопчики розфарбовують одяг дівчинки, а дівчатка – одяг хлопчиків)

3  Гра „Впіймай слово з теми”

Ходить вечір по долині, в синій-синій сорочині

І приносить сни казкові  і співає колискові.

А  у нас в селі – та дива самі:

кізки ходять в сарафанах,

цапки в штанях полотняних,

вівці в кожушках, качки в чобітках.

Шиє, Люба, вишиває, шубу ляльці дошиває,

Шапки, шарф і шаровари шити мама помагає.

Вишиваю вишиваночку я для братика Іваночка.

Трудно літом без корови, а взимку – без кожуха.

Щасливий, бо в сорочці народився.

Женчик, женчик, невеличкий, на женчику черевички,

І шапочка чорненька, і латочка червоненька.

4. Вправа «Мій настрій»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 серпня 2019
Переглядів
3567
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку