Урок Розвиток зв'язного мовлення "Знайомимося: я і моя родина"

Про матеріал
Розвиток зв’язного мовлення на тему «Знайомимося: я і моя родина». Формування аудіативних умінь за змістом тексту В. Гринька. Практичне ознайомлення зі словом.
Перегляд файлу

УРОК З НАВЧАННЯ ГРАМОТИ№1

 1 КЛАС

ДОБУКВАРНИЙ ПЕРІОД

Тема. Розвиток зв’язного мовлення на тему «Знайомимося: я і моя родина». Формування аудіативних умінь за змістом тексту В. Гринька. Практичне ознайомлення зі словом. Умов­не позначення слова.

Мета: розвивати в школярів мовлення та мислення на відповідну тему, формувати в учнів уміння слухати, сприймати на слух текст; правильно інтонувати окличні речення з орієнтацією на розділовий знак; дати уявлення про слово, його умовне позна­чення; здійснювати часткову інтеграцію з предметом «Я дослі­джую світ».

ХІД УРОКУ

І. Вступне слово вчителя.

— Добрий день, діти. Я ваша учителька. Мене звати ...

Зараз ми познайомимося одне з одним. Спочатку ми познайоми­мося з дівчатами, а потім — з хлопцями. Я буду давати кожному з вас цей м’ячик, а ви будете називати своє ім’я (діти називають свої імена).

— Хто вас сьогодні привів до школи? У вас у всіх є своя родина. У когось вона велика, у когось мала й зовсім маленька. Родина для кожного з нас дуже багато означає, адже це наші найдорожчі люди. Вони турбуються про ваше здоров’я, спокій, життя. Члени родини — мама, тато, дідусі й бабусі, сестрички та братики — завжди потребують допомоги, турботи один про одного. Послухайте вірш про маму. Запам’ятайте слова, якими ми можемо називати маму.

1. Слухання — розуміння — аудіювання на змісті вірша В. Гринько

Ще в колисці немовля

Слово «мама» вимовля.

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові:

Мати, Матінка, Матуся,

Мама, Мамонька, Мамуся!

Називаю тебе я,

Рідна ненечко моя!

                                                                В. Гринько

— Якими словами, окрім слова «мама», ти ще можеш називати свою матусю?

2. Розповіді дітей про свої родини.

3. Робота над розворотом «Букваря».

— Послухайте вірш про сім’ю й запам’ятайте тих, хто є членами родини.

4. Читання й аналіз вірша В. Гринько (с. 4–5).

5. Бесіда за змістом вірша В. Гринько.

— Хто є членами сім’ї? З якими почуттями розповідають про сво­їх рідних.

6. Фізкультхвилинка.

7. Робота над розворотом «Букваря» (с. 4–5).

Розгляд та обговорення світлин, на яких зображені родини (с. 5). Хто зображений на малюнках? Що роблять члени родин? Що зби­рають у саду? Як називають одним словом яблука, груші, сливи? Як називають одним словом картоплю, капусту, моркву? Які в них спіль­ні ознаки?

— Назвіть фрукти, які намальовані під світлинами родин.

Отже — це фрукти. Усе, що нас оточує — це предмети, а кожен предмет має назву. Назву предмета ми передаємо словом.

8. Умовне позначення слова (с.5).

9. Логіко-мовленнєва гра «Групуємо предмети» (фрукти, птахи).

10. Розгляд малюнків птахів: які птахи зображені на малюнках? Чому ми можемо сказати , що це сім’ї? Як називаємо дітей кожної сім’ї? (індичата, лелеченята, гусята).

ІІІ. Підсумок уроку.

— Кожного дня в школі ви будете навчатись і дізнаватися про щось нове. Сьогодні ви дізналися, що навколо нас є предмети, і кожен предмет має свою слово– назву. Ми познайомилися із вами ближче, кожен з вас розказав про свою родину. Про чиї родини, окрім людей, ви дізналися з підручника?

—Я вам дякую за спілкування.

docx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
1417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку