Урок "Рух тіла під дією кількох сил"

Про матеріал
Урок містить алгоритми розв'язування задач на рух тіла під дією кількох сил.
Перегляд файлу

Комунальний заклад Сумської обласної ради

"Шосткинський ліцей спортивного профілю"

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з  фізики в 10 класі

 по темі:

«Рух тіла під дією кількох сил»

                               

 

                                     Підготувала

вчитель фізики

вищої кваліфікаційної категорії,

старший вчитель

Дудукова В.А.

 

 

 

 

 

 

Шостка – 2023

 

 

 

Тема: Рух тіла під дією кількох сил.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання уроку: комп’ютер, проектор,

Мета і завдання уроку:

  • сформувати вміння учнів застосовувати перший і другий закони Ньютона для опису руху тіл по горизонтальній, по похилій площині та систами зв’язаних тіл,  закріпити знання про сили, які надають тілу прискорення; з’ясувати кінематику і динаміку руху зв’язаних тіл; формувати вміння учнів розв’язувати задачі на рух із тертям;
  • вдосконалювати навички складання рівняння другого закону Ньютона у векторній і скалярній формах; знаходити проекціїї векторів на координатні вісі, розвивати уяву і логічне мислення учнів ;
  • виховувати впевненість у собі, необхідність в знаннях.

Очікувані результати:

Учні зможуть:

  • робити малюнок до задачі і правильно розставляти діючі сили;
  • Знаходити прекції векторів;
  • складати рівняння другого закону Ньютона у векторній і скалярній формі;
  • оцінювати роль законів динаміки.

Компетентності, що формуються:

ключові (вміння вчитися -  спостерігати, аналізувати, робити висновки; інформаційні - вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел (мовлення вчителя, однокласників,  результати спостережень);  комунікативні – вміння вільно висловлюватися, оптимально використовувати власні знання та навчальну  інформацію уроку для результативної комунікації;

 соціальні – вміння продуктивно співпрацювати  з однокласниками, вчителем;

Інновації уроку: проблемно-пошукові метод шляхом використання електронних засобів навчання.

 Епіграф уроку.

«Ми навчаємося не для школи, а для життя.»

     Сенека Анней Люцій

    (давньоримський філософ)

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учні на попередньому уроці були об’єднані в групи

Запитання

  1. Які сили надають тілу прискорення?
  2.  Перший закон Ньютона.
  3. Другий закон Ньютона.
  4. Третій закон Ньютона.
  5. Які системи відліку називають інерціальними?

III. Вивчення нового матеріалу

На попередньому уроці учні були об’єднані в групи. Кожна група отримала завдання.

1 група. Алгоритм розв’язування задач на рух тіла під дією кількох сил по горизонтальній площині. (Робота на платформі Canva)

2 група. Алгоритм розв’язування задач на рух тіла під дією кількох сил по      похилій  площині. (Google презентація)

3 група. Алгоритм розв’язування задач на рух зв’язаних тіл. (Онлайн-дошка Padlet)

  • Ознайомлення учнів з темою уроку.
  • Учні чітко ставлять мету і завдання уроку.
  • Повторення правил роботи в групі.

Правила роботи в групах:

Бути уважними та активними ;

Слухати один одного;

Поважати думку іншого;

Учитись оцінювати свої знання та знання друзів;

Не сміятися над чужими помилками;

 Завжди допомагати один одному.

  • Презентація своєї робот кожною групою

1 група.

 

2 група

3 група

Взаємооцінювання (в кожній представленій роботі необхідно знайти 1-3 позитива і надати 1 рекомендацію)

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Задача. Сани масою 120 кг з’їжджають з гори, нахиленої під кутом 300 до горизонту. З яким прискоренням вони рухались, якщо коефіцієнт тертя 0,02?

V. Рефлексія

Зараз кожен учень вибере смайлик для визначення свого емоційного стану.

Самооцінювання.

ПІ

Від 1 до 3 балів

Відповіді на запитання

 

Робота в групі

 

Задача

 

1 – Багато помилок, потребую допомоги.

2  незначні помилки, потребую підтримки.

3 – Виконаю все сам, допоможу іншим.

VІ. Д.З

  • Скласти сенкан до слова Сила.
  • Розв’язати задачу

 На нитці, перекинутій через нерухомий блок, підвішені вантажі масами 0,3 кг і 0,34 кг. За 2 с після початку руху кожний вантаж  пройшов шлях 1,2 м. Знайти прискорення вільного падіння за даними досліду.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
До уроку
Розділ 2. Динаміка
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку