Презентація "Як добре я знаю фізику"

Про матеріал
Узагальнення знань, отриманих у процесі вивчення фізики; вдосконалення вмінь орієнтуватися в об’ємному матеріалі; розвивати пізнавальні інтереси учнів, швидку реакцію, власну ініціативу; організувати вільний час учнів.
Перегляд файлу

 

ФІЗИЧНА ГРА «ЯК ДОБРЕ Я ЗНАЮ ФІЗИКУ»

Мета: узагальнення знань, отриманих у процесі вивчення фізики; вдосконалення вмінь орієнтуватися в об’ємному матеріалі; розвивати пізнавальні інтереси учнів, швидку реакцію, власну ініціативу; організувати вільний час учнів.

Завдання:

1.  Повторення правил, законів, означень з різних розділів фізики.

2. Вдосконалити вміння студентів застосовувати здобуті знання з фізики в нестандартних умовах.

3. Розвивати активне й творче мислення, швидкість розумової реакції.

4. Розкрити взаємозв’язок фізики та інших наук природничого циклу.

Обладнання: бланки для підрахунку балів, ноутбук, проектор, мультимедійна презентація.

Місце проведення: кабінет.

Час проведення: 45 хвилин.

План підготовки до виховного заходу:

1. Повідомлення теми заходу.

2. Підбір запитань для учнів з різних розділів фізики.

3. Написання сценарію.

4. Підготовка обладнання та кабінету.

5. Проведення виховного заходу.

План проведення виховного заходу

I. Організаційний етап:

а) вступне слово викладача;

б) організація учнів на активне сприймання інформації;

в) представлення учасників гри і журі.

II. Мотиваційний етап:

а) слово викладача

б) бесіда.

III. Реалізаційний етап:

а) перший тур, оголошення результатів;

а) другий тур, оголошення результатів;

в) третій тур, оголошення результатів;

IV. Підсумковий етап:

а) заключне слово викладача;

б) нагородження переможців.

I. Організаційний етап

Сьогодні ми з вами проведемо конкурсно-розважальну програму, яка має назву «Як добре я знаю фізику», в якій учасники продемонструють всім присутнім високий рівень знань з фізики, свою уважність, спостережливість, винахідливість.

Представлення учасників гри та журі.

II. Мотиваційний етап

У грі розвиваються творчі здібності особистості...

Без гри нема і не може бути

повноцінного розумового розвитку.

Гра – це іскра, яка запалює вогонь допитливості.

В.О.Сухомлинський

Наша сьогоднішня гра відбуватиметься в три раунди і беруть участь дві команди (Слайд 1).

III. Реалізаційний етап

А тепер безпосередньо переходимо до нашого інтелектуального шоу.

І РАУНД

Шановні учасники, зараз вашій увазі пропонується 12 запитань. Кожне запитання має чотири варіанти відповідей, вибрати ж треба одну правильну на вашу думку. Всі питання і варіанти відповідей відображатимуться на екрані (Слайд 2-14).

Почнемо перший раунд!

Основні питання до першого раунду:

  1.               Прилад для вимірювання атмосферного тиску:

а) барометр;

б) манометр;

в) термометр;

г) ареометр.

2. Що означає слово “атом”?

а) маленький;

б) неподільний;

в) невидимий;

г) рухомий.

3. Вчений, що першим спостерігав рентгенівські промені…

а) Пулюй;

б) Резерфорд;

в) Нільс Бор;

г) Рентген.

4. Прилад, за допомогою якого вимірюють роботу електричного струму?

а) вольтметр;

б) ватметр;

в) амперметр;

г) лічильник.

5. Хімічний елемент, якого найбільше на Землі?

а) кремній;

б) кисень;

в) водень;

г) алюміній.

6. Матеріал, з якого виготовляють провідник плавкого запобіжника?

а) вольфрам;

б) свинець;

в) ніхром;

г) мідь.

7. Явище переходу речовини з твердого  стан у в газоподібний?

а) кристалізація;

б) випаровування;

в) сублімація;

г) конденсація.

8. З якого матеріалу виготовляють нагрівальні елементи електроплиток?

а) із заліза;

б) з вольфраму;

в) з ніхрому;

г) зі сталі.

9. Північний полюс магніту позначають

а) знаком +;

б) синім кольором;

в) знаком -;

г) червоним кольором.

10. Французький фізик, що вивів рівняння стану ідеального газу?

а) Кулон;

б) Гей-Люссак;

в) Шарль;

г) Клапейрон.

11. Як називається перерозподіл зарядів між провідниками?

а) іонізація;

б) електризація;

в) конденсація;

г) молізація.

12. Прилад для вимірювання густини рідин

а) термометр;

б) ареометр;

в) мензурка;

г) терези.

А тепер шановне журі оголосить кількість балів кожної команди.

ІІ РАУНД

У другому раунді команда вибирає категорію питань по певному напрямку (Слайд 15). Цих напрямків є шість: механіка, молекулярна фізика, динаміка, загадки, прислів’я, секрет (Слайд 17). Для того, щоб вибрати, яка команда буде вибирати перша категорію по певному напрямку, потрібно розгадати «Шифрувальник» (Слайд 16). Кожний напрямок має п’ять питань.

Механіка (Слайд 18-22)

  1.               Який розділ фізики вивчає рух тіл? (Кінематика)
  2.               Тіло, розмірами якого за даних умов можна знехтувати. (Матеріальна точка)
  3.               Як називають напрямлений відрізок, що сполучає початкове  та кінцеве положення тіла? (Переміщення)
  4.               Як називають лінію, вздовж якої рухається тіло? (Траєкторія)
  5.               Як називають рух, під час якого швидкість тіла за рівні проміжки часу змінюється однаково? (Рівнопрескорений)

Динаміка (Слайд 23 - 27)

  1.               Векторна величина, що є причиною зміни швидкості руху тіла? (Сила)
  2.               Сила, що діє на тіло внаслідок його притягання до Землі? (Сила тяжіння)
  3.               Стан тіла, коли його вага дорівнює нулю? (Невагомість)
  4.               Величина, що дорівнює добутку маси тіла на його швидкість? (Імпульс)
  5.               Як називається енергія взаємодії тіл? (Потенціальна)

Молекулярна фізика (Слайд 28-32)

  1. Найменша частинка речовини, що зберігає її властивості? (Молекула)
  2. Один з найпереконливіших доказів існування молекул і їх хаотичного теплового руху?(Броунівський рух)
  3. Від чого залежать сили притягання і відштовхування між молекулами? (Від відстані)
  4. Як називається маса 1 моль речовини? (Молярна маса)
  5. Явище взаємного проникнення молекул однієї речовини в іншу речовину.

(Дифузія)

 Загадки (Слайд 33-37)

  1. Одиницю часу маю.

Так я швидкість вивільняю.

Щоб надалі лиш зростала,

Жодних перешкод не знала. (Прискорення)

  1. Для кожного учня закони фізичні

Завжди зрозумілі, відомі і звичні.

В науці достойні вони шанування.

Врахуймо один як Землі притягання. (Закон тяжіння)

  1. Усе життя ходить, а з місця не сходить. (Годинник)
  2. Усім несе і світло, і тепло,

Щедрішого у світі і немає.

В далеких селах та містах

Спішить в оселі по дротах. (Електричий струм)

  1. Я відрізок непростий,

Дещо хитруватий.

Покажу я вам, куди

Треба прямувати.

Ні прискорення ,ні сили

Без мене не існували б. (Вектор)

Приказки (Слайд 38-42)

  1. Природа одному мати,

другому - (Мачуха)

  1. Не кожна хмара…(Приносить дощ)
  2. Нема снігу – (Нема сліду)
  3. Нема ранку без …(Вечора)
  4. Сталь гартується в огні, а людина – (у труді)

Cекрет (Слайд 43 – 47)

  1. Тверде тіло, що може обертатися навколо осі? (Важіль)
  2. Пристрій, що може нагромаджувати електричний заряд? (Акумулятор)
  3. Чим вимірюють силу струму? (Амперметром)
  4. За допомогою якого приладу розглядають маленькі тіла? (Мікроскоп)
  5. Прилад для вимірювання температури (Термометр)

 

ІІІ РАУНД

Умови 3 раунду. Два півфіналісти за три хвилини повинні написати, які фізичні явища зображенні на фотографії? (Слайд 49-50)

IV. Підсумковий етап.

Отже проведена гра дала можливість всім учасникам, вболівальникам і глядачам пригадати основні поняття, закони, правила з кожного розділу фізики і дала можливість їх узагальнити, а також просто весело провести вільний час.

Журі підводять підсумки по кількості отриманих у ІІІ раундах балів. Переможець нагороджується грамотою за перемогу.

Дякую за увагу. (Слайд 51).

doc
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.)
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку