Тема : Рушники ви мої, рушнички.
Мета. Навчити учнів оздоблювати рушнички вишивкою;
ознайомити учнів з оберегом української родини –рушником, і значенням його в побуті;
виховувати глибокі почуття любові до батьків, пошани до людей, до праці,
сприяти розвиткові творчих здібностей дітей.
Обладнання: Святково прибраний клас, на дошці рушники, зразки орнаментів, ноутбук, презентація «Функції рушника», пісня «Два кольори».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Привітання з класом. Перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.
Вчитель. Діти, сьогодні я до вас прийшла з рушником, бо мова піде на уроці про рушник. Цей рушничок вишивала моя мама.
Висить цей рушник на стіні
В нашій тихій привітній оселі,
Цьому рушничку вже понад 20 років ,
А квіти на ньому ще гарні й веселі
У нас сьогодні на уроці свято
Милують око диво-рушники.
Дівочий спів лунатиме у класі,
Як добре що є звичаї такі.
ІІ. Ознайомлення з темою уроку: Рушники ви мої, рушнички.
Епіграф: І на тім рушничкові – і дитинство
й розлука . і вірна любов…
А. Малишко
ІІІ. Пояснення нового матеріалу . Звичай вишивати рушник передається з покоління в покоління. Від бабусі до матері, від матері до дочки.
Цей звичай зберігся і до нашого часу. На Україні вишитий рушник до нині не втратив свого значення в побуті. Важливі події в житті людини ніколи не обходяться без рушників. Рушник супроводжує людину протягом усього життя. І в радості і в горі.
ІV. Актуалізація знань. Бесіда з учнями
( виступ учнів)
V. Перегляд презентації «Функції рушника».
Переглянувши презентацію ви дізнаєтесь про види та призначення рушників і запишіть в зошит.
VІ. Ознайомлення з орнаментами. Діти, крім того що рушники мають різне призначення , вони ще й різняться між собою … візерунками, орнаментами.
Орнамент- це візерунок для вишивання, побудований на ритмічному повторенні елементів.
Які саме бувають орнаменти і було ваше домашнє завдання. Відслідкувати які типи орнаментів вишивають на рушниках.
Рослинний, геометричний, зооморфний, антропоморфний, каліграфічний
VІІ. Ознайомлення з міським проєктом «І на тім рушничкові…»
Користуючись нагодою, хочу вас познайомити з проєктом
« І на тім рушникові», який був запроваджений в нашому місті. Учні та вчителі нашої школи також прийняли участь у цьому надзвичайно цікавому проєкті . Хочете дізнатись як це відбувалось?
VІІІ. Презентація проєкту « І на тім рушникові», пісня « Два кольори»
Виступ учасників команд.
Вчитель. Діти ви вже отримали багато інформації про рушник , а чи з’явилось бажання створити свій власний рушник?
Ми на минулому уроці вже розпочали вишивати , я бачу по ваших очах , що ви вже хочете до нього повернутись.
ІХ. Практична робота . Оздоблення рушничка вишивкою. Інструктаж з ТБ
ХІ. Підсумок уроку. Діти , а що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку?
Чи застосовуватиме набуті знання в реальному житті.
Х. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал та щоденники.
ХІ. Домашнє завдання. Повторити функції та призначення українського рушника. Високий рівень .Підготувати розповідь про свою бабусю – вишивальницю.
ХІІ. Прибирання робочого місця.