Урок " Рушники ви мої, рушнички!"

Про матеріал
Здобувачі освіти знайомляться з функціями та призначенням українських рушників, орнаментами, що зображуються на них.
Перегляд файлу

Тема : Рушники ви мої, рушнички.

Мета. Навчити учнів оздоблювати рушнички вишивкою;

           ознайомити учнів з оберегом української родини –рушником, і значенням його в побуті;

          виховувати глибокі почуття любові до батьків, пошани до людей, до праці,

         сприяти розвиткові творчих здібностей дітей.

Обладнання: Святково прибраний клас, на дошці рушники, зразки орнаментів, ноутбук, презентація «Функції рушника», пісня «Два кольори».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання з класом. Перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.

 Вчитель. Діти, сьогодні я до вас прийшла з рушником, бо мова піде на уроці про рушник. Цей рушничок вишивала моя мама.

Висить цей рушник на стіні

   В нашій тихій привітній оселі,

               Цьому рушничку вже понад 20 років ,

         А квіти на ньому ще гарні й веселі

 

У нас сьогодні на уроці свято

Милують око диво-рушники.

Дівочий спів лунатиме у класі,

Як добре що є звичаї такі.

ІІ. Ознайомлення з темою уроку: Рушники ви мої, рушнички.

Епіграф: І на тім рушничкові – і дитинство

 й розлука . і вірна любов…

А. Малишко

ІІІ. Пояснення нового матеріалу . Звичай вишивати рушник передається з покоління в покоління. Від  бабусі до матері, від матері до дочки.

Цей звичай зберігся і до нашого часу. На Україні  вишитий рушник до нині не втратив свого значення в побуті. Важливі події в житті людини ніколи не обходяться без рушників.                                                                               Рушник супроводжує людину протягом усього життя. І в радості і в горі.

ІV. Актуалізація знань. Бесіда з учнями

  1. Діти, а що для вас означає вишитий рушник
  2. Можливо хтось знає прислів’я про рушник чи віршик, пісню.

( виступ учнів)

V. Перегляд презентації «Функції рушника».

Переглянувши презентацію ви дізнаєтесь про види та призначення рушників і запишіть в зошит.

VІ. Ознайомлення з орнаментами. Діти, крім того що рушники мають різне призначення , вони ще й різняться між собою … візерунками, орнаментами.

Орнамент- це візерунок для вишивання, побудований на ритмічному повторенні елементів.

Які саме бувають орнаменти і було ваше домашнє завдання. Відслідкувати які типи орнаментів вишивають  на рушниках.

Рослинний,  геометричний, зооморфний,                              антропоморфний, каліграфічний

VІІ. Ознайомлення з міським проєктом «І на тім рушничкові…»

Користуючись нагодою, хочу вас познайомити з проєктом

« І на тім рушникові», який був запроваджений в нашому місті. Учні та вчителі нашої школи також прийняли участь у цьому надзвичайно цікавому проєкті . Хочете дізнатись як це відбувалось?

VІІІ. Презентація проєкту « І на тім рушникові», пісня « Два кольори»

Виступ учасників команд.

Вчитель. Діти ви вже отримали багато інформації про рушник , а чи з’явилось бажання створити свій власний рушник?

Ми на минулому уроці вже розпочали вишивати , я бачу по ваших очах , що ви вже хочете до нього повернутись.

ІХ. Практична робота . Оздоблення рушничка вишивкою. Інструктаж з ТБ

 ХІ. Підсумок уроку. Діти , а що ви запам’ятали з сьогоднішнього уроку?

Чи застосовуватиме набуті знання в реальному житті.

Х. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал та щоденники.

ХІ. Домашнє завдання. Повторити функції та призначення українського рушника. Високий рівень .Підготувати розповідь про свою бабусю – вишивальницю.

ХІІ. Прибирання робочого місця.

 

 

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку