Урок «Щедра осінь» для 1 класу НУШ

Про матеріал
Урок музичного мистецтва для першого класу, на якому вчителі зможуть розвивати творчі здібності своїх учнів.
Перегляд файлу

 

1клас НУШ

Типова освітня програма  «Мистецтво»  О. Я. Савченко

 

«Щедра осінь»

Тип уроку: урок поглиблення теми, засвоєння нових знань

Цілі уроку:

навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елемен­тарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконан­ні настрій і характер музики; засвоїти з ними поняття   «пастораль», «гучні й тихі звуки».

 розвивальна:  розвивати творчі здібності, вокально-хорові навички, образне мислення, фантазію, уяву, емоційність учнів  у процесі пізнання мистецтва.

виховна: виховувати, слухацьку та виконавську культуру; плекання пошани,   

інтересу  та любові до музики.

Обладнання уроку: комп‘ютер, відео-проектор, екран,   фортепіано, шумові інструменти.

Дидактичні та методичні матеріали:

Гра «Дзеркало», фонопедична казка «Прогулянка по осінньому лісу», гра «Спіймай долоньку», гра «Склади правильно звуки», розспівка з творчим завданням (імпровізація з дзвіночками та трикутником).

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці:

https://www.youtube.com/watch?v=Dku2_OT96gg

https://www.youtube.com/watch?v=4g_0iuPR0VY&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=rGUHA9HWQsI&t=5s

http://posnayko.com.ua/ru/reader/knizhnaya-polka/osennie-stihotvoreniya/lystopad-zhytkevych-1008.html

Очікувані результати: Діти співають  вокальні вправи, дитячі пісні, розспівки;

дотримуються правил співу; сприймають твір мистецтва та висловлюють свої враження, добирають  із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям;

визначають  динаміку (гучно, тихо); узгоджують свої рухи з музичним супроводом (співом); грають на шумових інструментах.

Хід уроку

I. Вхід до класу

 (П. Чайковський  «Осінь»)

   Організаційний момент.

   Музичне вітання.

Дзень-дзелень дзвенить дзвінок,

Починається урок.

Добрий день!

Добрий день!

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель

Діти, я рада знову вас бачити на уроці музичного мистецтва.

  • Скажіть,  що ви чуєте коли заходите на урок?
  • А музика, яку ви чуєте, різна чи однакова на кожному уроці?
  • Який настрій може подарувати музика?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель

   Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок. Він присвячений світу природи з його неймовірними звуками, фарбами, які ми зможемо почути і побачити.

   Послухайте уривок вірша Анатолія Житкевича. Він допоможе вам вибрати картину, на якій зображено ту пору року, про яку говорить автор.

Листопад, листопад,
Жовте листя стелить сад,
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори.

  • Яка це пора року?

 

   Звичайно, осінь. Вона крокує по землі: полями, лісами, гаями!  Діти, а ви замислювалися над тим, чому осінь в народі називають: багряна,  золота?

  Так, природа змінюється з літньої на осінню. Сьогодні ми будемо спостерігати, як осінь змінює  природу і наші настрої.

ІV. Основна частина

  1.          Засвоєння нових знань

Учитель

   Зараз ви почуєте музичний твір, який допоможе вам пригадати літо, те, як  ви гостювали у селі у бабусь та дідусів, або з батьками ходили у похід та милувалися чудовими сільськи­ми краєвидами. Погляньте на малюнок.

  • Що на ньому зображено?

  Картини сільського життя із зображенням природи   називається пастораль.

Слухання музики

Учитель.

   Український композитор В. Косенко розповів нам про природу музичними звуками у п’єсі «Пасторальна».

  Послухайте цей твір та поміркуйте:

  • Який настрій  ви відчуєте в цій музиці?

Слухання п'єси В. Косенка «Пасторальна»  

Учитель.

  Щоб краще відповісти на запитання  ми пограємо в гру «Спіймай долоньку»

Гра «Спіймай долоньку»

Ваші долоньки ловлять ті слова, які підходять для характеристики «Пасторальної».      (Спокійна, легка, радісна, сумна, мрійлива, бадьора)

Учитель.

         Передайте настрій музики , який ви  відчули пластичними рухами. Дивіться на мене як в «дзеркало» і повторюйте всі рухи за мною.

Діти повторно слухають п'єсу В. Косенка «Пасторальна» і виконують вправу «Дзеркало»  разом з учителем

Учитель.

  • Як звучала музика: тихо чи гучно?

   Нас оточує безліч звуків! Вони бувають тихими і гучними: одні звучать занадто голосно, інші – дуже тихо, до них потрібно прислухатися.

  У нас  тут переплуталися тихі й гучні звуки. Ви маєте визначити,  які звучать гучно, а які тихо.

Гра «Склади  звуки»

Учитель.

  • Які  з цих звуків пов’язані з осінню? (звуки дощику)
  • А як ви думаєте, а чи можуть музичні звуки зобразити  дощик?

  Ми з вами також зобразим  осінній дощик танцювальними рухами.

 Слухання і виконання танцювальних рухів

М.Парцхаладзе «Осінній дощик»

Учитель

  • Як   звучала  музика осіннього дощику- гучно чи тихо?

  Гучні та тихі музичні звуки позначають італійськими словами:

f- форте- голосно

р- піано – тихо 

  • Якщо ми поєднаємо слова «форте» і «піано»  що у нас вийде?

  Так ці два слова подарували назву музичному інструменту - фортепіано. Цей інструмент може звучати і голосно,  і тихо.

 Вокально-хорова робота

 Учитель

 Дощик закінчився і я вас запрошую   на прогулянку по осінньому лісу.

Виконання фонопедичних вправ по методиці В. Ємельянова

1. На деревах в осінньому лісі шелестять жовті, червоні, багряні листя.

  \/

(А) ш ш ш ш

  \/

(А) щ щ щ щ

2. Ми йдемо по галявині і розглядаємо у траві міцні грибочки.  Раптом  дробом  барабану зазвучав осінній дощ. (Клацання язиком, змінюючи положення рота)

3. Сховавшись під кущем яскравою калини, ми розповідаєм страшну казку про лісовика. (Вправа «Страшна казка»)

4. Дощ тим часом закінчився. Краплі важко спадають вниз з мокрого листя.

 

                     У                                          И                                               Е

                          

                              АОУ                                    А ОИ                                       АОЕ                                                                                           

Розспівування.

Розспівка «Осінь» з творчим завданням.

Пісня голосно звучить

Жовте листя мерехтить.

Тихо пісенька лунає

Осінь землю обіймає.

Учитель

  • Діти, як ми будемо співати початок розспівки?(гучно)
  • А закінчувати?(тихо)

 Робота над поставою, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення, контрастним виконанням(форте та пиано), гра на трикутнику та дзвіночках.

Учитель

Діти, ми вже з вами знаємо чому осінь в народі називають: багряна,  золота.

  • А чому осінь називають  щедра?
  • Подивіться на малюнок. Що ви бачите?

   Восени  люди збирали  врожай і зазвичай він був щедрим.  Потім всі  святкували і дякували силам природи — сонцю, землі, дощу — за гарний врожай.

  Подивіться  фрагмент  мультфільму і скажіть хто герої цього мультфільму?   Мультфільм «Ходить гарбуз по городу»

Відповіді дітей

Учитель

Про гарбуз та його родичів український народ склав пісню, яку ми зараз познайомимося і будем   вивчати.

Розучування української народної  пісні «Ходить гарбуз по городу»

Робота над поставою, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення.

ІV Підсумок уроку

     Учитель

  • Про що нам сьогодні на уроці розповідала музика?(осінь)
  • Якою була осінь?(багряною, золотою, дощовою, щедрою)
  • Як  звучали музичні звуки осіні?(гучно-тихо)

  Дійсно,  на уроці ми зрозуміли, що музика може виражати настрій, почуття — і навіть малювати картини природи   мовою музики.

 Вихід  із класу  

 Українська народна піс­ня «Ходить гарбуз по городу»

 

 

docx
Додано
12 грудня 2019
Переглядів
4193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку