1
Lesson Plan
Class: 1-A
Topic ( тема ): School life (Revision) Шкільне життя. Повторення
Objectives ( Мета ): - to learn and practise familiar lexical units;
- to stimulate speaking activities practising vocabulary in the
speech pattern ‘What’s this?’ ‘It’s a….’, to revise colours, numbers and letters
Закріпити вивчену лексику по темі, повторити рахунок до 10, практикувати у відповіді на питання : Це ручка? Так. Ні. Що це? Якого кольору пенал? Повторити вивчені букви
Learning outcomes( Очікувані результати ): -pupils will be able to identify and say 4 or more objects in the classroom; answer the questions, label the pictures, name the colours and numbers. Учні відповідають на запитання вчителя про шкільні предмети
( називають колір), рахують до 10, називають вивчені букви, звуки і слова
Grammar items: structures “What’s this? ” “It’s a….” “Is it a sharpener?” Yes, it is. No, it isn’t.
Materials to be used:
- flashcards (a book, a pen,a pencil,a bag);smart board;
- printables; posters, a ball, letters, a laptop
Procedure (Хід уроку)
I. Організаційна частина
Привітання: a poem “Good morning, good morning, good morning to you”
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ ( Make a circle song)
Warming-up :
T-How are you? Sts- I am OK. I am hungry. I am tired.
Sing "Hello Song" Sit in a circle and sing along to the song”.
Encourage students to clap along
II. Основна частина уроку
Повідомлення теми і мети уроку
Фонетична розминка ( Phonetic drills)
https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA ( Counting song )
Рахунок до 10, декламування вірша хором, відгадують цифри наполовину відкриті)
Reciting a poem “One, one, one, little dogs run”
T-Let’s count to ten ( close your eyes ) Try to guess ( T shows half of the number )
Зарядка для очей ( закрити очі і порахувати до 5)
Brainstorming ( Мовна зарядка)
Діалогічне мовлення ( діти відповідають на питання вчителя: Як тебе звати? Як ти почуваєшся? What’s your name? How are you? Are you well?
Актуалізація знань ( діалогічне мовлення)
T-Sts What’s your name? How are you? ( giving a toy )
Повторення назви шкільних речей, відповіді на питання, гра «Зіпсований телефон»
Revision “School things”
T- Is it a book? Is it a workbook? Is it a pencilcase? Is it a bag? What’s this? What colour is it?
Let’s clap for your job
Фізкульхвилинка
Physical relax “TuTiTu” ( Let’s make a line )
https://www.youtube.com/watch?v=SyZkgcAblC4 ( Tu Ti Train song )
T- Touch your books, pens, pencils, workbooks, pencilcases…
Pair work ( парна робота, складають пазл)
Make up a puzzle ( a ruler, a pen, an apple, a dog, a cat, a ball, a pencil)
Workbook ( показують предмети, які чують)
Повторення букв ( пісня )
Revising letters ( a song )
Учні називають букви на дошці ( заховані )
Look at the blackboard. Name the missing letters
Reading: bed, dad, dog, Bob, Rob, hop
Reflection Look at your smileys and choose one
Рефлексія ( показують смайлики) і оцінюють себе
Summing up ( буква-звук-слово, гра-жести і міміка на вгадування слів)
https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q ( Good bye song )