урок-семінар "Китай. Місце країни у світі та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні" 10 клас

Про матеріал

Сучасній меті навчання в найбільшій мірі відповідає групова форма організації навчальної діяльності учнів, яка поєднується з фронтальною роботою та диференційованим підходом до учнів з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей.

На чолі групи - контролер, помічник учителя. Роботу в групі будують на засадах самоврядування і контролююча роль вчителя при цьому зведена до мінімуму.

Групові форми контролю мають перевагу, порівняно із загальнокласовими.

Перегляд файлу

Є.Г.Маликова ,вчитель географії

 Зайцівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,

 Донецька область

Урок № 26

Тема: Китай. Місце країни у світі та Азіатсько-Тихоокеанському регіоні

Мета:

*вивчити особливості ЕГП і ПГП, населення і господарства Китаю;

* узагальнити знання учнів про економічні, політичні і культурні зв’язки України й Китаю;

*сприяти розвитку емоціональної сфери особистості учня, пізнавальної зацікавленості до географічних знань;

*виховувати відповідальність, організованість, почуття колективізму;

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма проведення : семінар

Обладнання:

*політична, фізична карта Китаю, герб, прапор;

*на столі виставляються товари, що виробляються в Китаї ( рис, чай, Тканина, фото телевізорів, фарфор), ноутбук;

*на партах: атласи, робочі зошити, додаткова література, підручники.

                                                                    Хід уроку

  1. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда

  • Уявіть собі, що ви живете в ХУІ ст. Ви почули слово «Китай». Що ви уявили? (папір, Чай, рис, квітка лотос, палички, Велика Китайська стіна…)
  • Ви живите в ХХ ст. Що ви уявляєте сьогодні почувши слово «Китай»? ( найбільша країна світу, тибетська медицина, столиця Пекін…)

Перегляд презентації «Китай»

  • Переглянувши презентацію, назвіть те, що є показовим саме для Китаю, викликає асоціації з цією країною. ( Велика Китайська стіна, рис, бавовна, зелений чай, Гімалаї, 50 тис. ієрогліфів, слони)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІУ. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Ви заздалегідь одержали питання, які  можна розділити на 3 групи, і розділимо ми їх на три тури. Перш ніж перейти до першого туру питань, хочеться, щоб ви повністю перенеслись в Китай.

Горять ароматичні палички, звучить китайська музика.

Перший тур

  1. Назвіть основні ознаки ЕГП Китаю
  2. Ми говоримо, що Китай велика держава. За якими показниками її називають великою?
  3. Чи є проблеми в сучасному Китаї?

Учитель. Протягом століть Китай залишався надзвичайно консервативною, закритою для іноземців країною. Всіх іноземців, що прибували до Китаю, називали «варварами», їх примушували виконувати принизливий ритуал поклоніння «сину Неба» - імператору. Китайці вважали , що Китай є центром світу – звідси походження назви Китаю: «ЧЖУНГУО», «чжун» - середина, «гуо» - країна.

 

Другий тур

  1. Перерахуйте головні особливості населення  Китаю.

*Населення складає 1,3 млрд осіб ( І місце у світі);

*ІІ тип відтворення, держава дотримується жорсткої демографічної політики на зниження приросту населення;

*густота населення 116 чол на 1 км.2;

*93% проживає китайців, офіційна мова китайська;

*релігійна структура :індуїзм,будізм;

*проживає 60 народностей –хуей, мяо, монголи, корейці.

        5.Які основні соціальні проблеми необхідно вирішувати в Китаї?

           * проблема бідності;

            *найголовніша проблема – це перенаселення та темпи його зростання;

             *об’єднання Тайваню з Китаєм;

              *проблема соціальної нерівності;

                * усе гостріше проявляються негативні процеси в навколишньому середовищі.

                Третій тур

             Учитель. Китай сьогодні – один із лідерів світу. У країні домінуючою галуззю залишається сільське господарство. 75% загального  населення становить сільське.

  1. Доведіть, що домінуючою галуззю є сільське господарство.
  2. Охарактеризуйте статті експорту Китаю. На столі представлені  товари, що йдуть на експорт. ( рис , чай, прянощі, побутова техніка, одяг, тканина).
  3. Розвиток промисловості залежить від природних ресурсів, наявності корисних копалин. Проаналізуйте природні ресурси Китаю.
  4. Що вам відомо про зв’язки України й Китаю?

У. Підбиття підсумків

Виставити оцінки за урок, відзначити кращі відповіді.

УІ. Домашнє завдання

*опрацювати параграф в підручнику;

* скласти туристичну візитку Китаю;

* позначити на к/к історичні пам’ятки ЮНЕСКО.

 

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку