Урок серед природи у 1 класі "Порядкова лічба. Поняття «зліва – направо», «справа – наліво», « один – багато», « вищий – нижчий». Відношення між предметами ( більше, менше)"

Про матеріал
Урок серед природи з математики у 1 класі. Перщі дні дитини в школі. Уроки серед природи ефективні як одна з форм роботи для урізноманітнення навчальної діяльності шестирічок.
Перегляд файлу

                           Урок математики в 1 класі

Тема. Порядкова лічба. Поняття «зліва – направо»,  «справа – наліво», « один – багато», « вищий – нижчий». Відношення між предметами ( більше, менше, однаково).

Мета: пояснити учням порядкове значення чисел;

 формувати навички лічби;

 формувати уміння називати один предмет і багато предметів;

вчити встановлювати  відношення між предметами.

Тип уроку:  урок  серед природи.

                                 Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1. Відгадування загадки.

Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева роздягає. (Осінь)

2. Читання вірша вчителем.

Все навколо вже жовтіє,                Як тут всидіти у класі,

Річка  ллється і шумить.                Коли все живе, росте,

Тихо , тихо вітер віє                       Скрізь дзвенять пташки   крилаті,   

І з травою гомонить.                      Сяє сонце золоте..

3. Повідомлення  теми і мети уроку.

Вчитель: Діти, сьогодні ми з вами підемо в гості до осені, щоб навчитися у неї рахувати, порівнювати предмети, які знаходяться в її господарстві. А найголовніше: ми будемо милуватися і спостерігати за тим, що буде відбуватися в природі під час нашої подорожі. Тож, щоб не заважати братам нашим меншим, ми будемо поводити себе тихо, дбайливо  і з любов’ю будемо відноситися до кожної билинки.

Тож , рушаймо в путь.

ІІ. Вивчення нового матеріалу (на подвір’ї школи ).

1. Ознайомлення з поняттями «порядкова лічба» , « справа – наліво», « зліва- направо».

-Діти, скажіть, будь ласка, а скільки всього учнів нашого класу вийшло на екскурсію? (10)

-Давайте вишикуємося в ряд, а Катруся полічить вас зліва- направо.

-Скільки всього дітей, Катрусю? (9)

-Хто стоїть першим? Шостим? Другим? Останнім?

-А Данило полічить учнів навпаки: справа- наліво.

- Скільки всього дітей, Данило?(9)

-Хто стоїть першим ? Шостим? Другим? Останнім?

Вчитель: Бачите, діти, незалежно від того, як би ми не рахували, чи зліва- направо, чи справа – наліво, загальна кількість залишається незмінною, а от порядок при лічбі міняється.

2. Ознайомлення з поняттями « один – багато».

Відгадування загадки.

Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає. (Сонце)

Летить орлиця по синьому небу,

Крила розкрила, сонце закрила. (Хмара)

-Діти, подивіться, скільки сонечок на небі? (Одне)

- А скільки хмарок на небі? (Багато)

- А чого більше: сонечок чи хмарок?

- Роздивіться : якого кольору сонце? І якого кольору хмарки?

3. Розвиток творчої уяви.

- На що схожі хмарки? Що вони вам нагадують?

4. Лічба і порівняння предметів.

а)Вчитель: А зараз ми з вами підемо до шкільної алеї, щоб роздивитися і порахувати дерева, які на ній ростуть.

-Які дерева ростуть на шкільній алеї? (Клени) З чого це видно? (По формі листка)

-Дівчатка зараз порахують клени з правої сторони алеї, а хлопці – з лівої.

-Скільки  кленів справа? Скільки кленів зліва? З якої сторони дерев більше?

Чому ви так думаєте?

б)-А зараз кожен з вас під деревами назбирає по десять опалих листочків.

(Підрахунок листя біля вчителя).

в)-Діти, подивіться, в кінці алеї є інші дерева Як вони називаються? (Ялинки)

- Чим відрізняються ялинки від кленів? (У ялинки листочки- голочки).

- Скільки росте ялинок? (5)

-Покажіть вищу ялинку. Покажіть нижчу ялинку.

-Чи можна полічити голочки на ялинці? Чому?

г)Діти, подивіться на дерево. Кого ви там бачите? (Пташку)

-Що це за пташка?

-Скільки у пташки крил? Лапок? Дзьобиків? Очей?

- Чого більше : крил чи лапок? (Однаково)

- Чого більше: очей чи дзьобиків? (Очей)

д) Виховний момент.

-Де живе ця пташка? Чим вона харчується? Це перелітна пташка чи зимуюча? Як треба допомагати пташкам взимку? Як треба відноситися до наших пернатих друзів?

5. Вивчення веселої лічилки.

Раз – ялинка.

Два – дубок.

Три – березовий гайок.

А чотири – це травиця.

П’ять – мурашка-трудівниця.

Шість – колючий їжачок.

Сім – грибок-боровичок.

Вісім – білка.

Дев’ять – пташка.

Десять – квіточка ромашка.

6. Робота з геометричним матеріалом.

- Діти, якого кольору у мене крейда? (Рожева, голуба, зелена).

- Намалюйте на асфальті рожевий трикутник, голубий прямокутник та зелене коло.

-Чому трикутник назвали трикутником?

- Скільки сторін і куточків у прямокутника?

- На що схоже коло? (Сонце, тарілка, обруч, яблуко)

- На що схожий трикутник? (Гора, дах будинку, піраміду)

- На що схожий прямокутник? (Вікно, двері, холодильник)

ІІІ. Підсумок уроку.

- Діти, чим вам сподобався сьогоднішній урок?

- Що запам’яталось найбільше?

- Як треба ставитися до природи?

- Чи можливо перерахувати все , що нас оточує на вулиці?

- Назвіть предмети, які ми сьогодні рахували.

( За бажанням вчителя урок можна продовжити в класі з метою підготовки  руки до написання цифр. В ході екскурсії в план уроку можуть вноситися корективи в зв’язку з непередбачуваними ситуаціями, які можуть виникнути під час спостереження. Наприклад:

- Діти, подивіться, який яскравий метелик полетів.

- Скільки у нього крилець?

- Якого вони кольору?

- Які крильця більші: верхні чи нижні?

-  Чого менше: крилець чи вусиків у метелика?)

                                                  

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Серго Світлана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 січня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку