Цілі:
1. Ознайомити учнів з поняттями «звичка», «види звичок», вказати на значення звичок в життя людини, розкрити взаємозв'язок звичок і здоров'я; познайомити з соціальними причинами формування як корисних, так і шкідливих звичок.
2. Продовжити формування здоров'язберігаючих компетентностей, розвивати вміння порівнювати, пояснювати і узагальнювати; вміння робити висновки; формувати навички співпраці, використовувати інтерактивні методи навчання.
3. Виховувати почуття відповідальності за своє здоров'я і здоров'я рідних людей, любов до життя і оточуючим.
урок №
Тема. Шкідливі і корисні звички. Профілактика шкідливих звичок.
Форма М-М1 (У-М)
М-М2 (З-П)
Цілі: 1. Ознайомити учнів з поняттями «звичка», «види звичок», вказати на значення звичок в життя людини, розкрити взаємозв'язок звичок і здоров'я; познайомити з соціальними причинами формування як корисних, так і шкідливих звичок.
2. Продовжити формування здоров'язберігаючих компетентностей, розвивати вміння порівнювати, пояснювати і узагальнювати; вміння робити висновки; формувати навички співпраці, використовувати інтерактивні методи навчання.
3. Виховувати почуття відповідальності за своє здоров'я і здоров'я рідних людей, любов до життя і оточуючим.
Обладнання: мультимедійний, презентації, музичний супровід, ватман, олівці, стікери, магнітна дошка, картки оцінювання.
Методи і прийоми: навчання в співробітництві, спостереження, бесіда, дослідження, вирішення проблемних завдань.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: - давати визначення поняттям «звичка», «види звичок», характеризувати вплив шкідливих і корисних звичок на здоров'я людини, пояснювати, що таке «здоровий спосіб життя» і що необхідно робити, щоб зберегти своє здоров'я.
М-М1 (У-М)
Алгоритм М-М
1. Організаційний момент.
(Добрий день, хлопці і всі присутні).
---- підрівнялися, підтяглися і один одному посміхнулися.
--- сідайте всі на свої місця.
Учитель: Епіграфом нашого уроку стануть слова англ. письменника Текерея
«- Посійте вчинок - і ви пожнете звичку,
Посійте звичку ---- і ви пожнете характер,
Посійте характер - і ви пожнете долю ».
(Слайд 1).
---- уч. Як ви думаєте про що сьогоднішній наш урок?
(- про звички, про вчинки, про здоровий спосіб життя, який вплив на життя людини надають шкідливі звички, про звички, які формують здоров'я).
Уч. --- Я очікую від вас, що ви будете на уроці: (слайд 2).
(Вивісити на дошці по буквах слово здоров'я. Учні підбирають слова до букв.) На екрані висвічуються очікування.
зацікавленими, доброзичливими, організованими, розумними
відповідальними, ввічливими один до одного.
Уч. - Від щирого серця бажаю всім вам здоров'я!
Уч. - Здоров'я - це найцінніше, що дано природою, це той чарівний ключик, який відкриває двері до успіху, дає можливість мріяти, прагнути, досягати мети.
Наше життя - дуже стрімке, цікаве, наповнене несподіванкою. У ній є найважливіші цінності, які люди цінують найбільше.
--- як ви думаєте, що це за цінності?
--- що не можна купити ні за які гроші?
(Здоров'я).
--- а ви хочете бути здоровими? -
- чому?
(Щоб працювати, вчитися, відкривати для себе нове, цікаве, корисне.)
--- як ви вважаєте, що шкодить нашому здоров'ю? (Звички, шкідливі)
Відкриємо зошити і запишемо тему уроку.
(Слайд3)
Тема нашого уроку «Шкідливі і корисні звички. Профілактика шкідливих звичок ».
Мета уроку. (Слайд 4).
---- повинні дізнатися, що таке «звичка»,
---- які бувають звички;
---- що впливає на формування звичок;
---- як з'являються шкідливі звички і як їх уникнути.
Уч. - Від яких факторів залежить наше здоров'я? (Від поведінки, способу життя, стану навколишнього середовища, від якості їжі).
Уч. - узагальнимо всі, що ви сказали проаналізуємо діаграма.
(Слайд 5). Діаграма
- спосіб життя-50%
- спадковість-20%
--- екологія --- 20%
---- медицина-10% (рівня розвитку медицини)
Уч. здоров'я залежить на половину від способу життя. А спосіб життя людини залежить від звичок.
--- а що таке звичка? - як ви думаєте? (Це поведінка людини, його вчинки, дії). (Знайдіть в міні-словниках поняття звичка і підкресліть ключові слова). Поясніть їх.
Правильно. --- (слайд6). Звичка-це поведінка, дія людини, які стали для нього потребою. Будь-яка дія, якщо його повторювати багато раз перетворюється в звичку.
Людина не народжується з звичками, а набуває їх протягом життя.
Запишіть в зошитах в два стовпчики - приклади шкідливих і корисних звичок. (Записують і зачитують їх).
- скажіть, а чи можуть звички допомагати нам у житті?
Можуть. Технологія «Мікрофон».
- (звичка дивитися під ноги допомагає нам уникнути травм і переломів.)
Звичка зупинятися біля дороги, дивитися направо і на ліво перед тим як перейти її, рятує нам життя.
Звичка вітатися і привітно усміхатися робить нас привабливими для інших людей.
Звичка мити руки перед їжею рятує нас від інфекційних захворювань.
Уч .--- корисні звички з'являються не відразу, а після тривалого повторення дій. Наприклад, якщо школяр один або два рази зробив зарядку, то звичкою це не стане. А ось якщо він займався зарядкою цілий рік, то це може стати звичкою. Але займатися цілий рік - це не так просто. Формування корисних звичок вимагає певних вольових зусиль, адже людині нічого не дається легко.
Уч. Як бачите, хлопці, звички кожного з вас дуже різні, давайте ми їх поділимо на дві групи. (Завдання - скласти в парах дві групи звичок. --- на столах лежать заготовки із запропонованими звичками. Учні складають групи.
---- уч. Що у нас потрапило в групу шкідливих, і що в групу корисних звичок. Називають, на дошці прикріплюють. (Слайд7). На слайді групи звичок, які склали учні минулих років.
Ви можете спробувати по-своєму уявити корисні і шкідливі звички --- це і буде вашим творчим завданням.
(1гр.-корисні; 2-шкідливі). --- (чистота і порядок в будинку, в особистих речах, хороші манери; шкідливі --- знищують захисні сили організму, можуть призвести до серйозних захворювань. ---- куріння, брехня, неорганізованість, переїдання).
Фізкульт-хвилинка. (Слайд9).
Уч .--- пропоную розучити пісню. Слова на столах. Включити музику.
(слова пісні).
Нас рекламой с толку сбить нельзя.
Рекламируют, что нужно и не нужно.
Что же выбрать, милые друзья? «Только лучшее». ответим мы вам дружно.
Припев:
И тогда наверняка скажем вредному «Пока»!
Мы здоровыми хотим идти по жизни.
И тогда наверняка скажем вредному «Пока»!
Мы здоровыми хотим идти по жизни.
М-М2 (З-П)
(Слайд8). (Фрагмент мультфільму «планета шкідливих звичок»)
Уч. --- перегляньте фільм. Відповісти на питання по сюжету фільму.
На столах питання роздруковані.
(- На які органи людини впливає тютюн?
--- Що за рослина тютюн?
---- Як ви розумієте сенс рассказаной притчі?
---- Що таке Алкоголізм?
--- Чим небезпечні наркотики?
Узагальнення, систематизація знань.
Всі шкідливі звички впливають на здоров'я людини.
Давайте спробуємо створити моделі здоров'я.
(На протязі 5 хв. Учні кожного ряду працюючи в парі створюють свій проект, образ або модель здоров'я).
1 ряд --- малюють портрет здорової людини.
2 ряд --- підбирають прислів'я, приказки про здоров'я.
3-ряд --- створюють словесний портрет здорової людини.
(На окремих аркушах виконують завдання. Кожна пара може отримати макс.2 смайлика). Консультанти оцінюють роботу і роздають смайлики.
Учитель: - хто більше всіх набрав балів. (Макс.12смайліков).
---- відкрийте щоденники і поставте оцінку.
---- запишіть д / з. підготувати міні-проект «як впливають шкідливі звички на здоров'я людини».
Рефлексія.
--- Чи виправдалися ваші очікування від уроку?
---- сьогодні на уроці я дізнався, що ...... ..
---- після цього уроку я зможу ......
---- буду знати сам і поясню друзям ...
……сподіваюсь що….
Уч. --- ну а тепер спробуємо заспівати нашу пісеньку. (Співають).
Уч. --- Хлопці, після цього уроку, я впевнена, що кожен з вас свідомо скаже «Так»! - корисним звичкам і твердо «Ні»! - шкідливим. А для того, щоб назавжди позбутися від шкідливих звичок зберемо їх і викинемо в кошик для сміття. (Групу шкідливих звичок викидають). Консунтальти по рядах збирають в сміттєві пакети.