Різноманітність та велика кількість сучасних інноваційних педагогічних технологій вимагає від учителів пильної уваги та відповідної підготовки до їх вибору та впровадження в навчально-виховний процес початкової школи. Інноваційна діяльність передбачає сформованість у вчителя найвищого ступеня педагогічної творчості, оскільки суть такої діяльності передбачає оновлення педагогічного процесу, внесення прогресивного у традиційну систему навчання й виховання.
Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10
Бахмутської міської ради Донецької області
Урок - тренінг з основ здоров’я у 2 класі за темою
«Права дитини»
Бахмут
2018
Анотація до уроку
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі сприяє підвищенню його ефективності, всебічному і гармонійному розвитку особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми, методи і засоби навчання. Вдало підібрані комп’ютерні програми забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому комп’ютер має великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу.
Різноманітність та велика кількість сучасних інноваційних педагогічних технологій вимагає від учителів пильної уваги та відповідної підготовки до їх вибору та впровадження в навчально-виховний процес початкової школи. Інноваційна діяльність передбачає сформованість у вчителя найвищого ступеня педагогічної творчості, оскільки суть такої діяльності передбачає оновлення педагогічного процесу, внесення прогресивного у традиційну систему навчання й виховання.
Тема. Права дитини.
Дидактичні задачі уроку.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – вміти організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи, інтегрувати знання з різних навчальних предметів, вирішувати проблеми;
здоров’язбережувальна – навчити учнів швидко і правильно звертатися по допомогу в разі виникнення загрози для здоров’я;
соціальна – вміти знаходити шляхи виходу із життєвих ситуацій, співпрацювати в групі;
інформаційна – вчитисприймати і переробляти інформацію,виділяти головне і необхідне, зберігати інформацію і презентувати її.
Формування предметних компетентностей: ознайомити із поняттям права людини, з’ясувати права дітей, сформувати уявлення про Конвенцію ООН про права дитини; закріпити поняття про захист прав дитини;
розвивати логічне мислення, вміння слухати та висловлювати свою думку;
виховувати почуття милосердя, відповідальності за себе, своїх рідних та за всіх громадян України, почуття колективізму.
Тип уроку: урок засвоєння знань
Форма уроку: інтерактивний урок-тренінг.
Словникова скарбничка: ООН, Конвенція про права дитини.
Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням елементів інтерактивної, інформаційно-комунікаційної технологій, робота учнів на уроці організована в групах.
Обладнання: плакати «Знай свої права та обов’язки», скринька, «Права дітей», картки для групової роботи та для роботи в парах, презентація.
І. Підготовчий етап
1. Організаційний момент. 1-2 хв.
Мовна розминка:
"Вітання " . Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, «ввічливі слова».
Учитель:
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
- Доброго ранку, Марійко, я бажаю тобі веселого дня!
- Доброго ранку, Пилипе, я дуже радий тебе бачити!
- Вітаю тебе, Тетянко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!
Така розминка формує культуру мовлення, привчає використовувати етикетні формули.
2. Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів або підготовка до сприйняття нової теми. 4-5 хв.
Чарівна хвилинка.
- У мене в руках чарівна скринька, у якій знаходиться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідайте, що ви там побачили.
(відкривається чарівна скринька, діти заглядають у скриньку із дзеркалом, посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям).
Людина – найцінніший скарб. Кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше нема і не буде на цій Землі.
Вірш «Ти знаєш, що ти Людина»
Ти знаєш, що ти Людина
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Кожен з вас неповторний і особливий. Дитина - безцінний скарб і потребує великої любові і турботи з боку дорослих.
Вправа « Вузлики»
- На дошці ви бачите зав’язані мішечки. Сьогодні на уроці ми спробуємо розв’язати їх і прочитати, що за слова там зашифровані.
ва Пра ти ни ди
- Отже, наш урок присвячений правам дитини.
Вправа «Очікування»
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (учні висловлюють свою думку).
- Я чекаю від уроку….
- Я дізнаюся….( що таке права, які ми маємо права)
- Я навчуся…( захищати свої права)
Слово вчителя. Сьогодні ми не лише дізнаємося про права дітей світу, а познайомимося з важливим документом - Конвенцією про права дитини. Дізнаємося хто відстоює ваші права. поки ви ще маленькі.
Фізкультхвилинка
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
ІІ. Основна частина
Розповідь про Декларацію прав дитини. 2-3 хв.
Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?
Дитина – це людська істота до досягнення нею 18-річного віку.
Дитина – це людина, яка зростає.
Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло цю істину і прийняло закони, які оберігають дитину – найбільше наше багатство.
В США у м. Нью-Йорк є 39-поверховий будинок, в якому розміщується Штаб-квартира ООН. Щорічно скликається Генеральна Асамблея ООН – зібрання делегатів всіх держав, членів цієї організації. Зараз їх більше 180. Саме Генеральна Асамблея проголосила Декларацію прав дитини.
У ній записані права дітей. Це також дуже важливий документ.
Словникова робота (учитель читає і пояснює учням). 1-2 хв.
Пошта казкових героїв. 9-10 хв.
Вчитель. Сьогодні герої різних казок дізналися, що ми будемо говорити на уроці про Права дитини і тому вранці мені передали свої листи, щоб ми допомогли їм розібратися чи не порушуються їхні права.
Так що, діти, допоможемо казковим героям? (Допоможемо).
Робота в парах
Але ж листів так багато, спробуйте розібратися з ними в парах, а потім представник з кожної пари повідомить нам свої висновки.
1. «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».
-З якої казки цей лист? («Коза-дереза».)
- Чиї та які права були порушені? (право на родинну оселю)
2. "Рятуйте! Матуся пішла за молоком, а нас з’їв сірий вовк !"
-З якої казки цей лист? («Вовк і козенята».)
-Чиї та які права були порушені? (право на життя.)
3. «Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку.»
-З якої казки цей лист? («Попелюшка».)
-Чиї та які права були порушені? (право на відпочинок)
4. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені холодно, я хочу додому."
- З якої казки цей лист? («Снігова королева»)
- Чиї та які права були порушені? (право на життя без насильства)
5. "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг Гарбузу повернути його будиночок."
- З якої казки цей лист? («Чиполіно»)
- Чиї та які права були порушені? (право на волевиявлення)
6. "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти."
- З якої казки цей лист? («Дванадцять місяців»)
- Чиї та які права були порушені? (право на любов і піклування)
7. «Діти, допоможіть. Розлучила мене Зміючка з татом і ненькою. Хто ж тепер буде їм рибку ловити і годувати».
- З якої казки цей лист? («Івасик-Телесик»)
- Чиї та які права були порушені? (право на любов і піклування)
8. «Полечу я від баби і діда, коли назбираю багато пір’ячка. Не можу так більше жити»
- З якої казки цей лист? («Кривенька качечка»)
- Чиї та які права були порушені? (право на особисті речі)
9. Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
(«Айболить» - право на медичне обслуговування)
10. Хто утік від баби з дідом –
Не міг сидіти на вікні.
Зустрів в лісі різних звірів
І кожному співав пісні?
А хитру лисицю зустрів
І себе занапастив? (« Колобок» - право на безпечне дозвілля, на життя)
- Вам казкові герої дуже вдячні. Ваші поради-консультації я обов’язково їм передам.
3. Систематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому та творчому рівнях.
Повторили всі права,
Тепер у нас буде гра,
Якщо право є в законі –
Дружно плеснемо в долоні.
А якщо його нема –
буде в класі тишина.
*Усі діти мають право на любов і турботу.
*Кожна дитина має право їсти тільки чіпси і хот-доги.
*Діти, які добре ставляться до батьків, повинні отримувати від них особливу увагу.
*Кожна дитина може вживати погані слова, коли вона того хоче.
*Особлива турбота дітям біженцям.
*Діти мають право вільно висловлювати свої думки.
*Усі діти мають право на ім’я.
*Усі діти мають право їсти руками і діставати до стелі ногами.
*Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена.
*Кожна дитина має право читати чужі листи, розглядати зміст чужого портфеля.
*Усі діти мають право на вільне спілкування
ІІІ. Підсумковий етап
1.Підбиття підсумків уроку. 7-8 хв.
Робота в групах. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
На дошці прикріплений будинок. Нам треба прокласти стежини до будинку. Учні в групах на паперових смужках записують права дитини. Представник групи читає написане і прикріплює смужку на дошці.
Право на відпочинок і дозвілля
Право на любов і піклування
Право на медичну допомогу
Право на освіту
Право на спілкування
Ось і підійшов до кінця наш урок.
Прошу вас продовжити речення
Я зрозумів…
Я навчився…
навчає і вірш Ірини Жиленко:
Дитя моє, права дитини
ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
напевне знати в наші дні:
коли з тобою справедливо
вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи напам'ять
Порадь і друзям почитать.
Хай прочитають тато й мама
Закони всім потрібно знать!
Будь добрим сином чи дочкою,
поганим вчинком не зганьби
ти роду власного ніколи.
Люби свою сім'ю і школу,
Свою Україну люби!
Список використаної літератури