Відділ освіти
Павлоградської міської ради
Дніпропетровської області
Загальноосвітня школа I-III ступенів №17
Розробка відкритого уроку у 10 класі за темою :
“Шляхи вирішення екологічних проблем”
Розробила
Антіпіна Марина Олександрівна
Вчитель англійської мови
м. Павлоград
2021
Мета : формувати мовленнєві навички учнів за темою “Захист навколишнього середовища” , забезпечити у ході урока спілкування учнів англійською мовою засобами інтерактивних технологій , удосконалювати навички читання автентичної літератури , розвивати готовність учнів до практичного застосування , вміння працювати у команді , виховувати учнів культуру іншомовного спілкування , свідоме ставлення щодо проблем навколишнього середовища .
Хід уроку
І.Початок уроку.
1.Організація класу .
2.Повідомлення мету уроку .
3.Warming up (song “It’s a different world today”).
3.1 . T :Listen to a song and and say what it is about?
What is the key sentence of the song ? What does
it mean? What phrase can you suggest to
generalize your ideas?
3.2 . Brainstorming . Ecological problems .
II. Основна частина.
1. Lead-in . Back to the class .
Deforestation
Global warming
Climing change
Animal Extinction
Ozone layer та інші.
2. Reading.
2.1 Читання заголовків з автентичної літератури.
2.2 T : Let’s read some headlines and match them to the problem.
3. Speaking .
3.1 Робота у парах .
Model : Why has the fishing become Ghost Town ?
Answer: Because of overfishing.
3.2 Робота у парах
Model :What should we do to solve the problem of energy
crisis
Answer : To solve the problem of energy crisis we should use alternative sources of energy.
4.Listening.
T : Listen to short dialogues and find your pair.
T: Listen once more and act out the exchanges.
5.Teamwork
Team 1 : Questions
What do you think about … ?
What’s your opinion on … ?
What’s your view … ?
How do you feel about ..?
How to solve the problem of … ?
How to stop the problem of … ?
Team 2 : Answers
My point of view is that …
Well , as far as I am concerned …
Well , if you ask me …
It’s seems to me that …
Why not to …
One way is too …
To my mind …
Laws must be passed to …
People should …
I think something must be done to …
6. Onion rings “How to stop global warming?”
7. Teamwork : Optimists – Pessimists
T : Give five forecast (Five optimistic forecasts for future , Five pessimistic forecast for futute)
8. Teamwork :
T : Give new lives
Team 1 : A plastic bottle .
Team 2 : Chocolate bar paper .
T : The winner will be that who gives more lives to the
objects .
III . Заключна частина . Підсумки . Оцінки . Homework.
A short article for a newspaper about ecological problems
in our region.