Урок "Шляхи вирішення екологічних проблем"

Про матеріал
У ході уроку дітям запропоновано виконання різних інтерактивних вправ на базі лексики підручника "Click on 3".
Перегляд файлу

Відділ освіти

Павлоградської міської ради

Дніпропетровської області

Загальноосвітня школа I-III ступенів №17

 

 

 

 

Розробка відкритого уроку у 10 класі за темою :

“Шляхи вирішення екологічних проблем”

 

 

 

 

 

      Розробила

Антіпіна Марина Олександрівна

Вчитель англійської мови

 

 

м. Павлоград

2021

Мета : формувати мовленнєві навички учнів за темою “Захист навколишнього середовища” , забезпечити у ході урока спілкування учнів англійською мовою засобами інтерактивних технологій , удосконалювати навички читання автентичної літератури , розвивати готовність учнів до практичного застосування , вміння працювати у команді , виховувати учнів культуру іншомовного спілкування , свідоме ставлення щодо проблем навколишнього середовища .

 

Хід уроку

І.Початок уроку.

     1.Організація класу .

     2.Повідомлення мету уроку .

     3.Warming up (song “It’s a different world today”).

           3.1 . T :Listen to a song and  and say what it is about?              

                        What is the key sentence of the song ? What does              

                        it mean? What phrase can you suggest to              

                        generalize your ideas?

           3.2 . Brainstorming . Ecological problems .

                   

 

 

 

II. Основна частина.

      1. Lead-in . Back to the class .

           Deforestation

           Global warming

            Climing change

            Animal Extinction

            Ozone layer та інші.

      2. Reading.

          2.1  Читання заголовків з автентичної літератури.

 

 

C:\Users\Антон\Desktop\1.PNG 

 

G:\Открытый урок Enviromental problems\Вирезки\2.PNG

2.2 T : Let’s read some headlines and match them to the problem.

 

3. Speaking .

    3.1 Робота у парах .

           Model : Why has the fishing become Ghost Town ?

                           Answer: Because of overfishing.

    3.2 Робота у парах

 

C:\Users\Антон\Desktop\3 - копия.png

 

 

Model :What should we do to solve the problem of energy                

              crisis

Answer : To solve the problem of energy crisis we should use alternative sources of energy.

4.Listening.

     T : Listen to short dialogues and find your pair. 

C:\Users\Антон\Desktop\Снимок.PNG

     T: Listen once more and act out the exchanges.

5.Teamwork

    Team 1 :  Questions

    What do you think about … ?

    What’s your opinion on … ?

    What’s your view … ?

    How do  you feel about ..?

    How to solve the problem of … ?

    How to stop the problem of … ?

     Team 2 :   Answers

      My point of view is that …

      Well , as far as I am concerned …

      Well , if you ask me …

It’s seems to me that …

Why not to …

One way is too …

To my mind …

Laws must be passed to …

People should …

I think something must be done to …

 

6. Onion rings “How to stop global warming?”

7. Teamwork : Optimists – Pessimists

    T : Give five forecast (Five optimistic forecasts for future , Five pessimistic forecast for futute)        

8. Teamwork :

    T : Give new lives

    Team 1 : A plastic bottle .

    Team 2 : Chocolate bar paper .

    T : The winner will be that who gives more lives to the

          objects .

III . Заключна частина . Підсумки . Оцінки . Homework.

       A short article for a newspaper about ecological problems

       in our region. 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку