Урок "Shopping in Britain" 6 клас

Про матеріал
Розробка уроку буде корисна для вчителів, які шукають різноманітні методи роботи над темою "Shopping"
Перегляд файлу

1

 

Урок англійської мови у 6 класі вчителя-методиста КЗШ№79

 міста Кривого Рогу

 Іголкіної Людмили Миколаївни

Тема. Shopping.

Підтема. Shopping in London.

Практична мета. Закріпити вживання лексичного матеріалу теми «Shopping»; навчати учнів вести діа­лог на задану тему; навчати учнів монологічного ви­словлювання в рамках комунікативної задачі уроку; навчати учнів читання з метою повного розуміння зміс­ту прочитаного; навчати учнів сприймати англійську мову під час прослухування.

Освітня мета. Формувати уявлення учнів про традиції та звички англійців під час здійснення покупок; розширювати лінгвістичний кругозір учнів.

Розвивальна мета. Розвивати в учнів аудіофонетичні навички; розвивати навички вирішування комунікативних задач уроку в заданих ситуаціях для спілкування; формувати здатність та го­товність учнів здійснювати безпосереднє спілкування на уроці на задану тему; розвивати оперативну та вер­бальну пам'ять, увагу, комунікативну уяву; розвивати навички учнів в аудіюванні з метою здобуття необхід­ної інформації.

Виховна мета. Прищеплювати вміння поводитися в магазині; формувати в учнів культуру спілку­вання; виховувати ввічливість; прищеплювати учням уміння роботи в парах і колективі; заохочувати учнів до творчого підходу до роботи на уроці.

Обладнання уроку. Підручник, смартборд,  презентація “Shopping in London”, роздаваль­ний матеріал (HO1), (HO2), (HO3), (HO4), (HO5), “британські гроші”, продукти харчування.

Тип уроку. Урок розвитку навичок і вмінь.

Prosedure

  1. Warm- up

 

  1. A chain dialogue. Guess something incredible.

 

S1. Yesterday I went shopping.

S2. What did you buy?

S1. I bought a pretty crocodile.

S2. Yesterday I went shopping.

S3. What did you buy?

S2. I bought a huge banana.

S3. Yesterday I went shopping.

S4. What did you buy?...

 

  1. Look at the table and match the departments to things you can buy there.

 

 

  1. Stationary
  1. Balls, cheese, bicycles, skates, skis
  1. Footwear
  1. Sheets, blankets, pillows, towels
  1. Knitwear
  1. Face powders, lipsticks, shampoos, eye pencils
  1. Perfumery
  1. Ties , shirts, trousers, jackets
  1. Women’s clothing department
  1. Paper, pens, pencils
  1. Men’s clothing department
  1. Sandals, shoes, boots, high boots, slippers
  1. Sport goods
  1. Pullovers, sweaters, mittens, caps
  1. The white sale
  1. Dresses, skirts, blouses

 

Key: 1e, 2f, 3g, 4c, 5h, 6d, 7a, 8b.

 

  1. Make up a shopping list of your favourite items of food.

 

  1. Speaking

 

Ask and answer three different questions about shopping from the opposite team.

 

  1.  Listening

 

       Listen to the dialogue and answer the questions:

  • Oh, hello, my dear friend! Where are you going?
  • I am going shopping to the nearest supermarket ATB.
  • Do you like shopping?
  • Frankly speaking, I hate it!
  • Really? But why?
  • Because I always have to buy a lot of food! Milk, potatoes, onions, sugar and many other things.
  • Oh, my God! And I always buy a lot of fruits: oranges, apples, bananas and lemons! By the way, do you like lemons?
  • Oh, yes, I do! But I don’t like oranges. And what about you?
  • As for me, I hate onions. Ok, see you later! Say hello to your husband! Bye!
  • Good bye!

Questions:

What does A always buy?

What does B always buy?

What does A hate?

What does B hate?

 

 

  1. Presentation ( 5 most famous British supermarkets)

Answer the question:

What each of the supermarkets is famous for?

 

  1. A role-play

       Shopping in Britain

The pupils of each team take the shopping baskets and buy food from different food groups having twenty pounds for purchasing.

Each team must explain their choice and explain why this or that product is useful or not.

  1. Grammar Practice: Past Continuous

 

Watch the video and choose the actions in Past Continuous, which were mentioned there.

 

Key:

  1. I was doing my homework.
  2. I was playing my my guitar.
  3. We were having a great party.
  4. I was looking around.
  5. I was repairing my car.
  6. I was waiting for my friend and reading the newspaper.
  7. I was working in my office.
  8. I was mending the roof.
  9. We were learning English.
  10. I was playing my flute.
  11. I was making a phone call.

 

  1. Writing

 

Put five sentences from the video into negative and five sentences into interrogative form.

 

 

  1. Summary, evaluation.

 

  1. A song “ Past Continuous song Rocking English”

 

  1.  Homework
  1. Make up and dramatize your own dialogue “ Shopping in Britain”
  2. Write an e-mail to your friend about shopping.

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку