Тема: «Сучасні інформаційні технології та системи. Поняття про штучний інтелект, Smart-технології».
Цілі:
- навчальна: сформувати уявлення про загальні принципи роботи й сфери застосування систем штучного інтелекту, Smart-технологій, Інтернету речей; вміння за допомогою інформаційних технологій самостійно шукати, аналізувати і відбирати необхідну інформацію, зберігати іі та передавати;
- розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять;
- виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, мультимедійний проектор.
Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання здобувачів освіти та перевірка готовності до уроку
Перевірка виконання домашнього завдання
Вправа «Відгадай хто?» Здобувачам освіти по черзі на лоб приклеюють стікер з назвою інтернет-професії, а здобувач освіти повинен здогадатися, хто він. Здобувач зі стікером може ставити запитання до інших, але відповідати вони можуть лише «так» або «ні».
Приклади інтернет-професій: веб-дизайнер, програміст, інтернет-маркетолог, інтернет-диктор, копірайпер, тренд-вотчер, модератор, блогер.
Фронтальне опитування:
Що таке е-банкінг?
Поясніть, які зручності надає е-банкинг.
Як захиститися від шахрайства з платіжними картками?
Чим зумовлений розвиток інтернет-маркетингу?
Коли і де відкрився перший інтернет-магазин?
Назвіть недоліки інтернет-маркетингу?
Назвіть онлайн-системи електронного урядування?
Що означає DQ? Назвіть його базові рівні?
Кого можна назвати цифровим громадянином?
ІІ. Актуалізація опорних знань Що на вашу думку може бути пропущено у поданій схемі?
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Вправа «Мозковий штурм»
Визначить, що спільного у ряді об’єктів?
Фітнес-трекери, «розумний» годинник, старт-окуляри, гучкі екрани, ліки, які на хімічному рівні фактично самі встановлюють причину захворювання, будинки, які обмінюються інформацією зі своїми господарями.
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь викладача про штучний інтелект, Smart-технології з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Вправа за методом «Ажурна пилка» Здобувачі освіти об’єднуються у 2 групи, кожна із яких отримує картку від викладача з прикладами застосування штучного інтелекту. Кожній групі потрібно ознайомитися із інформацією на картках та обговорити нову інформацію в «домашній» групи. При виникнення запитання звертаються до викладача.
Теми на картках:
Потім в іншій групі здобувачі освіти виконують роль «експерта» з питання, яке обговорювали в «домашній» групі, та отримують нову інформацію. Повернувшись в «домашню» групу, здобувачі освіти діляться новою інформацією. Викладач контролює зміну складу груп і консультує з нової теми. Коли усі обмінялися інформацією, викладач пропонує підвести підсумки. Разом зі здобувачами освіти створює схематичний конспект уроку (використання інтелек-карт).
Розповідь викладача про інтернет-речей.
Завдання учням. Створіть ментальну карту на тему: «Галузі використання Інтернету речей».
Розповідь викладача «Нанотехнології»
Завдання здобувачам освіти. Використовуючи інтернет-джерела інформації, з’ясуйте: І група: дослідіть поняття «Smart-технології», дайте визначення та заповніть таблицю.
Приклад Smart-обєкта |
Функції Smart-обєкта |
|
|
ІІ група: дослідіть поняття «нанотехнології», дайте визначення, заповніть таблицю.
Сфера застосування нанотехнологій |
Приклад застосування нанотехнологій |
|
|
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж.
А) Використовуючи інтернет-джерела, складіть десять ознак «Розумного міста»
Б) Наведіть приклад трьох «розумних» міст світу
В) З відібраного матеріалу створіть презентацію (відеокліп)
Г) Опублікуйте отриману публікацію на YouTube
Д) Надішліть посилання викладачеві
3) Вправи для очей.
VІ. Підсумки уроку
Вправа «Відгадай хто»
Здобувачам освіти по черзі приклеюють на лоб стікер з назвою Smart- приладу, а здобувач освіти повинен здогадатися, хто він. Здобувач зі стікером може ставити запитання одногрупникам, але відповідати вони можуть лише «так» або «ні».
Рефлексія
1. Під час уроку я
-дізнався…
-зрозумів…
-навчився…
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроці найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
VІІ. Домашнє завдання
Підручник Розділ 1. 7 ст. 30-36
VІІI. Оцінювання роботи учнів