Урок"Силуетне, тональне, фактурне виявлення форми та її основних пропорцій в анімалістичному жанрі".

Про матеріал
Конспект уроку "Силуетне, тональне, фактурне виявлення форми та її основних пропорцій в анімалістичному жанрі".
Перегляд файлу

Силуетне, тональне, фактурне виявлення форми та її основних пропорцій в анімалістичному жанрі

(Образотворче мистецтво, 6 клас)

 

Мета: розширювати  знання про зображувальні засоби графіки, поняття    

             «контур», «силует», «фактура»;

            навчити учнів створювати графічні силуетні зображення;

            розвивати образне мислення, уяву,творчість;

            сприяти розвитку асоціативного мислення; 

            виховувати любов до прекрасного, до творів графічного мисленння.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Оснащення уроку:  слайд-презентація за темою, малюнки тварин, силуетні зображення тварин,  чорна туш,  фарба, клей, ножиці, папір, альбом.

 

                                                   Хід уроку

І. Організація класу.

Дзвоник дзвонить не стихає

Школярів усіх скликає

Зробимо в науку крок

Починаєм наш урок!

Встаньте, діти, всі ладненько,

Посміхніться всі гарненько,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь «Добрий день!»

Сьогодні на уроці ми працюватимемо разом,- тому я розраховую на вашу підтримку й допомогу. Кожному з вас  хочу побажати на уроці бути

У- успішним

С – самовпевненим

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

Інакше кажучи, я бажаю вам УСПІХУ!    (Слайд 1)

І девізом нашого уроку будуть слова:

Ми – художники, митці,

                Ми – таланти і творці!  (Слайд 2)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Давайте, діти, пригадаємо правила поведінки на уроках образотворчого мистецтва:

  • Стеж за поставою- сиди рівно.
  • Уважно слідкуй за вказівками вчителя.
  • Вчися працювати у різних техніках і різними матеріалами.
  • Створюй цікаві роботи.
  • Слухай, дивись, запам’ятовуй.
  • Пам’ятай, що мистецтво завжди поруч з тобою. (Слайд 3)

 

Правила пригадали, а тепер увага! Вам потрібно розгадати кросворд, щоб дізнатися про що йтиме мова на нашому уроці (Слайд 4), (Слайд 5)

 

ж

и

в

о

п

и

с

 

 

 

п

и

с

а

н

к

а

 

а

л

ь

б

о

м

 

с

т

а

т

у

е

т

к

а

 

 

р

е

л

ь

є

ф

к

а

р

т

и

н

а

 

 

  1. Вид образотворчого мистецтва, основним виражальним засобом якого є колір.
  2. Яйце, розписане різнокольоровими візерунками.
  3. Переплетені аркуші паперу для малювання.
  4. Невеликий скульптурний витвір.
  5. Випукла скульптура, що розгорнута на площині і частково виступає.
  6. Твір живопису.

Яке слово виділене по вертикалі?

Як ви вважаєте, про що йтиме мова на уроці?

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку та очікуваних результатів діяльності.

    Тема нашого уроку «Силуетне, тональне, фактурне виявлення форми та її основних пропорцій в анімалістичному жанрі» (Слайд 6)

 

  Для досягнення успіху вам необхідно сформувати завдання уроку. Це може зробити кожний із вас. Використовуючи формулу, давайте з’ясуємо мету уроку:

« Після цього уроку я зможу:

- пояснити…….

- створити…….

- набути нових навичок роботи». (Слайд 7)

 

ІV. Пояснення нового матеріалу.

  Ви вже знаєте, що графіка – це мистецтво зображувати світ за допомогою ліній, штрихів, крапок і плям. І первісний художник, і художники подальших часів у своєму бажанні відтворити природну граціозність, силу,  безпосередність поведінки  тварин ніби зупиняли мить за допомогою лінії, що окреслює форму. В мистецтві таку лінію називають контурною. Вона не тільки виділяє форму, а й передає різні властивості зображення: розмір, конструкцію, рухи. Первісний художник за допомогою неперервної плавної лінії створив виразний образ неквапливого, масивного, гордовитого бика, (Слайд 8)

 

 

а  В. Ватагін сильними різкими лініями у фігурі рисі передав її рішучість і самовпевненість. (Слайд 9)

 

                              

 

  Якщо замкненою контурною лінією окреслити пляму, можна дістати силует, тобто характерний обрис предмета, подібний до його тіні. Силует, так само як і лінія, є виразником форми предмета. Африканські бушмени за допомогою контурних ліній, силуетних зображень зуміли передати характерні особливості форми страусів та ритмічність їхніх рухів. (Слайд 10)

 

 

 

   Майстерно передано особливості форми та рух тварин у силуетних зображеннях французького художника П.Пікассо.

    Існує декілька версій походження терміна «силует» і назви цієї техніки. За однією,  генеральний контролер  фінансів Франції за правління Людовика ХV Ет ’єн де Силует,  який здійснив сувору реформу (з метою економії фінансів значно зменшив пенсії,  скасував податні  привілеї та навіть запропонував скоротити особисті витрати короля ),   здобув славу надмірно економної людини .  Він прикрашав стіни свого замку не дорогими картинами, а тінями. Де Силует ставив своїх гостей біля стіни, власноруч обводив контур людини , а потім зафарбовував його чорною фарбою.  Таким чином, у замку  Шатто –Де-Берг згодом утворилася перша у світі галерея портретних тіней, що здобула назву «силуети» на честь «винахідника»  цього виду мистецтва .

        За іншою версією ім’ям цього економного француза почали називати все просте,  не значне й дешеве  між іншим, і нового роду портрети як незначні порівняно зі справжніми, живописними.

    Ще в одній легенді розповідається,  що на  Силуета  була зроблена карикатура у вигляді тіньового профілю. 

   Так чи інакше, але безперечним є той факт, що назва техніки пов’язана саме з цим ім’ям .

 Отже,  (Слайд 11)

Силует – контурний малюнок, заповнений одним рівним тоном.

Силует – однобарвне зображення кого-, чого-небуть, намальоване на одному тлі або вирізане .

Силует – однотонне зображення фігур і предметів, переважно у вигляді плями з виразними зовнішніми обрисами.

Контур – обрис предмета або фігури.

Контур – лінія, що окреслює форму.

Давайте розглянемо силуетні зображення тварин і у підручнику.

 

V. Практична робота.

 З поняттями «силует» та «контур» ми вияснили, тому переходимо до виконання практичного завдання.  Зазвичай  силует виконується чорною тушшю по білому, витинається з темного паперу та наклеюється на тло.

Ми повинні навчитися створювати силуети  тварин у різних техніках.

Завдання 1. Створити силует у техніці  «плямографія».

Завдання 2. Зробити силует з темного паперу і наклеїти на  тло (папір).( Для полегшення  та швидшого виконання роботи можна запропонувати дітям обвести фігури  вирізаних тварин).

 Завдання 3. Створити силует тварини за допомогою олівців  та пензлів. Виконуючи  силуетний малюнок,   чітко уявіть собі обрис форми і охайно виконайте контурний рисунок.

 

VІ. Підведення  підсумків уроку.

1.Виставка учнівських робіт.

           2.Обговорення та оцінювання учнівських робіт.

Чи всі задоволені результатами, які отримали на уроці?

Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначили на початку уроку?

 

   Хто  вирушає у подорож, той завжди збирає необхідні речі у рюкзак. Завершуючи урок, давайте також зберемо наш рюкзак,  щоб узяти в дорогу знання, уміння та настрій сьогоднішнього уроку.

   Пропоную кожному з вас висловити свою думку щодо нашого уроку та покласти свої враження до рюкзака. (Діти говорять про свій настрій, про те, чого навчилися на уроці та про що дізналися).

 

VІІ. Домашнє завдання. Провести спостереження за домашніми тваринами, підготувати пластилін.

 

docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку