Урок образотворчого мистецтва для 5 класу: Театрально - декораційний вид живопису, взаємозв’язок форми і змісту. Ескіз оформлення сцени до вистави.

Про матеріал
Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва в 5 класі. Тема уроку: Театрально - декораційний вид живопису, взаємозв’язок форми і змісту. Ескіз оформлення сцени до вистави. Метою уроку є розвиток предметних мистецьких компетентностей: ознайомити з історією розвитку театру, з поняттями «декорації», «сценічний пейзаж»; поповнити знання учнів про театрально-декораційний живопис, вчити створювати ескіз оформлення сцени до вистави, бачити її композиційне рішення; відпрацьовувати навички при роботі з графічними матеріалами, фарбами; розвивати вміння визначати роль художника у театрі; формувати асоціативно-образне та просторове мислення, уяву, фантазію, художній смак; сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів до театрально-декоративного мистецтва, формуванню естетичного смаку і культури.
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку з образотворчого мистецтва в 5 класі

Види образотворчого мистецтва. Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв . Створювати образотворчі композиції, які відображають взаємозв’язок між різними видами мистецтв.

Вчитель: Афоніна Любов Василівна

 

Тема уроку: Театрально - декораційний вид живопису, взаємозв’язок форми і змісту. Ескіз оформлення сцени до вистави.

Мета уроку: формувати ключові компетентності:

  • загальнокультурну компетентність: роль мистецтва у житті, засвоєння художньої картини світу;
  • вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  • соціальну компетентність: ефективно співпрацювати з іншими;
  • міжпредметну  естетичну компетентність: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, спроможність аналізувати  і оцінювати найважливіші досягнення національної культури;
  • предметні мистецькі компетентності: ознайомити  з історією розвитку театру, з поняттями «декорації», «сценічний пейзаж»; поповнити знання учнів про театрально-декораційний живопис, вчити створювати ескіз оформлення сцени до вистави, бачити її композиційне рішення; відпрацьовувати навички при роботі з графічними матеріалами, фарбами;  розвивати вміння визначати роль художника у театрі; формувати  асоціативно-образне та просторове мислення, уяву, фантазію, художній смак; сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів до театрально-декоративного мистецтва, формуванню естетичного смаку і культури.

Тип уроку: комбінований .

Техніка виконання: фарби , кольорові олівці, пастель.

Обладнання до уроку:

  1. Презентація «Світ професій у театрі» .
  2. Зразки дитячих робіт  з теми даного уроку.
  3. Альбом, олівець, пастель, гумка, фарба (акварель,гуаш), пензлик палітра, ємкість для води.

Методи навчальної взаємодії: фронтальні, індивідуальні, групові.

Міжпредметні зв’язки: література, історія.

Очікуваний результат: задіяти всіх учнів до роботи, проявити максимальну фантазію і творчість, виконати зображення сценічного  пейзажу до улюбленої вистави .

Хід уроку

Етапи уроку

Трива-лість

Форми і методи навчальної взаємодії

Навчально - методичний супровід

Діяльність вчителя

Діяльність учня

І. Організація початку уроку

1 хв.

Слово вчителя

 

Створення позитивного настрою

Налаштування на урок

ІІ. Актуалізація опорних знань

2 хв.

 

 

 

 

 

 

  1.         Вправа  «Мікрофон »

 - Що таке театр?

 

Схема на дошці

 

 

Вчитель пропонує відповісти на запитання про театр

Діти відповідають на запитання

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

2 хв.

 

 

 

 

  1. Бесіда:
  • На яких виставах ви були присутні?
  • Що приваблює у театральному мистецтві?
  1. Повідомлення.

 

 

Вчитель задає запитання, називає тему уроку та СТР

Відповідають на запитання

ІV. Робота над темою уроку.

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

2 хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

  1. Розповідь  з використанням наочності (презентація):

А) Види професій у театрі.

Б) Театрально - декораційне мистецтво

 

  1. Доповідь учнів «Із історії театру»
  2. Фізхвилинка
  3. Постановка та пояснення завдань самостійної творчої роботи: зображення сценічного простору , створення сценічного пейзажу до улюбленої вистави. Техніка виконання:  на вибір.
  4. Педагогічний малюнок: створити ескіз оформлення сцени (куліси)

 «Світ професій у театрі» https://naurok.com.ua/prezentaciya-svit-profesiy-u-teatri-77811.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель розповідає про людей, що працюють у театрі, знайомить з поняттям «Сценічний пейзаж».

 

 

 

Вчитель повідомляє завдання самостійної творчої роботи.

 

 

 

 

 

 

Вчитель демонструє лінійний рисунок як виконати сценічні завіси.

Пояснює послідовність виконання пейзажу фарбами.

Сприйняття та засвоєння знань .

 

 

 

 

 

 

Доповідає група учнів, інші задають запитання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні сприймають та засвоюють послідовність дій.

V. Самостійна творча робота учнів.

20 хв.

 Індивідуальна робота за творчим задумом

Матеріали для роботи.

 

Вчитель контролює роботу учнів, слідкує за побудовою перспективи та додержання послідовності виконання пейзажу фарбами.

Діти виконують ескіз декорацій.

VІ. Підсумок уроку

2 хв.

 

 

 

 

 

2хв.

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

1 хв.

  1. Прийом «Незавершене речення»:
  • Театр – це…
  • Театри бувають….
  • Створюють декорації у театрі….
  1. Розгляд демонстрація та оцінювання учнівських робіт.

 

 

  1. Вправа «Авторське крісло».

 

 

  1. Д\з – згадати ,люди яких професій працюють у цирку

 

 

 

 

 

 

Виставка готових робіт.

 

 

 

 

 

 

Вчитель пропонує виконати взаємо - та самоаналіз робіт

Вчитель пропонує придумати назву своїй роботі

Учні відповідають на запитання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти називають свою роботу, розповідають про малюнок.

 

 

docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку