Урок "Система вправ для формування повноцінної навички читання першокласників" ч.3 Навчання грамоти

Про матеріал
Урок "Система вправ для формування повноцінної навички читання першокласників" ч.2 Навчання грамоти.
Перегляд файлу

 

Вгадай літеру

 

 

 

Добери риму

 

Шу-шу-шу – нове слово я (пишу)

 

Склади речення

D:\Навчання грамоти 1 клас\Конспект навчання грамоти 2 семестр\Урок 155\красная шапочка).jpgD:\Навчання грамоти 1 клас\Конспект навчання грамоти 2 семестр\Урок 155\Ш1.png

 

 

image185

 

image186

 

 

 

 

image187З’єднай малюнок з відповідною схемою.

 

 

 

 

 

 

image188Прочитай склади.

 

 

 

 

 

 

Допиши слова.

image189

 

 

 

 

Допоможи мишці дошити спідничку.

 

 

image190

 

 

 

 

 

image192

image246 

 

Впізнай літеру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповни риму

 

 

Ща-ща-ща – ми піймали (ляща)

Ощ-ощ-ощ – сміється дрібненький(дощ)

Ущ-ущ-ущ – на дереві (хрущ)

 

 

 

 

 

Склади речення


image214image213

 

 

 

 

Обведи предмети, в назвах яких є звуки [шч].

image215

 

 

 

 

 

Вкажи, на який кущик впаде кожна з краплинок, і ти дізнаєшся, хто там сховався.

image216

 

 

 

 

 

 

Розгадай кросворд, і ти дізнаєшся, яку рибу впіймав кіт Муоко.

 

 

 

image217

 

 

 

 

 

 

 


image247 

Впізнай літеру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добери риму

 

 

Ую-ую-ую – я(малюю)

Ут-ут-ут – веселий (салют)

Ужа-ужа-ужа – глибока (калюжа)

 

 

 

 

Склади речення

Ю ю

  1.            Запиши слова та познач склади дужечкою знизу.

Калюжа, салют, людина, юшка, малюю, юність, ключ, танцюрист.

  1.            Запиши слова в два стовпчики:

у 1-й — коли буква ю позначає один звук [у];

у 2-й — коли буква ю позначає два звуки [йу].

Зроблю, уявляю, пюре, юнак, пелюстка, полюс, Юля, ювіляр, любий, посію.

  1.            Спиши вірш та підкресли слова, в яких буква ю позначає два звуки.

Ой, який непосидючий

Юра, наче в ’юн вертючий.

Вчора юшку їв в обід

І заляпав весь живіт.

Це від того, що крутився

І в тарілку не дивився.

Як приходиш на обід,

То поводь себе, як слід.

  1.            Прочитай слова, виправи помилку та запиши їх правильно. Визначи наголос.

Клуч, малую, Луда, полує, клувати.

  1.            Спиши речення та побудуй їх схеми.

Юля і Юрасик малюють сопілочку.

А Юлик розмалює писанку.

Троянда пелюстками дивиться на юннатів.


ь

  1. Встав пропущену букву та визначи наголос у словах.

Ден...ки, осін..., кул...ка, сл...оза, дз...об, заєц..., бат...ко, пал...ці, медал... .

  1. Запиши слова у три стовпчики:

у 1-й— ті, в яких менше звуків, ніж букв;

 у 2-й — ті, в яких більше звуків, ніж букв;

 у 3-й — ті, в яких однакова кількість букв і звуків.

Пальма, м ’який, льон, їдальня, вігьха, гілля, буль­ка, одягає, Київ, людина, люблю, щастя, земля, бо­яться, м ’ясо.

  1. Спиши вірш та підкресли букви, що познача­ють м’які приголосні звуки.

Хотіла б я піснею стати

У сюю хвилину ясну,

Щоб вільно по світі літати,

Щоб вітер розносив луну.

(Леся Українка)

  1. Склади із поданих слів речення, запиши їх та побудуй схеми.

Тюльпан, мама, у, поставила, вазу.

На, впав, квітку, сонця, промінь.

Розкрив, свої, тюльпан, пелюстки.

  1. Спиши вірш та побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Відлітають гуси і лелеки У краї заморські і далекі.

Осінь тиха, осінь золотава Вийшла, мов лисичка, на галяву.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


image201image202

 

 

 

 

 

Назви предмети і доповни звукові схеми.

image203

Допиши слова.

image204

' Прочитай, на яку планету летить Зайчик-Білянчик.

image205

 

image206Зроби схему речення.

 

 

image207

 

 

 


image124image123 

 

 

image125Назви предмети. Познач м'які приголосні звуки за зразком.

 

 

 

 

 

 

 

 

Дай назви тваринам. Зроби звукові схеми до малюнків.

image126

 

 

 

 

 

 

image127Заміни звуки буквами і запиши. Що вийшло?

 

 

 

 

 

 

image128Напиши, чия тінь.

 

 

 

 

 

 

image129

 

image247D:\Навчання грамоти 1 клас\Конспект навчання грамоти 2 семестр\Урок 143\Я.pngD:\Навчання грамоти 1 клас\Конспект навчання грамоти 2 семестр\Урок 143\яблочко.jpg

Я я

  1. Прочитай слова, виправи помилки, запиши правильно та побудуй їх звукові моделі.

Вишна, лалька, листа, кузна, Юла.

  1. Випиши слова у два стовпчики:

у 1-й — ті, в яких буква я позначає один звук [а];

у 2-й — ті, в яких буква я позначає два звуки [йа].

Ятір, черешня, соняшник, Ялта, яйце, Ілля, одяг, якір, повітря, лілія, місяць, акація, пір’я, галявина.

  1. Спиши скоромовку та визначи наголос у словах.

Якось Яків сіяв мак,

Сіяв так, абияк.

Виріс ярий Яків мак.

Але коле, як їжак.

  1. Спиши слова та познач склади дужечкою знизу.

Явір, ягня, язик, ягода, Яків, Яна, Ілля, Ярина, вія­ло, маяк, буряк, ялинка, акація.

  1. Вивчи напам’ять речення, запиши по пам’яті та побудуй звукові моделі виділених слів.

Як засяє ясне сонце,

Ясно стане у віконці.

  1. Спиши речення та побудуй схему останнього речення.

Настя та Ясяподруги. У них яскраві платтяч­ка. Сидять дівчатка за однією партою. Вони дуже люблять уроки читання.

image176image175

 

 

 

 

image177Назви предмети. Доповни звукові схеми.

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитай слова.

image178

 

 

“Засели” теремок тваринами, у назвах яких є буква Я.

 

 

image179

 

 

 

 

 

 

 


D:\Навчання грамоти 1 клас\Конспект навчання грамоти 2 семестр\Урок 201\шмель.jpg

Дж

  1. З поданих складів утвори слова, запиши їх і визначи наголос.

ло, ре, дже ґлі, джун

ла, бджо пер, джем

лі, джме ран, джей

  1. Спиши речення та побудуй їх схеми.
  2. Джерельною свіжістю дихає вода.

Над квітами літають бджоли і джмелі.

Джерельце під вербою виблискує водою.

  1. Запиши слова у два стовпчики:

у 1-й — ті, в яких більше букв, ніж звуків;

у 2-й — ті, в яких більше звуків, ніж букв.

Ходжу, заява, джем, Європа, їзда, джміль.

  1. Побудуй звукові моделі поданих слів

.Джмелячий, джміль, їжджу, джерельце.

  1. ' Спиши речення та підкресли слова, в яких є букви, що позначають м’які приголосні звуки.

Старі гори Карпати славляться цілющими дже­релами. З одних джерел витікає холодна вода. З іншихтепла. В одних джерелах вона кислувата. В іншихсолона або гірка. Люди помітили, що джерельна вода дуже корисна. Вона лікує дорослих і малих.

  1. Спиши слова та познач дужечкою знизу скла­ди. Як можна назвати ці слова?

Бджілка, бджоляр, бджільництво, бджолиний.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Дз

  1. Спиши слова та визначи в них наголос.
  2.  Дзеркало, дзюркіт, дзвоник, дзвіночки, дзеркаль­ний, дзвіниця, дзвонар, дзиґа, дзьобик, дзюрчати.
  3. Спиши вірш і побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Дзвоник кличе Нас до школи,

А дзвіночки Кличуть в поле.

  1. Спиши речення та побудуй їх схеми.

Задзвонив синенький дзвоник на стеблі.

Поскакав зелений коник по землі.

  1. Запиши слова та визначи у них кількість букв і звуків.

Дзьоб — ... б., ... зв.; дзявкати — ... б., ... зв.; дзюрчати — ... б., ... зв.; дзенькнути — ... б., ... зв.; кукурудза — ... б., ... зв.; гудзик — ... б., ... зв.

  1. Запиши пісеньку джерельця та підкресли сло­ва, в яких менше звуків, ніж букв.

Світла стелиться стежинка,

Дзюркотить джерельце дзвінко:

Я біжу, я біжу,

Срібне джерельце держу,

Щоб дивились в нього друзі,

Синьоока квітка в лузі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Апостроф

  1. Спиши вірш і підкресли слова, в яких буква я позначає 2 звуки.

Посадила м ’яту мати,

Пахне м ’ята коло хати.

Буду м ’яту поливати,

Хай цвіте пахуча м ’ята.

  1. Запиши слова в два стовпчики:

у 1-й — коли букви я, ю, є позначають один звук;

у 2-й — коли букви я, ю, є позначають два звуки.

Комп ’ютер, зів ’яли, свято, солов 1, маяк, гарячий, рюкзак, м’яч, матір’ю, буряк, В’єтнам, мавпячий, вітрюган, порядок.

  1. Запиши слова та дужечкою знизу познач склади.

Здоров’я, п’ятеро, ім’я, в’ють, матір’ю, м’який, пір’я, п’ятірка, п’ятниця, м’ясо, бур’ян, об’ява, В’я- чеслав, Дар ’я, Мар ’яна.

  1. Закінчи речення потрібними за змістом сло­вами.

Пір’їна легка, а камінь — ...

В’яз — дерево, а в’юн — ...

В’язьриба, а м’ята — ...

Камінь твердий, а хутро — ...

  1. Спиши слова та визначи наголос.

Пам ’ятник, черв ’як, п ’ятірка, гороб ’ятко, арф ’яр, Прип ’ять, від ’ємник, кар ’єр, ін ’єкція, в ’язка, Дар ’я, жаб’ячий, в’язниця, прислів’я, п’явка, в’юни, сузір’я, слов ’яни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    А а

  1. Спиши слова та познач дужечкою знизу склади.
  2. Айва, малина, сад, банан, айстра, Ганна, Анапа,

квадрат, навага, карась.

  1. Поміняй місцями склади та запиши нові слова. Визначи наголос у словах: банка, нора, сосна, рама.
  2. Спиши речення та побудуй їх схеми.

Ася, Алла та Артем садили айстри.

Влітку заквітчається двір барвистим килимом. Дітвора зрадіє.

  1. Допиши назви тварин. Побудуй звукові мо­делі цих слів.

Сірий, вухатий, косий...

Колючий, маленький...

Рогатий, сохатий, довгоногий...

  1. Спиши та підкресли слова, в яких більше звуків, ніж букв.

Альбатрос питав акулу:

А про азбуку ти чула?

Азбука?хвостом плескає, —

Акулятко вже читає.


Б б

  1. Випиши слова зі звуком [б].

Зебра, торт, Борис, пекар, бузок, кобра, подару­нок, бублик, брат, папір, торба.

  1. Утвори зі складів слова та запиши їх. Підкрес­ли слова, в яких більше букв, ніж звуків:

ля, бу, ци                за, бе, ре         ть, лю, би

бан, ра, ба ся, бу, ба чи, ть, ба

  1. Спиши текст. Віділене слово поділи на склади.

Булочки

Бориспекар. Він випік булочки. Діти бавилися. Борис роздав всім булочки і бублики.

  1. Запиши звукові моделі виділених слів.
  2.  Будинок білий біля річки,

З балконами на кожен бік,

Будують братик і сестричка,

Бо в них і батько будівник.

  1. Вивчи скоромовку і запиши по пам’яті.

Бурі бобри брід перебрели.

Забули бобри забрати торби.


В в

  1. Запиши назви квітів та визначи в словах наголос.
  2. Волошка, вишня, півонія, барвінок, слива, едельвейс,

эвшан, верба, мальва, конвалія, чорнобривці, цвіркун.

  1. Запиши слова в 3
  1.         , 2-й — двоскладові, 3-й — трискладові.

Він, мова, новина, нива, Василько, вовк, веселка, вітер, виноград, слова, вінок, вітрило, вам, вепр, вид.

  1. Спиши вірш та запиши звукові стовпчики:
  2. й — односкладові моделі виділе­них слів.

Вишиванка.

Вишиваю вишиваночку

 Я для братика Іваночка.

Вишиваночка у вишеньках

Ягідками рясно вишита.

Вся в мережках вишиваночка —

Подарунок для Іваночка.

  1. Запиши схеми речень.

Вівчарик — невеличка пташка. Пір ’ячко в неї зе­леного кольору. Високо в густому листі дзвінко виспі­вує вівчарик. Вівчар пасе вівці, а вгорі співає вівчарик.


Гг

  1. Упізнай слово та запиши його. Визначи наголос.

 Щоб нагадать про себе всім, розкотисто гурко­че... (грім).

По подвір 7 стрибає та кришки збирає. (Горобець.)

В теплий край не відлітаю, бо сніжок я полюбляю. (Снігур.)

В мене ніжка одна, другої не маю, і хоч я без голо­ви — шапку одягаю. (Гриб.)

Хто весь час говорить так: Втік? Так! Втік? Так! (Годинник.)

Довгий, зелений, добрий, солоний, смачний, запаш­ний і сирий.

 Хто ж він такий? (Огірок.)

Холод нам несе мороку, у турботах лине будень.

Цей останній місяць року зветься як? Вгадали? (Грудень.)

  1. Спиши текст і побудуй схему другого речення.

Гнатик, Ганна, Галинка, Ігор та Олег відвідали

гори Карпати. Там ростуть граб, бук і горобина. Діти були на Говерлі.

  1. Випиши слова свого варіанта.
  1.     й варіант — запиши слова, які означають на­зви рослин. Визначи наголос у всіх словах.
  2.     й варіант — запиши слова, які означають на­зви тварин. Визначи наголос у всіх словах.

Горобець, горобина, гарбуз, груша, гуска, пінгвін, гіацинт, голуб, граб, грак.

  1. Спиши вірш та запиши звукову модель виді­леного слова.

Голуб, горлиця, горобчик Гомоніли на гіллі.

Раптом грім як загуркоче, —

Дощ горохом по землі.

Голуб ну мерщій втікати.

Горлиця — в гніздо, де сухо,

А горобчикв глек під хату.

Крильцями прикривши вуха.

 

 

 

 

 

 

 

Ґ ґ

  1. Запиши слова та визначи у них наголос.

Ґава, ґрунт, ґедзь, ґаздиня, ґоґель-моґель, ґума, фа­ти, ґречний, ґудзик, ґуля, ґроно.

  1. Запиши слова та познач дужечкою внизу склади. Ґанок, агрус, ґалаґан, ґелґотати, ґвинт, ґвалт,ґніт, легінь, сновигати, ґирлиґа, ґринджолята, ґлей.
  2. Спиши вірш та запиши звукову модель виді­леного слова.

Гуска грає на гітарі,

Ґелґотить гусак гагарі,

Горобець гука грака,

Ґава гатить гопака.

(О.Кононенко)

  1. Заміни одним словом або іншим словом, у якому є буква ґ. Запиши слова в рядок:

санчата — ...; гуси сильно кричать — ...; хлопець чемний, ввічливий — ...; сильний крик — ...; господар дому — ...; сорт — ...;

велика муха, що живиться кров’ю тварин — ...; ціпок, яким користуються пастухи — ...; вишневий клей...;

кущ з колючими гілками та кисло-солодкими яго­дами — ...;

верхній шар землі, на якому ростуть рослини — ....

  1. Вивчи скоромовку та запиши її по пам’яті.

 Ґава ґречно ґаздувала,

Ґоґель-моґель готув

Ґедзь наївся — просто жах.

Ґудзик тріснув на штанцях.

 

 

Дд

  1. Словниковий диктант. Визначи наголос.

Дядько, Денис, деньок, Даринка, Данило, Дніпро,

дубочок, Дунай, Десна, Дністер, родина, подвір ’я.

  1. Спиши вірш. Побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Дарій, Дмитрик і Данилко,

Давид, Дем'ян і Денис Збудували хатку білкам,

Віднесли її у ліс.

  1. Вивчи напам’ять скоромовку та запиши її по пам’яті.

Дятлик на дубі шкідників збирає.

Дмитрик під дубом дрова рубає.

  1. Поділи слова на склади і запиши їх.

Дерева, дарунок, дитинство, діброва, діамант,

друкар, дятел, дитина, долоня, ділянка.

  1. Склади зі слів рядка речення, запиши їх і по­будуй схеми.

Дмитрик з мамою, по, пливли, Дніпру.

Літали, над, чайки, далеко, річкою.

День, та, стояв, сонячний, теплий.

 


 

Ее

  1. Випиши слова за моделлю: =о-о

Вінки, зілля, гілки, рядки, зірки, їжак, ярки, їзда, цятка, фінал.

  1. Запиши «свої» слова.
  1.                  й варіант — ті, що відповідають на запитання хто? що?
  2.                  й варіант — ті, що відповідають на запитання що робить?
  3.                  й варіант — ті, що відповідають на запитання який? яка ? яке ? які ?

Орел, пише, веселе, зелений, сквер, метелик, ле­тить, реве, вереснева, береже, зерно, зелені.

  1. Диктант. Побудуй схеми речень.

Прийшов вересень. Клени та берези пожовтіли, а джерельце під вербою виблискує водою.

  1. Спиши вірш. Побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Едельвейс

Едельвейса цвіт красивий

Ніжить сонце золоте.

Той, хто сильний і сміливий,

Серед скель його знайде.

( О.Катрич)

5.Спиши вірш та визначи наголос у словах.

Еіпа, Ельза, Евеліна,

і Едіта, і Ельвіна -

Все це подруги мої.

А моє ім’яЕміль.

( О.Катрич

 

 

 

 

 

 

Є є

  1. Запиши слова в два стовпчики:

в 1-й — ті, в яких буква є позначає один звук;

в 2-й — ті, в яких буква є позначає два звуки.

Синє, радіє, Євген, співаємо, єнот, літнє, краєвид, ллє, заєць, давнє, вечірнє, порожнє.

  1. Спиши вірш, підкресли імена.

Єва малює, Єва співає,

Єва танцює і вишиває,

Страви готує і вікна миє.

Єва маленька, а все вже вміє.

  1. Диктант. Прочитай речення і запиши по па­м’яті.

 Перевір. Побудуй схему останнього речення.

Євгенко — мій братик.

Йому подобається літнє сонечко.

Євгенко дружить зі мною.

  1. Спиши слова та визначи в них наголос.

Купує, Європа, зустрічає, палає, Євген, малює,

нижнє, єнот, дрімає.

  1. Спиши вірш. Побудуй звукові моделі виділе­них слів.

...Дивлюсь, аж світає.

Край неба палає.

Соловейко в темнім гаї

 Сонце зустрічає.

(Т. Шевченко)


 

Жж

  1. Утвори слова, запиши їх та визначи наголос.

Жа + ба, о + жи + на, жу + ра + вель, ріж + ки,

жни + ва, жи + то, жор + жи + на, жай + вір, під + сніж + ник, стри + жі.

  1. Спиши слова та побудуй їх звукові моделі.

 Калюжа, йорж, жолудь, жменя, збіжжя, живуть,

сторожує, джміль.

  1. Спиши скоромовку, підкресли двоскладові слова.

Дражнило

Женя з бджільми не дружив

Завжди Женя бджіл дражнив.

Женю бджоли не жаліли

Та дражнила нажалили!

Знай!

  1. Склади з поданих слів речення, запиши їх.

Жоржина, жасмин, підсніжник, квіти, це.Жайворонок, журавель, стриж, чиж, птахи, це. Ложка, жбан, це, посуд.

  1. Спиши речення та побудуй їх схеми.

Журавлина — вічнозелена кущова рослина.

Влітку ми зачудовуємося піснями жайворонка. Журавель живе на лісових і степових болотах.

  1. Вивчи напам’ять скоромовку і запиши її.

Жаба спала в жабуринні,

Жук під кущиком ожини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З з

  1. Додай склад з буквою з, запиши слова. Визна­чи в них наголос.

..лото, ...мок, ...втра, ...бра, ...мля, ...єць, ...ма, моро...

  1. Запиши слова в два рядки:

у 1-й — з м’яким приголосним [з']; у 2-й — з твердим приголосним [з].

Зілля, завірюха, зяблик, зозуля, зошит, зупинка, зірка, дзюркоче.

  1. Зі слів кожного рядка склади і запиши речен­ня. Побудуй їх схеми.

Завітала, до, зима, нас, знову.

Землю, зігріває, сніг, пухкий.

  1. Спиши вірш. Побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Зима морозяна надворі,

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі,

Заснули зайчики малі.

  1. Вивчи скоромовку та запиши її по пам’яті.

На засніженій землі

Видно зайченят сліди.

  1. Заміни в словах букву с на з і запиши ці слова парами.

 Підкресли букви з і с.

Сірка, каска, гас, коса.

 

 

 

 

 

 

 

 


И и

  1. Запиши назви предметів у три стовпчики:

у 1-й— слова, що означають назви предметів живої природи;

у 2-й — слова, що означають назви предметів неживої природи;

у 3-й — слова, що означають назви предметів, зроблених людиною.

Лисиця, зірки, книги, видра, будильник, вода, гли­на, горщик, шипшина.

  1. Спиши вірш та побудуй звукові схеми виділе­них слів.

Надійшли морози, 

Ріки закували,

І березам коси Інеєм прибрали.

  1. Склади зі слів кожного рядка речення, запи­ши їх і побудуй схему останнього речення.

На, лежить, хитра, снігу, лисиця.

Над, кружляють, нею, ворони.

Лисиця, ноги, очі, витягнула, заплющила.

Одна, клюнула, лисицю, в, хвіст, ворона.

Тут, спіймала, ворону, і побігла, в, лисиця, ліс.

  1. Спиши слова та визначи в них наголос.

Калина, малина, диригент, гостинець, дитинство,

кизил, лисички, мислити.

  1. Спиши вірш. У виділених словах дужечкою знизу познач склади.

Три лисички, три сестрички

Миють лапки, миють личка.

Не виводить тато лис

їх немитими у ліс.

(Петро Король)


І і

  1. Запиши слова, в яких [і] пом’якшує приго­лосні. Визначи в них наголос.

Іван, пролісок, свічка, місто, алфавіт, індик, стріла, відгадка.

  1. Об’єднай слова-родичі, записуючи їх у 3 стовп­чики.

Сніг, пролісок, річечка, річка. 

Ліс, ріка, сніговиця, лісок. .

Сніжок, лісник, річковий, сніжинка.

  1. Склади речення за поданими схемами та за­пиши їх.

C:\..\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image1.png


 

  1. Спиши вірш і побудуй звукову модель виділе­ного слова.

Іде індик до індика.

Індичка вслід йому гука:

Візьми ксьшни і малини

В сусідів нині іменини.

(Л. Пшенична)

  1. Спиши речення та побудуй їх схеми.

 Пригріває весняне сонечко.

Метушаться за вікном клопітливі ластівки. Ско­ро в них будуть малята.

Підростуть в ластовенят крила, і мати навчить їх літати.

 


Ї ї

  1. Запиши слова, вставляючи букви Г та й. Побу­дуй звукові моделі слів з буквою Г.

Га...ка, Ки...в, Укра...на, кра...на, за...ці, по...зд, ма...ка.

  1. Спиши текст. Побудуй схему останнього ре­чення.

Українавелика держава. Київ — найбільше місто України. Чарівний старий Київ. Гарні зелені схили Дніпра. Серед каштанів видно верхівки храмів.

  1. Спиши вірш та підкресли слова, в яких більше звуків, ніж букв.

Іде, їде їжачок, їжачок-лісовичок. їде, їде до змії,

Проганятиме її. 

_ (Т.Коломієць)

  1. Спиши вірш і визначи наголос у словах з бук­вою ї.

З кошиком пішов у ліс

Їжачок вухатий.

Щоб сім ‘ї своїй великій

Їжу добувати.

Не боїться їжачок

 Натрудити ніжок.

Їжачисі принесе

 Гарних сироїжок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Й й

  1. Запиши слова, додаючи першу букву. Визна­чи у словах наголос.

...айка, -..арійка, ...айчик, ...ндрій, ...ай.

  1. Склади з поданих слів речення та запиши його. Побудуй схему речення.

Сніг, над, кружляє, вже, перший, землею.

  1. Спиши вірш та побудуй звукову модель виді­леного слова.

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

  1. Поділи слова рисочкою на склади.

їздити, чудовий, майданчик, майстер, соловейко, Надійка.

  1. До слів першого стовпчика добери слова дру­гого стовпчика і запиши словосполучення.

 

Смачний       сніг

 

Добрий    іній

 

Білий      чай

 

Срібний     друг

 


 

К к

  1. Прочитай слова тричі і запиши по пам’яті. Визначи наголос.

Кавун, огірок, картопля, капуста, баклажан, мор­ква, кукурудза, буряк, кріп, часник.

  1. Запиши 5 назв тварин, в яких є буква к, та побудуй звукові моделі цих слів.
  2. Спиши вірш. Підкресли букви, які познача­ють м’які приголосні звуки.

Канни, канни, ніжні канни Ловлять роси пелюстками.

Сонце роси випиває, 

Канни променем ласкає.

  1. Утвори з даних складів слова, запиши їх. Підкресли букви, що позначають голосні звуки.

ві, бар, нок лош, во, ка,

ни, дзво, ки ал, фі, ка.

  1. Спиши речення та побудуй їх схеми.

До кімнати забіг котик Мурчик. У зубах він тримав шпака. Петрик забрав у нього пташку. У неї було поранене крило. Хлопчик полікував шпа­ка. Здорову пташинку маленький лікар випустив на волю.

 

 


Л л

  1. Запиши слова в два рядки:

у 1-й — з м’яким приголосним [л']; у 2-й — з твердим приголосним [л].

Равлик, люстерко, листя, огляд, гілля, лілея, леле­ка, мальовничий, злива, глечик.

  1. Перестав склади, щоб вийшли слова, і запиши їх. Визначи наголос.

це, кіль ля, бу, ци мон, ли

ла, цег ка, лож лос, ко

  1. Спиши вірш, підкресли букви, які позначають м’які приголосні звуки.

Випав сніг

Ой у лісі лист зів ’яв!

Білий сніг у лісі впав. 

На дубочки молоденькі,

На ялинки зелененькі.

Біло-біло в лісі стало —

Так багато снігу впало!

(М. Познанська)

  1. Спиши вірш та побудуй схему першого ре­чення.

Люба з Ліною ходили в ліс.

Там за ними стежить хитрий лис.

А лисичка з кошиком ходила,

Всі лисички позбирать хотіла.

Що то за лисички у тім лісі,

Що живуть у норах, на узліссі?

  1. Вивчи скоромовку і запиши по пам’яті.

 Заздрить білка в лісі лису —

Лис лисички ніс із лісу.


 

М м

  1. Випиши з вірша «найдорожчі» слова, визначи в них наголос.

Мама

Ще в колисці немовля

Слово «мама» вимовля.

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові.

Мати, матінка, матуся, 

Мама, мамочка, мамуся! —

Називаю тебе я,

Рідна ненечко моя.

  1. Спиши вірш. Побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Звучи, рідна мово,

На землі рідній лийся до вінця,

Мово моя українська.

Мово моя материнська.

  1. Поділи рисочкою слова на склади та запи­ши їх.

Майорить, маслюк, млинець, метелиця, пам ’ять, мудрий, міліція, мозаїка.

  1. Із поданих слів склади речення. Запиши і по­будуй їх схеми.

У, ходили, ми, лісок.

Назбирали, ягідок, смачненьких, там.

  1. Вивчи скоромовку і запиши по пам’яті.

 Маринка з Михайликом захворіли,

Бо багато морозива з їли!

 

 

 

 

 

 

 


Н н

  1. Випиши слова, в яких більше звуків, ніж букв.

Насіння, юний, надія, няня, нутрія, ненька, янтар, ялинка, синіє, недйія, нещасний.

  1. Спиши слова та визначи в них наголос.

Нива, ножиці, наперсток, линуть, морозна, виш­ня, часник, ранок.

  1. Запиши назви місяців, в яких є буква н. Скла­ди речення з одним словом, запиши його.
  2. Спиши вірш та підкресли імена.

Надія, Настуся, Наталка і Ніна,

Назарко, Наум, Никодим і Богдан —

Це все імена моїх друзів по школі,

А як твоїх зватишвиденько згадай!

Запиши імена своїх друзів.

  1. Спиши вірш та побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Незабудки, наче небо,

Нагідки, мов сонечка.

Поливає, доглядає їх Настуня — донечка.

  1. image2 Склади за схемами речення.

 

 

 

 

 


О о

  1. Поміняй місцями склади та запиши слова. Визначи в них наголос.

рок, гі, о   вець, о, лі  ке, о, ан

ро, о, зе  кір, со, о лі, я, о

  1. Спиши вірш та підкресли букви, які познача­ють голосні звуки.

Віхола, віхола  

До мороза їхала,

Саночки мальовані,

Снігом напаковані.

  1. Склади речення зі слів рядка. Запиши їх. По­будуй схему другого речення.

Ганнуся, красиво, у, пише, зошиті.

Метелик, у, полетів, поле, далеко.

  1. Спиши вірш та підкресли в словах букви, що позначають м’які приголосні звуки.

Орхідеї

Ой, краса в оранжереї

Там розквітли орхідеї.

Люблять їх дорослі й діти,

Ці цікаві й ніжні квіти.

Запиши слова — назви квітів, в яких є буква о та побудуй Їх

звукові моделі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

П п

  1.           Спиши слова та визначи в них наголос.

Печиво, пам’ятник, персик, писанка, плане­та, півень, полонина, полуниця, портфель, про­лісок.

  1.           Запиши слова в два стовпчики:

 у 1-й — з твердими приголосними;

у 2-й — з м’якими приголосними.

Перець, печера, пензель, плаття, поверх, посуд,

постіль, промінь, полотно, пляма, пенал, папуга.

  1.           Спиши прислів’я та підкресли слова, в яких звуків менше, ніж букв.

Під лежачий камінь вода не тече. 

Праця годує, а лінь марнує.

  1.           Спиши вірш.

Пекар-півень у пекарні

 Пік перепічки прегарні,

І пшеничні пампушки,

І препишні пиріжки.

  Пригощайтесь!

  1.           Вивчи скоромовку і запиши по пам’яті.

 Перчив, перчив, поки не переперчив.


Рр

  1.           Випиши імена дівчаток у 1-й стовпчик, а іме­на хлопчиків — у 2-й. Визначи наголос.

Роман, Марина, Руслана, Катруся, Ірина, Валерій, Мирослав, Ярослава, Ігор, Олександр, Григорій, Сергій, Вікторія, Марійка.

  1.           Вивчи скоромовку та запиши по пам’яті. По­будуй звукові моделі виділених слів.

Рибка плаває, гуляє.

Рак на неї поглядає.

  1.            Спиши тільки великі букви, закриті склади і двоскладові слова.

Р, роз, П, о, рі, орел, ромашка, ер, риба, Г, ру, парк, рушник.

  1.            Творчий диктант. Запиши відгадки і дужечка­ми знизу познач у них склади.

Між берегів текла, текла.

Мороз зміцнівпід скло лягла.

Жовтенькі клубочки ходять біля мами-квочки.

 Крил не має, а скрізь літає та ще й куряву здіймає.

Без голови, а в шапочці.

Тема гармошка весь дім нагріває.

  1.            Спиши вірш та підкресли букви, які познача­ють два звуки.

Ранній ранок росами

Трави посріблив.

Ніженьками босими

Я росинки збив.

Де не збивпромінчики

У росі горять.

І ромашок вінчики

 Радісно бринять.

 

 

 


 

Сс

  1.            Спиши вірш та підкресли букви, які познача­ють два звуки.

До сонечка сміється слива,

На ній сливки, вона щаслива.

Сливки солодкі, соковиті.

Достиглі, сонечком налиті.

  1.            Зі складів утвори слова, запиши їх та визначи наголос.

мо, са, вар    ло, світ, фор    гур, сні     та, нок, сві    вал, сі, ка    кіл, со

  1.            Запиши слова в 3 стовпчики:

у 1-й — односкладові, 

у 2-й — двоскладові,

у 3-й - трискладові.

Столиця, стебло, спорт, спінінг, сопілка, сіль, су­дак, струмок, стіл, світанок, синиця, серп.

  1.            Закінчи речення словами, що підходять за змістом, та підкресли букви, які пом’якшують при­голосні.

Насунули сірі снігові...

Скоро вся земля вкрилася білими...

  1.            В поданих словах букву ш заміни на с і запи­ши слова парами через рисочку.

Мишка, шапка, кашка, каша, кішка, наш.

  1.            Вивчи скоромовку та запиши її по пам’яті. Побудуй схему речення.

Косар скосив увесь овес.


Тт

  1.            Спиши речення та побудуй їх схеми.

Тхір спіймати хоче качку.

Тигр чатує на конячку.

  1.            Спиши слова та познач склади дужечкою внизу.

Трамвай, тістечко, телевізор, танець, травень, троянда, туфлі, теплиця, тюльпан, театр.

  1.            Спиши вірш та підкресли букви, які познача­ють м’які приголосні звуки.

Наш Тарас на свято раз

 Торт хотів спекти якраз.

В мисці тісту стало тісно

 І воно на стіл полізло.

Так Тарас старався, пік,

Та Тарасів торт утік.

  1.           Побудуй звукові моделі слів.

Традиція, трутень, тім ’я, теля, тополя, тріщати.

  1.           Запиши відгадки та визначи у словах наголос.

Кінь сталевий, вівса не просить, але оре і косить.

Летить птиця — лебедиця, а в ній люди сидять.

Сам червоний, а чуб зелений.

Хто ховає під кущі наші супи та борщі?

Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю.

 Стоять в лузі сестрички, золотенькі очі, білі вії.

Голоднамукає, сита — жує, всім дітям молоко дає

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уу

  1. Спиши слова та визначи в них наголос.

Учитель, учень, узлісся, усмішка, увага, Улянка,

Устимко, Уж, Ужгород, узгір ’я.

  1. Спиши вірш та підкресли слова, в яких є бук­ви, що позначають м’які приголосні звуки.

Улянка, Устина, Улита.

Устим, і Олесь, і Улас

Сьогодні чистенькі, умиті

Ідуть вони всі в перший клас.

  1. Утвори зі складів слова та підкресли букви, які позначають голосні звуки.

ган, ура    кти, фру      піх, ус

ран, бу   тка, хус        дав, у

  1. Спиши речення та побудуй їх схеми.

Улянка читає цікаву казку.

Устим підгодовує снігурів.

Улас та Улита підкопують дерева та кущі.

  1. Запиши слова у два рядки:

у 1-й — слова, в яких однакова кількість букв та звуків;

у 2-й — слова, в яких більше звуків, ніж букв.

Узвар, урвище, уява, Україна, утома, убір, ущухне, уклін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф ф

  1. З поданих слів випиши двоскладові, визначи в них наголос та підкресли букви, які позначають го­лосні звуки.

Фазан, фіалка, фабрика, жираф, форма, професія, Федір, туфельки, фарфор, фарба, телефон, факел.

  1. Спиши текст і побудуй схеми речень.

Іван Франко

Великий український письменник Іван Якович Фран­ко дитиною часто бував у батьковій кузні. Для дітей Іван Франко написав цікаві казки, вірші.

  1. Запиши слова та побудуй їх звукові моделі.

 Феодосія, Федір, Федькович, Франко, Фрося.

  1. Спиши вірш та підкресли букви, які познача­ють м’які приголосні звуки.

Фазан і фламінгоце назви птахів,

Фіалка і фікусце назви рослин,

Фотограф і фермер — це назви професій.

Слова всі ціназви предметів.

  1. Вивчи скоромовку напам’ять та запиши.

Пофортунило Федоту:

Із фламінго купив фото.


 

 

Хх

  1. Спиши слова та побудуй їх звукові моделі.
  2. Хаща, хом ’як, хвоя, хвалько, хутір.
  3. Утвори зі складів слова, запиши їх та визначи наголос.

На, ви, то, хур лат, ха

Ник, диль, хо, ло кей, хо

Ння, ва, лю, хви рах, хов

  1. Спиши вірш та підкресли букви, які познача­ють м’які приголосні звуки.

Хом ’ячок наш захворів

Хтось холодним напоїв.

Хом ’ячкові нудно в ліжку,

Ходить в гості сіра мишка.

  1. Вивчи скоромовку та запиши її по пам’яті.
  2. Хвіст сховав хвостатий тхір.

Тільки ніс стирчить надвір.

  1. Спиши вірш та побудуй схеми речень.
  2.  Ховрашки хотіли хліба.

Ховрашкам давали рибу.

Ховрашки халви хотіли,

Та просити не уміли.

 

Цц

  1. Спиши слова та познач склади дужечкою внизу.

Церква, цвіркун, цибуля, цимбали, цілющий, цукер­ка, цукор, цікавий, цілина, цямрина.

  1. Спиши вірш та підкресли букви, які познача­ють м’які приголосні звуки.

Цапенятко Цятка

Ходить по травиці,

А старий цап Цезар

 Складає копиці.

Травиця в копицях

Дарунок для киці.

Киця буде їсти

Та пити водицю.

  1. Вивчи скоромовку та запиши її по пам’яті. Визначи наголос.

Мусію, муку сій, печи паляниці, клади на полиці.

  1. Спиши слова та побудуй їх звукові моделі.

Цуцик, паляниця, синиця, ціна, вінця.

  1. Спиши вірш та побудуй схему першого ре­чення.

Пішла киця по водицю

Та й упала у криницю

.Пішов котик рятувати

 За вушечко витягати.

Витяг кицю за вухо Та посадив, де сухо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ч ч

  1. Запиши слова, які заховалися в поданих, підкресли в них букви, що позначають голосні звуки.

Чайка, чоловік, смерічка, кочерга, чудовий.

  1. Спиши вірш і підкресли букви, що познача­ють на письмі м’якість приголосних звуків.

Чайка чайник підігріла,

На чай чаплю запросила

З чапленятами.

Чай у чашки розливала,

Чаплю чайка пригощала

Зчаєнятами.

 

  1. Зміни подані слова так, щоб кількість складів у них збільшилася на один.

Зразок: лісліси.

Калач, чобіт, чижик, чемпіон, трубач, підруч­ник.

  1. Випиши слова за моделями:

 

-    о - - о

 

Чашка, річ, чайка, черга, чуйна, ніч.

  1. Спиши речення та побудуй їх схеми.

Чиста й холодна водичка дзюрчала через чагар­ник. Хлопчик і дівчинка вирішили розчистити стру­мочок.

  1. Спиши слова та визначи в них наголос.

Червень, черв’як, чебрець, черевики, черговий.


 

Ш ш

  1.                  Спиши, підкресли слова, в яких є букви, що позначають м’які приголосні звуки.

Шабля, шахи, шерех, швець, шипшина, школяр, шуліка, штучний, шкарпетка.

  1.         Спиши вірш і визначи у словах наголос.

Шило шубку Шурі шило,

Шовком, шерстю шви обшило.

Вийшла шубка прехороша

Нашій Шурі на порошу.

  1.                  З поданих слів випиши ті, в яких більше звуків, ніж букв. Побудуй їх звукові моделі.

Шавлія, шлях, юшка, ширяти, шишка, Шотлан­дія, шавлієвий.

  1.         Спиши речення та побудуй їх схеми.

До школи в’ється споришева стежечка.

Шура вишиває рушничок шовковими нитками.

  1.         Запиши слова у 2 стовпчики:

у 1-й — з буквами, що позначають м’які приго­лосні звуки;

у 2-й — з буквами, що позначають тверді при­голосні.

Шпаківня, шоколад, шкаралупа, шкідливий, шпи­ця, швидкий, шанувати, шина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щ щ

  1.                  Утвори зі складів слова, запиши їх та побудуй звукові моделі.

Ці, щип голь, щи

ня, ще бель, ща

ка, щу рий, щед

  1.         Спиши вірш та визначи у словах наголос.

Щербаті щука і щупак

Щербатий чистили п ’ятак

Щіткою щербатою

У щупака за хатою.

  1.                  Знайди «зайві» слова, запиши їх і побудуй зву­кові моделі.

Зима, весна, літо, ящик, осінь.

Снігур, зозуля, ящірка, ворона, дятел.

Кущ, річка, зорі, камінь, сонце.

  1.                  Спиши вірш та побудуй звукові моделі слів з буквою щ.

Не дощ іде — періщить злива,

Щенятко вимокло, як хлющ.

А щиглик, щебетун щасливий,

Щебече, пурхнувши на кущ.

  1.            Спиши слова та підкресли ті, в яких є букви, що позначають м’які приголосні звуки.

Щука, ящур, щеня, плащ, лящ, площа, ліщина, кліщ, хрущ, вітрище.


 

Ю ю

1.Запиши слова та познач склади дужечкою знизу.

Калюжа, салют, людина, юшка, малюю, юність, ключ, танцюрист.

2.Запиши слова в два стовпчики:

у 1-й — коли буква ю позначає один звук [у];

у 2-й — коли буква ю позначає два звуки [йу].

Зроблю, уявляю, пюре, юнак, пелюстка, полюс, Юля, ювіляр, любий, посію.

3.Спиши вірш та підкресли слова, в яких буква ю позначає два звуки.

Ой, який непосидючий

Юра, наче в ’юн вертючий.

Вчора юшку їв в обід

І заляпав весь живіт.

Це від того, що крутився

І в тарілку не дивився.

Як приходиш на обід,

То поводь себе, як слід.

4.Прочитай слова, виправи помилку та запиши їх правильно. Визначи наголос.

Клуч, малую, Луда, полує, клувати.

5.Спиши речення та побудуй їх схеми.

Юля і Юрасик малюють сопілочку.

А Юлик розмалює писанку.

Троянда пелюстками дивиться на юннатів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Ь

 

1.Встав пропущену букву та визначи наголос у словах.

Ден...ки, осін..., кул...ка, сл...оза, дз...об, заєц..., бат...ко, пал...ці, медал... .

2.Запиши слова у три стовпчики:

у 1-й— ті, в яких менше звуків, ніж букв;

 у 2-й — ті, в яких більше звуків, ніж букв;

 у 3-й — ті, в яких однакова кількість букв і звуків.

Пальма, м ’який, льон, їдальня, вігьха, гілля, буль­ка, одягає, Київ, людина, люблю, щастя, земля, бо­яться, м ’ясо.

3.Спиши вірш та підкресли букви, що познача­ють м’які приголосні звуки.

Хотіла б я піснею стати

У сюю хвилину ясну,

Щоб вільно по світі літати,

Щоб вітер розносив луну.

(Леся Українка)

4. Склади із поданих слів речення, запиши їх та побудуй схеми.

Тюльпан, мама, у, поставила, вазу.

На, впав, квітку, сонця, промінь.

Розкрив, свої, тюльпан, пелюстки.

5.Спиши вірш та побудуй звукові моделі виділе­них слів.

Відлітають гуси і лелеки У краї заморські і далекі.

Осінь тиха, осінь золотава Вийшла, мов лисичка, на галяву.

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку