Вгадай літеру
Добери риму
Шу-шу-шу – нове слово я (пишу)
Склади речення
З’єднай малюнок з відповідною схемою.
Прочитай склади.
Допиши слова.
Допоможи мишці дошити спідничку.
Впізнай літеру
Доповни риму
Ща-ща-ща – ми піймали (ляща)
Ощ-ощ-ощ – сміється дрібненький(дощ)
Ущ-ущ-ущ – на дереві (хрущ)
Склади речення
Обведи предмети, в назвах яких є звуки [шч].
Вкажи, на який кущик впаде кожна з краплинок, і ти дізнаєшся, хто там сховався.
Розгадай кросворд, і ти дізнаєшся, яку рибу впіймав кіт Муоко.
Впізнай літеру
Добери риму
Ую-ую-ую – я(малюю)
Ут-ут-ут – веселий (салют)
Ужа-ужа-ужа – глибока (калюжа)
Склади речення
Ю ю
Калюжа, салют, людина, юшка, малюю, юність, ключ, танцюрист.
у 1-й — коли буква ю позначає один звук [у];
у 2-й — коли буква ю позначає два звуки [йу].
Зроблю, уявляю, пюре, юнак, пелюстка, полюс, Юля, ювіляр, любий, посію.
Ой, який непосидючий
Юра, наче в ’юн вертючий.
Вчора юшку їв в обід
І заляпав весь живіт.
Це від того, що крутився
І в тарілку не дивився.
Як приходиш на обід,
То поводь себе, як слід.
Клуч, малую, Луда, полує, клувати.
Юля і Юрасик малюють сопілочку.
А Юлик розмалює писанку.
Троянда пелюстками дивиться на юннатів.
ь
Ден...ки, осін..., кул...ка, сл...оза, дз...об, заєц..., бат...ко, пал...ці, медал... .
у 1-й— ті, в яких менше звуків, ніж букв;
у 2-й — ті, в яких більше звуків, ніж букв;
у 3-й — ті, в яких однакова кількість букв і звуків.
Пальма, м ’який, льон, їдальня, вігьха, гілля, булька, одягає, Київ, людина, люблю, щастя, земля, бояться, м ’ясо.
Хотіла б я піснею стати
У сюю хвилину ясну,
Щоб вільно по світі літати,
Щоб вітер розносив луну.
(Леся Українка)
Тюльпан, мама, у, поставила, вазу.
На, впав, квітку, сонця, промінь.
Розкрив, свої, тюльпан, пелюстки.
Відлітають гуси і лелеки У краї заморські і далекі.
Осінь тиха, осінь золотава Вийшла, мов лисичка, на галяву.
Назви предмети і доповни звукові схеми.
Допиши слова.
' Прочитай, на яку планету летить Зайчик-Білянчик.
Зроби схему речення.
Назви предмети. Познач м'які приголосні звуки за зразком.
Дай назви тваринам. Зроби звукові схеми до малюнків.
Заміни звуки буквами і запиши. Що вийшло?
Напиши, чия тінь.
Я я
Вишна, лалька, листа, кузна, Юла.
у 1-й — ті, в яких буква я позначає один звук [а];
у 2-й — ті, в яких буква я позначає два звуки [йа].
Ятір, черешня, соняшник, Ялта, яйце, Ілля, одяг, якір, повітря, лілія, місяць, акація, пір’я, галявина.
Якось Яків сіяв мак,
Сіяв так, абияк.
Виріс ярий Яків мак.
Але коле, як їжак.
Явір, ягня, язик, ягода, Яків, Яна, Ілля, Ярина, віяло, маяк, буряк, ялинка, акація.
Як засяє ясне сонце,
Ясно стане у віконці.
Настя та Яся — подруги. У них яскраві платтячка. Сидять дівчатка за однією партою. Вони дуже люблять уроки читання.
Назви предмети. Доповни звукові схеми.
Прочитай слова.
“Засели” теремок тваринами, у назвах яких є буква Я.
Дж
ло, ре, дже ґлі, джун
ла, бджо пер, джем
лі, джме ран, джей
Над квітами літають бджоли і джмелі.
Джерельце під вербою виблискує водою.
у 1-й — ті, в яких більше букв, ніж звуків;
у 2-й — ті, в яких більше звуків, ніж букв.
Ходжу, заява, джем, Європа, їзда, джміль.
.Джмелячий, джміль, їжджу, джерельце.
Старі гори Карпати славляться цілющими джерелами. З одних джерел витікає холодна вода. З інших — тепла. В одних джерелах вона кислувата. В інших — солона або гірка. Люди помітили, що джерельна вода дуже корисна. Вона лікує дорослих і малих.
Бджілка, бджоляр, бджільництво, бджолиний.
Дз
Дзвоник кличе Нас до школи,
А дзвіночки Кличуть в поле.
Задзвонив синенький дзвоник на стеблі.
Поскакав зелений коник по землі.
Дзьоб — ... б., ... зв.; дзявкати — ... б., ... зв.; дзюрчати — ... б., ... зв.; дзенькнути — ... б., ... зв.; кукурудза — ... б., ... зв.; гудзик — ... б., ... зв.
Світла стелиться стежинка,
Дзюркотить джерельце дзвінко:
— Я біжу, я біжу,
Срібне джерельце держу,
Щоб дивились в нього друзі,
Синьоока квітка в лузі.
Апостроф
Посадила м ’яту мати,
Пахне м ’ята коло хати.
Буду м ’яту поливати,
Хай цвіте пахуча м ’ята.
у 1-й — коли букви я, ю, є позначають один звук;
у 2-й — коли букви я, ю, є позначають два звуки.
Комп ’ютер, зів ’яли, свято, солов 1, маяк, гарячий, рюкзак, м’яч, матір’ю, буряк, В’єтнам, мавпячий, вітрюган, порядок.
Здоров’я, п’ятеро, ім’я, в’ють, матір’ю, м’який, пір’я, п’ятірка, п’ятниця, м’ясо, бур’ян, об’ява, В’я- чеслав, Дар ’я, Мар ’яна.
Пір’їна легка, а камінь — ...
В’яз — дерево, а в’юн — ...
В’язь — риба, а м’ята — ...
Камінь твердий, а хутро — ...
Пам ’ятник, черв ’як, п ’ятірка, гороб ’ятко, арф ’яр, Прип ’ять, від ’ємник, кар ’єр, ін ’єкція, в ’язка, Дар ’я, жаб’ячий, в’язниця, прислів’я, п’явка, в’юни, сузір’я, слов ’яни.
А а
квадрат, навага, карась.
Ася, Алла та Артем садили айстри.
Влітку заквітчається двір барвистим килимом. Дітвора зрадіє.
Сірий, вухатий, косий...
Колючий, маленький...
Рогатий, сохатий, довгоногий...
Альбатрос питав акулу:
— А про азбуку ти чула?
— Азбука? — хвостом плескає, —
Акулятко вже читає.
Б б
Зебра, торт, Борис, пекар, бузок, кобра, подарунок, бублик, брат, папір, торба.
ля, бу, ци за, бе, ре ть, лю, би
бан, ра, ба ся, бу, ба чи, ть, ба
Булочки
Борис — пекар. Він випік булочки. Діти бавилися. Борис роздав всім булочки і бублики.
З балконами на кожен бік,
Будують братик і сестричка,
Бо в них і батько будівник.
Бурі бобри брід перебрели.
Забули бобри забрати торби.
В в
эвшан, верба, мальва, конвалія, чорнобривці, цвіркун.
Він, мова, новина, нива, Василько, вовк, веселка, вітер, виноград, слова, вінок, вітрило, вам, вепр, вид.
Вишиванка.
Вишиваю вишиваночку
Я для братика Іваночка.
Вишиваночка у вишеньках
Ягідками рясно вишита.
Вся в мережках вишиваночка —
Подарунок для Іваночка.
Вівчарик — невеличка пташка. Пір ’ячко в неї зеленого кольору. Високо в густому листі дзвінко виспівує вівчарик. Вівчар пасе вівці, а вгорі співає вівчарик.
Гг
Щоб нагадать про себе всім, розкотисто гуркоче... (грім).
По подвір 7 стрибає та кришки збирає. (Горобець.)
В теплий край не відлітаю, бо сніжок я полюбляю. (Снігур.)
В мене ніжка одна, другої не маю, і хоч я без голови — шапку одягаю. (Гриб.)
Хто весь час говорить так: Втік? Так! Втік? Так! (Годинник.)
Довгий, зелений, добрий, солоний, смачний, запашний і сирий.
Хто ж він такий? (Огірок.)
Холод нам несе мороку, у турботах лине будень.
Цей останній місяць року зветься як? Вгадали? (Грудень.)
Гнатик, Ганна, Галинка, Ігор та Олег відвідали
гори Карпати. Там ростуть граб, бук і горобина. Діти були на Говерлі.
Горобець, горобина, гарбуз, груша, гуска, пінгвін, гіацинт, голуб, граб, грак.
Голуб, горлиця, горобчик Гомоніли на гіллі.
Раптом грім як загуркоче, —
Дощ горохом по землі.
Голуб ну мерщій втікати.
Горлиця — в гніздо, де сухо,
А горобчик — в глек під хату.
Крильцями прикривши вуха.
Ґ ґ
Ґава, ґрунт, ґедзь, ґаздиня, ґоґель-моґель, ґума, фати, ґречний, ґудзик, ґуля, ґроно.
Гуска грає на гітарі,
Ґелґотить гусак гагарі,
Горобець гука грака,
Ґава гатить гопака.
(О.Кононенко)
санчата — ...; гуси сильно кричать — ...; хлопець чемний, ввічливий — ...; сильний крик — ...; господар дому — ...; сорт — ...;
велика муха, що живиться кров’ю тварин — ...; ціпок, яким користуються пастухи — ...; вишневий клей — ...;
кущ з колючими гілками та кисло-солодкими ягодами — ...;
верхній шар землі, на якому ростуть рослини — ....
Ґава ґречно ґаздувала,
Ґоґель-моґель готув
Ґедзь наївся — просто жах.
Ґудзик тріснув на штанцях.
Дд
Дядько, Денис, деньок, Даринка, Данило, Дніпро,
дубочок, Дунай, Десна, Дністер, родина, подвір ’я.
Дарій, Дмитрик і Данилко,
Давид, Дем'ян і Денис Збудували хатку білкам,
Віднесли її у ліс.
Дятлик на дубі шкідників збирає.
Дмитрик під дубом дрова рубає.
Дерева, дарунок, дитинство, діброва, діамант,
друкар, дятел, дитина, долоня, ділянка.
Дмитрик з мамою, по, пливли, Дніпру.
Літали, над, чайки, далеко, річкою.
День, та, стояв, сонячний, теплий.
Ее
Вінки, зілля, гілки, рядки, зірки, їжак, ярки, їзда, цятка, фінал.
Орел, пише, веселе, зелений, сквер, метелик, летить, реве, вереснева, береже, зерно, зелені.
Прийшов вересень. Клени та берези пожовтіли, а джерельце під вербою виблискує водою.
Едельвейс
Едельвейса цвіт красивий
Ніжить сонце золоте.
Той, хто сильний і сміливий,
Серед скель його знайде.
( О.Катрич)
5.Спиши вірш та визначи наголос у словах.
Еіпа, Ельза, Евеліна,
і Едіта, і Ельвіна -
Все це подруги мої.
А моє ім’я — Еміль.
( О.Катрич
Є є
в 1-й — ті, в яких буква є позначає один звук;
в 2-й — ті, в яких буква є позначає два звуки.
Синє, радіє, Євген, співаємо, єнот, літнє, краєвид, ллє, заєць, давнє, вечірнє, порожнє.
Єва малює, Єва співає,
Єва танцює і вишиває,
Страви готує і вікна миє.
Єва маленька, а все вже вміє.
Перевір. Побудуй схему останнього речення.
Євгенко — мій братик.
Йому подобається літнє сонечко.
Євгенко дружить зі мною.
Купує, Європа, зустрічає, палає, Євген, малює,
нижнє, єнот, дрімає.
...Дивлюсь, аж світає.
Край неба палає.
Соловейко в темнім гаї
Сонце зустрічає.
(Т. Шевченко)
Жж
Жа + ба, о + жи + на, жу + ра + вель, ріж + ки,
жни + ва, жи + то, жор + жи + на, жай + вір, під + сніж + ник, стри + жі.
Калюжа, йорж, жолудь, жменя, збіжжя, живуть,
сторожує, джміль.
Дражнило
Женя з бджільми не дружив —
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли —
Та дражнила нажалили!
— Знай!
Жоржина, жасмин, підсніжник, квіти, це.Жайворонок, журавель, стриж, чиж, птахи, це. Ложка, жбан, це, посуд.
Журавлина — вічнозелена кущова рослина.
Влітку ми зачудовуємося піснями жайворонка. Журавель живе на лісових і степових болотах.
Жаба спала в жабуринні,
Жук під кущиком ожини.
З з
..лото, ...мок, ...втра, ...бра, ...мля, ...єць, ...ма, моро...
у 1-й — з м’яким приголосним [з']; у 2-й — з твердим приголосним [з].
Зілля, завірюха, зяблик, зозуля, зошит, зупинка, зірка, дзюркоче.
Завітала, до, зима, нас, знову.
Землю, зігріває, сніг, пухкий.
Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі,
Заснули зайчики малі.
На засніженій землі
Видно зайченят сліди.
Підкресли букви з і с.
Сірка, каска, гас, коса.
И и
у 1-й— слова, що означають назви предметів живої природи;
у 2-й — слова, що означають назви предметів неживої природи;
у 3-й — слова, що означають назви предметів, зроблених людиною.
Лисиця, зірки, книги, видра, будильник, вода, глина, горщик, шипшина.
Надійшли морози,
Ріки закували,
І березам коси Інеєм прибрали.
На, лежить, хитра, снігу, лисиця.
Над, кружляють, нею, ворони.
Лисиця, ноги, очі, витягнула, заплющила.
Одна, клюнула, лисицю, в, хвіст, ворона.
Тут, спіймала, ворону, і побігла, в, лисиця, ліс.
Калина, малина, диригент, гостинець, дитинство,
кизил, лисички, мислити.
Три лисички, три сестрички
Миють лапки, миють личка.
Не виводить тато лис
їх немитими у ліс.
(Петро Король)
І і
Іван, пролісок, свічка, місто, алфавіт, індик, стріла, відгадка.
Сніг, пролісок, річечка, річка.
Ліс, ріка, сніговиця, лісок. .
Сніжок, лісник, річковий, сніжинка.
Іде індик до індика.
Індичка вслід йому гука:
— Візьми ксьшни і малини —
В сусідів нині іменини.
(Л. Пшенична)
Пригріває весняне сонечко.
Метушаться за вікном клопітливі ластівки. Скоро в них будуть малята.
Підростуть в ластовенят крила, і мати навчить їх літати.
Ї ї
Га...ка, Ки...в, Укра...на, кра...на, за...ці, по...зд, ма...ка.
Україна — велика держава. Київ — найбільше місто України. Чарівний старий Київ. Гарні зелені схили Дніпра. Серед каштанів видно верхівки храмів.
Іде, їде їжачок, їжачок-лісовичок. їде, їде до змії,
Проганятиме її.
_ (Т.Коломієць)
З кошиком пішов у ліс
Їжачок вухатий.
Щоб сім ‘ї своїй великій
Їжу добувати.
Не боїться їжачок
Натрудити ніжок.
Їжачисі принесе
Гарних сироїжок.
Й й
...айка, -..арійка, ...айчик, ...ндрій, ...ай.
Сніг, над, кружляє, вже, перший, землею.
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
їздити, чудовий, майданчик, майстер, соловейко, Надійка.
Смачний сніг
Добрий іній
Білий чай
Срібний друг
К к
Кавун, огірок, картопля, капуста, баклажан, морква, кукурудза, буряк, кріп, часник.
Канни, канни, ніжні канни Ловлять роси пелюстками.
Сонце роси випиває,
Канни променем ласкає.
ві, бар, нок лош, во, ка,
ни, дзво, ки ал, фі, ка.
До кімнати забіг котик Мурчик. У зубах він тримав шпака. Петрик забрав у нього пташку. У неї було поранене крило. Хлопчик полікував шпака. Здорову пташинку маленький лікар випустив на волю.
Л л
у 1-й — з м’яким приголосним [л']; у 2-й — з твердим приголосним [л].
Равлик, люстерко, листя, огляд, гілля, лілея, лелека, мальовничий, злива, глечик.
це, кіль ля, бу, ци мон, ли
ла, цег ка, лож лос, ко
Випав сніг
Ой у лісі лист зів ’яв!
Білий сніг у лісі впав.
На дубочки молоденькі,
На ялинки зелененькі.
Біло-біло в лісі стало —
Так багато снігу впало!
(М. Познанська)
Люба з Ліною ходили в ліс.
Там за ними стежить хитрий лис.
А лисичка з кошиком ходила,
Всі лисички позбирать хотіла.
Що то за лисички у тім лісі,
Що живуть у норах, на узліссі?
Заздрить білка в лісі лису —
Лис лисички ніс із лісу.
М м
Мама
Ще в колисці немовля
Слово «мама» вимовля.
Найдорожче в світі слово
Так звучить у рідній мові.
Мати, матінка, матуся,
Мама, мамочка, мамуся! —
Називаю тебе я,
Рідна ненечко моя.
Звучи, рідна мово,
На землі рідній лийся до вінця,
Мово моя українська.
Мово моя материнська.
Майорить, маслюк, млинець, метелиця, пам ’ять, мудрий, міліція, мозаїка.
У, ходили, ми, лісок.
Назбирали, ягідок, смачненьких, там.
Маринка з Михайликом захворіли,
Бо багато морозива з їли!
Н н
Насіння, юний, надія, няня, нутрія, ненька, янтар, ялинка, синіє, недйія, нещасний.
Нива, ножиці, наперсток, линуть, морозна, вишня, часник, ранок.
Надія, Настуся, Наталка і Ніна,
Назарко, Наум, Никодим і Богдан —
Це все імена моїх друзів по школі,
А як твоїх звати — швиденько згадай!
Запиши імена своїх друзів.
Незабудки, наче небо,
Нагідки, мов сонечка.
Поливає, доглядає їх Настуня — донечка.
О о
рок, гі, о вець, о, лі ке, о, ан
ро, о, зе кір, со, о лі, я, о
Віхола, віхола
До мороза їхала,
Саночки мальовані,
Снігом напаковані.
Ганнуся, красиво, у, пише, зошиті.
Метелик, у, полетів, поле, далеко.
Орхідеї
Ой, краса в оранжереї
Там розквітли орхідеї.
Люблять їх дорослі й діти,
Ці цікаві й ніжні квіти.
Запиши слова — назви квітів, в яких є буква о та побудуй Їх
звукові моделі
П п
Печиво, пам’ятник, персик, писанка, планета, півень, полонина, полуниця, портфель, пролісок.
у 1-й — з твердими приголосними;
у 2-й — з м’якими приголосними.
Перець, печера, пензель, плаття, поверх, посуд,
постіль, промінь, полотно, пляма, пенал, папуга.
Під лежачий камінь вода не тече.
Праця годує, а лінь марнує.
Пекар-півень у пекарні
Пік перепічки прегарні,
І пшеничні пампушки,
І препишні пиріжки.
Пригощайтесь!
Перчив, перчив, поки не переперчив.
Рр
Роман, Марина, Руслана, Катруся, Ірина, Валерій, Мирослав, Ярослава, Ігор, Олександр, Григорій, Сергій, Вікторія, Марійка.
Рибка плаває, гуляє.
Рак на неї поглядає.
Р, роз, П, о, рі, орел, ромашка, ер, риба, Г, ру, парк, рушник.
Між берегів текла, текла.
Мороз зміцнів — під скло лягла.
Жовтенькі клубочки ходять біля мами-квочки.
Крил не має, а скрізь літає та ще й куряву здіймає.
Без голови, а в шапочці.
Тема гармошка весь дім нагріває.
Ранній ранок росами
Трави посріблив.
Ніженьками босими
Я росинки збив.
Де не збив — промінчики
У росі горять.
І ромашок вінчики
Радісно бринять.
Сс
До сонечка сміється слива,
На ній сливки, вона щаслива.
Сливки солодкі, соковиті.
Достиглі, сонечком налиті.
мо, са, вар ло, світ, фор гур, сні та, нок, сві вал, сі, ка кіл, со
у 1-й — односкладові,
у 2-й — двоскладові,
у 3-й - трискладові.
Столиця, стебло, спорт, спінінг, сопілка, сіль, судак, струмок, стіл, світанок, синиця, серп.
Насунули сірі снігові...
Скоро вся земля вкрилася білими...
Мишка, шапка, кашка, каша, кішка, наш.
Косар скосив увесь овес.
Тт
Тхір спіймати хоче качку.
Тигр чатує на конячку.
Трамвай, тістечко, телевізор, танець, травень, троянда, туфлі, теплиця, тюльпан, театр.
Наш Тарас на свято раз
Торт хотів спекти якраз.
В мисці тісту стало тісно
І воно на стіл полізло.
Так Тарас старався, пік,
Та Тарасів торт утік.
Традиція, трутень, тім ’я, теля, тополя, тріщати.
Кінь сталевий, вівса не просить, але оре і косить.
Летить птиця — лебедиця, а в ній люди сидять.
Сам червоний, а чуб зелений.
Хто ховає під кущі наші супи та борщі?
Я найперша зацвітаю синім цвітом серед гаю.
Стоять в лузі сестрички, золотенькі очі, білі вії.
Голодна — мукає, сита — жує, всім дітям молоко дає
Уу
Учитель, учень, узлісся, усмішка, увага, Улянка,
Устимко, Уж, Ужгород, узгір ’я.
Улянка, Устина, Улита.
Устим, і Олесь, і Улас
Сьогодні чистенькі, умиті
Ідуть вони всі в перший клас.
ган, ура кти, фру піх, ус
ран, бу тка, хус дав, у
Улянка читає цікаву казку.
Устим підгодовує снігурів.
Улас та Улита підкопують дерева та кущі.
у 1-й — слова, в яких однакова кількість букв та звуків;
у 2-й — слова, в яких більше звуків, ніж букв.
Узвар, урвище, уява, Україна, утома, убір, ущухне, уклін.
Ф ф
Фазан, фіалка, фабрика, жираф, форма, професія, Федір, туфельки, фарфор, фарба, телефон, факел.
Іван Франко
Великий український письменник Іван Якович Франко дитиною часто бував у батьковій кузні. Для дітей Іван Франко написав цікаві казки, вірші.
Феодосія, Федір, Федькович, Франко, Фрося.
Фазан і фламінго — це назви птахів,
Фіалка і фікус — це назви рослин,
Фотограф і фермер — це назви професій.
Слова всі ці — назви предметів.
Пофортунило Федоту:
Із фламінго купив фото.
Хх
На, ви, то, хур лат, ха
Ник, диль, хо, ло кей, хо
Ння, ва, лю, хви рах, хов
Хом ’ячок наш захворів —
Хтось холодним напоїв.
Хом ’ячкові нудно в ліжку,
Ходить в гості сіра мишка.
Тільки ніс стирчить надвір.
Ховрашкам давали рибу.
Ховрашки халви хотіли,
Та просити не уміли.
Цц
Церква, цвіркун, цибуля, цимбали, цілющий, цукерка, цукор, цікавий, цілина, цямрина.
Цапенятко Цятка
Ходить по травиці,
А старий цап Цезар
Складає копиці.
Травиця в копицях —
Дарунок для киці.
Киця буде їсти
Та пити водицю.
Мусію, муку сій, печи паляниці, клади на полиці.
Цуцик, паляниця, синиця, ціна, вінця.
Пішла киця по водицю
Та й упала у криницю
.Пішов котик рятувати —
За вушечко витягати.
Витяг кицю за вухо Та посадив, де сухо.
Ч ч
Чайка, чоловік, смерічка, кочерга, чудовий.
Чайка чайник підігріла,
На чай чаплю запросила
З чапленятами.
Чай у чашки розливала,
Чаплю чайка пригощала
Зчаєнятами.
Зразок: ліс — ліси.
Калач, чобіт, чижик, чемпіон, трубач, підручник.
- о - - о
Чашка, річ, чайка, черга, чуйна, ніч.
Чиста й холодна водичка дзюрчала через чагарник. Хлопчик і дівчинка вирішили розчистити струмочок.
Червень, черв’як, чебрець, черевики, черговий.
Ш ш
Шабля, шахи, шерех, швець, шипшина, школяр, шуліка, штучний, шкарпетка.
Шило шубку Шурі шило,
Шовком, шерстю шви обшило.
Вийшла шубка прехороша
Нашій Шурі на порошу.
Шавлія, шлях, юшка, ширяти, шишка, Шотландія, шавлієвий.
До школи в’ється споришева стежечка.
Шура вишиває рушничок шовковими нитками.
у 1-й — з буквами, що позначають м’які приголосні звуки;
у 2-й — з буквами, що позначають тверді приголосні.
Шпаківня, шоколад, шкаралупа, шкідливий, шпиця, швидкий, шанувати, шина.
Щ щ
Ці, щип голь, щи
ня, ще бель, ща
ка, щу рий, щед
Щербаті щука і щупак
Щербатий чистили п ’ятак
Щіткою щербатою
У щупака за хатою.
Зима, весна, літо, ящик, осінь.
Снігур, зозуля, ящірка, ворона, дятел.
Кущ, річка, зорі, камінь, сонце.
Не дощ іде — періщить злива,
Щенятко вимокло, як хлющ.
А щиглик, щебетун щасливий,
Щебече, пурхнувши на кущ.
Щука, ящур, щеня, плащ, лящ, площа, ліщина, кліщ, хрущ, вітрище.
Ю ю
1.Запиши слова та познач склади дужечкою знизу.
Калюжа, салют, людина, юшка, малюю, юність, ключ, танцюрист.
2.Запиши слова в два стовпчики:
у 1-й — коли буква ю позначає один звук [у];
у 2-й — коли буква ю позначає два звуки [йу].
Зроблю, уявляю, пюре, юнак, пелюстка, полюс, Юля, ювіляр, любий, посію.
3.Спиши вірш та підкресли слова, в яких буква ю позначає два звуки.
Ой, який непосидючий
Юра, наче в ’юн вертючий.
Вчора юшку їв в обід
І заляпав весь живіт.
Це від того, що крутився
І в тарілку не дивився.
Як приходиш на обід,
То поводь себе, як слід.
4.Прочитай слова, виправи помилку та запиши їх правильно. Визначи наголос.
Клуч, малую, Луда, полує, клувати.
5.Спиши речення та побудуй їх схеми.
Юля і Юрасик малюють сопілочку.
А Юлик розмалює писанку.
Троянда пелюстками дивиться на юннатів.
Ь
1.Встав пропущену букву та визначи наголос у словах.
Ден...ки, осін..., кул...ка, сл...оза, дз...об, заєц..., бат...ко, пал...ці, медал... .
2.Запиши слова у три стовпчики:
у 1-й— ті, в яких менше звуків, ніж букв;
у 2-й — ті, в яких більше звуків, ніж букв;
у 3-й — ті, в яких однакова кількість букв і звуків.
Пальма, м ’який, льон, їдальня, вігьха, гілля, булька, одягає, Київ, людина, люблю, щастя, земля, бояться, м ’ясо.
3.Спиши вірш та підкресли букви, що позначають м’які приголосні звуки.
Хотіла б я піснею стати
У сюю хвилину ясну,
Щоб вільно по світі літати,
Щоб вітер розносив луну.
(Леся Українка)
4. Склади із поданих слів речення, запиши їх та побудуй схеми.
Тюльпан, мама, у, поставила, вазу.
На, впав, квітку, сонця, промінь.
Розкрив, свої, тюльпан, пелюстки.
5.Спиши вірш та побудуй звукові моделі виділених слів.
Відлітають гуси і лелеки У краї заморські і далекі.
Осінь тиха, осінь золотава Вийшла, мов лисичка, на галяву.